رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری به برگزاری امتحانات حضوری از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد، گفت: در برگزاری آزمونها، علاوه بر بهرهمندی از بستر شاد، استفاده از سامانههای بومی مورد تأیید شورای مدرسه نیز بلا مانع است.
به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی در برنامه استودیو الفبا که در آستانه فرارسیدن فصل امتحانات پایان سال، برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، در مناطقی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه، وجود داشته باشد با رعایت پروتکلهای بهداشتی، امتحانات به صورت حضوری برگزار میشود، بنابراین براساس رنگ بندی مناطق میتوان گفت؛ در مناطق آبی، امتحانات به صورت حضوری و در سایر مناطقی که امکان حضور دانش آموزان در مدرسه وجود ندارد در همه پایههای تحصیلی به استثنای یایههای نهم و دوازدهم، امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.
وی افزود: با توجه به تأثیر نتایج امتحانات پایههای نهم و دوازدهم در سرنوشت دانش آموزان و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایههای مذکور با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و نظارت مراقبین بهداشتی به صورت حضوری برگزار میشود تا ارزشیابی دقیقتری از آموختههای دانش آموزان به عمل آید.
ساکی، انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم و ادامه تحصیل در رشتههای بدون کنکور بعد از پایه دوازدهم، که صرفاٌ براساس سوابق تحصیلی صورت میگیرد را از دلایل حضوری بودن امتحانات دو پایه تحصیلی مذکور بر شمرد و تصریح کرد: سؤالات امتحانی پایه نهم به صورت هماهنگ استانی طرح و به صورت مدرسهای اجرا میشود. همه عوامل برگزارکننده امتحانات نیز از کادر خود مدرسه انتخاب میشوند.
وی مرجعیت و مورد اعتماد بودن معلمان، را دلیل سپردن تصحیح اوراق امتحانی پایه نهم به معلمان دانست و گفت: سوالات هماهنگ استانی، تواناییهای دانش آموزان یک استان و یا یک منطقه را بصورت یکسان میسنجد تا در ادامه بتوان آنها راجایابی کرد، بنابراین اگر دریک منطقهای انتخاب رشته را باز بگذارند، ممکن است در یک رشته تراکم و در رشته دیگر متقاضی بسیار کمی وجود داشته باشد و این موضوع علاوه بر این که توازن رشتهای را از بین میبرد و نیروی مورد نیاز بازار کار تأمین نمیشود، بلکه خود دانش آموز نیز چون رشتهای را بدون دارا بودن استعداد و توانمندی لازم، انتخاب کرده است ممکن است در ادامه تحصیلش دچار اخلال شود.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، مبنای طرح سوالات امتحانی در شرایط کرونایی را بخشنامه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: مدرسه باید از ازدحام دانش آموزان در هنگام برگزاری امتحانات حضوری جلوگیری کند و دستورالعملهای بهداشتی را مجدانه اجرا کنند و مراقبان سلامت، الزاماٌ حضور داشته باشند و از حضور دانش آموزان بدون ماسک در حوزه امتحانی، جلوگیری کنند.
ساکی ادامه داد: دانش آموزانی که به هر دلیلی نتوانند در امتحانات حضور یابند، اگر آمار قابل توجهی داشته باشند، برای اینکه قبولی آنها به شهریور موکول نشود، تدابیری از سوی کمیسیونهای خاص شورای عالی آموزش و پرورش اندیشیده شده است. بر اساس دستورالعملی که به استانها ارسال کردیم، اختیارات برگزاری امتحانات را به استانها وا گذار کردیم تا بر اساس شرایط کرونایی هر منطقه تصمیم مقتضی اتخاذ شود.
وی خاطرنشان کرد: در پایه اول و دوم آموزش ابتدایی، ارزشیابی دروس براساس اطلاعات و شواهد جمعآوری شده، مطابق اهداف درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، انجام میگیرد. در «درس فارسی» آزمون عملکردی، در مناطق آبی به صورت حضوری، و در مناطق زرد و نارنجی و قرمز، به شکل غیرحضوری و با نظارت مدیر مدرسه انجام میشود.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ادامه داد: در پایه ششم ارزشیابی براساس اطلاعات و شواهد جمعآوری شده و مطابق «اهداف برنامه درسی مصوب»، به اضافه برگزاری آزمونهای عملی کلاسی در «دروس فارسی»، «ریاضی» و «علوم»؛ درمناطق آبی، حضوری و در مناطق زرد، نارنجی و قرمز، به صورت غیرحضوری برگزار میشود. در پایههای ؛ هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در مناطق زرد، نارنجی و قرمز به معلم اختیار داده شده تحت نظارت مدیر مدرسه از طریق آزمونهای آنلاین و سایر شیوههای ارزشیابی مثل؛ پوشه کار آزمونهای کتاب باز، عملکردی، شفاهی و برخط و برون خط، امتحانات برگزار میشود.
ساکی انجام تکالیف و پروژهها را از جمله روشهای ارزشیابی بر شمرد و تصریح کرد: معلم میتواند ارزیابی را به خود دانش آموزان واگذار کند و آنها از طریق صوت و فیلم پاسخهای خود را ارائه کنند. معلم میتواند نمره پایانی را به فعالیت مختلف دانش آموز تخصیص و با توجه به امکانات دانش آموزانش آزمون برگزار کند.
وی ادامه داد: تغییر پارادایمها یکی از تحولاتی است که در عرصه سنجش و ارزیابی تحصیلی در دوران کرونا رخ داده است، در نگاه سنتی ارزشیابی را معطوف به ارزشیابی تراکمی پایانی، مدادکاغذی و یا کتبی میبینیم اما در پارادایم جدید، به جای ارزشیابی و سنجش شناختی که تنها فعالیتهای ذهنی یادگیرنده را مورد ارزیابی قرار میدهد، «ارزشیابی شایستگی محور» مطرح شده است. در این نوع ارزشیابی؛ تأکید بر آزمونهای عملکردی است و به جای پرداختن به فعالیتهای ذهنی، مهارتهای دیگر هم سنجیده میشود حتی نگرش یادگیرنده نیز در لابلای فعالیتها، سنجیده میشود. و بحث دانش، نگرش و مهارتهای یادگیرنده که شایستگی فرد را تشکیل میدهد، مورد سنجش قرار میگیرد.
ساکی خاطرنشان کرد: «آزمون کتاب باز» یکی از شیوههای نوین است و این روش در دانشگاهها مرسوم است. با توجه که برای پاسخ به چنین آزمونی باید به چند منبع مراجعه کنیم این نوع آزمونها ورزیدگی بیشتری ایجاد میکند. البته شیوههای نوین آزمونها نیازمندآموزش نیز هستند و باید در این خصوص دورههای آموزش ضمن خدمت برای معلمان برگزار شود و آنها مقالات و منابعی را مطالعه کنند تا با چگونگی آزمونهای کتاب باز آشنا شوند همچنین، به جای یک ساعت باید یک روز به دانش آموز فرصت پاسخگویی داد تا دانش آموز، همه منابع را بررسی کند.
وی بر لزوم گفتوگوی معلمان با اولیای دانش آموزان، قبل از برگزاری آزمون پایانی، تأکید و عنوان کرد: اولیای دانش آموزان در ارزیابی فرزندانشان باید از معلمان جدیتر باشند و فضایی را با نظارت خود فراهم کنند تا عمق یادگیری فرزندشان در آموزشهای مجازی سنجیده و ضعفهای دانش آموزان معین و برای رفع آن اقدام شود.
استفاده از سامانه های بومی در برگزاری امتحان ها بلا مانع است
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، در پاسخ به سوال امکان استفاده از سایر اپلیکیشنها درکنار «شاد»، برای برگزاری امتحانات، اظهار کرد: در برگزاری آزمونها، علاوه بر بهرهمندی از بستر «شاد»، استفاده از سامانههای بومی مورد تأیید شورای مدرسه بلا مانع است. البته استفاده از شاد همواره باید در اولویت باشد.
ساکی در پاسخ به سوالی در خصوص؛ «امتحانات پایانی دانش آموزان پایه نهم مدارس شبانه روزی» و محدودیتهای تردد، اظهار کرد: امکان مهمان شدن از جمله شرایطی است که برای دانش آموزان پایه نهم مدارس شبانه روزی که فاصله منزلشان تا مرکز شبانه روزی زیاد است، فراهم شده است.تا در مدارس دیگر نزدیک محلهشان در آزمونهای حضوری شرکت کنند. سایر پایههای شبانه روزی ضرورتی به حضور در مدرسه ندارند و در فضای مجازی در آزمونها حاضر میشوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و همچنین برگزاری انتخابات، با شرایط ویژهای روبه رو هستیم با توجه به عضویت بسیاری از فرهنگیان در حوزههای برگزار کننده انتخابات و استفاده از مدارس به عنوان حوزههای رأی گیری، امتحانات باید به گونهای برگزار شود که با انتخابات تداخل پیدا نکند. بنابراین امتحانات حضوری از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و در ۲۴ خرداد ماه پایان مییابد. البته اگر شیوع کرونا در ایام مذکور شدت یابد، آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهد بود؛ زیرا سلامت دانش آموزان همواره در اولویت است بنابراین اگر ستاد کرونا تشخیص دهد برگزاری امتحانات در خرداد ماه میسر نیست، ما امتحانات را به تیرماه منتقل میکنیم و باز هم تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در آن صورت احتمالاً کنکور نیز جابجا خواهد شد.
وی ادامه داد : البته همه این موارد در حد پیش بینی است و تا کنون هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است، تأکید میکنم؛ ضروری است که ما امتحانات را قبل از کنکور سراسری برگزار کنیم تا بتوانیم سوابق تحصیلی دانش آموزان کنکوری را به سازمان سنجش ارسال کنیم.در پایه نهم نیز به وسطه تأثیر در فرآیند انتخاب رشته و هدایت تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ادامه داد: با توجه به سهم عملکردی که پایه نهم در فرمهای هدایت تحصیلی دارد، اگر این امتحانات برگزار نشود، دانش آموزان پایه نهم در ادامه تحصیل با مشکل مواجه میشوند و ممکن است به ترک تحصیل افراد نیز منجر شود اما این که امتحانات پایه نهم به تیرماه منتقل شود، نیازمند مصوبه مراجع ذی صلاح است.
ساکی در خصوص«حذفیات محتواهای درسی از آزمون پایانی» گفت: براساس دستورالعمل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مناطق مختلف با توجه به شرایط کرونایی و رنگ بندیهای صورت گرفته، اقدام به تدریس محتوای درسی کردهاند و بر همان اساس نیز ارزشیابی از محتواهای تدریس شده به عمل میآید.
وی افزود: ما در خواست کردیم تا در خصوص محتوای امتحانات پایه نهم نیز مانند پایه دوازدهم، وضعیت قرمز مبنا قرار گیرد و پاسخی که دریافت شد، این بود که اگر امتحانات پایه نهم استانی، برگزار شود این موضوع بلا مانع است. بنابراین دستورالعمل مربوطه از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، به تمامی واحدهای مربوطه ستادی و مدرسهای ابلاغ شده است. قطعاً همه مدیران و معلمان از این دستورالعمل مطلع هستند و اگر کسی ابهامی در این زمینه داشته باشد میتواند به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و یا سازمان پژوهش مراجعه تا از بخشهای حذف شده کتابهای مختلف مطلع شود.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در خصوص مدارس ویژه پرورش استعدادهای درخشان، گفت: در پایه ششم به هفتم تأکید آزمون بر سنجش هوش و استعداد دانش آموزان است و کمتر به محتوای درسی پرداخته میشود. اما در پایه نهم به دهم نیز به همین روش است، البته کمی بیشتر از محتوای دروس سوال میآید اما در خصوص مدارس نمونه دولتی باید گفت که؛ طرح سوالات به خود استانها واگذار شده است البته ستاد امتحانات استان، شرایط کرونایی را نیز لحاظ خواهند کرد.
ساکی ادامه داد: در دستورالعملی که به عنوان «شیوه ارزشیابی پایان سال» و اول اردیبهشت به استانها ابلاغ شده، در خصوص امتحانات شاخه فنیوحرفهای وکاردانش، دروس این رشتهها را به دو دسته، دروس عمومی و شایستگیهای غیرفنی و شایستگیهای تقسیم کردیم و همانند آزمونهای پایه دهم و یازدهم شاخه نظری، با مرجعیت معلم و نظارت مدیر مدرسه میتواند با شیوههای چند گانه ارزیابی شود. اما براساس دستورالعمل مذکور، سنجش دروس شایستگیهای فنیحرفهای وعملی و استانداردهای مهارت در شاخه کاردانش و کارورزی و کارآموزی، اولاً باید حضوری و تا ۱۵ مردادماه انجام شود.
وی افزود: در این بازه زمانی هر گاه ستاد مبارزه با کرونا منطقه، وضعیت را آبی اعلام کرد و امکان حضور دانش آموزان فراهم شد دانش آموزان میتوانند بر اساس برنامه مدرسه حضور پیدا کنند و آموزش و ارزشیابی را توامان انجام دهند. برای کارورزی و کارآموزی نیز در این شیوه نامه مشخص شده که دانش آموز در چه شرایط میتواند در مدرسه حضور یابد و در آزمونها شرکت کنند.
وی ادامه داد: به طورکلی حتی اگر آزمونهای مذکور در مردادماه هم انجام شود برای دانش آموزان «قبولی در خرداد ماه» در کارنامه آنها ثبت میشود.
ساکی در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه کیفیت امتحانات «سال کرونایی گذشته» با سالهای قبل از آن، اظهار کرد: در همه دنیا وضعیت شبیه هم هست در اجلاس اخیر وزرای آموزش و پرورش جهان، در خصوص تغییر آموزشها به مجازی، مطالبی ارائه شد که حاکی از افت کیفیت آموزشی در دوره کرونایی است. اما شکی در این نیست که، تمام تلاش برای جلوگیری از توقف آموزشها به کار گرفته شد و ما شاهد حجم عظیمی از ایثارگریهای معلمان برای پوشش تحصیلی دانش آموزان بودیم.
وی ادامه داد: البته در کیفیت سنجش سال قبل با سالهای قبل از آن، تفاوت وجود دارد، اما تفاوت معناداری وجود ندارد و این دستاورد نتیجه تلاش و همت معلمان است و بخشی نیز به مراقبت خانوادهها وتلاش دانش آموزان و بخشی را نیز مدیون اصلاح شیوههای برگزاری امنحانات هستیم.
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، تصریح کرد: استفاده از شیوههای چندگانه برای سنجش پایانی را همواره توصیه کردهایم، زیرا استفاده از فیلم، صوت، تصویر، پروژه و … در ارزشیابی پایانی میتواند کیفیت سنجش را افزایش دهد و اعتبار بیشتری به نمرات دانش آموزان میدهد.
ساکی گفت: همان طور که در تست سلامت، از خود دانش آموز نمونه برداری میشود تا برای درمانش چارهای اندیشیده شود، از خانوادهها استدعا دارم که همکاری کنند تا خود دانش آموز به سؤالات امتحانی پاسخ دهد تا برای رفع نقایص او چارهای بیندیشیم و برای رفع عقب ماندگی آنها تدابیری اتخاذ شود. و دانش آموزی که درس را به خوبی فرا نگرفته است میتواند کمک بیشتری از معلم بگیرد و یا از منابع مختلف برای تقویت خود بهره مند شود. اگر دانش آموز مطالبی را به خوبی فرا نگیرد، قطعاً در سال بعد دچار مشکل خواهد شد زیرا مطالب یک پایه تحصیلی مبنای مطالب کلاس بالاتر است. بنابراین بین دروس پایه های مختلف تسلسل وجود دارد پس اگر دانش آموز در یک موضوع درسی تسلط لازم را نداشته باشد در ادامه دچار مشکل میشود بنابراین اولیا نظارت داشته باشند که سنجش به درستی انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دو توصیه دارم، اول؛ اولیا توجه داشته باشند که ما نیز خود جز اولیا هستیم و تمام تلاش خود را برای موفقیت دانش آموزان به کار میگیریم اگر اصرار بر حضوری بودن امتحانات پایههای نهم و دوازدهم داریم به واسطه تأتیر امتحانات این دو پایه در سرنوشت دانش آموزان است. بنابراین همکاران نیز شرایط را به شکل مطلوبی فراهم کنند تا اولیا با خیالی آسوده دانش آموزان را به جلسه امتحانی بفرستند و توصیه دوم این است که، اولیا شرایط را به گونهای رقم بزنند که دانش آموزان خود همه سؤالات را پاسخ دهند تا برای عقب افتادگیهای احتمالی او چاره اندیشی شود.
عضو گروه واتساپ اول فارس شوید
نمیدانم
تاریخ : ۱۵ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
واقعا که میگن مسافرت نرین رفت وامد نگنید خونه هم دیگه نرین عروسی نگرین ختم برگزار نکنین از اون ور موج چهارم کرونا اومد انواع اقسام کرونا اومده امتحان هارو حضوری میکنن خوب به تعویق بندازین ک ر وما بهتر شد میام
نمیدانم
تاریخ : ۱۵ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
نه به امتحان حضوری نهم ودوازدهم
دانش اموزه بی حق
تاریخ : ۱۵ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
دیگه وقتی بگیرین و خدای نکرده اتفاقی بیوفته ،جوابگو بودن اونا چه فایده داره
عدالت خواه
تاریخ : ۱۵ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
درود به همه ی عزیزان جناب مسول شما که میگید خیلی این پایه ها مهم هستن چرا در طول یکسال با رعایت پروتکل بهداشتی به قول خودتون حداقل هفته ای یکبار بچه ها رو به مدرسه میکشوندین واسه اشکال گیری ها بچه ها همین جوری تو مدرسه با این همه تمرین و تکرار چیزی یاد نمیگرفتن چون شما و نظام اموزشی ضعیف همه چی به گردن اولیا هست حالا نگران این هستید عدالت رعایت بشه تامین مشاعل اینده لطفا بگید الان دقیقا کی سر جاش داره کار میکنه پس چرا ما این قدر بیکار تحصیل کرده داریم ……..بسه این همه نمایش مردم خسته هستن اینقدر زخم نزنید
رضا
تاریخ : ۱۵ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
من میرم حضوری امتحان میدم
ولی وزیر آموزش پرورش اول بیاد یه تعهد بده که اگر خدایی نکرده من کرونا گرفتم جوابگو باشد
حالا من که هیچ اگه خونوادم طوری بشن ا نمیگزرم
فاصله تا مدرسه هم ۲۲ کیلومتره چون من تو روستا هستم
حدودا۳۰ دقیقه تو ماشین به ۴ نفر دیگه هم نفس بشیم
محیی
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
اخه چجوری میشه تو این اوضاع حضوری رفتت هااا
دلللل
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
واقعا شما خودت اگه دانش اموزی یا خانواده ای براثر این امتحانات بیمار بشه شما مسعولیت میپذیری تا ما بیایم حضوری امتحان بدیم راه هایی هست مثل امتحان ب روش ویدو کال که دانش اموز نتونه تقلب کنه و خیال شا هم راحت بشه
ناشناس
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
حتی اگه نمی تونین امتحانات نهایی رو غیر حضوری کنین حداقل به تعویق بندازین
اما این واقعا انصاف نیست دانش آموزانی تمام طول سال به صورت مجازی درس خوندن برن امتحان حضوری بدن و جان و خودشون و خانوادشون رو به خطر بندازن ….
Selin
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
ما نهم و دوازدهمی ها مگه آنتی ویروس داریم:(
#انسانیت??
ناشناس
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
تنها چیزی که برای آموزش و پرورش مهم نیست جان دانش آموز هست.
ک
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
#نه _به _امتحانات _حضوری
ناشناس
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
من برای امتحان نمی رم ما خوب یاد نگرفتیم که بخوای امتحان بدیم اونم حضوری!
ناشناس
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
شما فکر سلامتی مردم نیستین اصلا اگ از خانواده ها خودتون کرونا بگیرن شما اروم میگیرین
یلدا
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
بخدا دارین اشتباه میکنید اگ ی دانش اموز کرونا بگیره شما جواب ان خانواده میشود واقعا اون دانش اموزی که ی سال تمام انلاین در خونده الان انتظار دارین دانش اموزان حضوری امتحان بدن ایا شما خودتون بودید انلاین درس خونده بودید چیزی یاد میگرفتین
ا
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
آخه ما حضوری درس خوندیم مگه حضوری امتحان بدیم واقعا متاسفا براتون شما اگه جون ما ها براتون……….
ناشناس
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
با سلام لطفا امتحانات رو لطفا حضوری نکنید چون دانش جویان رو مجازی کردین بچه هاب ما چه گناهی دارن که حضوری باشه من که نمیزارم بیاد به امتحان اگه یکی از بچه ها یا ملیون ها بچه که کرونا داشته باشن کرونا تو ایران رواج پیدا میکنه
ناشناس
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
معلم ریاضیم گفت پارسال نهمی هایی که ۶ ماه اومدن و ۲ ماه نیومدن ۷ گرفتن
الان از ما چه توقعی دارید
من خودم شاگرد اول مردسم بودم ولی الان میدونم اگه برم شاگرد آخر مردسه هم نمیشم ?
ناشناس
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
خدایی من الان ششم هستم ولی اگه مثل نهم و دوازدهم حضوری میشد امتحانات نمیرفتم چون کرونااینگیلیسی افریقایی هندی هست اگه برم امتحان بدم کرونا بگیرم کی جواب من و خانواده ام را میده لطفا غیرحضوری کنید تا کرونا بیشتر از این زیاد نشه خواهش میکنم???
ناشناس
تاریخ : ۱۴ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
وزیر آموزش پرورش تورو به این شب عزیز(قدر)قسم میدم نهمو حضوری نکن
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
از جونم سیر نشدم بخاطر امتحان بمیرم
محمد حسین
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
من دانش اموز حضوری درس نخواندم که بخوام حضوری امتحان بدم من جانم رو از سر راه نیاوردم که بخاطر یه ورقه کاغذ بمیرم ما هنوز خیلی جوانیم لطفا این ظلم رو به ما نکنید امتحانات رو غیر حضوری کنید #امتحانات رو_غیر حضوری_کنید
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
تاسف تاسف تاسف که بخاطر آینده ای ک هنو نیومده میخوان ب کشتن بدن مارو مگه قرار نبس دورهمی نباشع مگ قرنطینه نیس؟؟؟؟؟؟؟پس چرا دوازدهم با نهن برن مدرسه خستمون کزدین اقای مسئول ینی چییی این رفتاراااااا واقعا ینی چییییییییییی جواب مارو بدیددددددد
زهرا
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
ما دوازدهمیا و نهمیا آدم نیستیم؟؟؟؟
چرااا مارو عذاب میدید چرا اذیتمون میکنید چرا میخواید دستی دستی ب کشتن بدید مارووو کی پاسخگو هستش کی؟؟؟؟چرا درک نمیکنید مارو مگ ما حضوری یاد گرفتیم که حضوری بریم امتحان بدیم چرا انقدرررر اذیت میکنید میارو آقای مسئول صدایییی مارو بشنو ماهم ادمیم انقدر تحت فشار نزارید ماروووو
ابلبل
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
واقعا کارتون مسخرس اینکارا خه چیه من نمیدونم
نه به امتحان مجازی
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
ارزش جان من خیلی بالاتر از یک ورقه ی کاغذیه.
حدیثه
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
دوست عزیز ،بنده دانش آموزی دوازدهمی با معدل ۱۹/۹۷شرایط حضوری هستم.
تقاضای امتحان غیر حضوری ندارم چون این واضح هست که نظام آموزشی کشور توانایی و علم برگزاری امتحانات به شکل غیر حضوری رو هنوز نداره، شبکه شاد بعد از یکسال هنوز پراز نقص و اشکال هست ،این از این موضوع که تکلیفش مشخصه.
تقاضای من برگزاری امتحانات نهایی در یک زمان درست و منطقی است ،نه زمانی که شروع کرونا بع اوج خود رسیده است، تکلیف دانش آموزانی که سیستم ایمنی ضعیف دارن این وسط چیه؟؟ پس لطفا قضاوت نادرست نکنید و همه رو مثل هم نبینید،هر چند این رو هم بهتون بگم که دانش آموزی که از دید شما تنبل میاد، شاید از خیلی لحاظ دیگ نخبه باشه. رو طرز فکرتون کمی کار کنید.سپاس
حدیثه
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
جناب مسئول تا چه زمانی قرار است به سرمایههای این مرز و بوم ایران سرافراز با این نظام آموزشی ضعیف ظلم واقع بشه این سوال خیلی از دانش آموزانه این وضعیت تا چه زمان قرار ادامه پیدا کنه؟؟؟ شما عزیزان که تااین حد مصمم بر برگزاری آزمون ها به صورت حضوری هستید پس چرا با گذشت این همه زمان نتوانستید نظامی آموزشی بر مبنای عدالت را در کشور اجرا کنید؟؟
جنان مسئول پس چرا از ابتدای سال که شرایط کرونا بهتر از شرایط این روزهای اردیبهشت ماه بود شرایط آموزش حضوری را برای دانش آموزان به خصوص دانش آموزان کنکوری که فشار زیادی را تحمل می کنند و بار روانی زیادی بر دوش آنها سنگینی میکند را برایشان فراهم نکردید؟؟؟؟ ب تقاضای کمی توجه به دانش آموزان این مرز و بوم را خواستارم دانش آموزانی که سرمایههای این مملکت هستند دانش آموزانی که آینده سرزمینی رامی سازند که برای حفظ این سرزمین برای این مرز و بوم شهدای عزیز و گرانقدر زیادی را از دست داده ایم آیا تقاضای عدالت و آموزش درست حق ما دانش آموزان نیست؟؟ من به عنوان یک دانش آموز دوازدهمی تقاضای این را دارم که کمی فرصت و تعویق را بیاندیشید .
#درد ودل یک کنکوری
#تقاضای عدالت
#به سرمایه های این مرزوبوم پرافتخار کمی توجه کنیم.
یک نهمی بد بخت
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
خود آقایون مسئولین هم میدونن با این وضعیت کرونایی هم خیلی خطر ناکه هم خیلی بی انصافی ولی انگاری نمیخوان قبول کنن
یا باید کل مقاطع حضوری بیان بدن یا هیچکدوم از مقاطع
چجوری کل کلاس ها میگیرن به جز نهم و دوازدهم!! چجوری حساب میکنید آقایون
نکنه بدن ما آنتی کروناست خبر نداریم
خودشونم میدونن شرایط چیه برای همین هستش که خودشونم نمیدونن میخوان چیکار کنن و هنوز معلوم نیست تاریخ امتحان کی هستش
ولی نمیخوان این قضیه رو قبول کنن
محمد
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
متاسفانه اغلب قشر دانش اموران تنبل که چه عرض کنم یچیزی فرا تنبلن تا دیروز داشته کف کوچه بدون ماسک دستشا میمالیده به در و دیوار الان یادش افتاده که کرونا میگیره امتحانات حضوری باشه بهتره تا برا کنکورم عادت کنیم
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
من یکی از دانش آموزان پایه نهم استان مازندران شهرستان بابل هستم.
ما امسال تو کلاس های آنلاین هیچی یاد نگرفتیم بریم سر امتحان ورقه رو هم سفید تحویل میدیم چون امسال هیچی یاد نگرفتیم.
تازه مگه بچه های نهم و دوازدهم تو بدنشون آنتی ویروس دارن که کرونا به ما کار نداشته باشه.
این پیام رو برسونید دست رئیس آموزش و پرورش بهش بگید از خر شیطون بیاد پایین تصمیم بی جا نگیره.
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
واقعا برای این دولت باید تاسف خورد.شما از اول سال غیر حضوری درس دادین بعد میخواین حضوری امتحان بدین؟؟شما اقای حاجی میرزایی حاظری بچتو بفرستی حضوری امتحان بده با این شرایط کرونا؟کاش یه ذره مردمو دوست داشتین
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
بابا یکم جون ما دانش اموزان براتون ارزش ندار اقا به کی بگیم خدا کمک کن خودت به پیر به پیغبر من دوازدهمی ها انلاین خوندیم اقا اصن به کنار تو حوزه پروتکل ها رعایت میشه اقا ما باید پیاده تا امتحانا بیایم تو راه یعنی کرونا تیست تو حوزه هستس اقا تو حوزه نگیریم تو راه میگیریم نه به امتحان حضوری خجالت بکشید بخدا این انصاف نی عدالت نی که شما داری ازش حرف میزنی اقای وزیر
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
من اصلا بچه ام را به مدرسه نمی فرستم برای امتحان
به دلیل امتحان پسرم را کشتن بدهم اصلا نمیشه
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
ای بابا اینا نمیدونن میگن بخاطر آینده حضوریه الان یه بدبختی کرونا بگیره بمیره آینده داره ??
ناشانا
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
بچها اگر غیر حضوری کردن که هیج اگر نکردن هیشکی سر جلسه امتحان نره اگر یکم واسه خودتون ارزش قائلید نرین سر جلسه امتحان خدا قوت
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
#نه_به_امتحانات_حضوری
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
واقعا برات متاسفم آقای حاجی میرزایی
یکم…
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
امتحانات بابد حضوری باشه ..یه مشت دانش آموز درس نخون و فرصت طلب که دنبال تقلب کردن هستند میگن غیر حضوری باشه . # امتحاتات حضوری باشه
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
لطفا امتحانات را غیر حضوری کنید یا حداقل بندازین عقب خواهش میکنم شرایط دانش آموزان رو درک کنید اونها هم جای بچه هاتون . لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا درک کنید ??
Bahar
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
جای تاسف داره واقعا
شما از اول سال غیرحضوری تدریس کردید الان حضوری امتحان میگیرید
بعد میگید عدالت رعایت بشه!!!
مجازیی
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
چرا موقع آموزش به فکر حقمون نیستید الان موقع امتحان میترسید حقمون ضایع بشه اگه حق ماست پس به شما چه . اگه نگران حق ما هستید پس امتحان رو مجازی کنید چون موقعی که کرونا گرفتیم مردیم دیگه مدرک و امتحان به دردمون نمیخوره
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
سلام از رییس اموزش پرورش تقاضا داریم امتحاناتو عیر حضوری بکنن جون همه در خطره
محمد
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
حال ادم بد میشه از این همه بی کفایتی ابی زرد نارنجی قرمز …اقای محترم خودتون هم میدونید رنگ بندی الکی هست چرا چون کویر لوت هم زمانی قرمز بود …..
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
اکه دوست دارین مسئولین شما هم بچه هاتون رو به مدرسه بزارین بره مدرسه بزارین بره مدرسه دیگه چرا میترسی هالا شد ما باید بریم مدرسه
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
نگاه کنید همه دارن میکن غیر حضوری مکه ما حضوری درس خوندیم که حضوری هم امتحان بدیم ما به امتحان نمیام
ناشناس
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
اقا ترو خدا غیر حضوری کنید ما نمیتونیم بییم مدرسه کرونا بگیریم و خانواده خودرا به درد سر بیاندازیم تورو جون هر کی دوست دارید غیر حضوری باشه
زنبور عسل
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
ما امتحان حضوری نمیدیم مگه شما خر تشریف دارین که ما آنلاین خوندیم نمیتونیم حضوری امتحان بدیم کرونا بچه بازی نیس یکی گرفت چهارتا دیگه هم میگیره نابود میشه
حضرتباسی درک و فهم داشته باشین
M
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
# نه به امتحانات حضوری
کرونا بگیرین ایشالله که اینقدر ظالمین
H
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
ما امتحان حضوری نمیییدیمممم
H
تاریخ : ۱۳ - اردیبهشت - ۱۴۰۰
انگار نهماو دوازدهمیا تو ریه هاشون عانتی ویروس دارن هع اصن ما رفتیم مدرسه امتحان دادیم کرونا گرفتیم کدومتون جواب خانواده هارو میدع؟؟!!
(سلامتی مهم تر از درسه)