چاپ کد خبر: 92383
26 مرداد 1401

آب شهر شیراز گواهینامه ایمنی گرفت

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، موفقیت کلان شهر شیراز در دریافت گواهینامه ایمنی آب، ماحصل تلاش چندین ساله کمیته استانی ایمنی آب است.

به گزارش آول فارس دکتر «سید وحید حسینی»  صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالین رسانه ای استان فارس بمناسبت روز خبرنگار  گفت: برنامه ایمنی آب بر اساس سند ملی بهبود کیفیت آب شرب مصوب هیات وزیران در سال ۹۰ و شیوه نامه های سازمان بهداشت جهانی در سطح استان در حال انجام است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس ضمن ارزشمند خواندن موفقیت کلان شهر شیراز در دریافت گواهینامه ایمنی آب در بین دانشگاه های علوم پزشکی، این دستاورد را ماحصل تلاش چندین ساله کمیته استانی ایمنی آب با مدیریت استانداری و همکاری دیگر سازمان های مرتبط دانست.

دکتر حسینی گفت: کلان شهر شیراز به عنوان دومین کلان شهر ایران، موفق به دریافت این گواهی شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از دریافت این گواهینامه، کمیته ایمنی آب استان فارس مجوز بررسی و صدور گواهینامه ایمنی آب در شهرها و روستاهای استان را دارا بوده و دیگر نیازی به ممیزی کمیته کشوری نخواهد بود.

او ضمن تقدیر از تلاش های اعضای کمیته ایمنی آب، بر شناسایی مخاطرات بهداشتی و برنامه ریزی برای کاهش خطرات ناشی از آن تاکید کرد.

در این اارتباط معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان فارس  نیز گفت: برگزاری ماهانه کمیته ایمنی آب، انجام اقدامات لازم بر اساس شاخص های تعریف شده و ممیزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، منجر به دریافت گواهینامه ایمنی آب کلان شهر شیراز در مرداد شد.

دکتر «عباس رضائیان زاده» برنامه ایمنی آب را مهمترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب دانست که اقدامات گسترده ای در ارزیابی جامع ریسک و مدیریت حوضه آبریز، سامانه تصفیه آب، سامانه انتقال، ذخیره سازی، شبکه توزیع، شناخت مصرف کنندگان و نوع مصارف آب را شامل می شود.

نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر پنجشنبه , ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

آیا آب چاه های کشاورزی که در داخل و حوالی شهر شیراز خصوصا در طرف شرق آن قرار دارند و با آب آنها سبزیجات را آبیاری و تولید و می فروشند از بهداشت لازم برخوردار هستند و این سبزیجات تولیدی زیاد، آلوده نیستند و مصرف آنها خطری سلامتی مردم را تهدید نمی کند؟!!

فرهاد چهارشنبه , ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

واقعا خجالت داره این آب پرجلبک وکثافت هستش بیا بخورخداشاهده کولرازدست این آب کثیف مشکل داره چه رسد به ما مارو کردین موش آزمایشگاهی خجالت بکش

آخرین اخبار