• 29 / تیر 1403 / 20:13
  • شناسه خبر : 149478

آتش سوزی وسیع در جنگل های کوهمره سرخی و جروق استان فارس ادامه دارد

منابع محلی در استان فارس از آتش سوزی وسیع در جنگل های کوهمره سرخی و جروق در شهرستان شیراز خبر داده اند.

به گزارش اول فارس،مسئول تشکل مردم نهاد هم اندیشان کوهمره با اعلام این خبر گفت: جنگل های زاگرس و طبیعت بکر منطقه کوهمره سرخی و جروق از صبح روز پنج شنبه ۲۸ تیرماه تا هم اکنون که ساعت ۱۹ روز جمعه ۲۹ تیرماه می باشد دچار آتش سوزی و در حال سوختن است.

آتش سوزی در جنگل های کوهمره سرخی و جروق استان فارس

بر اساس این گزارش این آتش سوزی که به مدت دو روز و قریب به ۴۸ ساعت مداوم و بی وقفه در حال ادامه می باشد از نقطه ای به نام سر پر مشرف به تنگه ی معروف دم اسب آغاز که در مرحله ی آغازین و ابتدایی تعدادی از نیروهای مردمی از روستای سبوک کوهمره سرخی و مامورین منابع طبیعی ایست و بازرسی مستقر در کوهمره سرخی به محل آتش سوزی مراجعه و سعی در خاموش کردن آتش داشتند که علیرغم تلاشهای زیاد آنان در خاموش کردن آتش به دلیل وسعت زیاد منطقه آتش سوزی و فرا رسیدن شب و نبود امکانات همچون آب آشامیدنی و نیروهای کمکی مجبور به ترک محل آتش سوزی شدند.

زمان الله فضلی افزود:دامنه آتش سوزی در شب صدها هکتار از جنگلهای زاگرس و پوشش انبوه گیاهی در کوه مروک و تریچ در نور دید و تا سرحد منطقه ی جروق به نام موده که باغات گردو و آلو و دیگر درختان باغی همچون انگور و گلابی می باشد در حال پیشروی است.

آتش سوزی در جنگل های کوهمره سرخی و جروق استان فارس

این فعال اجتماعی گفت: دود غلیظ حاصل از این آتش سوزی کل منطقه را فرا گرفته و به دلیل صعب العبور بودن منطقه مهار نگردیده و فاجعه ی زیست محیطی از بین رفتن انواع پرندگان و حیوانات و جانداران علاوه بر پوشش گیاهی و انواع درختان جنگی به وقوع پیوسته است.

مسئول تشکل مردم نهاد هم اندیشان کوهمره می گوید: علیرغم تماس با مسئولین شهرستانی و استانی و تقاضای کمک خصوصا در اختیار گذاشتن بالگرد جهت اعزام نیروهای کمکی به منطقه اقدامی صورت نگرفته و تقاضای اهالی و تشکلهای مردمی بی پاسخ مانده است.بر اساس این گزارش در صورت ادامه آتش سوزی دامنه آن به کوه بیل و تا محدوده دشت ارژن خواهد رسید.

فضلی از مسئولین شهرستان شراز و استان فارس خصوصا ادارات کل منابع طبیعی،محیط زیست و ستاد بحران استان مستقر در استانداری فارس تقاضای کمک در خاموش کردن و مهار این آتش سوزی بی سابقه در جنگلهای زاگرس در منطقه کوهمره سرخی و جروق از نظر اعزام نیروهای کمکی و بالگرد و رساندن مواد غذایی و آب به نیروهای مردمی اعزام شده در محل آتش سوزی مورد نمود.

مطالب مرتبط

تغییر ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان فارس از شنبه ۳۰ تیر تا چهارشنبه سوم مرداد

همسر این جانباز ارتشی از مسئولین استان فارس ناامید شده/ آقای مخبر کجایی ؟!

اطلاعیه استخدام در پلیس فارس برای مقطع درجه داری(+ویدئو)

نظرات