رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری به برگزاری امتحانات حضوری از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد، گفت: در برگزاری آزمونها، علاوه بر بهرهمندی از بستر شاد، استفاده از سامانههای بومی مورد تأیید شورای مدرسه نیز بلا مانع است.
به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی در برنامه استودیو الفبا که در آستانه فرارسیدن فصل امتحانات پایان سال، برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، در مناطقی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه، وجود داشته باشد با رعایت پروتکلهای بهداشتی، امتحانات به صورت حضوری برگزار میشود، بنابراین براساس رنگ بندی مناطق میتوان گفت؛ در مناطق آبی، امتحانات به صورت حضوری و در سایر مناطقی که امکان حضور دانش آموزان در مدرسه وجود ندارد در همه پایههای تحصیلی به استثنای یایههای نهم و دوازدهم، امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.
وی افزود: با توجه به تأثیر نتایج امتحانات پایههای نهم و دوازدهم در سرنوشت دانش آموزان و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایههای مذکور با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و نظارت مراقبین بهداشتی به صورت حضوری برگزار میشود تا ارزشیابی دقیقتری از آموختههای دانش آموزان به عمل آید.
ساکی، انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم و ادامه تحصیل در رشتههای بدون کنکور بعد از پایه دوازدهم، که صرفاٌ براساس سوابق تحصیلی صورت میگیرد را از دلایل حضوری بودن امتحانات دو پایه تحصیلی مذکور بر شمرد و تصریح کرد: سؤالات امتحانی پایه نهم به صورت هماهنگ استانی طرح و به صورت مدرسهای اجرا میشود. همه عوامل برگزارکننده امتحانات نیز از کادر خود مدرسه انتخاب میشوند.
وی مرجعیت و مورد اعتماد بودن معلمان، را دلیل سپردن تصحیح اوراق امتحانی پایه نهم به معلمان دانست و گفت: سوالات هماهنگ استانی، تواناییهای دانش آموزان یک استان و یا یک منطقه را بصورت یکسان میسنجد تا در ادامه بتوان آنها راجایابی کرد، بنابراین اگر دریک منطقهای انتخاب رشته را باز بگذارند، ممکن است در یک رشته تراکم و در رشته دیگر متقاضی بسیار کمی وجود داشته باشد و این موضوع علاوه بر این که توازن رشتهای را از بین میبرد و نیروی مورد نیاز بازار کار تأمین نمیشود، بلکه خود دانش آموز نیز چون رشتهای را بدون دارا بودن استعداد و توانمندی لازم، انتخاب کرده است ممکن است در ادامه تحصیلش دچار اخلال شود.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، مبنای طرح سوالات امتحانی در شرایط کرونایی را بخشنامه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: مدرسه باید از ازدحام دانش آموزان در هنگام برگزاری امتحانات حضوری جلوگیری کند و دستورالعملهای بهداشتی را مجدانه اجرا کنند و مراقبان سلامت، الزاماٌ حضور داشته باشند و از حضور دانش آموزان بدون ماسک در حوزه امتحانی، جلوگیری کنند.
ساکی ادامه داد: دانش آموزانی که به هر دلیلی نتوانند در امتحانات حضور یابند، اگر آمار قابل توجهی داشته باشند، برای اینکه قبولی آنها به شهریور موکول نشود، تدابیری از سوی کمیسیونهای خاص شورای عالی آموزش و پرورش اندیشیده شده است. بر اساس دستورالعملی که به استانها ارسال کردیم، اختیارات برگزاری امتحانات را به استانها وا گذار کردیم تا بر اساس شرایط کرونایی هر منطقه تصمیم مقتضی اتخاذ شود.
وی خاطرنشان کرد: در پایه اول و دوم آموزش ابتدایی، ارزشیابی دروس براساس اطلاعات و شواهد جمعآوری شده، مطابق اهداف درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، انجام میگیرد. در «درس فارسی» آزمون عملکردی، در مناطق آبی به صورت حضوری، و در مناطق زرد و نارنجی و قرمز، به شکل غیرحضوری و با نظارت مدیر مدرسه انجام میشود.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ادامه داد: در پایه ششم ارزشیابی براساس اطلاعات و شواهد جمعآوری شده و مطابق «اهداف برنامه درسی مصوب»، به اضافه برگزاری آزمونهای عملی کلاسی در «دروس فارسی»، «ریاضی» و «علوم»؛ درمناطق آبی، حضوری و در مناطق زرد، نارنجی و قرمز، به صورت غیرحضوری برگزار میشود. در پایههای ؛ هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در مناطق زرد، نارنجی و قرمز به معلم اختیار داده شده تحت نظارت مدیر مدرسه از طریق آزمونهای آنلاین و سایر شیوههای ارزشیابی مثل؛ پوشه کار آزمونهای کتاب باز، عملکردی، شفاهی و برخط و برون خط، امتحانات برگزار میشود.
ساکی انجام تکالیف و پروژهها را از جمله روشهای ارزشیابی بر شمرد و تصریح کرد: معلم میتواند ارزیابی را به خود دانش آموزان واگذار کند و آنها از طریق صوت و فیلم پاسخهای خود را ارائه کنند. معلم میتواند نمره پایانی را به فعالیت مختلف دانش آموز تخصیص و با توجه به امکانات دانش آموزانش آزمون برگزار کند.
وی ادامه داد: تغییر پارادایمها یکی از تحولاتی است که در عرصه سنجش و ارزیابی تحصیلی در دوران کرونا رخ داده است، در نگاه سنتی ارزشیابی را معطوف به ارزشیابی تراکمی پایانی، مدادکاغذی و یا کتبی میبینیم اما در پارادایم جدید، به جای ارزشیابی و سنجش شناختی که تنها فعالیتهای ذهنی یادگیرنده را مورد ارزیابی قرار میدهد، «ارزشیابی شایستگی محور» مطرح شده است. در این نوع ارزشیابی؛ تأکید بر آزمونهای عملکردی است و به جای پرداختن به فعالیتهای ذهنی، مهارتهای دیگر هم سنجیده میشود حتی نگرش یادگیرنده نیز در لابلای فعالیتها، سنجیده میشود. و بحث دانش، نگرش و مهارتهای یادگیرنده که شایستگی فرد را تشکیل میدهد، مورد سنجش قرار میگیرد.
ساکی خاطرنشان کرد: «آزمون کتاب باز» یکی از شیوههای نوین است و این روش در دانشگاهها مرسوم است. با توجه که برای پاسخ به چنین آزمونی باید به چند منبع مراجعه کنیم این نوع آزمونها ورزیدگی بیشتری ایجاد میکند. البته شیوههای نوین آزمونها نیازمندآموزش نیز هستند و باید در این خصوص دورههای آموزش ضمن خدمت برای معلمان برگزار شود و آنها مقالات و منابعی را مطالعه کنند تا با چگونگی آزمونهای کتاب باز آشنا شوند همچنین، به جای یک ساعت باید یک روز به دانش آموز فرصت پاسخگویی داد تا دانش آموز، همه منابع را بررسی کند.
وی بر لزوم گفتوگوی معلمان با اولیای دانش آموزان، قبل از برگزاری آزمون پایانی، تأکید و عنوان کرد: اولیای دانش آموزان در ارزیابی فرزندانشان باید از معلمان جدیتر باشند و فضایی را با نظارت خود فراهم کنند تا عمق یادگیری فرزندشان در آموزشهای مجازی سنجیده و ضعفهای دانش آموزان معین و برای رفع آن اقدام شود.
استفاده از سامانه های بومی در برگزاری امتحان ها بلا مانع است
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، در پاسخ به سوال امکان استفاده از سایر اپلیکیشنها درکنار «شاد»، برای برگزاری امتحانات، اظهار کرد: در برگزاری آزمونها، علاوه بر بهرهمندی از بستر «شاد»، استفاده از سامانههای بومی مورد تأیید شورای مدرسه بلا مانع است. البته استفاده از شاد همواره باید در اولویت باشد.
ساکی در پاسخ به سوالی در خصوص؛ «امتحانات پایانی دانش آموزان پایه نهم مدارس شبانه روزی» و محدودیتهای تردد، اظهار کرد: امکان مهمان شدن از جمله شرایطی است که برای دانش آموزان پایه نهم مدارس شبانه روزی که فاصله منزلشان تا مرکز شبانه روزی زیاد است، فراهم شده است.تا در مدارس دیگر نزدیک محلهشان در آزمونهای حضوری شرکت کنند. سایر پایههای شبانه روزی ضرورتی به حضور در مدرسه ندارند و در فضای مجازی در آزمونها حاضر میشوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و همچنین برگزاری انتخابات، با شرایط ویژهای روبه رو هستیم با توجه به عضویت بسیاری از فرهنگیان در حوزههای برگزار کننده انتخابات و استفاده از مدارس به عنوان حوزههای رأی گیری، امتحانات باید به گونهای برگزار شود که با انتخابات تداخل پیدا نکند. بنابراین امتحانات حضوری از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و در ۲۴ خرداد ماه پایان مییابد. البته اگر شیوع کرونا در ایام مذکور شدت یابد، آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهد بود؛ زیرا سلامت دانش آموزان همواره در اولویت است بنابراین اگر ستاد کرونا تشخیص دهد برگزاری امتحانات در خرداد ماه میسر نیست، ما امتحانات را به تیرماه منتقل میکنیم و باز هم تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در آن صورت احتمالاً کنکور نیز جابجا خواهد شد.
وی ادامه داد : البته همه این موارد در حد پیش بینی است و تا کنون هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است، تأکید میکنم؛ ضروری است که ما امتحانات را قبل از کنکور سراسری برگزار کنیم تا بتوانیم سوابق تحصیلی دانش آموزان کنکوری را به سازمان سنجش ارسال کنیم.در پایه نهم نیز به وسطه تأثیر در فرآیند انتخاب رشته و هدایت تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ادامه داد: با توجه به سهم عملکردی که پایه نهم در فرمهای هدایت تحصیلی دارد، اگر این امتحانات برگزار نشود، دانش آموزان پایه نهم در ادامه تحصیل با مشکل مواجه میشوند و ممکن است به ترک تحصیل افراد نیز منجر شود اما این که امتحانات پایه نهم به تیرماه منتقل شود، نیازمند مصوبه مراجع ذی صلاح است.
ساکی در خصوص«حذفیات محتواهای درسی از آزمون پایانی» گفت: براساس دستورالعمل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مناطق مختلف با توجه به شرایط کرونایی و رنگ بندیهای صورت گرفته، اقدام به تدریس محتوای درسی کردهاند و بر همان اساس نیز ارزشیابی از محتواهای تدریس شده به عمل میآید.
وی افزود: ما در خواست کردیم تا در خصوص محتوای امتحانات پایه نهم نیز مانند پایه دوازدهم، وضعیت قرمز مبنا قرار گیرد و پاسخی که دریافت شد، این بود که اگر امتحانات پایه نهم استانی، برگزار شود این موضوع بلا مانع است. بنابراین دستورالعمل مربوطه از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، به تمامی واحدهای مربوطه ستادی و مدرسهای ابلاغ شده است. قطعاً همه مدیران و معلمان از این دستورالعمل مطلع هستند و اگر کسی ابهامی در این زمینه داشته باشد میتواند به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و یا سازمان پژوهش مراجعه تا از بخشهای حذف شده کتابهای مختلف مطلع شود.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در خصوص مدارس ویژه پرورش استعدادهای درخشان، گفت: در پایه ششم به هفتم تأکید آزمون بر سنجش هوش و استعداد دانش آموزان است و کمتر به محتوای درسی پرداخته میشود. اما در پایه نهم به دهم نیز به همین روش است، البته کمی بیشتر از محتوای دروس سوال میآید اما در خصوص مدارس نمونه دولتی باید گفت که؛ طرح سوالات به خود استانها واگذار شده است البته ستاد امتحانات استان، شرایط کرونایی را نیز لحاظ خواهند کرد.
ساکی ادامه داد: در دستورالعملی که به عنوان «شیوه ارزشیابی پایان سال» و اول اردیبهشت به استانها ابلاغ شده، در خصوص امتحانات شاخه فنیوحرفهای وکاردانش، دروس این رشتهها را به دو دسته، دروس عمومی و شایستگیهای غیرفنی و شایستگیهای تقسیم کردیم و همانند آزمونهای پایه دهم و یازدهم شاخه نظری، با مرجعیت معلم و نظارت مدیر مدرسه میتواند با شیوههای چند گانه ارزیابی شود. اما براساس دستورالعمل مذکور، سنجش دروس شایستگیهای فنیحرفهای وعملی و استانداردهای مهارت در شاخه کاردانش و کارورزی و کارآموزی، اولاً باید حضوری و تا ۱۵ مردادماه انجام شود.
وی افزود: در این بازه زمانی هر گاه ستاد مبارزه با کرونا منطقه، وضعیت را آبی اعلام کرد و امکان حضور دانش آموزان فراهم شد دانش آموزان میتوانند بر اساس برنامه مدرسه حضور پیدا کنند و آموزش و ارزشیابی را توامان انجام دهند. برای کارورزی و کارآموزی نیز در این شیوه نامه مشخص شده که دانش آموز در چه شرایط میتواند در مدرسه حضور یابد و در آزمونها شرکت کنند.
وی ادامه داد: به طورکلی حتی اگر آزمونهای مذکور در مردادماه هم انجام شود برای دانش آموزان «قبولی در خرداد ماه» در کارنامه آنها ثبت میشود.
ساکی در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه کیفیت امتحانات «سال کرونایی گذشته» با سالهای قبل از آن، اظهار کرد: در همه دنیا وضعیت شبیه هم هست در اجلاس اخیر وزرای آموزش و پرورش جهان، در خصوص تغییر آموزشها به مجازی، مطالبی ارائه شد که حاکی از افت کیفیت آموزشی در دوره کرونایی است. اما شکی در این نیست که، تمام تلاش برای جلوگیری از توقف آموزشها به کار گرفته شد و ما شاهد حجم عظیمی از ایثارگریهای معلمان برای پوشش تحصیلی دانش آموزان بودیم.
وی ادامه داد: البته در کیفیت سنجش سال قبل با سالهای قبل از آن، تفاوت وجود دارد، اما تفاوت معناداری وجود ندارد و این دستاورد نتیجه تلاش و همت معلمان است و بخشی نیز به مراقبت خانوادهها وتلاش دانش آموزان و بخشی را نیز مدیون اصلاح شیوههای برگزاری امنحانات هستیم.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، تصریح کرد: استفاده از شیوههای چندگانه برای سنجش پایانی را همواره توصیه کردهایم، زیرا استفاده از فیلم، صوت، تصویر، پروژه و … در ارزشیابی پایانی میتواند کیفیت سنجش را افزایش دهد و اعتبار بیشتری به نمرات دانش آموزان میدهد.
ساکی گفت: همان طور که در تست سلامت، از خود دانش آموز نمونه برداری میشود تا برای درمانش چارهای اندیشیده شود، از خانوادهها استدعا دارم که همکاری کنند تا خود دانش آموز به سؤالات امتحانی پاسخ دهد تا برای رفع نقایص او چارهای بیندیشیم و برای رفع عقب ماندگی آنها تدابیری اتخاذ شود. و دانش آموزی که درس را به خوبی فرا نگرفته است میتواند کمک بیشتری از معلم بگیرد و یا از منابع مختلف برای تقویت خود بهره مند شود. اگر دانش آموز مطالبی را به خوبی فرا نگیرد، قطعاً در سال بعد دچار مشکل خواهد شد زیرا مطالب یک پایه تحصیلی مبنای مطالب کلاس بالاتر است. بنابراین بین دروس پایه های مختلف تسلسل وجود دارد پس اگر دانش آموز در یک موضوع درسی تسلط لازم را نداشته باشد در ادامه دچار مشکل میشود بنابراین اولیا نظارت داشته باشند که سنجش به درستی انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دو توصیه دارم، اول؛ اولیا توجه داشته باشند که ما نیز خود جز اولیا هستیم و تمام تلاش خود را برای موفقیت دانش آموزان به کار میگیریم اگر اصرار بر حضوری بودن امتحانات پایههای نهم و دوازدهم داریم به واسطه تأتیر امتحانات این دو پایه در سرنوشت دانش آموزان است. بنابراین همکاران نیز شرایط را به شکل مطلوبی فراهم کنند تا اولیا با خیالی آسوده دانش آموزان را به جلسه امتحانی بفرستند و توصیه دوم این است که، اولیا شرایط را به گونهای رقم بزنند که دانش آموزان خود همه سؤالات را پاسخ دهند تا برای عقب افتادگیهای احتمالی او چاره اندیشی شود.
عضو گروه واتساپ اول فارس شوید
اگر خدایی نکرده یکی از دانش اموزا بگیره و از بین بره یا یکی از اعضایه خانوادش از بین برن کی میخواد پاسخگو باشه….واقعا یه امتحان حضوری به از دست رفتن جون میارزه؟ فک نکنم…
یعنی انذازه سره سوزنی حرف ماها براتون اهمیتی نداره؟
شما بچه هاتون خارجه کشوره دارن عشق حال میکنن حداقل بذارید زنده بمونیم
ازتون خواهش میکنم برای یک بار هم شده درست فکر کنید و درست تصمیم بگیرید ، من دانش آموز پایه دوازدهم چیزی یاد نگرفتم که بخوام امتحان بدم، این امتحانات هیچی رو ارزیابی نمیکنه فقط جون بچه ها و خانواده هاشون به خطر میفته، کمی فکر
شما حضوری امتحان بده حقت ضایع نشه از طرف بقیه صحبت نکنن
برای چی حضوری باید امتحان گفتین ک میخاید تاریخشو تعغیر بدین چنین چیزی با عقل جور درنمیاد ما مرداد کنکور داریم فک کنید خرداد بریم مدرسه برای امتحان کرونا بگیریم تیر ماه جواب امتحانمون بیاد مرحوم فلان قبول شده همینجور میشه مطمئنن واقعن سکته اوره??هفففففففففف
اگه امتحانات غیر حضوری باشه حق منی که اینقدر درس خوندن ضایع میشه و دانش آموزانی که طی این سال هیچ درسی نخواندن با تقلب بالا میرود امتحان حضوری بهتر از مجاز است زیرا منی که این قدر درس خواندم ضایع نمی شه و اگه حضوری حق هرکس به خودش میرسد و اگر حضوری باشه به خاطر کرونا شاید خطرناک باشه ولی با این وضعی که ما آموختیم یعنی به صورت مجازی ولی باید حضوری امتحان بدهیم اگه سوالات تستی باشند و نیازی به تشریحی نباشه بهتره
?????????????????????
سلام اگه یکی از دانش امو زان از نظر درسی یا از نظر سلامتی دچار مشکلن خیلی براتون بد تمام می شه جز فوت دانش اموزان خوشحالتان می کنه مدرسه را حضوری کن
اقا خودت مگه بچه نداری نه واقعا اگه در این سن داشتی میفرستادی امتحان حضوری بده نه به قران همه. دانش اموزان. جونشون تو خونه در خطر نی. ما بیایم امتحان بدیم که چی. حداقل کلاس نهم غیر حضوری کنید وگرنه هر دانش اموزی کرونا بگیر خونش گردن شماس??? یا همه پایه ها. حضوری یا همه غیر حضوری ما جونمون رو که از سر راه نیوردیم من که فرزندمو به هیچ وجه. سر امتحانات نمیفرستم
امتحان هارو کنید غیر حضوری حداقل حذفیات بزارید
خیلی ظلم کردید خیلی …?????
نمی خواد دانش اموزی زنده بمونه که پدر ومادرش ایندشو ببینن؟ شما هی میگید تو ایندشون مهمه
واقعادرحقمون خیلی ظلممی کنم مگه ماحضوری درس خوندیم تاحضوری امتحان بدیم واقعاشماخودتون اگه بچه داشتیدکه در این پایه باشه هیچ وقت اجازه نمی داید بره امتحانشوحضوری بده جون مامهمه تایه برگ امتحان بخاطریه برگ امتحان جون هزاران دانش آموزتوخطرمیفته??????
لطفاً امتحانهارحضوری کنید
???واقعا براتون متاسفم?
اصلا به فکر جون ما نیستین
تدریس مجازی
امتحان حضوری
اخه مگه ما چیزی یاد گرفتیم ک بخاییم امتحان حضوری بدیم
اَهههههههه
اگه حضوری میخاد باشه ک ما حضوری درس خوندیدم همون بهتر ک هرچی زودتر بگیرید از استرس در بیایم و تابستونمونا خراب نکن دوباره مث پارسال ک یکسال زودتر شروع شد همه چیا ب گند زدی زودتر تعطیل شه برو بابا تو حرف هاتم الکی حرفه پ چیشد شرایط نیاره غیرحضوری الکیی
کو گوش شنوا اه
الان کرونا هندی اومده و… هرکاری دوس داری بکن تا ما بمیریم
حذفیات هیچی نداره پارسالم با امسال مقایسه نکن و سلام
ن ب امتحانات حضوری اصلا
پ بگیر ماهم هیچ بلد نیستیم
تروخدا امتحانای نهم با دوازدهم غیر حضوری کنید مگه ما آدم نیستیم
بعدشم ما حضــــــــــــوری یاد نگـــــــــرفیتم بفهمین??
ما مگه حضوری درس خوندیم ک حضوری امتحان بدیم؟
اگه قراره به همین رفتار … ادامه بدید اصلا کسی سر امتحانات شرکت نمیکنه
مگه جونمونو دزدیدیم.
ما حضوری امتحان نمیدهیم.
بفهمید اینو.
چرا برا تدریس و آموزش با پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری نرفتیم مدرسه؟!
اونوقت خطرناک بود؟!
الان صدبرابر خطرناکتره
کرونا انگلیسی و آفریقایی و..
مگه ما بچه هامون از سر راه اوردیم
سلام اقا برای چی ب ما ما نهم و دوازدهم دارین ظلم میکنین ب خدا اگه خدایی نکرده یکی از دانش آموزان این مریضی رو بگیره کی جواب گو میشه بعد هم میگین بیرون نرین ماسک بزنین و از این حرفا بعد الان چطوری میخواین امتحان رو حضوری بگیرین
خواهش میکنم اگه جون مردم رو میخواین امتحانات نهایی رو غیر حضوری کنین ممنون میشم ی خدا اگه کسی گرفت اون عذیت میشه ن شما ها
خدا ازتون نگذره
حضور دانش آموزان ممکن است به قیمت جانشان تمام شود!
اقا یعنی چی باید قربانی انتخابات بشیم ؟ ما تعویق میخوایم ببینید دیگه راهی نمونده کسی هم که هیچی نخونده باشه تو ۱ ماه تعویق باید خودش رو برسونه چون اینا غیر حضوری نمی کنن
بابا بخدا اگه خودمون رو هم بکشیم فایده نداره دیگه باید تعویق رو بخوایم میدونم که سخت بود درس خوندن امسال ولی چاره ای نداریم
تعویق تعویق تعویق
تو شهر ما خیلی از همکلاسی هامون هستن که ازدواج کردند و بچه دارن . و تو این شرایط کرونایی که شدت گرفته خیلی خطرناکه
لطفا و خواهش میکنیم امتحان پایه نهم و دوازدهم را غیر حضوری کنید
حداقل امتحانا رو غیر حضوری نمیکنید یکم وقتش رو بیشتر کنید که برسیم بخونیم
آقا براستی خیلی یک دنده اید ….جدا از بحث کرونا و مرگ و میر مگه ما حضوری درس خواندیم تا حضوری امتحان بدهیم براستی که به فکر دانش آموزان نیستید …به خاطر یک امتحان ما جانمان را بدهیم
مگ نمیگین ک امتحانای نهم و دوازدهم باید حضوری باشه چون سر نوشت سازه پس اگه اینطور بود مدرسه هارم حضوری میکردید با این وضع کورونا هر روز دارن افراد جوون میمیرن همه تنها و بی خانواده میشن
باسلاممناولیاهستماقایکهپشتمیز
نشستیمیگیبایدخضوریانجامشه
بچهتوحضوریامتخانمیدهایاوضعیت
خوبهپسچرامغازههابستهاستچراتالار
هابستهاستچرابهمسافرتنیریممن
اولیا ازفردابهمسافرت خواهمرفتببینم
وی کسیجریمهمینویسهچهکسیجلوی
منومیگرهتووزیرهستیاصلاهرکس
وقتی تصمیم میگیرید بگو اون جان بچههای
بیگناهچیبهخاطرانتخاباتبایدامتحانات
حضوریباشداگرراستمیگیهمهجاوبازکنید
با عرض سلام.خداوکیلی با این اوضاع اقتصاد وگرونی درست نیست که دانش آموزان رو حضوری امتحان بگیرید چون واقعا مردود میشند کلاسی که حضوری تشکیل نشده چه انتظاری از دانش آموزان دارید با این کارتون یکسال زحمت یه پدر رو که با این گرونی خرج ومخارج بچه رو داده رو به هدر میدهید
واقعا براتون متاسفم نمیفهمین باید امتحانا حضوری باشه یا اگر غیر حضوری میشه تاثیر اون داخل کنکور و ازمون نمونه دولتی برداشته باشه خانمی ک میگی چه تاثیری داره اینه شما اگر درس خونده باشین براتون فرق نداره بالاخره کنکور و ازمون تیزهوشان و نمونه دولتی حضوری هست اونجا که باید پس بذین پس الکی وقت تلف نکنید بیکار هاااااا
اصن مگه دبیرا حضوری درس دادن که بخان حضوری امتحان بگیرن؟! نکنید اینکارو واقعا ینی چی
مغلوبه اون ور چه خبره همین الان غیر حضوری دوباره میزنید حضوری !!!!نمیخواد شما نگران ما باشید که سرنوشت مون چی میشه سرنوشت ما… کاملا معلوم الحاله
… با جون بچه های مردم بازی می کنید اگه نهم را غیر حضوری کنید چه ضرری به آیند شون می خوره ولی با حضوری کردن همه را به کشتن می دهید
با جان بچه های ما بازی نکنید
مامتحام های نهم باید مجازی باشه
#نه_به_امتحان_حضوری
ما چه جوری امتحان حضوری بدیم وقتی مجازی درس خواندیم ?
…. پایه نهم و دوازدهمامتحان حضوری میدن بقیه پایه ها هم حضوری بدن آقای مسولین وظیفه شناس?
ای خدا مگه ما حضوری درس خواندیم که حضوری امتحان بدیدم
خدا …. کنه شما نگران سرنوشت ما نباشید اصلا براتون اهمیتی نداره جون ما دانش آموزان لطفا امتحانات رو مجازی کنید
سلام وعرض ادب خدمت مسئولان اگه واقعا دلسوز نوجوانان هستیدونمیخواهید کشتار جمعی باشه تو این اوضاع سیاه کرونا بعنوان واز طرف همه مادران دانش اموز مقطع دوازدهم ونهم همانندادمیت برخورد کنید وغیرحضوری باشد امتحانات همهنطور اگاه هستید وخیلی خوب میدانید در شبانه روز چند نفرپرپر میشن پس یه خورده بفکر باشید سپاس گزارم از جانب خود وهمه فرزندانم اللخصوص عزیزانی که در زیر پرچم سیاه کرونا در تهران هستند
اقای ساکی و میرزایی… به قران دارید رو اعصابمون راه میرید اقای ساکی مگه شما حضوری درس دادید که حضوری امتحان میگیرید کی این حرف دانش اموزان به گوش شما میرسه بابا تورو قران تورو به خدا قسم مدارس رو باز نکنید ….اگه اتفاقی واسه دانش اموز بیفته واقعا متاسفام شب و روز از خدا التماس میکنیم ….
واقعا فکر میکنم اگر امتحانات پایه نهم و دوازدهم هم غیر حضوری باشه خب بازم تاثیر داره …الان دیگه انواع و اقسام کرونا اومده … اما خب همون توی خرداد برگزار کنید که هی به تعویق نیفته
بقران گناه میکنین مسولین چون مارا دارید زجر میدهید واقعا ما چه گناهی داریم اگر اینکار کنید آه بچه های مردم پشت سرتون خواهد بود بترسید از اع بچه های مردم چون واقعا ما گناه دارین اگر که امتحان ها حضوری بشن ما کرونا بگریم چه کار کنیم شما جوابگو نیستید که فقط به فکر خودتون هستن اگر الان بچه خودتون بود هم همین کار میکردم از شما تقاضا دارم که غیر حضوری کنید مسولین
سرنوشت ما زندگی کردن هست یا به خاطر امتحانات مردن هست
سلام یک سال دانش اموز به امان خدا ول کردین حالا میخواین حضوری امتحان بگیرین که ارزشهای هر کس معلوم بشه
……….
بخدا خستمون کردین مگه نهم و دوازدهم دشمنتونن که میخاین با دستای خودتون بچه های مردم بیچاره کنین بابا نهایی برا اونا مهمه شما چرا خودتونو میکنین اه