خبر اولخودرو

آقایان تعزیرات یکبار هم شده به حرف راننده های اسنپ گوش کنید

با حذف گزینه نا عادلانه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی در حمایت از حقوق مسافران بود اما راننده‌ها معتقدند دریافتی آنها صرفه اقتصادی ندارد و حق و حقوق آنها از سوی شرکت‌ها به درستی تامین‌ نمی‌شود.

به گزارش اول فارس ، بهمن ماه بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشستی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گران‌فروشی است و تاکسی‌های اینترنتی با استفاده از این گزینه بدون ارائه خدمات ویژه‌ای، مبلغی اضافی دریافت می‌کنند. بعد از آن رئیس سازمان تعزیرات حکومتی «احمد اصانلو» نیز از شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی درخواست کرد که گزینه عجله دارم را فوراً از برنامه‌های خود حذف کنند.

اسنپ 1

گرچه گزینه «عجله دارم» به صورت نامشخص و بدون در نظر گرفتن خدمات ویژه‌ای قیمت مسیر را برای مسافران افزایش می‌داد؛ اما با توجه به نظرات کاربران در گزارش «رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «برده‌داری نوین» می دانند» به نظر می‌رسد آنها معتقدند هزینه سفرها به قدری پایین و میزان کمیسیون شرکت‌ها به قدری زیاد است که خیلی اوقات صرفه اقتصادی ندارد.

بنابراین ضروری به نظر می‌رسد لازم است مطالبات رانندگان و سفیران تاکسی‌های اینترنتی هم شنیده و حق و حقوق آنها به درستی از سوی شرکت‌ها تأمین شود

روایت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مخصوصا اسنپ معمولا به شرح ذیل است

۱- نداشتن بیمه و عدم ارائه امکانات و تسهیلات مناسب از سوی «اسنپ»

بخشی بزرگ از رانندگان در کامنت‌های بی‌شمارشان از نداشتن بیمه در اسنپ و عدم ارائه امکانات و تسهیلات از سوی این سوپر اپلیکیشن گلایه کرده‌اند. این‌که نه تنها بیمه نیستند، بلکه اپلیکیشن اسنپ به طور روزافزون در حال کاستن از هر گونه ارائه امکانات ویژه به آن‌ها است.

آن‌ها می‌گویند، چرا همه انگشت اتهامات باید به سوی رانندگان باشد؛ آن‌هم در شرایطی که عملا اسنپ برای ناوگان پرشمار خود هیچ تسهیلات ویژه‌ای هم ارائه نمی‌کند. برخی نیز گفته‌اند اگر در گذشته تسهیلاتی هم‌چون تهیه لاستیک و… بود، حالا به حداقل ممکن نیز رسیده است.

در این بین باید توجه داشت، بیمه رانندگان موضوع جدیدی نیست و از بطن تاسیس اسنپ تا کنون چنین بحثی مطرح بوده است. تاکسی‌های اینترنتی استدلال‌شان این است که آن‌ها کارفرمای رانندگان نیستند. تنها در صورتی که رانندگان کارفرما داشته باشند باید بیمه شوند که البته اسنپ و تپسی چنین مسئولیتی را تا کنون نپذیرفته‌اند.

۲- چرا در جدال اسنپ و مسافران همیشه رانندگان باید ضرر کنند!

بخشی بزرگ از رانندگان نیز این موضوع را مطرح کرده که آن‌ها قربانی هر گونه چالش جدیدی میان اپلیکیشن اسنپ با مسافران هستند. اسنپ تنها به منافع و کسب سود بیشتر خود فکر می‌کند. مسافران نیز هر گونه اعمال محدودیت و خسارت را برای خود غیرقابل پذیرش می‌دانند.

در بسیاری از کامنت‌ها، لحاظ شدن جریمه یا جریمه‌هایی با مبلغ ۲۵۰۰ تومان برای پرداختن به رانندگان به دلیل تاخیر مسافران نیز خنده‌دار ارزیابی شده است. معتقد هستند که هر گونه جریمه احتمالی مسافران، زمانی که به آن‌ها نرسد، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. رانندگان زیادی بر این نکته تاکید کرده‌اند که تنها مظلوم واقعی آن‌ها بوده و هستند. نه اسنپ از آن‌ها حمایت می‌کند و نه می‌توان این انتظار را داشت که مسافران نیز حمایتی از آن‌ها داشته باشند.

۳- پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفر‌ها

قریب به اتفاق کامنت‌های رانندگان به پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفر‌ها اشاره داشته دارد. رانندگان بسیاری از نرخ‌های پیشنهادی اسنپ برای انجام سفر‌ها را نامعقول ارزیابی می‌کنند. آن‌ها نرخ‌های پیشنهادی را حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافران را ناکافی می‌دانند. در بسیاری از کامنت‌ها نقل شده که نرخ‌های پیشنهادی سفرها، در قیاس با مبالغ درخواستی از سوی تاکسی‌های داخل شهری و آژانس‌ها بسیار ناچیز است.

البته این موضوع بیشتر از سوی رانندگان شهرستان‌ها مورد اشاره قرار گرفته است. برای نمونه آن‌ها می‌گویند در شهرستان‌ها یک مسیر ۶ کیلومتری، بدون احتساب زمان و مسافت رفتن تا محل مبدا، ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ارائه می‌شود. چنین مبلغی با هیچ منطقی همخوانی ندارد و نصف کرایه تاکسی‌های مسیری با مسافت بسیار کوتاه هم نیست.

۴- بالا بودن کمیسیون‌های اسنپ از رانندگان

علاوه بر پایین بودن کرایه‌ها، بخشی بزرگ دیگری از کامنت‌های رانندگان اسنپ  در رابطه با درصد بالای کمیسیون دریافتی اسنپ از آن‌ها بوده است. رانندگان بسیاری این پرسش را مطرح کرده‌اند که بر اساس چه منطقی باید بیش از  ۱۵ درصد از کرایه‌های پایین را به مالکان اپلیکیشن‌ اسنپ در حوزه تاکسی اینترنتی بدهند.

دریافت کمیسیون ۱۵ درصدی از سوی آن‌ها، یک «بردگی مدرن» و «ظلم آشکار» است. در بسیاری از کامنت‌ها حتی کاهش کمیسیون به ۵ درصد هم نامعقول ارزیابی شده است.

البته برخی رانندگان می گویند کمیسون اسنپ اصلا پانزده در صد نیست بلکه تا ۱۸ درصد هم میرسد.

 راننده های اسنپ

۵- عدم رشد متناسب کرایه‌های اسنپ با تورم و گرانی‌های جاری در بازار

بخشی زیادی از کامنت‌های مخاطبان، به عدم رشد متناسب کرایه‌ها با گرانی جاری در بازار اشاره دارد. رانندگان می‌گویند، کرایه‌های پیشنهادی اسنپ با احتساب کمیسیون دریافتی، به هیچ عنوان پاسخ‌گوی نیاز‌های یک زندگی نرمال نیست.

در وضعیت تورم بالای ۴۰ درصد، در چند سال اخیر رشد نرخ کرایه‌ها بسیار ناچیز بوده است.

برخی از کامنت‌ها نیز به این امر اشاره دارد که میزان کرایه‌ها از سال ۹۸ تا کنون تغییر نداشته (البته تجربه مسافران چنین مسأله‌ای را تایید نمی‌کند)، اما هزینه‌های زندگی به طور سرسام‌آوری بالا رفته‌اند.

۶- این اسنپ دیگر اسنپِ سابق نیست

برخی دیگر از رانندگان، با صراحت نوع تعامل استارتاپ اسنپ با خود و حتی مسافران را در مسیر افول ارزیابی کرده‌اند.

آن‌ها بر این نکته انگشت گذاشته که اسنپ در حال پوست‌اندازی بوده و بر خلاف گذشته تنها به کسب سود بیشتر برای خود فکر می‌کند.

کسب منفعت بیشتر آن‌چنان برای آن‌ها اهمیت دارد که از موضع بالا با ناوگان حمل‌ونقل خود تعامل می‌کنند. حتی برخی نیز باور دارند که تعاملات اسنپ با مسافران نیز افت فاحشی داشته است.

۷- شان و احترام رانندگان اسنپ که نایده انگاشته می‌شود!

کامنت‌های بی‌شماری نیز از عدم احترام و شان اسنپ و مسافران به خود اشاره کرده‌اند. رانندگان می‌گویند، «ما گدا نیستیم»؛ ناچار هستیم و در نتیجه اجبار‌های زندگی روزمره است که در «اسنپ» کار می‌کنیم. برخی نیز گفته‌اند که خود نیز می‌دانند که کار کردن در اسنپ، بیش از آن‌که به نفع‌شان باشد، خدمت‌رسانی به مالکان اسنپ است. اگر مجبور نبودند، هیچ‌گاه وارد این شغل نمی‌شدند.

در کامنت‌های رانندگان چنین آمده که نه مالکان اسنپ و نه برخی از مسافران، شان و احترام لازم را برای‌ آنها قائل نیستند. مثلا یکی از کاربران نوشته است: «برخی از مسافران چنین می‌پندارند با پول اندکی که برای یک سفر به راننده پرداخت می‌کنند، عملا هم آن‌ها و هم خودروهایشان را خریده‌اند.»

۸- عدم توجه به زمان، هزینه و استهلاک خودرو‌های رانندگان اسنپ از سوی مسافران

بخشی بزرگ از رانندگان نیز  درخواست کرده‌اند که از کاستی‌های مسافران به آن‌ها نیز بنویسیم. آن‌ها خطا‌های بسیاری از مسافران را مثال زده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مسافرانی افغانی که ناگهان فرار می کنند و اسنپ حاضز نیست کرایه آنها را به راننده پرداخت کند

مسافرانی که بعد از بیش از ۱۰ دقیقه در انتظار نگه داشتن رانندگان سفر خود را لغو می‌کنند، با خود چه می‌پندارند!
مسافران زمانی که آماده شدند، درخواست سفر بدهند. نه اینکه در حال صبحانه، نهار خوردن یا کار‌های روزمره باشند و به راننده بگویند، منتظر بمان تا کارم تمام شود.
اگر مسافران در طبقات بالای ساختمان‌ها یا برج‌ها اقامت دارند، حتما زمانی که پایین می‌آیند درخواست اسنپ بدهند.
در صورت داشتن تاخیر زمان انتظار را اضافه کنند که رانندگان نیز اندکی راضی باشند. چرا بعضی در برابر اضافه کردن زمان انتظار، مقاومت می‌کنند!
اکثریت قاطع تاخیر‌ها (۹۹ درصد به بیان برخی‌ها) از سوی مسافران است نه رانندگان.
مسافرانی هستند که راننده را برای تنها چند متر ناچار به رفتن مسافت‌های کیلومتری برای رسیدن به مبدا می‌کنند.
برخی کاربران رانندگان را به کوچه‌های بن‌بست و تنگ می‌برند که تنها چند‌ متر با ورودی‌های اصلی فاصله دارد.
برخی مسافران قوانین الزام شده را رعایت نمی‌کنند و حیوانات خانگی همراه دارند
تعداد انگشت‌شماری از مسافران نظافت را در خودرو‌ها رعایت نمی‌کنند.
سرویسی که مبالغ پایین است، دیگر ۱۰ دقیقه انتظار معنایی ندارد.
و…
۹- افول شدید خدمات رسانی‌های پشتیبانی «اسنپ»
رانندگان زیادی نیز برای فرارو نوشته‌اند، خدمات‌رسانی‌های پشتیبانی اسنپ در مسیر افول قرار گرفته است. انگار اسنپ، دیگر همانند سابق، پاسخ‌گو نیست.

پشتیبانی این اپلیکیشن در بسیاری از موارد، اشتباه و خطای مسافران را نمی‌پذیرد. در برخی موارد، بعضی مسافر‌ها پرداخت کرایه را به گرفتن شماره کارت موکول می‌کنند، اما عملا پرداختی ندارند.

زمانی موضوع به پشتیبانی ارجاع می‌شود، عملا جبران خسارتی صورت نمی‌گیرد یا حداقل از کاربر هم موضوع اخذ خسارت پی‌گیری نمی‌شود.

۱۰- وقتی همه قوانین تنها به ضرر رانندگان است!
در بحث گرفتن خسارت از مسافران به علت تاخیر، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان رویکردی حمایتی داشته‌اند. آن‌ها می‌گویند نباید همیشه قانون به ضرر ما باشد؛ مادامی که مسافر نیز به تعهد خود عمل نمی‌کند، باید جبران خسارت صورت بگیرد. برای نمونه یک مخاطب چنین نوشته است: «روزانه ۱۵ تا ۲۰ سفر می‌روم. در روز حداقل ۴ تا ۵ مورد لغو شدن سفر دارم؛ آن‌هم با طی مسافتی قابل توجه تا رسیدن به مبدا.» مسافر تاخیر دارد؛ اسنپ هم بی‌خیال جبران ضرر و حتی در صورت لغو سفر از سوی راننده، جریمه هم برای او لحاظ می‌شود. آن‌ها درخواست کرده‌اند که قانون خسارت گرفتن، جریمه و… تنها نباید بر روی رانندگان اعمال شود.

۱۱- بیش از یکسال است سهمیه بنزین راننده اسنپ را نمی دهند

و شاید همه رانندگان اسنپ در این یک مشکل  نظرشان واحد است….یکسال و اندی است اعتبار بنزین مثلا تا حدودی یارانه دار را به این گروه از رانندگان حمل و نقل شهری نداده اند..

۱۲- خییل از راننده ها هم به جریمه آنها بدلیل عدم حجاب اسلامی توسط مسافرین معترض اند و…

عضو کانال ما در تلگرام شوید

اگر شما راننده یا مسافر اسنپ هستید نظرتان را برای ما بنویسید

دفاع مدیرعامل اسنپ از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان

 کمیسون ۲۰ درصدی اسنپ چیزی برای راننده نمی گذارد

رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «برده‌داری نوین» می دانند

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

نوشته های مشابه

‫۳۴۶ دیدگاه ها

  1. مرحبا به سخنگوی تعزیرات توکشور این همه دزدی ورانت وکوفت زهر ماری هست اگر واقعا مدافع به قول خودت مردم هستی وکار شاقی کردی که افتخار میکنی جلو گرونی بقیه اجناس بگیر که لحظه ایی بالا میبرن وامثال توهم خوابی وککت هم نمیگزه

  2. سلام شغل نه رسمی اسنپ البته که برای هم وطنان عزیز بسیار خوب و به صرفه است . و حتا کلیه رانندگان اسنپ حتا بخاطر به صرفه بودن کرایهای اسنپ . خوانوادهاشن نیز از اسنپ استفاده میکنند . اما به لطف مسولین خوب قسم یاد میکنم این شغل نه برده داری است و نه دیگر . ولی چرا دولت به راننده های تاگسی تلفنی اسنپ کمک نمیکنند . مثلا دادن بنزین لاستیک که خیلی مهم است . آقایان محترم مسولین دولتی لطفا برای . رانندگان اسنپ حرکتی بنده پرور ارائه نمائید تا این ناوگان عظیم اینترنتی بتواند . در این اشتغال زائی مفید کارائیهای بهتری داشته باشد و لطفا از جمله برده داری وز اینجر فانتزیها در این شغل مقدس رانندگان محترم و شرکت محترم اسنپ بکار نبرید . من از این شغل راضی هستم و از گروه پشتیبانی اسنپ هم راضی هستم ولی از عدم دادن امکانات برای رانندگان به اسنپ راضی نیستم شرکت محترم اسنپ . حتا حقوق ما را با گزینه پرداخت در جا به لحضه تا مبلغ یا میلیون تومان و خیلی سریع تقریبا ۱۵ ثانیه پرداخت میشود . وووو….. لطفا دولت . ما رانندگان و شرکت بزرگ و زحمت کش اسنپ را در هر چه بهترخدمت کردن و جابجایی مسافران محترم یاری نمایند . بی عدالتی که به این شرکت که بنده هم در آن سهیم هستم به عنوان یک راننده . لطفا آزار نرسانید واقعا خوب است اما سهمیهای ماشینهای در خدمت جابجایی مردمان محترم کشورمرا عنایت بفرمائید . با تشکر . حمید . علی همدانی سفیر شرکت بزرگ و محترم اسنپ . یا الله ولا حول ولا قوه …. ⚘☘⚘♥️

  3. کرایه ها که افتضاحه راننده بدبخت بیشتر وقتا یه مسیر ۳۰دیقه رو ۲ساعت باید تو ترافیک بمونه بعد شما انقد بی غیرتین اومدین فقط بزنین تو سر راننده ها بخدا خوبه همه اعتصاب کنن کسی اسنپ و تپسی نبره

  4. وقت بخیر در شهر اردبیل کرایه بقدری پایین است راننده از صبح ساعت۷ شروع به کار کند تا ۹ شب درآمد خالص بعداز استهلاک و کمیسیون ۲۰ درصدی ۳۰۰ هزار هم نمی‌شود

  5. وقت بخیر در شهر اردبیل کرایه بقدری پایین است راننده از صبح ساعت۷ شروع به کار کند تا ۹ شب درآمد خالص بعداز استهلاک و کمیسیون ۲۰ درصدی ۳۰۰ هزار هم نمی‌شود

  6. سلام اکر یک روز صبح فقط یک ساعت تاکسی های اینترنتی کسب کار را تعطیل اعلام کنند ان وقت ضروت تاکسی اینترنتی وکرایههای تاکسی های شهریرا مردم حس میکنند

  7. سلام اسنپ کرایه ها خیلی پایین هست کمسیون بالا اسنپ کوچکترین حمایت را از راننده گان نمیکنه همین تور تپسی بمت دوستل اسنپ علاوه بر ۱۵ درصد کمسیون ۳ درصد هم برای هر سفر عوارض کم میکردم اعتراض هم میکردی میگفت این ۳ درصد سهم صنعت و معدن هست اگه بخوام از نا عدالتی های اسنپ بگم باید یه رومان ۱۰۰۰ صفحه بنویسم امید وارم مسولان صدای رانندگان اسنپ و تپسی را بشنوند

  8. لطفاً به سخنگوی تعزیرات حکومتی بفرمایید هنر کردی اگه عرضه داری نظارتی رو بقیه کالاها و اجناس داشته باش که کمر ملت رو نابود کرده

  9. با سلام ؛ به نظر می رسه تاکسی های اینترنتی و رانندگان آن که بخش قابل توجهی از اشتغال و حمل و نقل درون شهری و حتی برون شهری مسافر را انجام می دهند هنوز به طور واقعی مورد توجه قرار نمی گیرند.
    رانندگان تاکسی های اینترنتی هیچ گونه حمایتی از جانب دولت و شرکت ها نمی شوند حتی در مقایسه با تاکسی های غیر اینترنتی حتی سهمیه کم بنزین تاکسی های اینترنتی که با شرط طی مسافت در اختصاص پیدا میکرد نیز ما ه هاست پرداخت نشده است؟!
    مشکلات و مطالبات این قشر که بدون هیچ گونه حمایتی در حال خدمت رسانی به جامعه هستند اصلا مورد توجه نیست.
    حتی کرامت انسانی و احترام هم در بسیاری موارد رعایت نمی شود؟!
    زمان انتظار برای سوارشدن مسافر باعث از دست رفتن وقت زیادی از رانندگان می شود.
    درروش پرداخت نقدی مسافر نیز مشکلاتی وجوددارد مانند:در خواست کارت به کارت از سوی بعضی مسافرین که ممنوع است و مشکلاتی به همراه دارد.
    همچنین در خواست بعضی مسافران برای توقف و دریافت پول از خودپرداز بدون حتی استفاده از گزینه توقف حین سفر ؟!
    در خواست حمل بار و میوه و … توسط برخی مسافرین که سبب تضییع حقوق راننده می شود و مسوولیت دارد چون طبق قوانین سفر مسافر مجاز به داشتن بار اضافه نیست. ظرفیت خودرو طبی قانون و کارت ماشین با راننده ۴ نفر می باشد یعنی ۳ نفر مسافر اما در مودرد بسیاری توسط مسافرین رعایت نمی شود و بسیاری مسایل دیگر .
    مواردی هم هست که لازم است فرهنگ سازی شود.
    این ها گوشه ای از مسایل و مشکلات پیش روی رانندگان بود؛ این در حالیست که سفرهای ۳۰ هزار تومانی و کمتر هم وجوددارد(بدون احتساب کمیسیون)!
    با سپاس

  10. تمام کامنت ها عین واقعیت است بعنوان راننده اصلا راضی نیستم راننده برده نیست مسافر راننده شخصی نگرفته طبق عرف واحترام متقابل جهت امورات زندگی ناخواسته بابت تورم وضع بد اقتصادی مجبورشده بعدشم من شاید پنج مورد مسافر کرایه نداده اطلاع دادم اصلا هیچی اونم سه نصف شب کجای منطق است مسافت طولانی کرایه پایین کمیسیون بالا فقط فکر منافع خود ومسافر هستند راننده هیچ به کی بگم کرمان بلوار امام حسن تا هفده شهریور ساعت ۲شب ۴۵ تومان و۱۴۶۰۰کمیسیون سندش هست. مسافت طولانی

  11. مسافر عزیز والله من راننده ازجنس شماییم در ماشین ازروی عقده نبندید کرایه صلواتی و مسافت طولانی کمیسیون بالا انتظار ۱۰الی۱۵ دقیقه جالب لغو سفر میزنه و اسنپ برای رضایت مسافر میزنه مجاز ای لعنت به ….وجدانتان کجاست لاستیک۱۲میلیون اصطحلاک ماشین بالا

  12. تمام کامنت ها عین واقعیت است بعنوان راننده اصلا راضی نیستم راننده برده نیست مسافر راننده شخصی نگرفته طبق عرف واحترام متقابل جهت امورات زندگی ناخواسته بابت تورم وضع بد اقتصادی مجبورشده بعدشم من شاید پنج مورد مسافر کرایه نداده اطلاع دادم اصلا هیچی اونم سه نصف شب کجای منطق است مسافت طولانی کرایه پایین کمیسیون بالا فقط فکر منافع خود ومسافر هستند راننده هیچ

  13. باسلام
    عزیزان حرف وگلایه زیاد است.کو گوش شنوا
    تعزیرات برچه اساسی گزینه عجله دارم را غیر قانونی دانسته. وبا تهدید وتوسط به زور وترساندن اسنپ حکم به لغو عجله دارم را داد.
    آیا از ابتدا وارد

    با سلام.
    اقا تعزیرات کجا بوده بعد از ۱۰ حالا یهویی اومده وفاکتوری که اختیاری هست ومسافر میتونه استفاده نکنه را یهویی عیر قانونی دانسته وبا تهدید کردن مسئولین اسنپ حکم به حذف آن میده.
    کجا بوده ۱۰ سال قبل که من یه پراید مدل ۹۳ را باهش شروع به کار کردم در اسنپ والان هر کسی ببینه میگه مدل ۷۰ هست این ماشین ؟؟
    یعنی اینقدر داغون شده.
    مسافر عجله دارم را هم بزند حدود ۱۰ درصد اضافه می‌شود.که هنوز به نصف قیمت آژانس وتاکسی هنوز نرسیده.ما محکوم به کارکردن هستیم در اسنپ وناراضی .ناراضی از قیمتها .از امکانات که هیچ .بیمه لاستیک قیمت‌های پایین ومهمتر اینکه یکساله بنزین مارو واریز نکردند .ببینید هرماه هر راننده چقدر میشه .۳۰۰ هزار راننده در سطح ایران هست که بنزین براشون واریز نشده این یکساله گذشته.اونوقت ببینید این یکسال وتمام راننده در سراسر ایران چه عدد نجومی میشه که باید به راننده میدادند هنوز واریز نشده. ما به کی باید بگیم.یقه کدوم ادم رو باید بگیریم اخه.اینا همه حق ما از بین رفته .اونوقت تعزیرات میاد تهدید میکنه برا گزینه عجله دارم.که اسنپ هم مجبور به حدف آن بشود ؟؟؟؟؟؟؟
    این است حق مظلوم را پایمال کردن.
    من نمیدونم این ده سال تعزیرات کجا بوده که حالا یهویی پیداش شده وداره حق ۳۰۰ هزار راننده اسنپ در آران را پایمال میکنه.سعی کنید به نفع مظلومان وافراد صعیف باشی نه به نفع ……………..!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟

  14. من چند روزه بخاطر حذف عجله دارم کار نمیکنم .با زدن عجله دارم مفت بود حالا که دیگه صلواتی شده که صلواتیم در کار نیست. آقا اگه واقعا ناراضی هستین چند روز همه با هم کار نکنین ببین چه اتفاقی میوفته اگه بد بود برو باز مفتی مسافر بزن اگرم خوب بود و اسنپ و تعزیرات یه چاره ای کردن که صد در صد میکنن چون همه چی تو اون چند روز بهم میریزه که بازم برو کار کن . پس ضرر نمیکنی جناب همکار راننده. برده اسنپ بودن تا کی آخه . لعنت به کار مسافر کشی که طرف از لحاظ اجتماعی فرهنگی مالی از تو پایینتره ولی سوار ماشینت میشه فکر میکنه رانندشی .خلاصه عرضم اینه ریشو قیچی دست راننده هاست. معترض بودن الکی هم فایده نداره باید عملا ثابت کرد یاعلی

  15. با سلام ب نظر شخص بنده ک حدود ۳ساله در اسنپ فعالیت دارم متاسفانه بیشتر اوقات قیمت پایین هر چیز باعث کیفیت محصول نیست بلکه نوعی کمیت محسوب میشود طی این ۳سال مشاهده شده ک مسافر با لحن بد و توهین آمیز صحبت کرده و دلیلش این بوده ک وقتی با پول ناچیز راننده مشغول فعالیت است و هزاران قانون از سمت اسنپ را پذیرفته لذا قابل احترام نیست و حتی در ازای پول اندکی ک پرداخت می‌کنند احساس میکنند ک راننده را کلا خریده اند و حتی دیده شده ک درخواست خرید مواد مخدر را کرده اند و میگن در صورت نارضایتی از شما امتیاز منفی میدهیم یا با اسنپ تماس میگیریم و متاسفانه اسنپ ک فقط ب فکر سود خویش می‌باشد بدون در نظر گرفتن جریان کلیه حق را ب مسافر میدهد و این نوعی بردگی با ورژنی جدید است ب امید روزی ک هیچکس ب دلیل مشکلات مالی تن ب ذلت ندهد

  16. من راننده اسنپ هستم چرا بفکر ما راننده ها نیستید بااین گرونی و کرایه های پایین.بنزین نمیدین بیمه نداریم هیچ چیز نداریم جز بدبختی ما برده هستیم از مجبوری داریم اسنپ کار میکنم وگرنه کدوم آدم…بااین کرایه های مفت میاد اسنپ تپسی کارکنه.بقران حضرت ابوالفضلی کرایه ها مفت هست یک سوم کرایه تاکسی زردا هست

  17. یعنی هر کی روشن بکن ماشین را و بره سرویس ببره ظلم باید اعتصاب کنیم تا تکلیف معلوم بشه این طوری که نمیشه کسی نره خدایش

  18. ما همگی با حذف تاکسی های اینترنتی موافق هستیم و از دولت محترم خواهش میکنیم که مثل سال‌های قبل تاکسی آژانس رو فعال و برقرار کنند اینطوری همه از آژانس تلفنی قدیم راضی هستند

  19. اگر دولت واقعا به فکر مردم بود تاکسی اینترنتی حذف می‌کرد و مثل گذشته آژانس تلفنی رو برقرار می‌کرد چون آژانس تلفنی رو هم مسافر راضی هستن هم راننده

  20. اگه میخوای یکیو نفرین کنی بگو ایشاا… راننده اسنپ بشی پولتو ندن

  21. اول به عنوان یک راننده اسنپ که از روی ناچاری مجبورم در این شغل باشم از این رسانه تشکر می کنم که به برای اولین بار درد راننده ها را منعکس کرده ، گر چه راننده ها دردهای بیشمار دیگری دارند مثلا اگر خوردو که وقتی از صبح تا شب تو خیابون باشه و کار کنه زودتر از یک خوردر شخصی مستهلک میشه و قطعا با توجه به درآمد بسیار کم که حتی کفاف مخارج معمولی را نمیکند راننده امکان جایگزینی خودرو رو نداره هیچ توجهی ندارند که حداقل خودرو جدید به قیمت کارخانه را به راننده واگذار کنند ‌ این به معنای آنسنت که راننده تمام سرمایه خود را بعد چند سال از دست خواهد داد . بهترین تعبیر همان برده داری نوین است که این شرکتها دست به آن زده اند و هیچ کس اعتنایی به بدبختیهای راننده های اسنپ نمیکندش

  22. من کلا دو روز دیگه کار میکنم تا خسارت تصادفی که برای حمالی اسنپ بهم زده شده رو جبران کنم و بعدش اسنپ برای همیشه حذف میکنم بعدش اسنپ بمونه و مسافرای زیاده خواهش خداحافظ اسنپ

  23. خدا پدر و مادرت رو بیامرزد که یکی پیدا شده گوشه ای از مشکلات رانندگان بی پناه اسنب و تپسی رو بیان کند. بنده حدود یکسال است که بعنوان راننده در اسنب و تپسی کار می کنم و این موارد ذکر شده گوشه‌ای از مشکلات روزمره ما رانندگان تاکسی اینترنتی (اسنب و تپسی) است که شما عزیزدل به تحریر در آوردید. امیدوارم که یکی از این آقایون مسئولین که ادعای دلسوزی دارند این مطلب را بخونند و یک قدم خیری هم برای این عزیزان راننده بردارند. اجر شما نویسنده این مشکلات ما با خدا

  24. این همه جنس وهزینه زندگی گرون شده پول از جیب مردم گرفته نشده پول راننده اسنب گروگه

  25. تنها راحل اینه خروج از حساب.
    وقتی مشکلات حل نمیشه چرا خودمونو نجات ندیم من دیگه آزاد کار میکنم خیلی بهتر از اسنپه

  26. کمیسون اسنپ پلاس ۲۰درصد شده….گزینه عجله دارم رو حذف کردین….
    کرایه تاکسی خطی رو برای یه مسیر محاسبه کنید از کرایه الا بیشتر میشه…
    تازه باید بری در خونش منتظر بمونی آیا بیاد….آیا نیاد… ۵دقیقه بری برسی به مسافر ۱۰ دقیقه وایسی تا تشریف بیاره ۳۰ دقیقه توراه باشی تا برسونی دم در مقصد این ۴۵ دقیقه ۵۰ الی ۶۰ هزار تومن…. با برده داری نوین چه فرقی داره؟؟؟
    یک سال شد اختلاف قیمت بنزین نسبت به پیمایش هم پرداخت نکردین…

  27. هم راننده اسنپ وهم مشترک متضررهستندبجهت فقروتنهاکسی که ثانیه به ثانیه جرینگی کمسیون بیست درصدی بحسابش میره این اسنپ وتپسی بابت هیچ وکسی هم نیست بگه بیست پرصدبابت کدوم خدمات وهرروزدم کلفت ترمیشن

  28. آقای رئیس تعزیرات جلوی نیسان های دپو شده‌ی سایپا را بگیر و زورتان به خر نمیرسه، پالانش را میکوبید حکایت شماست و خوده مسافران از کم بودن کرایه ی اسنپ می‌گویند و جنابعالی کاسه‌ی داغ تر از آش شدی و می‌خواهی خودی نشان بدی ولی مردم می‌فهمید شما چکار میکنی و …!!!
    خدا لعنت کنه دزدان و اختلاس گران را که مردم را بیچاره کردند مخصوصا این دو خودروساز را

  29. تنها چیزی که برای مسافران و اسنپ ارزش نداره حق و حقوق راننده است. اسنپ و تپسی برده داری مدرن راه انداخته اند ۹۰درصد مسافران انگار از دماغ فیل افتاده اند همچین برخورد میکنند انگار با برده ترفند….راننده تاکسی اینترانتی همه شان به جبر زمانه با ماشین کار میکنند…حالا؟ که گزینه عجله دارم حل شد امیدوارم مشکل گوشت و مرغ وقند و روغن و برنج و فساد و رشوه نیز حل شود

  30. مردونه ازامروز اسنپ وحذف کنید برین چرخشی کارکنیدبیشتردرآمدخدایی مایه فامیل داریم سوادکارکردن بابرنامه رانداره تاکسی خطی هم نیست خودش میگه درعرض سه چهارساعت ۵۰۰تومان کارمیکنه ولی من بااسنپ به زور۳۰۰ کارمیکنم ازامروز اسنپ وحذف کردم

  31. گرانی سرسام اور قطعات یدکی خودروکه سربه فلک کشیده اجرت تعویض قطعات خودرو تصادفات جرائم رانندگی وامثالهم وکرایه های اندک واقعا ظلم واجحاف درحق این قشر شریف وزحمت کش میباشد

  32. چرا گرانی گوشت و لبنیات و میوه و آجیل و لوازم‌یدکی و گرانی مسکن و خودرو و ……. هزاران مورد دیگه رو کسی اعتراضی نداره؟؟؟!!!!!!!فقط چسبیدی از کرایه اسنپ ….. یعنی همه چیز قیمت درستی داره ……

  33. بدبختر از ما راننده‌ها کسی نیست مسافرها بعد دو ساعت سفرفرار میکنن اسنپ هیچی الاف تاخیر مسافر هیچی قیمت مفت که لاقل سی درصد کمه هیچی لغو سفر مساوی جریمه هیچی فقط کمیسیون چسبیدن چه خبره ۱۷درصد ماها چقدر باید بردگی کنیم

  34. مردم فقط به کرایه تاکسی اعتراض میکنن بدبختر از ما پیدا نکردید بخدا کرایه اسنپ خیلی کم بود دوباره بدتر شد دیگه فایده نداره این همه گرونی قطعات ماشین بیمه لاستیک از کجا بیاریم تعزیرات چرا به کمیسیون اسنپ که این همه رفته بالا گیر نمیده

  35. با سلام.
    من راننده اسنپ هستم و ۷ ساله که به صورت تمام وقت کار میکنم و تنها راه درآمدم همینه.زن و بچه و قسط و اجاره های سنگین سرسام آور شده و اسنپ همیشه فقط مسافر براش مهمه..هیچوقت به درد دل راننده گوش نداده و نمیده..بخدا اسنپ برای مسافران خیلی خوب شده،،اگر چند روز اسنپ به کلی قطع بشه بعد مسافرا میفهمن با توجه به گزینه عجله دارم چه نعمت بزرگی بوده که نصف آژانس یا تاکسی زرد کرایه میدادن..تو این مملکتی که تورم ۱۰۰ در صد شده فقط مسافر باید از کرایه شاکی باشه..چرا درک نمیکنن که ما راننده ها هم مخارج زندگی داریم.این همه اصطلاح ماشین زیاد شده..چرا ما رو درک نمیکنن..

  36. خدا رو شاهد میمیرم از فلکه سوم تهرانپارس تا دربند ۵۰هزارتومان ساعت ۸یا ۹ بود دیگه خودتان قضاوت کنید تهران و شهرستان نداره وقتی همه جای کشور بی عدالتی بیداد میکند
    ممنون از شما بابت گزارش این خبر پاینده باد

  37. جمع تمامی موارد ۱۲ گانه فوق عصاره و عامل اصلی ترافیک سنگین در ‌کلان شهرهای ایران میباشد . وقتی که ۹۰٪ رانندگان اسنپ و تپسی فقط در بین مسیر کاری خود اسنپشان را روشن می‌کند و فقط ۱۰٪ رانندگان اسنپ تمام وقت کار می‌کنند و از طرفی دسترسی به مترو برای ۱۰٪ مردم قابل استفاده هست تاچارا عموم مردم ناچارا و ناچارا و ناچارا از اتومبیل شخصی استفاده میکنن که نتیجه آن مشاهده ترافیک سنگین در کلان شهرهای ایران می‌باشیم . چرا در کلان شهر لندن و یا مارسی و یا بوداپست و یا نیویورک ترافیک خیلی خیلی کم است ؟ چون دولت تمام قد پشتیبان تاکسی‌های اینترنتی است و به آنها امتیازات خاص می‌دهد که توضیح آن از حوصله این قلم خارج است .
    مجید پاپری یاوران شورا منطقه یک

  38. اگر در این کشور قرار بود به حرف راننده اسنپ گوش دهند.الان راننده اسنپ نداشتیم

  39. سلام من راننده اسنپ هستم از امروز که گزینه عجله دارم حذف شد منم اسنپ کار نکردم میرم داخل خیابون دربستی کار میکنم

  40. الان ساعت۱۸دراراک کرایه میاد۱۸تومن فاصله بامسافرکمه ولی ترافیک باعث میشه نیم ساعت طول بکشه برسی به مسافرحالا مسافرسوارشده حداقل ۴۵دقیقه طول میکشه مسافروبرسونی به مقصدمیشه یک ساعت وربع یعنی شمایک ساعت وربع درآمدت ۱۸۰۰۰تومن بوده خدایی تعزیرات ومسافرخودشونوبزارن جای راننده چکارمیکنن

  41. منم تعجب کردم اولین چیزی بود که تو عمرم دیدم به عنوان گرانی جلوشو گرفتن دمتون گرم که زورتون به قشر راننده اسنپ رسید

  42. من راننده هستم چند وقت پیش رفتم دنبال مسافر وقتی آمدن ۸نفر افغانی بودم من قبول نکردم سوارشدن کنم با چاقو منو تهدید کردن و به زور سوار شدن کرایه من هم ندادن ما رانندها هیچی ارزشی نداریم چون ما مثل مسافران آدم حساب نمیشم ما جزو این مردوم نیستیم این شرکت فقط به فکره خودش هست داخل شهرستان ها کرایه ها خیلی کم هست ولی کمسیون ۲۰ درصد این جوری نهایت بعد از سال جدید خیلی از رانندها کار نمینکنن

  43. تپسی سه گزینه گذاشته عادی عجله دارم و عجله ندارم اسنپ هم همین گزینه ها داشته باشه . لاستیک روغن و موارد مصرفی ماشین در کنار بنزین سهمیه داده بشه . برای لغو مسافران جریمه در نظر گرفته بشه که به حساب راننده ای بیاد که مسافتی طی کرده تا به مسافر برسه . کرایه ها با این تورم و استهلاک همخوانی ندارد .

  44. ایا تعزیرات گرانی نجومیه مسکن خودرو دلار طلا گپشت ووو راهم جلویش بگیره غقط زورشون رسیده به گزینه ی عجله دارم خدا شاهده تا قبل مجانی کار می کردیم حالا بشینید منتظر تا بیاییم مجانی ببریمتون کور خوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا