چاپ کد خبر: 10851
10 مرداد 1398

آتش همچنان زبانه می کشد: بنویسید کهمره سرخی سوخت

از روز دوشنبه تاکنون آتشی برجان درختان وپوشش گیاهی زاگرس در استان فارس افتاده است. آتشی که از کازرون شعله ور شد و تا کهمره سرخی را سوزاند. سه روزتمام افراد محلی و روستائیان فریاد کشیدند وبا دستان خالی با شاخه ها درختان تلاش کردند سد راه آتش شوند.

شعله های مهیب آتش خشک وتر را سوزاند ومردم شاهد تدبیرهایی بودند که نشد. آتش به کوهمره که رسید ناگهان شبکه های اجتماعی  گر گرفت و اینگونه بود که فضای مجازی منفجر شد وبوی دود و پرو بال  ولاشه سوخت پرنده وخزنده و درختان بی زبان به مشام مسئولین رسید .

به گزارش اول فارس ، انگار آتش از شب گذشته به نقطه اوج رسید و بسیج ، ارتش و بالگردها نیز به آسمان خاکستری کهمره وکازرون شتافتند. تاکنون آتش همچنان وحشیانه میتازد وزغال است که از جنگل بجا میماند.خبرهایی که منابع محلی به اول فارس داده اند دلگرم کننده نیست.

از حوالی ظهر امروز آسمان شیراز سخت دلتنگ جنگل های در حال سوختن کهمره و کازرون شده است.انگار دود آتش سوزیها درختان وجانوران زاگرس دارد به چشم و ریه شیرازیها هم میرود. آلودگی هوا بالا رفته است و هوای شیراز بنظر میرسد دودآلود مشیود.

هیچ کس دقیقا نمی گوید چه اتفاقی افتاده است. امروز ظهر خبر آمد آتش خاموش شده است اما یک بسیجی در منطقه کهمره سرخی از بالای کوه تماس گرفت و گفت آتش همچنان پیش میتازد و در حالی که بغض گلویش را گرفته بود گفت بنویسید کهمره سوخت …

یه زن روستایی می گوید ترا بخدا به مسئولین بگویید به داد کوهنوردان و بسیجی ها و شوراها و سربازان در ارتفاعات برسید ، آب ندارند غذا ندارند ،میترسیم آتش به روستاها برسد….

خبرهایی از گسیل شدن کهمره ایها ساکن شیراز به منطقه داشته ایم ، یکی از اهالی کهمره سرخی ساکن شیراز که در منطقه حاضر شده است به اول فارس گفت: فکر نمیکردم به این راحتی جنگلهای منطقه بسوزند ولی چیزی که می بینم غیر قابل تصور است، او از فعالیت شدید سپاه وبسیج و یگانهای هوایی ارتش در منطقه خبر میدهد.

اما جنگل همچنان میسوزد و آتش است که زبانه می کشد و…

 

 

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار