آغاز گفتگوی نمایندگان تام الاختیار شیراز و صدرا برای حل مشکلات بینشهری
رییس شورای اسلامی شهر صدرا از تشکیل کارگروه مشترک شورای اسلامی شهر جدید صدرا و کلانشهر شیراز خبر داد.
به گزارش اول فارس ، روح الله شجاعیان وی گفت: با توجه به گستردگی دامنه اشتراکات میان شهر صدرا و شیراز، با هدف افزایش تعاملات، هم اندیشی و برنامه ریزی در مناسبات فیمابین کارگروه مشترکی بین شورای اسلامی شهر جدید صدرا و کلانشهر شیراز با معرفی دو نماینده از سوی هر دو شورای اسلامی تشکیل گردیده است.
شجاعیان افزود: مرتضی زارع و هاشم عزیزی از شورای اسلامی شهر صدرا و مسعود زارعی و محمود صفایی از شورای اسلامی شهر شیراز، نمایندگان تام الاختیار شهرداران شهر جدید صدرا و کلانشهر شیراز اعضای این کارگروه مشترک هستند که در همه جلسات حضور خواهند داشت.
رییس شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: در اولین جلسه مقرر شد ریاست کارگروه به شکل فصلی تعیین شود و در حال حاضر مسعود زارعی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان رییس جلسه انتخاب شد. کارگروه هر ماه جلسه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: کارگروه مشترک بعد از دهه فجر با توجه به اصلاح طرح جامع شهر شیراز جلسه فوق العاده خواهد داشت و مقرر شد موضوعات مشترک را احصا کنیم و در این جلسه مطرح شود تا در طرح جامع دیده شود.
شجاعیان عنوان کرد: شهرهای شیراز و صدرا مشترکات فراوانی دارند، موضوعاتی چون احداث مترو، محور قره پیری، مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی از جمله تسهیل رفت و آمد شهروندان میان دو شهر، ایستگاه پایانه بزین، آرامستان مشترک، تصفیه خانه در حال ساخت غرب صدرا که می توان از ظرفیت آن برای آبیاری باغات گویم و حریم شیراز استفاده کرد و برنامه های فرهنگی_ورزشی مشترک از جمله مهمترین این موضوعات است.
وی تصریح کرد: اولین موضوعات مشترک احداث آرامستان مشترک غرب شیراز و صدرا و وضعیت بزرگراه امام خامنه ای (محور قره پیری) است که در دستور جلسه بعد قرار میگیرد.
رییس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه کارگروه مشترک مدیریت شهری صدرا و شیراز تصمیم سازی با رایزنی و اقدامات کارشناسی در خصوص مسائل فی ما بین اقدام به تصمیم سازی می کند و مصوبات آن قابلیت ارجاع به کمیسیون های هر دو شورا را دارد.
وی خاطرنشان کرد: تصمیمات این کارگروه به استفاده از ظرفیت های طرفین، گسترده شدن دامنه تصمیم گیری و برنامهریزی های مشترک خواهد انجامید و زمینه را برای ارایه طرح ها و لوایح مشترک جهت ساماندهی امور فراهم خواهد کرد.
کار بسیار پسندیده ای است ، اما چه اصراری بر احداث مترو با هزینه های هنگفت و حوادث غیر مترقبه در طول اجرا وجود دارد ، استفاده از تراموا که اخیرا در تهران بکارگیری شده است یا احداث مونوریل بعنوان پایلوت در مسیری که یکدست است و نیازی به حفاری ندارد از جمله راههای جایگزین و با سرعت بیشتر و شاید هزینه کمتر باشد.