ایرانخبر اول

آغاز پروژه‌های کلیدی در محورهای مواصلاتی شیراز؛ کمربندی شمال شرقی و رینگ دوم در مسیر توسعه

آغاز پروژه‌های کمربندی شمال شرقی و رینگ دوم شیراز با مشارکت دولت، شهرداری و بخش خصوصی، گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل فارس و اتصال محورهای مواصلاتی کلیدی جنوب کشور است.

🔹 کمربندی شمال شرقی شیراز؛ اتصال به پلیس‌راه پل فسا با سرمایه‌گذاری ترکیبی

به گزارش اول فارس، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، از آغاز عملیات اجرایی کمربندی شمال شرقی شیراز خبر داد. این مسیر ۲۴ کیلومتری از آرامستان بهشت احمدی تا پلیس‌راه پل فسا امتداد دارد و با مشارکت مالی دولت (۵۰٪)، شهرداری شیراز (۲۰٪) و پیمانکار (۳۰٪) اجرا خواهد شد.
به گفته قادری، ضمانت‌نامه‌های بانکی طرفین در حال آماده‌سازی است و پس از تأیید دولت، عملیات اجرایی آغاز می‌شود. این پروژه به‌عنوان یک مسیر سرمایه‌گذاری تعریف شده و مشمول پرداخت عوارض خواهد بود.

🔹 رینگ دوم کمربندی شیراز؛ مسیر جدید از پسکوهک تا کوار

رینگ دوم کمربندی شیراز از قطعه ۸ آزادراه شیراز ـ اصفهان در منطقه پسکوهک آغاز شده و تا کوار ادامه می‌یابد. طول این مسیر بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر برآورد شده و قرار است به‌صورت بزرگراه یا آزادراه انتفاعی احداث شود.
قادری اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی با اجرای این پروژه به شکل آزادراهی موافقت کرده و یک شرکت خصوصی نیز برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است. تأمین مالی این پروژه از طریق مشارکت بخش خصوصی (۳۰٪)، دولت (۵۰٪) و سرمایه‌گذاری باغ‌شهری‌ها (۲۰٪) انجام خواهد شد.

🔹 تکمیل محور فیروزآباد ـ جم؛ گام مهم در مسیر شیراز ـ عسلویه

در ادامه طرح‌های توسعه‌ای، محور فیروزآباد تا جم به طول ۱۱۰ کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد. این مسیر بخشی از محور استراتژیک شیراز ـ عسلویه محسوب می‌شود و قرار است با مشارکت هلدینگ خلیج فارس، دولت و یک سرمایه‌گذار خصوصی به شکل آزادراهی احداث شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا