چاپ کد خبر: 145147
12 خرداد 1403

آغاز برداشت ۲۱۶ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع کازرون

جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت گوجه فرنگی در سطح بالغ بر ۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت ۲۱۶ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع کازرون
به گزارش اول فارس ، صابر پرویزی اظهار کرد: عملیات برداشت گوجه فرنگی در سطح ۲ هزار و ۵۴۳ هکتار از مزارع این شهرستان شروع شده و تا آخر تیر ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت محصول گوجه فرنگی ۸۵ تن در هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۲۱۶ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع زیر کشت برداشت شود.

صابر پرویزی با بیان اینکه ارقام غالب کشت سانسید، بریویو، ۸۳۲۰، بدرو است، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد مزارع به صورت نشایی با پوشش زیر پلاستیک کاشت می‌شود و آبیاری مزارع به شیوه روش‌های نوین آبیاری به صورت تیپ است.

او افزود: این محصول به جز مصرف داخلی به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عمان، قطر و دبی صادر می‌شود.

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: برای مبارزه با عوامل خسارتزای مهم گوجه فرنگی به خصوص آفات شب پره مینوز گوجه فرنگی و کرم میوه خوار و کم کردن تعداد دفعات سم پاشی همه روش‌های مدیریت تلفیقی به بهره برداران آموزش داده شده و استفاده از روش‌های غیر شیمیایی مانند استفاده از تله و فرمون‌های جنسی، انواع جلب کننده‌ها و کارت‌های رنگی در اولویت  است.

او گفت: با توجه به آموزش، آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص QR کد (محصولات دارای شناسنامه با کد اسکن سریع که حاوی اطلاعات کشت و عملیات داشت از جمله مصرف نهاده‌های کشاورزی است) تعدادی از بهره برداران موفق به اخذ این کد شده اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار