چاپ      کد خبر: 86241
21 خرداد 1401

آغاز خرید دانه کاملینا توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه های روغنی استان فارس

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی از خرید دانه کاملینا توسط شرکت تعاونی دانه های روغنی فارس به عنوان مباشر و مرکز خرید استان‌های فارس، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد خبرداد.


به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس، سید حبیب علوی با اشاره به اینکه: کاملینا امسال در سطح ۱۰۰۰ هکتار در استان فارس کشت شده است افزود: خرید دانه کاملینا از تاریخ دهم خرداد ماه شروع شده و تا کنون میزان ۱۰ تن کاملینا به قیمت هر کیلوگرم ۲۵۳هزار ریال به صورت نقدی از کشاورزان توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه های روغنی, در مرکز خرید شرکت تعاونی تولید روستایی کناره مرودشت خریداری گردیده است.
وی ادامه داد:دانه‌های روغنی در بین محصولات زراعی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشند و پس از غلات دومین ذخایر غذایی جهانی را تشکیل می‌دهند و همچنین کاملینا جزء محصولات کم آب بر بوده و در شرایط کم آبی عملکرد مناسبی دارد و با توجه به شرایط اقلیمی این محصول در طرح توسعه وزارت جهاد کشاورزی می باشد.


سید حبیب علوی ادامه داد: کاملینا جزء دانه‌های روغنی بوده و در کارخانجات روغن‌کشی، روغن خوراکی از آن استحصال میشود و با توجه به اهمیت تامین امنیت غذایی پیش‌بینی می‌شود توسط شرکت دانه‌های روغنی فارس در سال زراعی جاری میزان ۱۰۰ تن کاملینا خریداری گردد.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی افزود: کشاورزان می‌توانند جهت هماهنگی بیشتر با شماره همراه ۰۹۱۷۱۵۱۹۲۴۷ تماس حاصل نمایند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار