چاپ      کد خبر: 136635
19 اسفند 1402

آشنایی با معنی تمام دکمه های روی سرخ کن های بدون روغن

سرخ کن های امروزی طوری طراحی شدن که بتوانید بدون روغن و به نحوی سالم غذای خود را به بهترین شیوه ممکن طبخ کنید.برای استفاده از این سرخ کن ها خوب است اول دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنیدزیرا معمولا تمام اطلاعات برای کار کردن آن در این دفترچه ها پیدا می شود اما در عین در این مطلب می خواهیم برای شما معنی دکمه های موجود روی این سرخ کن ها را معنی کنیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معنی دکمه های سرخ کن ها بدون روغن

معنی chips در سرخکن بدون روغن

chips  در سرخ کن بدون روغن برای تهیه چیس‌های سبزیجات نظیر سیب زمینی، لبو و غیره به کار می‌رود. برای تهیه چیپس سیب زمینی، ورقه‌های سیب زمینی را در سبد سرخ کن بدون روغن قرار دهید. ابتدا در دمای ۱۷۰ درجه فارنهایت به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ورقه‌های سیب زمینی را خشک کنید. هر ۵ دقیقه یا بیشتر سبد را تکان دهید. سپس دما را تا ۴۰۰ درجه فارنهایت افزایش دهید و ۵ دقیقه دیگر تا زمانی که سیب زمینی‌ها ترد شوند، صبر کنید.

معنی Warm در سرخ کن

Warm با عنوان اصلی Keep Warm یک برنامه پخت نیست؛ اما بسیار کاربردی است و وظیفه «گرم نگهدارنده» غذا را بر عهده دارد. این قابلیت در دستگاه‌های سرخ کن مختلف، متفاوت و معمولا کمتر از یک ساعت است.همه سرخ کن‌ها از سیستم Keep Warm بهره نمی‌برند و بهتر است قبل از انتخاب مدل مدنظر، به مشخصات رسمی آن مراجعه شود.

معنی Bake در سرخ کن

علی‌رغم اینکه اصلی‌ترین قابلیت دستگاه‌های سرخ کن بدون روغن، سرخ کردن غذاها با درصد چربی پایین و بافت یکنواخت است؛ اما قابلیت پخت غذا را نیز دارد و یک برنامه اختصاصی برای آن در بسیاری از مدل‌ها با عنوان Bake قرار گرفته است.

این ویژگی در سرخ کن، شرایط را برای پخت هر نوع غذایی فراهم نمی‌کند. برای مثال سوپ، خورشت و در کل هر نوع غذای آبکی و نیز برنج، از جمله مواردی هستند که سرخ کن قابلیت پخت آنها را ندارد.سرخ کن با حرارت خشک عمل می‌کند؛ به همین واسطه بهترین عملکرد آن در سرخ، ترد، برشته، آبگیری و خشک کردن است.

 معنی nut در سرخ کن

nut  در سرخ کن به معنای برشته کردن آجیل می‌باشد. برشته کردن آجیل در سرخ کن بدون روغن فقط چند دقیقه طول می‌کشد و بهترین راه برای ایجاد بیشترین طعم در این خوراکی‌ها است.معنی timing در سرخ کن

معنی دکمه های سرخ کن ها بدون روغن

بدون روغن

timing  در سرخ کن‌های بدون روغن راهنمای زمان بندی پخت غذاها است. به عنوان مثال:

  • پخت فیله ماهی سفید در ۱۸۰ درجه سانتی گراد و حداکثر ۵-۱۰ دقیقه بسته به ضخامت صورت می‌گیرد.
  • ناگت مرغ منجمد در ۱۸۰ درجه سانتی گراد و ۱۶-۱۳ دقیقه.
  • شیرینی ۱۷۶ درجه سانتی گراد و ۱۳- ۸ دقیقه.
  •  معنی wings در سرخ کن بدون روغن
  • برای برشته کردن بال مرغ (wings) در سرخ کن‌های بدون روغن، به طور پیش فرض دمای بالاتر در نظر گرفته شده است.

معنی shrimp در سرخ کن بدون روغن

در سرخ کن‌های بدون روغن shrimp برای سرخ کردن میگو به کار می‌رود. مدت زمان سرخ کردن میگوها پنج تا شش دقیقه در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت است. میگوها در یک لایه سبد سرخ کن قرار دهید و در نیمه پخت آنها را تکان دهید. برای سرخ کردن آنها می‌توانید از روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل استفاده کنید.

عملکرد Dehydrate یا خشک کردن در سرخکن بدون روغن

عملکرد آبگیری یا خشک کردن برای تهیه میوه‌های خشک و سبزیجات به کار می‌رود. این عملکرد به آرامی هوای گرم را به مدت طولانی روی برشهای میوه می‌دمد و رطوبت اضافی آنها را خارج می‌کند. هنگام انتخاب تنظیمات آبگیری در سرخ کن بدون، به طور پیش فرض دما و زمان درست، برای رسیدن به نتایج مطلوب وجود دارد. در عملکرد Dehydrate برشهای میوه مثلا سیب نبایستی روی هم قرار گیرند و فضایی را برای گردش هوا در اطراف آنها بایستی باشد. عیب این عملکرد در خشک کردن میوه‌ها این است که زمان زیادی طول ( ۸ تا ۱۰ ساعت ) می‌کشد.‌

معنی Roast در سرخ کن

Roast یکی از تخصصی‌ترین برنامه‌های یک سرخ کن بدون روغن به شمار می‌آید که «برشته و کباب» کردن را بر عهده می‌گیرد.

معنی meat در سرخ کن بدون روغن

meat  در سرخ کن بدون روغن به معنای پخت گوشت است. تمام روش‌های پخت گوشت اجاق‌پز با حرارت خشک (گریل کردن، کباب کردن، سرخ کردن در تابه و برشته کردن در فر)، در سرخ کن بدون روغن امکان پذیر است. همچنین گوشت چرخ کرده را می‌توان در سرخ کن بدون روغن طبخ نمود.

عملکرد گرم کردن مجدد (Reheat)

عملکرد گرم کردن مجدد(Reheat) در سرخ کن بدون روغن برای غذاهای باقی مانده مانند پیتزا، مرغ سرخ شده یا سیب زمینی سرخ کرده مناسب است.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار