چاپ کد خبر: 47190
17 اسفند 1399

آخرین وضعیت کرونا در استان فارس/اسامی شهرستان های نارنجی

کرونادرفارس

اول فارس|سلامت: در محدوده زمانی ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه ۵ شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی، ۸ شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.
 بررسی آمارها و وضعیت رنگ‌بندی استان فارس به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد که در محدوده زمانی ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه ۵ شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی، ۸ شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

به این ترتیب شهرستان‌های لامرد، گراش، خنج، مهر و پاسارگاد در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و شهرستان‌های فراشبند، فسا، فیروزآباد، بوانات، سروستان، داراب، رستم و مرودشت در وضعیت آبی هستند.

در این میان شهرستان‌های شیراز، کازرون، مرودشت، ممسنی به ترتیب بیشترین میزان ابتلا و شهرستان‌های سرچهان، بیضا، بوانات و بختگان نیز به ترتیب کمترین موارد مبتلا را داشته‌اند.

شمار ابتلا به بیماری در استان فارس در حال افزایش است به گونه‌ای که تعداد مبتلایان از هفته گذشته تاکنون در استان فارس نزدیک به ۲ هزار نفر بیشتر شده است البته تعداد بستری‌ها تغییر چندانی نداشته هر چند به شکل بسیار اندک کم شده است.

آموارد فوتی در استان فارس نیز با وجود اینکه در دو روز گذشته دو رقمی شد اما در ادامه روند قبل همچنان تک رقمی است با این حال این موضوع نباید مانع از رعایت پروتکل‌ها یا ساده‌انگاری شرایط شود.

قرار گرفتن در آستانه نوروز و مراجعه مردم به مراکز پر تردد و شلوغ سبب شده که مسئولان بهداشت و درمان دانشگاه بیش از گذشته به هشدارهای خود بیفزایند به ویژه اینکه در طی دو هفته گذشته مواردی از ابتلا به ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی در استان مشاهده شده و رو به افزایش است.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره اعلام کرده است که سهل‌انگاری در برابر ویروس کرونا سبب ابتلا به بیماری و در مواردی نیز منجر به مرگ می‌شود بنابراین ضروری است مردم با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از حضور در تجمعات و مکان‌های پرتردد خودداری کنند.

همچنین مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از افزایش میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بستری بیماران در بخش عادی و ویژه خبر داد و نسبت به خطر اوج گیری دوباره بیماری اار نگرانی نمود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار