با حذف گزینه نا عادلانه «عجله دارم» از تاکسیهای اینترنتی در حمایت از حقوق مسافران بود اما رانندهها معتقدند دریافتی آنها صرفه اقتصادی ندارد و حق و حقوق آنها از سوی شرکتها به درستی تامین نمیشود.
به گزارش اول فارس ، بهمن ماه بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشستی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گرانفروشی است و تاکسیهای اینترنتی با استفاده از این گزینه بدون ارائه خدمات ویژهای، مبلغی اضافی دریافت میکنند. بعد از آن رئیس سازمان تعزیرات حکومتی «احمد اصانلو» نیز از شرکتهای تاکسیهای اینترنتی درخواست کرد که گزینه عجله دارم را فوراً از برنامههای خود حذف کنند.
گرچه گزینه «عجله دارم» به صورت نامشخص و بدون در نظر گرفتن خدمات ویژهای قیمت مسیر را برای مسافران افزایش میداد؛ اما با توجه به نظرات کاربران در گزارش «رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «بردهداری نوین» می دانند» به نظر میرسد آنها معتقدند هزینه سفرها به قدری پایین و میزان کمیسیون شرکتها به قدری زیاد است که خیلی اوقات صرفه اقتصادی ندارد.
بنابراین ضروری به نظر میرسد لازم است مطالبات رانندگان و سفیران تاکسیهای اینترنتی هم شنیده و حق و حقوق آنها به درستی از سوی شرکتها تأمین شود
روایت رانندگان تاکسیهای اینترنتی مخصوصا اسنپ معمولا به شرح ذیل است
۱- نداشتن بیمه و عدم ارائه امکانات و تسهیلات مناسب از سوی «اسنپ»
بخشی بزرگ از رانندگان در کامنتهای بیشمارشان از نداشتن بیمه در اسنپ و عدم ارائه امکانات و تسهیلات از سوی این سوپر اپلیکیشن گلایه کردهاند. اینکه نه تنها بیمه نیستند، بلکه اپلیکیشن اسنپ به طور روزافزون در حال کاستن از هر گونه ارائه امکانات ویژه به آنها است.
آنها میگویند، چرا همه انگشت اتهامات باید به سوی رانندگان باشد؛ آنهم در شرایطی که عملا اسنپ برای ناوگان پرشمار خود هیچ تسهیلات ویژهای هم ارائه نمیکند. برخی نیز گفتهاند اگر در گذشته تسهیلاتی همچون تهیه لاستیک و… بود، حالا به حداقل ممکن نیز رسیده است.
در این بین باید توجه داشت، بیمه رانندگان موضوع جدیدی نیست و از بطن تاسیس اسنپ تا کنون چنین بحثی مطرح بوده است. تاکسیهای اینترنتی استدلالشان این است که آنها کارفرمای رانندگان نیستند. تنها در صورتی که رانندگان کارفرما داشته باشند باید بیمه شوند که البته اسنپ و تپسی چنین مسئولیتی را تا کنون نپذیرفتهاند.
۲- چرا در جدال اسنپ و مسافران همیشه رانندگان باید ضرر کنند!
بخشی بزرگ از رانندگان نیز این موضوع را مطرح کرده که آنها قربانی هر گونه چالش جدیدی میان اپلیکیشن اسنپ با مسافران هستند. اسنپ تنها به منافع و کسب سود بیشتر خود فکر میکند. مسافران نیز هر گونه اعمال محدودیت و خسارت را برای خود غیرقابل پذیرش میدانند.
در بسیاری از کامنتها، لحاظ شدن جریمه یا جریمههایی با مبلغ ۲۵۰۰ تومان برای پرداختن به رانندگان به دلیل تاخیر مسافران نیز خندهدار ارزیابی شده است. معتقد هستند که هر گونه جریمه احتمالی مسافران، زمانی که به آنها نرسد، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. رانندگان زیادی بر این نکته تاکید کردهاند که تنها مظلوم واقعی آنها بوده و هستند. نه اسنپ از آنها حمایت میکند و نه میتوان این انتظار را داشت که مسافران نیز حمایتی از آنها داشته باشند.
۳- پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفرها
قریب به اتفاق کامنتهای رانندگان به پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفرها اشاره داشته دارد. رانندگان بسیاری از نرخهای پیشنهادی اسنپ برای انجام سفرها را نامعقول ارزیابی میکنند. آنها نرخهای پیشنهادی را حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافران را ناکافی میدانند. در بسیاری از کامنتها نقل شده که نرخهای پیشنهادی سفرها، در قیاس با مبالغ درخواستی از سوی تاکسیهای داخل شهری و آژانسها بسیار ناچیز است.
البته این موضوع بیشتر از سوی رانندگان شهرستانها مورد اشاره قرار گرفته است. برای نمونه آنها میگویند در شهرستانها یک مسیر ۶ کیلومتری، بدون احتساب زمان و مسافت رفتن تا محل مبدا، ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ارائه میشود. چنین مبلغی با هیچ منطقی همخوانی ندارد و نصف کرایه تاکسیهای مسیری با مسافت بسیار کوتاه هم نیست.
۴- بالا بودن کمیسیونهای اسنپ از رانندگان
علاوه بر پایین بودن کرایهها، بخشی بزرگ دیگری از کامنتهای رانندگان اسنپ در رابطه با درصد بالای کمیسیون دریافتی اسنپ از آنها بوده است. رانندگان بسیاری این پرسش را مطرح کردهاند که بر اساس چه منطقی باید بیش از ۱۵ درصد از کرایههای پایین را به مالکان اپلیکیشن اسنپ در حوزه تاکسی اینترنتی بدهند.
دریافت کمیسیون ۱۵ درصدی از سوی آنها، یک «بردگی مدرن» و «ظلم آشکار» است. در بسیاری از کامنتها حتی کاهش کمیسیون به ۵ درصد هم نامعقول ارزیابی شده است.
البته برخی رانندگان می گویند کمیسون اسنپ اصلا پانزده در صد نیست بلکه تا ۱۸ درصد هم میرسد.
۵- عدم رشد متناسب کرایههای اسنپ با تورم و گرانیهای جاری در بازار
بخشی زیادی از کامنتهای مخاطبان، به عدم رشد متناسب کرایهها با گرانی جاری در بازار اشاره دارد. رانندگان میگویند، کرایههای پیشنهادی اسنپ با احتساب کمیسیون دریافتی، به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای یک زندگی نرمال نیست.
در وضعیت تورم بالای ۴۰ درصد، در چند سال اخیر رشد نرخ کرایهها بسیار ناچیز بوده است.
برخی از کامنتها نیز به این امر اشاره دارد که میزان کرایهها از سال ۹۸ تا کنون تغییر نداشته (البته تجربه مسافران چنین مسألهای را تایید نمیکند)، اما هزینههای زندگی به طور سرسامآوری بالا رفتهاند.
۶- این اسنپ دیگر اسنپِ سابق نیست
برخی دیگر از رانندگان، با صراحت نوع تعامل استارتاپ اسنپ با خود و حتی مسافران را در مسیر افول ارزیابی کردهاند.
آنها بر این نکته انگشت گذاشته که اسنپ در حال پوستاندازی بوده و بر خلاف گذشته تنها به کسب سود بیشتر برای خود فکر میکند.
کسب منفعت بیشتر آنچنان برای آنها اهمیت دارد که از موضع بالا با ناوگان حملونقل خود تعامل میکنند. حتی برخی نیز باور دارند که تعاملات اسنپ با مسافران نیز افت فاحشی داشته است.
۷- شان و احترام رانندگان اسنپ که نایده انگاشته میشود!
کامنتهای بیشماری نیز از عدم احترام و شان اسنپ و مسافران به خود اشاره کردهاند. رانندگان میگویند، «ما گدا نیستیم»؛ ناچار هستیم و در نتیجه اجبارهای زندگی روزمره است که در «اسنپ» کار میکنیم. برخی نیز گفتهاند که خود نیز میدانند که کار کردن در اسنپ، بیش از آنکه به نفعشان باشد، خدمترسانی به مالکان اسنپ است. اگر مجبور نبودند، هیچگاه وارد این شغل نمیشدند.
در کامنتهای رانندگان چنین آمده که نه مالکان اسنپ و نه برخی از مسافران، شان و احترام لازم را برای آنها قائل نیستند. مثلا یکی از کاربران نوشته است: «برخی از مسافران چنین میپندارند با پول اندکی که برای یک سفر به راننده پرداخت میکنند، عملا هم آنها و هم خودروهایشان را خریدهاند.»
۸- عدم توجه به زمان، هزینه و استهلاک خودروهای رانندگان اسنپ از سوی مسافران
بخشی بزرگ از رانندگان نیز درخواست کردهاند که از کاستیهای مسافران به آنها نیز بنویسیم. آنها خطاهای بسیاری از مسافران را مثال زدهاند که از جمله مهمترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
مسافرانی افغانی که ناگهان فرار می کنند و اسنپ حاضز نیست کرایه آنها را به راننده پرداخت کند
مسافرانی که بعد از بیش از ۱۰ دقیقه در انتظار نگه داشتن رانندگان سفر خود را لغو میکنند، با خود چه میپندارند!
مسافران زمانی که آماده شدند، درخواست سفر بدهند. نه اینکه در حال صبحانه، نهار خوردن یا کارهای روزمره باشند و به راننده بگویند، منتظر بمان تا کارم تمام شود.
اگر مسافران در طبقات بالای ساختمانها یا برجها اقامت دارند، حتما زمانی که پایین میآیند درخواست اسنپ بدهند.
در صورت داشتن تاخیر زمان انتظار را اضافه کنند که رانندگان نیز اندکی راضی باشند. چرا بعضی در برابر اضافه کردن زمان انتظار، مقاومت میکنند!
اکثریت قاطع تاخیرها (۹۹ درصد به بیان برخیها) از سوی مسافران است نه رانندگان.
مسافرانی هستند که راننده را برای تنها چند متر ناچار به رفتن مسافتهای کیلومتری برای رسیدن به مبدا میکنند.
برخی کاربران رانندگان را به کوچههای بنبست و تنگ میبرند که تنها چند متر با ورودیهای اصلی فاصله دارد.
برخی مسافران قوانین الزام شده را رعایت نمیکنند و حیوانات خانگی همراه دارند
تعداد انگشتشماری از مسافران نظافت را در خودروها رعایت نمیکنند.
سرویسی که مبالغ پایین است، دیگر ۱۰ دقیقه انتظار معنایی ندارد.
و…
۹- افول شدید خدمات رسانیهای پشتیبانی «اسنپ»
رانندگان زیادی نیز برای فرارو نوشتهاند، خدماترسانیهای پشتیبانی اسنپ در مسیر افول قرار گرفته است. انگار اسنپ، دیگر همانند سابق، پاسخگو نیست.
پشتیبانی این اپلیکیشن در بسیاری از موارد، اشتباه و خطای مسافران را نمیپذیرد. در برخی موارد، بعضی مسافرها پرداخت کرایه را به گرفتن شماره کارت موکول میکنند، اما عملا پرداختی ندارند.
زمانی موضوع به پشتیبانی ارجاع میشود، عملا جبران خسارتی صورت نمیگیرد یا حداقل از کاربر هم موضوع اخذ خسارت پیگیری نمیشود.
۱۰- وقتی همه قوانین تنها به ضرر رانندگان است!
در بحث گرفتن خسارت از مسافران به علت تاخیر، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان رویکردی حمایتی داشتهاند. آنها میگویند نباید همیشه قانون به ضرر ما باشد؛ مادامی که مسافر نیز به تعهد خود عمل نمیکند، باید جبران خسارت صورت بگیرد. برای نمونه یک مخاطب چنین نوشته است: «روزانه ۱۵ تا ۲۰ سفر میروم. در روز حداقل ۴ تا ۵ مورد لغو شدن سفر دارم؛ آنهم با طی مسافتی قابل توجه تا رسیدن به مبدا.» مسافر تاخیر دارد؛ اسنپ هم بیخیال جبران ضرر و حتی در صورت لغو سفر از سوی راننده، جریمه هم برای او لحاظ میشود. آنها درخواست کردهاند که قانون خسارت گرفتن، جریمه و… تنها نباید بر روی رانندگان اعمال شود.
۱۱- بیش از یکسال است سهمیه بنزین راننده اسنپ را نمی دهند
و شاید همه رانندگان اسنپ در این یک مشکل نظرشان واحد است….یکسال و اندی است اعتبار بنزین مثلا تا حدودی یارانه دار را به این گروه از رانندگان حمل و نقل شهری نداده اند..
۱۲- خییل از راننده ها هم به جریمه آنها بدلیل عدم حجاب اسلامی توسط مسافرین معترض اند و…
اگر شما راننده یا مسافر اسنپ هستید نظرتان را برای ما بنویسید
باسلام امید وارم این نظرسنجی ها را به جای ببرد و تاثیر داشته باشد ومسئولین به فکر باشند همه چیز عادلانه باشد گرفتن کمیسیون خوب است اما به اندازه یک قرارداد بین نفرات استفاده کننده از سرویس اپیلکشن هم مسافر کمیسیون بپردازد وهم راننده همه فشار بردوش راننده بدبخت نباشد که هم استهلاک خودرو را دارد وهم فشار کار خودش چرا کمیسیون اسنپ ودیکر شرکت ها پایین نیاید که هم با تقسیم آن بین هر دو کاربر سرویس دریافت کرده مسافر و راننده مرقون به صرفه باشد و قوانین اسنپ بازنگری شود واسنپ به تعهدات خود عمل کند وهزینه لغو سفر ها را پرداخت کند .تسهیلات در اختیار راننده قرار دهد .لاستیک .بنزین یک مثال متعادل و معمولی است .به این صورت که میتواند همه را راضی نگه دارد شاید آن وقت نرخ کرایه هم اگر زیاد شود فشاری به طرفین نیاید
سلام سه ماه داخل اسنپ بودم توبه کردم آقای ریس تغزیرات اسنپ سند ماشین مال شما برای راننده چی میخواد بمونه
.. تو…اون کسی که گزینه عجله دارم گفت حذف کنید آخه مرتیکه بگو خودت برو اسنپ کار کن ببین آخه با این کرایه های مزخرف میشه کار کرد
اسنپ نرخ کرایه اش مال هفت سال قبل است صرفه نداردهمین
آقا کی میگه ۱۵ درصد یا ۱۸ درصد کمسیون در اهواز ۲۰ درصد کمسیون کسر میشه
سلام سه ماه راننده اسنپ بودم توبه کردم بیست درصد اسنپ بیست درصد بنزین بیست درصد لاستیگ بیست درصد خرج ماشین بعد ده درصد برای بچه ام
بنده راننده هستم اسنب کارفیکس ۳ماه ۵۳۰ هزار از من بابت لنت گرفته نه لنت میده نه پول بر میگردونه بازار رو دست گرفته هرکاری بخواهد میکند اینها بفکر راننده نیستن به فکر جیبه خودشون هستن
سلام من الان چند ساله تو اسنپ کار میکنم اول که مسافر در خواست ماشین میده در مبدا کزینه رسیدم میزنی باید حدود ۵ دقیقه صبر کنی تا مسافر بیاد بعد از سوار شدن مسافر هنوز حرکت نکرده میگه من عجله دارم انگار فکر میکنه سوار هوا پیما شده بعد توهین شروع میشه شما رانندگان بی سوادین شما ماشینت تمیز نیست شیشه بده بالا بده پایین بجای ۳ نفر چهار یا پنج نفر سوار میشه بعد برا پول دادن باید ۱۰ دقیقه سر عابر بانک توقف کنی تا کرایه ات رابده حالا تمام هفته کار کن بعد ببر بده قطعه بخر التماس مکانیک بکن مابقی اش هم از این اون قرض کن بده این حال وروز راننده اسنب وتپسی هست اقای مسئول ما بیشتر یا بازنشسته هستیم که حقوق کافی نمی دی یا یک سری جوان که بیکارند و مجبور همه ما یک ملتیم ولی یه عده تا خرخره میخورن یه عده به نون شب محتاجن بعد هز چند سال در چبهه وجنگ حالا با این سن اومدیم از روی ناچاری داریم کرایه کشی میکنیم احسنت به این مردم داری تون خدا قوت یه وقت خدای ناکرده چشت نکنن با این مردم داریت نه اسنپ مقصر نه تعزیرات ما خودمان مقصریم یه روز تعطیل کنین از گشنگی نمی میرین که تا همه به فکر بیوفتن جامعه اگر کار باشه چرا این همه باید بیان برده اسنپ وغیره بشن والسلام
تو شهر لاهیجان که خیلی وقته۲۰درصد کمیسیون برمیدارند
سلام وقت بخیر الان ۴ سال تواسنپ مشعولم روز بهروز اوضاع (چه از نظر حمابت وتسهیلات از طرف اسنپ وچه کرایه) بد بدتر میشه والان که وارد سال ۴۰۳ میشیم کرایه تاکسی واژانس سال ۹۰ داریم دریافت میکنیم مگه اقایان که تو سازمان نشستن تورم نمیبین؟! چرا تو شهرستانها ما بایستی مسافر مفت جابجا کنیم؟!، چراسازمان تاکسیرانی درمورد نرخ کرایه مسیر ورود نمیکنه چرا اسنپ فقط فقط بفکر سودخودشه وهرچی مسافر بگه قبول؟!،
با سلام.شما چطور کمسیون تاکسی رو حساب میکنید.وقتی که از کرایه ۱۰۰ تومان ۷۵ تومان به شما میدهد.از ۶۵ تومان ۴۷ تومان میدهد.حساب کنید این شرکت خون راننده رو خورده.چرا شما ۱۵ درصد را مطرح میکنید.بالای ۲۵ درصد میگیرد.شاید راننده ها درصد رو بلد نباشند ولی اگر شما کارشناس هستید بروید و سفرهای یک راننده را در یک روز ببینید و جمع و تفریق کنید ببینید بالای ۲۵ در صد میگیرد.بالای ۲۵ درصد….
وقتیکه خودرودردسترس نباشدسازمان اسنپ وظیفه داردخودش خودروتهیه کندودر خدمت مسافرقراردهدباکارنکردن دراسنپ انوقت متوجه حقوق رانندگان میشوند
سلام من هم راننده اسنب هستم اقایان رانندگان اگر راست میگین اگر گزینه عجله دارم را بر داشتن هیچ کس هیچ سفری را قبول نکنید ببینم فشار بکی میاد تعزات میاد خودش مسافر کشی میکنه
بنده مدت چهارسال است که دراسنپ کارمیکنم بشدت پاسخگویی اسنپ بی کیفیت وپایین است واصلاسازمانیکه ادعایش میشودبروزاست پاسخگوی ضایع شدن کرایه وحق راننده نیست بااین وضعیت کرایه هم راننده بی انگیزه میشودانوقت اسنپ خودش خودروباراننده به کارگماردببینیم به صرفه ایت یافقط ازخودروی ملت پول به جیب میزند
واقعا مگه کسی هست به این مطالب و شکایت رانندگان بها بده
همیشه بالادستی ها زورشون به پایین دستی ها مثل راننده اسنپ میرسه وبه فکرمشکلات راننده گان اسنپ نیستند شمااگه میخای خدمتی به مردم بکنی که عجله دارم روحذف کردی رانندگان اسنپ هم جزمردم هستند که ازناچاری روی ماشین توی این شهرشلوغ کارمیکنندبه فکرمشکلاتات خواسته های اونها هم باش به قول معروف دیواررویکطرفه گل نکن.
اسنپ ..به کرایه تعزیرات هم..به اسنپ راننده هم باید برینه به هر جفتشون
هر چی بگید فقط اعصاب داغون وداغونترمیکنید.مسافرکشی اگه خوب بوددرآمدداشت راحت الحلقوم بود الان یه عده مفت خور اونجا مشغول بودن هرچی کار طاقت فرساس آدم ای چرخ زیرین جامعه فلکزده انجام میدن اونم نگا چقدمیکوبن هرروز یه حرف جدید مزه دارش میکنن.این برده داری نوین.همش سه تا پا مقصره
هر چی بگید فقط اعصاب داغون وداغونترمیکنید.مسافرکشی اگه خوب بوددرآمدداشت راحت الحلقوم بود الان یه عده مفت خور اونجا مشغول بودن هرچی کار طاقت فرساس آدم ای چرخ زیرین جامعه فلکزده انجام میدن اونم نگا چقدمیکوبن هرروز یه حرف جدید مزه دارش میکنن.این برده داری نوین.همش سه تا پا مقصره
به نظر من اسنپ یه ..به تمام معناس از بس اسنپ دور برشون ..و .. گرفته کارشون هم برای راننده خیری نداره . هم از توبره میخورن هم از اخور هیشکیم پیدا نمیشه گوش مالیش بده جریمش کنه که حساب کار دستش بیاد . یه مشت قانون من در اوردی که فقط به نفع خودش فقط به نفع خودش نه بیمه بار نه بیمه مسافر هیشکدوم براش معنی نداره . فقط میدزدن از راننده بدبخت . و سوال ابنجاست چرا ما راننده های احمق داریم کار میکنم که جیب اسنپ رو پر کنیم نمیتونم
من در خرم آباد با اسنپ کار میکنم اسنپ کمسیون ۲۰ درصدی میگیرد برا یه مسیری که مثلا ۲۵ تومن کرایه اش میباشد ۵ تومن کسر میکن
مشهد از موج آبی تا حرم مطهر آژانس ورودی موج آبی ۱۲۰تا۱۵۰هزارتومن ون تا ۲۰۰هزارتومن اما اسنپ با عجله دارم ۶۰هزارتومن من نمیدونم بر چه اساسی قیمت گزاری میکنن وتعجب بیشتر که بعضی از راننده ها قبول میکنن
مقصر اصلی بعضی رانندگان خودمان هستن که هر قیمتی که اسنپ وتپسی میزن قبول سفر میکنن مثال تو مشهد از موج های آبی اول مشهد تا حرم مطهر آژانس ورودی موج آبی کرایه ۱۲۰تا ۱۵۰وون
آیا میدونستین فرعون قبرکن بود بعد شد خدای سرزمین مصر ولی یجا لباس خدای را کند لباس بندگی پوشید افتاد به گریه کردن با اینکه موسی اعتراض کرد خدا گفت موسی نمیدونی این بنده من چجوری از شب تا صبح گریه میکرد میگفت خدا تو که میدونی من خدا نیستم مسولین اسنپ و تعزیرات یه کاری بکنید خدا به دلتان نگاه کنه لااقل یه کم ترس داشته باشین ما راننده هام خدای داریم بترسین از آه مظلوم
مثلا مسافر اسنپ میگیره راننده میره دنبالش بعد به مقصدش می رسونه میگه مسیر من یه جای دیگس تازه جالب تر اینه که خودش نمی دونه اون جایی رو که زده کجا هست باید راننده از این بپرسه از اون بپرسه تا مقصد اصلی اش رو پیدا کنه و ببرتش چقدر وقت راننده گرفته میشه اون وقت دست می کنه تو جیبش یه ۵ تومنی میده به راننده انگار راننده گدا هست این بی احترامی بزرگ به راننده نیست؟!!
راننده های اسنپ اگه همه باهم اعتصاب کنن یه هفته کار نکنن حساب کار دست مردم بیاد بفهمن کرایه تاکسی زرو وسبز چقدره
اعتصاب کنید من دیگه از امروز کار نمیکنم مرد باشو تو هم کار نکن برو آزاد کار کن
چون که خود دولت سودی نمی بره گزینه عجله دارم رو حذف کرده.والا اگه منفعتی هم به دولت میرسید ای ن کاررو نمیکرد.
باید کرایه ها بر اساس تورم تغییر کند هر چه قدر تورم بیشتر شود کرایه ها هم باید زیاد شود در کشور های خارجی اسنپ همین جوری هست
نمیشه که شرکت اسنپ فقط به فکر مسافرانش باشد و کاربران راننده اش رو فراموش کند اسنپ بداند که همین راننده ها براش نفع دارند باید هواشون رو بیشتر از مسافرا داشته باشد
امروز دیگه کار نمیکنم چون قیمت افت کرده شدیدا مردم راضی بودن از گزینه عجله دارم آنان مسافر سرگردان در خیابان مجبور توقف در مسیر بزنه آیا قبول کنه یا نه
قابل توجه اونهایی کع فکز میکنن از راننده مظلوم ترند، یک مسافر الان از آفرینش آوزدم شهرک صنعتی با کسر کمشیون ۹۰ هزار، الان هم حدود یکساعت معطل موندم مسافر گیرم بیاد ، این کسب و کار چه سودی داره، غیر از اجبار که بیایی کار کنی
من راننده اسنپ هستم چرا این همه گرانیها دیده نمیشود چرااین نام امنی وبی حرمتی به رانندگان دیده نمیشود شب توخیابان رانندگانی خفتگیری میشود و مسیرهای که اصلأ تو برنامه نیست ازراننده خواسته میشود یا جریمه کنسل کردن سفر ویا قبول نکردن که توسط اسنپ جریمه وقط شدن سرویس راننده اگر بتواند روزی چندتا سرویس میرود و دلش خوشه به دوتا سفر عجله دارم آنهم به اختیار مسافر که باید بیست دقیقه معطل ماشین باشه زودتر به مقصد میرسد را آنهم حق قانونی یک انسانه والان یک ساله بنزین ندادن این تعزیرات کجا بوده این ها دم از حق میزنند لطفاً چند بار یا یک ماه اسنپ کار کنند تا واقعا این را مشکلات درک کنند با این همه مشکلات وگرانی وقت این عجله دارم مشکل بود وهزاران حرف نا نوشته
اخیرا عدم پرداخت کرایه از سوی مسافران زیاد شده و راننده این میان شده چوب دو سر طلا اگه درگیر بشه مقصره اگع بیخیال بشه کرایه اش پریده، متاسفانه تو این کشور هیچ کسب و کار بزرگ خدماتی خصوصی به دلیل یک عدم پایه گذاری منطقی و همین دخالتهای تحمیلی و عدم کارشناسی از طرف دولت موفق نخواهد بود و هر کس دنبال سهم خواهی است واسنپ هم خودش را درگیر نخواهد کرد.یک روز صبخ میبینیم جا تر است و بچه نیست و اسنپ هم پر کشیده و رفته، شاید تپسی کمی منطقی تر در خصوص کسب و کار خود تصمیم میگیرد.
۲ روز داننده ها کار نکنند کل مملکت میریزه به هم
با این وضعیت کرایه ها و هزینه ها تا چند مدت دیگر راننده حاضر به کار در تاکسی های اینترنتی نخواهند بود( هزینه های بالا ، سوخت گران، کمیسیون بالا، ترافیک شدید، پشتیبانی نادرست ، مسافران پر توقع و کرایه های کم)
برده داری نوین نه برده داری اسلامی.به اینجا که رسی نوین شد.برای همه موارد اسلامیه.راننده عزیز میدونم روزت با کار در اسنپ میگزرد.تا بوده همین بوده.چند وقت دیگه مسافر زنگ میزنه کولر داری یا من لغو کنم.ما حقمان هست چون با هم متحد نیستیم.بابا یک هفته تو خیابون مسافرکشی کنیم ولی برای اسنپ کار نکنیم.
فرق اسنپ باتاکسی چیه که باید ۱/۳کرایه روبگیره بعد تعزیرات هم ورود کنه به گرانفروشی اسنپ این راننده اسنپ تو این مملکت زندگی میکنن گرانی برای اینها هم هست ماشین اینها هم هست ماشین واصطحلاک داره یه خورده منصف باشید
با سلام.
کجا کمیسیون ۱۵ درصد است اسنپ ۲۰ درصد کاملش میگیره با اینکه هیچ خدماتی به رانندگان نمیده.
۱۰ درصد هم زیادشه
اژانس ها با اون همه خدمات ۲۰ درصد میگیرن شما چه خدماتی میدید!!!!؟؟؟؟
واقعا کمیسیون ۲۰ درصدی اونم تو شهر ایلام خیلی زیاده اصلا به صرفه نیست
باید کمیسیون هر سفر برای راننده فقط یک درصد باشه ، بهترین راه اینه که رانندگان بیمه بشن و از برخی مزایای کمکی توسط اسنپ و تپسی بهره ببرن ، گرون تر کردن باعثه ریزش مسافر و کمتر شدن درامد رانندگانی میشه که به هر حال برای گذران زندگی در اسنپ کار میکنن ، مسافر هم تا حدی میتونه کرایه های اسنپرو پرداخت کنه افزایش بیش از حد کرایه ها به ضرر خود راننده ها میشه ، تا چندی قبل بخاطر کرایه کم اسنپ نسبت خیلی از اسنپ استفاده میکردم ولی جدیدا واقعا در توان من نوعی و امثالهم نیست و ترجیح سختی اتوبوس و مترو رو به تن میکشم چون واقعا برا من مسافر هم نمیصرفه
اگه عرضه داشتین جلوی شرکت دبش وغیره میگرفتین نه کرایه راننده بیچاره اگه هنر دارین جلوی این همه نابسامانی رابگیرین
اگه هنرداشتین جلوی شرکت دبش وغیره را میگرفتین نه کرایه ده تومانی راننده بیچاره را
مقصر خود رانندس کار نکنید ببینید چی میشه
سلام ..به عنوان کسی که هم مسافر اسنپم و هم گاهی کار میکنم با توجه به اینکه درد سفیران عزیز را ریشه ایی حس کردم به اون مسول میگم الهی به حق علی به روزگاری بیافتی که منبع درامدت بشه کار تو اسنپ لااقل دوساعت کار کنی ببینی چقدر سخته چقدر درده و چقدر عذاب گرانی و استهلاک یک ور رفتار مسافر سمت دیگر تصادف و جریمه و ……و بهترین پیشنهاد من اینه که با وجود اینکه خیلی مسافر اسنپ هستم ولی سفیران عزیز با اتحاد کامل چندروز کار نکنند ببینیم شاید متوجه بشن که چقدر کرایه ها ارزون و گاهی رایگانه
هزینه اسنپ یک سوم تاکسیه،استهلاک،بنزین هم نداریم من سنندج هستم حتی ازاد هم کارت نمیدن وقتی سهمیه م تموم شد باید ۱۲ شب برم تو صف تا ۳۰ لیتر بهم بدن،لنت،لاستیک،جریمه،طرح ترافیک،جلوبندی،تصادف نکنی،افت ماشین(کیلومتر) ،لغو سفر،با این همه بدبختی در اخر مسافر شمارو داخل کوچه ی میبره که موتور سیکلت هم نمیره ،اقا من دو روزه کار نمیکنم روزی با ۷ ساعت کار داخل شهرستان ۲۵۰ برام درامد داره هفته ی ۲ تومان نمیشه واقعا بیایدد تا یه هفته کار نکنیم قرار نیست همیشه ضرر مملکت بی صاحب رو ما بدیم
من راننده إسنپم ، خدا شاهده برای نیم ساعت مسیری که طی میکنم
۲۵ هزارتومان کرایه میزنه از اون هم بیست درصد کمیسیون کم میکنه حتی پول بنزینی که صرف میشه در نمیاد چه برسه به استهلاک و حرفای
دیگه ، چهار بار تا حالا ماشینمو زدن داغون کردن ، شاید بیش از ۱۰ بار
مسافر و به مقصد رسوندم هزینه ی سفرو پرداخت نکرده رفته ، به
پشتیبانی هم گزارش میدیم هیچ توجهی نداره الکی میگه بعد پیگیری
۷۲ ساعت دیگه واریز میشه دروغه بقران !!! مسافران ناراحت نباشن ولی
راننده رو به چشم نوکر می بینن ، ما از سرناچاری و مشکلات معیشتی
زندگی پا به مسافر کشی گذاشتیم ، صبح تا شب پشت فرمون دیکس
کمر گرفتم ، بیشتر از یکسال هست عضو اسنپم هیچ پس اندازی نکردم
که هیچ ، بدهی هم بالا آوردم ماشینمم داغون شده ، به پیر به پیغمبر
قسم جز ضرر هیچی ندیدم ندیدم ندیدمممم
چرا کرایه ها اینقدر کمه چرا انصاف ندارن هم مردم هم اسنپ ما رانندگان چه گناهی کردیم نه لاستیک میدن نه بنزین مسافر هم مثل برده با راتنده برخورد میکنه انگار ماشین و با راننده خریده آقای تعزیرات یکم رو مبلغ کرایه فکر کن ببین خودت اکه مجبور باشی با کرایه ای که اسنپ واسه ما تععین میکنه تا سر کوچه مسافر میبری یا نه همون آژانس خوبه که کرایه رو چندین و چند برابر میگیرن و کسی صداش در نمیاد ولی اسنپ و تبسی یک برنامه بیخودی که فقط به فکر کمیسون خودش و مسافر هست به فکر راننده بدبخت نیست به امید روزی که هیچ راننده ای دیگه سفر قبول نکنن هم اسنپ و تبسی هم مسافر به غلط کردن بیفتن و کرایه رو زیاد کنن طرح تشویقی بزارن که دوباره این شرکت راننده جزب کنه
کمیسیون اسنپ در کلانشهر اهواز ۲۰درصد هست و کرایه ها بسیار پایین هست و نرخ نورم در قیمت های اسنپ لحاظ نمی شود
آقایونی ک اون بالا نشستید و برا خودتون رو دستور صادر میکنید اگ عرضه دارید رو قیمت مایحتاج ضروری زندگی مردم نظارت کنید ک ساعتی داره بالا میره.
هر سال داره کرایه حمل و نقل عمونی گرون میشه.به جز اسنپ و تپسی،مگر میشه همه چی هر روز داره گرون میشه به جز کرایه تاکسی اینترنتی،این جماعت فراموش کردن که چه کرایه هایی رو به آژانس میدادن،اون هم با التماس که همیشه آژانس ماشین نداشت،حالا با خیال راحت با کرایه ناچیز سوار ماشین میشه،اونوقت ناراحت هم هست.چرا یکی دلش برای راننده ها نمیسوزه؟؟؟یک سال بنزینو خوردنو ندادن.نمیدن به درک خب چرا کرایه ها رو با بنزین ۳ تومنی حساب نمیکنید؟؟لوازم یدکی خودرو از پارسال تا الان ۵۰درصد گرون شده.آیا تغییری در کرایه ایجاد شده؟؟سر هر چیزی به راحتی پول میدید.اونوقت به کرایه اسنپ که میرسه بهتون فشار میاد