چاپ کد خبر: 113727
16 خرداد 1402

آغاز دردسر برای کارمندان شیرازی با فعالیت ادارات در ساعت ۶ صبح

ساعت کار ادارات 1

تغییر ساعت کاری ادارات با هدف صرفه جویی در انرژی از امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ به مدت سه ماه آغاز شد و در نخستین روز اجرای آن مشکلاتی برای کارکنان اداری برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز خود را نشان داد و موجب شد بسیاری از کارکنان با تاخیر در محل کار خود حاضر شوند.

ایرنا نوشت:  ساعت کار دستگاه های اجرایی استان فارس از شانزدهم خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری ۶ صبح الی ۱۳ بعدازظهر تعیین شده است.

براساس این طرح ساعت کاری ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز نیز از ساعت ۵:۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد که به گفته بسیاری از کارکنان اداری در شیراز این زمان نیازمند اصلاح است و باید زمان کاری مترو و ناوگان اتوبوسرانی شیراز از ساعت ۴:۳۰ دقیقه یا حداکثر پنج آغاز شود تا کارمندان بتوانند به موقع در محل کار خود حاضر شوند.

ساعت کار ادارات 2
آغاز فعالیت ناوگان در شیراز مانند سایر کلانشهرها ۴ و ۳۰ دقیقه باشد

با اصلاح زمان کاری ادارات در سه ماه پیش‌رو و به منظور رفاه حال کارکنان، سرویس‌دهی در خطوط متروی سایر کلانشهرهای کشور ازجمله تهران و حومه نیز از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد آغاز خواهد شد و این درخواست از سوی کارکنان اداری در شیراز نیز وجود دارد که این رویه در این کلانشهر نیز اجرایی یا فکری برای ساعت آغاز کار ادارات شود.

اغلب با تاخیر…

تعدادی از کارکنان دستگاه های مختلف اداری در شیراز  اعلام کردند که به رغم خروج به موقع از منزل اما زمان زیادی را در سطح این شهر برای شروع فعالیت مترو و اتوبوس‌های درون شهری در شیراز تلف کرده اند و به همین دلیل به موقع در محل کار خود حاضر نشدند.

عبدالله بیانی در این باره  گفت: حوالی ساعت ۴:۴۵ دقیقه از منزل برای رفتن به محل کار بیرون زدم و ساعت پنج به ایستگاه مترو احسان در شیراز رسیدم که درب های ایستگاه بسته بود و تا ساعت ۵:۳۰ دقیقه کرکره ایستگاه گشوده و ساعت ۵:۳۵ دقیقه اولین قطار از این محل حرکت کرد.

وی با بیان اینکه ساعت ۶ که زمان شروع فعالیت ادارات است بسیاری از کارکنان اداری در مترو یا اتوبوس هستند،افزود: امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ساعت ۶ از ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) شیراز خارج شدم و به دلیل عدم توسعه قطار شهری شیراز ادامه راه را با تاکسی طی کردم.

بیانی اضافه کرد: بخشی از مسیر را نیز باید پیاده طی می کردم و خلاصه با صرف بیش از یک ساعت و نیم با تاخیر حدود ۲۰ دقیقه ای به محل کار رسیدم.

او اظهار کرد: امروز بیش از روزهای گذشته زمان صرف رسیدن به محل کار کردم اما با این وجود به دلیل موانعی ازجمله شروع دیرهنگام فعالیت مترو با تاخیر به محل کار رسیدم.

تعداد دیگری از کارکنان دستگاه های اجرایی شیراز در این خصوص گلایه داشتند.

به کدام ساز؟

سیمین کشاورز، یکی دیگر از این کارمندان ادارات شیراز گفت: امسال ساعت رسمی کشور تغییر نکرد اما تاکنون در استان فارس بیش از پنج بار زمان فعالیت ادارات تغییر کرده است که به نظر همان یکبار در سال ساعت تغییر کند بهتر است تا هر از چند مدتی یکبار ساعت کاری اصلاح شود.

وی ادامه داد: برای رسیدم به محل کار باید ۲ خط اتوبوس استفاده کنم که بیش از یک ساعت زمان می‌برد در حالی که ساعت کار اتوبوسرانی فقط ۳۰ دقیقه قبل از شروع زمان رسمی فعالیت ادارات آغاز می شود و این سوال مطرح است که کارکنانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند چطور باید به موقع در محل کار حاضر شوند؟

کشاور اظهار کرد: نیاز است که فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز حداقل یک ساعت و نیم قبل از ادارات آغاز شود تا کارمندان به موقع در محل کار حاضر شوند و یا اگر امکان آن نیست زمان شروع فعالیت ادارات دیرتر باشد.

۶ صبح آغاز فعالیت ادارات

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس گفت: ساعت کار دستگاه های اجرایی استان از شانزدهم خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری ۶ صبح الی ۱۳ بعدازظهر خواهد بود.

عبدالعلی کریمی پیش تردر گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: ساعات شروع بکار ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ۱۶ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ بعدازظهر تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس از موافقت با دورکاری پنجشنبه‌های کارکنان دولت در استان خبر داد و گفت: دستگاه های مشمول برای رعایت ساعت کار هفتگی کارکنان، در روزهای پنجشنبه به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند و مدیر یا رییس سازمان هم بایستی بر انجام تکالیف دورکاری پنجشنبه‌ها نظارت کند.

کریمی بیان کرد: بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز امدادی، درمانی و بهداشتی، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات امداد جاده‌ای و مراکز انتظامی طبق روال قبل ارایه خدمات می‌کنند.

ساعت کار ادارات 3

ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی در شیراز اصلاح شد اما کافی نیست

ساعت خدمات دهی قطار شهری و اتوبوس های درون شهری شیراز از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۲ تغییر پیدا کرد.

براساس اطلاعیه ای که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ۱۳ خرداد جاری منتشر کرده است از ۱۶ خردادماه جاری تا ۱۵ شهریور ماه امسال تمامی خطوط مترو و ناوگان اتوبوسرانی از ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد فعالیت خود را آغاز و این فعالیت در ناوگان اتوبوسرانی تا ساعت ۲۱ و در خطوط مترو تا ساعت ۲۲ خواهد بود.

با این وجود کارکنان دستگاه های اجرایی شاغل در کلانشهر شیراز درخواست دارند که ساعت خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر نیز همانند سایر کلانشهرها و تهران با زمان شروع فعالیت ادارات همخوانی و یک تا ۲ ساعت زودتر آغاز شود.

فروشنده لوازم یدکی تقلبی در شیراز نقره داغ شد

آموزش کاشت ریحان معطر و لذیذ در گلدان و باغچه خانه

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عباس جمعه , ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

چهار روز کارمندان می‌خوان زود برن سر کار حالا یه عمره نونوای بیچاره باید ساعت ۴صبح بره سر کار همه ی مردم هم به نونوا انتقاد میکنن از مردم خواهشمندم فقط همدیگرو درک کنید هر کاری مشکلات خودشو داره

علی پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

همچی مسخره شده بابا ۶ که همه خوابن برن تو اداره غاز بپرانند

ناشناس پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

همچی مسخره شده بابا ۶ که همه خوابن برن تو اداره غاز بپرانند

امید چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

شیرازی اگر اصلا شیرازی باشه صبح زود بیداره و از نسیم صبحگاهی شیراز استفاده می‌کنه جناب حافظ هم چندین بار تاکید کرده. برای تابستان که ساعت شش صبح عالیه اتفاقا در زمستان که هنوز تا ساعت ۷آفتاب طلوع نکرده و هوای سرد هست باید فکری کرد.

شیرازی چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

سلام ی عده ای فقط بلدن ایراد بگیرن خوب آلات چند سال بود ساعت ها جلو می رفت همون ساعت ۶ باید سر کار باشن الان هم همین طور شده ففط ساعت ها نبردن جلو بهتر هست که
دیکه هیچ کس ساعت قدیم و جدید نمی کنه بعد تازه ساعت ۵ آفتاب زده دیگه نمیشه که تا ظهر خوابید

ناشناس چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۹

وای چقدر سخت میگذره به کارمندهای بچه ننه و تنبل سایه خخخخ

ناشناس چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۵۱

واثعا مسخرست همه سرکار خواب تشریف دارند .همه عصبی و کسل

رهگذر چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۱

لطفاً مزخرف نگو که شیرازیهای قدیم صبح زودشون ۹صبح هست!!!جد و آباد ما فارسها و کشاورزها سحرخیز بودیم و کشاورز و تولیدگر یکسال گندم نکاریم قیمت میشه ده برابر شما حتما خودت تنبلی فکر می‌کنی بقیه مثل خودتن

محمد خواجوی چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۳۱

چرا تا ساعت ۱۳ هست باید بکننش تا ساعت ۱۴.یا حداقل بکنن از ساعت ۵ تا ۱۳.حمل و نقلشونم مشکل خودشونه ساعت چهار بزنن بیرون

گوسفند سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

هرچه بگویند اطاعت میکنیم چون محکوم به اطاعت هستیم

فاطمه سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

دولت کار درستی کرد هرسال هم ساعت عوض میشد هم باید مثل الا ن ساعت ۶ صبح محل کار بودیم قبل کرونا یادم ما وقتی به محل کار می‌رسیدیم آفتاب میزد واقعا تو این فصل همه کارمندان از بی خوابی عصبی بودن چون ساعت ۸۰۳۰ غروب آفتاب بود تا میجنبیدیم میشد ساعت ۲ باید ۴۰۳۰صبح بلند می‌شدیم الان خوبه ولی ای کاش شامل مراکز بهداشتی هم میشد چون ما که صبح زود بیدارمیشیم برامون سخته تا ۳ بیرون باشیم

ناشناس سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

دولت کار درستی کرد هرسال هم ساعت عوض میشد هم باید مثل الا ن ساعت ۶ صبح محل کار بودیم قبل کرونا یادم ما وقتی به محل کار می‌رسیدیم آفتاب میزد واقعا تو این فصل همه کارمندان از بی خوابی عصبی بودن چون ساعت ۸۰۳۰ غروب آفتاب بود تا میجنبیدیم میشد ساعت ۲ باید ۴۰۳۰صبح بلند می‌شدیم الان خوبه ولی ای کاش شامل مراکز بهداشتی هم میشد چون ما که صبح زود بیدارمیشیم برامون سخته تا ۳ بیرون باشیم

ناشناس سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

نمایند گان مجلس خودشون مسخره کردند حالا می خواستند بگن ما با تغییر ساعت موافق نیستیم ولی بعد به شکلهای مختلف ساعات ادارات تغیر کرد فقط از روی لجبازی و.. .اگر اهل نماز بودند می دیدند که از ساعت ۵ هوا روشن است

علی سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹

خیلی جدی نگیرید هیچ کارمندی با وسیله نقلیه عمومی سرکار نمیره همشون یا با ماشین شخصی یا با سرویس اداره میرن سرکار
اینها همش بهونه هست صبح ها نمیخوان زود از خواب بیدار بشن

حسن سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

سلام یا تاکسی یا اسنپ نه مترو بدرد ما میخوره نه خط واحد شلوغ

سارا سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

اخر چه کاریه ! هرروز تا ساعت شش و نیم می خوابیدم اما امروز بلند شدم از خواب دیدیم شش و بیست دیقه هست تا رفتم محل کار با صورت نشسته و کفش های لنگ به لنگ دیدم ساعت یک روب به هفت شده یک ساعت تاخیر کردم

عمار . سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

این قانون ساعت ۶ صبح شروع به کار در کلان شهر شیراز عمرا کاربردی شود شیرازیها از قدیم الایام صبح زودشون ساعت ۹ صبح یا ۱۰ صبح است که شروع بکار می کردند می کنند این قانون ساعت شیش برای کلان شهر شیراز علنی کارآمد نیست که نیست نرود میخ آهنین بر سنگ خارا جواب نمی ده که نمی ده آب هوای شهر شیراز اقلیمش با شروع کار ساعت ۶ صبح عمرا جفت جور نمی سه که نمی سه اگرم ساعت ۶ صبح به زور بروند سر مشاغلشان تا شروع به کار کنند می شود همان ساعت ۹ صبح یا ۱۰ صبح چونکه سیستمهای کامپیوتری شونم ساعت ۶ صبح بالا نمیاد توی خواب چورت به سر می برند بی خودی زور نزنید شیراز سوای همه شهر های ایران اسلامی است در این امور از بنده حقیر گفتن بود خواه پند گیرید خواه نگیرید شیرازی ها ساعت ۶ صبح فقط میرن نون سنگک و آش سبزی یا حلیم یا آبگوشت کله پاچه می خرند میارن منزلشان تا ساعت ۸ یا ۹ صبح با خانواده‌شان نوش جان کنند افتااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید .

اکبر سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

متاسفانه همیشه باید صورت مسیله مشکل اصل پاک شود و همیشه مشکل کماکان بجای خود باقی است

ناشناس سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

در خصوص تغییر ساعت کار مترو این ایستگاه که تصاویر آن در این خبر آمده فقط از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ خدمات رسانی می‌کند.

صادق سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

بعضی افراد میگن که کارمندان ماشین شخصی دارند و با اون بیان تا دیر نشه؟ آخه این چه حرفیه؟ پس استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی چی میشه؟ چرا باید ماشین های تک سرنشین رو هر روز بردارن بیارن تو خیابان ها؟ به جای این حرف ها باید سرویس حمل و نقل عمومی رو توسعه داد.

محمد سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

ساعت شش تازه نلنوایی ها باز می کنند
نیم ساعتی هم طول می کشد تا نان آماده شود کله ای ها و آشی ها ساعت شش باز هستند مغازه ها ساعت ۱۰

عع سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

براخیلیابهانه پیداشدکه کم کاری کننداکثراباماشین شخصی سرکارحاضرمیشوند اگرساعت شروع ۶صبح باشدووجدان کاری باشد رمورد آب وبرق صرفه جویی میشودالبته اگرهمون ساعت ۶کولرها رونوشت نکنند موقع تعطیل شدن فوری کولرهاروخاموش کننده چنده مدیریت درست نیست ونظارت درستی‌ وجود ندارد که‌ برق وکولر وشیر آب باز نبا شد

ﻣﺠﺘﺒﻲ سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪاﻥ ﺑﺎ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺷﺨﺼﻲ ﻳﺎ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺳﺮﻛﺎﺭ ﻣﻴﺮﻭﻧﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﻛﻢ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺘﺮﻭ ﻳﺎ ﻧﺎﻭﮔﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺳﺮ ﻛﺎﺭ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪاﻥ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﻣﻔﻴﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺳﺮﻛﺎﺭ ﻳﻚ ﻳﺎ ﺩﻭ ﺳﺎﻋﺖ ﻣﺎﺑﻐﻲ ﺑﻴﻜﺎﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﻌﻂﻴﻠﻲ ﻫﻢ ﺗﺎ ﺑﺨﻮاﻥ ﻫﺴﺖ

صادق سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

به نظر من ادارات باید فرجه ۳۰ دقیقه ای برای کارمندان خود قائل شوند. اصلا غیر ممکنه بشه با اتوبوس ۶ رسید به اداره. ادارات هی نگویند دستور از بالا هست. پس روسای ادارات خودشان نمی توانند در حد نیم ساعت فرجه تصمیم بگیرند؟

ممد سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

عجب فیلمیه این تغییر ساعته.ساعت و جلو و عقب میکردین بهتر بود که دولت سوپر انقلابی

آخرین اخبار