چاپ کد خبر: 97343
15 آبان 1401

آغاز خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک بدون ایستگاه‌های زمینی

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اعلام کرده که ارائه خدمات را در برخی مناطق از طریق ماهواره‌های لیزری انجام خواهد داد. این سرویس حالا در مناطقی مثل استرالیا، کانادا و جنوبگان عرضه می‌شود و مزایای مختلفی مثل افزایش کیفیت ارتباط و سرویس‌دهی در مناطق دورافتاده‌تر را به همراه دارد.

اینترنت ماهواره ای

دیجیاتو: سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اعلام کرده که ارائه خدمات را در برخی مناطق از طریق ماهواره‌های لیزری انجام خواهد داد. این سرویس حالا در مناطقی مثل استرالیا، کانادا و جنوبگان عرضه می‌شود و مزایای مختلفی مثل افزایش کیفیت ارتباط و سرویس‌دهی در مناطق دورافتاده‌تر را به همراه دارد.

از زمان آغاز عرضه سرویس بتای اینترنت استارلینک در سال ۲۰۲۰، اسپیس ایکس به یکی از بازیگران اصلی این بازار تبدیل شده و همواره به دنبال توسعه شبکه خود بوده است. این شرکت حالا استفاده از ماهواره‌های لیزری را آغاز کرده که بخشی از نیاز به ایستگاه‌های زمینی را برطرف می‌کند. به‌علاوه، این سرویس جدید می‌تواند تاخیر را کاهش دهد چون مسیر حرکت داده‌ها را عوض می‌کند.

گزارش امروز بر اساس ایمیل یکی از نمایندگان اسپیس ایکس به کاربری در کانادا تنظیم شده است. این ایمیل نشان می‌دهد که این شرکت با استفاده از ماهواره‌های لیزری خود پوشش مناطق دورافتاده را آغاز کرده است. اسپیس ایکس از چند وقت پیش به‌طور مرتب در حال پرتاب این ماهواره‌ها بوده و آن‌ها را نسخه بهینه‌تر ماهواره‌های نسل قبلی می‌داند. کاربران ردیت همچنین از دریافت ایمیل مشابهی در آلاسکا و جنوبگان خبر داده‌اند.

سرویس استارلینک در دورافتاده‌ترین نقاط عرضه می‌شود

این شرکت همچنین نقشه پوشش سرویس استارلینک را در وب‌سایت خود به‌روز کرده است. این نقشه حالا نشان می‌دهد که اکثر بخش‌های اروپا، قسمتی از آمریکای جنوبی، ژاپن و استرالیا تحت پوشش این سرویس قرار دارند. سوالبار نروژ به عنوان یکی از دوردست‌ترین مناطق دنیا که در آن خورشید گاهاً تا چند روز غروب نمی‌کند یا شب‌ها چند ماه طول می‌کشد هم تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای قرار گرفته است.

کمپانی ایلان ماسک در نظر دارد سال آینده اینترنت ماهواره‌ای خود را به کشورهایی مثل عربستان سعودی، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، مصر و باهاماس بیاورد. مدیرعامل اسپیس ایکس قبلا اعلام کرده بود که سرویس استارلینک به دنبال رفع تحریم‌های آمریکا برای کشور ایران نیز فعال است.

فال حافظ امروز ۱۹ آبان با تفسیر دقیق و زیبا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حامد امانی پور پنجشنبه , ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

با سلام. واژه “بهینه تر” اشتباه هست. “بهینه” خود به معنای بیشترین/ کمترین یا بهترین مقدار ممکن است.
سپاس

علیرضا ی چهارشنبه , ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

منظور ایشان این است که در پیرامون کشور سرویس گیرنده دیگر نیاز به gateway ایستگاه زمینی نیست البته در نسل قبلی بوده است و حالا یک ایستگاه زمینی در دور دست می تواند با لینک شدن ماهواره ها به هم به ایران سرویس دهد

علیرضا چهارشنبه , ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

منظور ایشان این است که در پیرامون کشور سرویس گیرنده دیگر نیاز به gateway ایستگاه زمینی نیست البته در نسل قبلی بوده است و حالا یک ایستگاه زمینی در دور دست می تواند با لینک شدن ماهواره ها به هم به ایران سرویس دهد

محمود چهارشنبه , ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

اینم از ریاست رئیسی بر ملت اینترنت را برگردوند به بیست سال پیش….

ناشناس سه شنبه , ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

شده مثال توش دارو بعد از مرگ سهراب…….
بابا ایران نو اولویت اینترنت پیشرفته لیز ی بزارین

ناشناس سه شنبه , ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

به کره شمالی خوش اومدین

محمد سه شنبه , ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

انشاالله که ما هم به اینترنت آزاد و ارز آوری دیجیتال دوباره مشغول بشیم

ناشناس دوشنبه , ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

… به امید ان روز

علی دوشنبه , ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

آقا اینا اینترنتو منحصر به پیامرسانها و موتپر جستجوی داخلی میکنن و بهانشونم اینه که سرویس های خارجی مثل گوگل جاسوسی میکنن! اخه یکی نیس بگه وقتی میخ.ای هویت ایرانی و فرهنگ ایرانی اسلامی رو تبلبغ کنی….جان نیاز به حضور در همین پیامرسانهای خارجی داری! وقتی تحریم هستی و نمیتونی پیامرسانهای با کیفیت بالا و جهانی داشته باشی ، حق نداری یه پیامرسانو تا ابد فیلتر..کنی! همه قندشکنارو میبندن که کسی ارتباط با پیامرسانهای فیلترشده نگیره بعد از اونور یوتوب اگر بفهمه ای پی ایران اومده تووش کانالو میبنده! هم از داخل مشکل داریم هم خارج ! ??‍♂️??

شاه محمد دوشنبه , ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

به من وصل کنید ممنون

ناشناس دوشنبه , ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

ﭼﻪ ﮔﻴﺮﻱ ﻛﺮﺩﻳﻢ.ﻛﻪ ﮔﻮﺷﻲ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاﻩ ﭼﻨﺪ ﺩﻩ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻧﻲ ﻣﻠﺖ ﺑﺸﻪ اﺳﺒﺎﺏ ﺑﺎﺯﻱ ﺩﺳﺘﺸﻮﻥ.ﺑﺪﻭﻥ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺘﻮﻧﻲ اﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻓﻀﺎﻱ ﻣﺠﺎﺯﻱ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻲ.ﻫﻤﻪ اﭘﻠﻴﻜﻴﺸﻦ ﻫﺎﻱ اﺭﺗﺒﺎﻃﻲ ﺭﻭ ﻗﻂﻊ ﻛﺮﺩﻥ

آخرین اخبار