خبر اولخودرو

آقایان تعزیرات یکبار هم شده به حرف راننده های اسنپ گوش کنید

با حذف گزینه نا عادلانه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی در حمایت از حقوق مسافران بود اما راننده‌ها معتقدند دریافتی آنها صرفه اقتصادی ندارد و حق و حقوق آنها از سوی شرکت‌ها به درستی تامین‌ نمی‌شود.

به گزارش اول فارس ، بهمن ماه بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشستی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گران‌فروشی است و تاکسی‌های اینترنتی با استفاده از این گزینه بدون ارائه خدمات ویژه‌ای، مبلغی اضافی دریافت می‌کنند. بعد از آن رئیس سازمان تعزیرات حکومتی «احمد اصانلو» نیز از شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی درخواست کرد که گزینه عجله دارم را فوراً از برنامه‌های خود حذف کنند.

اسنپ 1

گرچه گزینه «عجله دارم» به صورت نامشخص و بدون در نظر گرفتن خدمات ویژه‌ای قیمت مسیر را برای مسافران افزایش می‌داد؛ اما با توجه به نظرات کاربران در گزارش «رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «برده‌داری نوین» می دانند» به نظر می‌رسد آنها معتقدند هزینه سفرها به قدری پایین و میزان کمیسیون شرکت‌ها به قدری زیاد است که خیلی اوقات صرفه اقتصادی ندارد.

بنابراین ضروری به نظر می‌رسد لازم است مطالبات رانندگان و سفیران تاکسی‌های اینترنتی هم شنیده و حق و حقوق آنها به درستی از سوی شرکت‌ها تأمین شود

روایت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مخصوصا اسنپ معمولا به شرح ذیل است

۱- نداشتن بیمه و عدم ارائه امکانات و تسهیلات مناسب از سوی «اسنپ»

بخشی بزرگ از رانندگان در کامنت‌های بی‌شمارشان از نداشتن بیمه در اسنپ و عدم ارائه امکانات و تسهیلات از سوی این سوپر اپلیکیشن گلایه کرده‌اند. این‌که نه تنها بیمه نیستند، بلکه اپلیکیشن اسنپ به طور روزافزون در حال کاستن از هر گونه ارائه امکانات ویژه به آن‌ها است.

آن‌ها می‌گویند، چرا همه انگشت اتهامات باید به سوی رانندگان باشد؛ آن‌هم در شرایطی که عملا اسنپ برای ناوگان پرشمار خود هیچ تسهیلات ویژه‌ای هم ارائه نمی‌کند. برخی نیز گفته‌اند اگر در گذشته تسهیلاتی هم‌چون تهیه لاستیک و… بود، حالا به حداقل ممکن نیز رسیده است.

در این بین باید توجه داشت، بیمه رانندگان موضوع جدیدی نیست و از بطن تاسیس اسنپ تا کنون چنین بحثی مطرح بوده است. تاکسی‌های اینترنتی استدلال‌شان این است که آن‌ها کارفرمای رانندگان نیستند. تنها در صورتی که رانندگان کارفرما داشته باشند باید بیمه شوند که البته اسنپ و تپسی چنین مسئولیتی را تا کنون نپذیرفته‌اند.

۲- چرا در جدال اسنپ و مسافران همیشه رانندگان باید ضرر کنند!

بخشی بزرگ از رانندگان نیز این موضوع را مطرح کرده که آن‌ها قربانی هر گونه چالش جدیدی میان اپلیکیشن اسنپ با مسافران هستند. اسنپ تنها به منافع و کسب سود بیشتر خود فکر می‌کند. مسافران نیز هر گونه اعمال محدودیت و خسارت را برای خود غیرقابل پذیرش می‌دانند.

در بسیاری از کامنت‌ها، لحاظ شدن جریمه یا جریمه‌هایی با مبلغ ۲۵۰۰ تومان برای پرداختن به رانندگان به دلیل تاخیر مسافران نیز خنده‌دار ارزیابی شده است. معتقد هستند که هر گونه جریمه احتمالی مسافران، زمانی که به آن‌ها نرسد، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. رانندگان زیادی بر این نکته تاکید کرده‌اند که تنها مظلوم واقعی آن‌ها بوده و هستند. نه اسنپ از آن‌ها حمایت می‌کند و نه می‌توان این انتظار را داشت که مسافران نیز حمایتی از آن‌ها داشته باشند.

۳- پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفر‌ها

قریب به اتفاق کامنت‌های رانندگان به پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفر‌ها اشاره داشته دارد. رانندگان بسیاری از نرخ‌های پیشنهادی اسنپ برای انجام سفر‌ها را نامعقول ارزیابی می‌کنند. آن‌ها نرخ‌های پیشنهادی را حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافران را ناکافی می‌دانند. در بسیاری از کامنت‌ها نقل شده که نرخ‌های پیشنهادی سفرها، در قیاس با مبالغ درخواستی از سوی تاکسی‌های داخل شهری و آژانس‌ها بسیار ناچیز است.

البته این موضوع بیشتر از سوی رانندگان شهرستان‌ها مورد اشاره قرار گرفته است. برای نمونه آن‌ها می‌گویند در شهرستان‌ها یک مسیر ۶ کیلومتری، بدون احتساب زمان و مسافت رفتن تا محل مبدا، ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ارائه می‌شود. چنین مبلغی با هیچ منطقی همخوانی ندارد و نصف کرایه تاکسی‌های مسیری با مسافت بسیار کوتاه هم نیست.

۴- بالا بودن کمیسیون‌های اسنپ از رانندگان

علاوه بر پایین بودن کرایه‌ها، بخشی بزرگ دیگری از کامنت‌های رانندگان اسنپ  در رابطه با درصد بالای کمیسیون دریافتی اسنپ از آن‌ها بوده است. رانندگان بسیاری این پرسش را مطرح کرده‌اند که بر اساس چه منطقی باید بیش از  ۱۵ درصد از کرایه‌های پایین را به مالکان اپلیکیشن‌ اسنپ در حوزه تاکسی اینترنتی بدهند.

دریافت کمیسیون ۱۵ درصدی از سوی آن‌ها، یک «بردگی مدرن» و «ظلم آشکار» است. در بسیاری از کامنت‌ها حتی کاهش کمیسیون به ۵ درصد هم نامعقول ارزیابی شده است.

البته برخی رانندگان می گویند کمیسون اسنپ اصلا پانزده در صد نیست بلکه تا ۱۸ درصد هم میرسد.

 راننده های اسنپ

۵- عدم رشد متناسب کرایه‌های اسنپ با تورم و گرانی‌های جاری در بازار

بخشی زیادی از کامنت‌های مخاطبان، به عدم رشد متناسب کرایه‌ها با گرانی جاری در بازار اشاره دارد. رانندگان می‌گویند، کرایه‌های پیشنهادی اسنپ با احتساب کمیسیون دریافتی، به هیچ عنوان پاسخ‌گوی نیاز‌های یک زندگی نرمال نیست.

در وضعیت تورم بالای ۴۰ درصد، در چند سال اخیر رشد نرخ کرایه‌ها بسیار ناچیز بوده است.

برخی از کامنت‌ها نیز به این امر اشاره دارد که میزان کرایه‌ها از سال ۹۸ تا کنون تغییر نداشته (البته تجربه مسافران چنین مسأله‌ای را تایید نمی‌کند)، اما هزینه‌های زندگی به طور سرسام‌آوری بالا رفته‌اند.

۶- این اسنپ دیگر اسنپِ سابق نیست

برخی دیگر از رانندگان، با صراحت نوع تعامل استارتاپ اسنپ با خود و حتی مسافران را در مسیر افول ارزیابی کرده‌اند.

آن‌ها بر این نکته انگشت گذاشته که اسنپ در حال پوست‌اندازی بوده و بر خلاف گذشته تنها به کسب سود بیشتر برای خود فکر می‌کند.

کسب منفعت بیشتر آن‌چنان برای آن‌ها اهمیت دارد که از موضع بالا با ناوگان حمل‌ونقل خود تعامل می‌کنند. حتی برخی نیز باور دارند که تعاملات اسنپ با مسافران نیز افت فاحشی داشته است.

۷- شان و احترام رانندگان اسنپ که نایده انگاشته می‌شود!

کامنت‌های بی‌شماری نیز از عدم احترام و شان اسنپ و مسافران به خود اشاره کرده‌اند. رانندگان می‌گویند، «ما گدا نیستیم»؛ ناچار هستیم و در نتیجه اجبار‌های زندگی روزمره است که در «اسنپ» کار می‌کنیم. برخی نیز گفته‌اند که خود نیز می‌دانند که کار کردن در اسنپ، بیش از آن‌که به نفع‌شان باشد، خدمت‌رسانی به مالکان اسنپ است. اگر مجبور نبودند، هیچ‌گاه وارد این شغل نمی‌شدند.

در کامنت‌های رانندگان چنین آمده که نه مالکان اسنپ و نه برخی از مسافران، شان و احترام لازم را برای‌ آنها قائل نیستند. مثلا یکی از کاربران نوشته است: «برخی از مسافران چنین می‌پندارند با پول اندکی که برای یک سفر به راننده پرداخت می‌کنند، عملا هم آن‌ها و هم خودروهایشان را خریده‌اند.»

۸- عدم توجه به زمان، هزینه و استهلاک خودرو‌های رانندگان اسنپ از سوی مسافران

بخشی بزرگ از رانندگان نیز  درخواست کرده‌اند که از کاستی‌های مسافران به آن‌ها نیز بنویسیم. آن‌ها خطا‌های بسیاری از مسافران را مثال زده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مسافرانی افغانی که ناگهان فرار می کنند و اسنپ حاضز نیست کرایه آنها را به راننده پرداخت کند

مسافرانی که بعد از بیش از ۱۰ دقیقه در انتظار نگه داشتن رانندگان سفر خود را لغو می‌کنند، با خود چه می‌پندارند!
مسافران زمانی که آماده شدند، درخواست سفر بدهند. نه اینکه در حال صبحانه، نهار خوردن یا کار‌های روزمره باشند و به راننده بگویند، منتظر بمان تا کارم تمام شود.
اگر مسافران در طبقات بالای ساختمان‌ها یا برج‌ها اقامت دارند، حتما زمانی که پایین می‌آیند درخواست اسنپ بدهند.
در صورت داشتن تاخیر زمان انتظار را اضافه کنند که رانندگان نیز اندکی راضی باشند. چرا بعضی در برابر اضافه کردن زمان انتظار، مقاومت می‌کنند!
اکثریت قاطع تاخیر‌ها (۹۹ درصد به بیان برخی‌ها) از سوی مسافران است نه رانندگان.
مسافرانی هستند که راننده را برای تنها چند متر ناچار به رفتن مسافت‌های کیلومتری برای رسیدن به مبدا می‌کنند.
برخی کاربران رانندگان را به کوچه‌های بن‌بست و تنگ می‌برند که تنها چند‌ متر با ورودی‌های اصلی فاصله دارد.
برخی مسافران قوانین الزام شده را رعایت نمی‌کنند و حیوانات خانگی همراه دارند
تعداد انگشت‌شماری از مسافران نظافت را در خودرو‌ها رعایت نمی‌کنند.
سرویسی که مبالغ پایین است، دیگر ۱۰ دقیقه انتظار معنایی ندارد.
و…
۹- افول شدید خدمات رسانی‌های پشتیبانی «اسنپ»
رانندگان زیادی نیز برای فرارو نوشته‌اند، خدمات‌رسانی‌های پشتیبانی اسنپ در مسیر افول قرار گرفته است. انگار اسنپ، دیگر همانند سابق، پاسخ‌گو نیست.

پشتیبانی این اپلیکیشن در بسیاری از موارد، اشتباه و خطای مسافران را نمی‌پذیرد. در برخی موارد، بعضی مسافر‌ها پرداخت کرایه را به گرفتن شماره کارت موکول می‌کنند، اما عملا پرداختی ندارند.

زمانی موضوع به پشتیبانی ارجاع می‌شود، عملا جبران خسارتی صورت نمی‌گیرد یا حداقل از کاربر هم موضوع اخذ خسارت پی‌گیری نمی‌شود.

۱۰- وقتی همه قوانین تنها به ضرر رانندگان است!
در بحث گرفتن خسارت از مسافران به علت تاخیر، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان رویکردی حمایتی داشته‌اند. آن‌ها می‌گویند نباید همیشه قانون به ضرر ما باشد؛ مادامی که مسافر نیز به تعهد خود عمل نمی‌کند، باید جبران خسارت صورت بگیرد. برای نمونه یک مخاطب چنین نوشته است: «روزانه ۱۵ تا ۲۰ سفر می‌روم. در روز حداقل ۴ تا ۵ مورد لغو شدن سفر دارم؛ آن‌هم با طی مسافتی قابل توجه تا رسیدن به مبدا.» مسافر تاخیر دارد؛ اسنپ هم بی‌خیال جبران ضرر و حتی در صورت لغو سفر از سوی راننده، جریمه هم برای او لحاظ می‌شود. آن‌ها درخواست کرده‌اند که قانون خسارت گرفتن، جریمه و… تنها نباید بر روی رانندگان اعمال شود.

۱۱- بیش از یکسال است سهمیه بنزین راننده اسنپ را نمی دهند

و شاید همه رانندگان اسنپ در این یک مشکل  نظرشان واحد است….یکسال و اندی است اعتبار بنزین مثلا تا حدودی یارانه دار را به این گروه از رانندگان حمل و نقل شهری نداده اند..

۱۲- خییل از راننده ها هم به جریمه آنها بدلیل عدم حجاب اسلامی توسط مسافرین معترض اند و…

عضو کانال ما در تلگرام شوید

اگر شما راننده یا مسافر اسنپ هستید نظرتان را برای ما بنویسید

دفاع مدیرعامل اسنپ از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان

 کمیسون ۲۰ درصدی اسنپ چیزی برای راننده نمی گذارد

رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «برده‌داری نوین» می دانند

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

نوشته های مشابه

‫۳۴۶ دیدگاه ها

  1. سلام دوستان ،من هم راننده اسنپ هستم ، آقایانی که دم از حق میزنید چطور مسافر حق داره اسنپ حق داره ولی راننده که از همه بیشتر ضرر میکنه حق نداره من صبح ساعت ۷میزنم بیرون ساعت ۳بعداز ظهر برمیگردم خونه در آمدم ۵۰۰هزار تومان میشه یعنی اندازه کارگر هم نمیشه من مثال کارگر رو زدم چون تو ایران کمترین دستمزد رو کارگر میگیریه حالا ببین رانندگی تو اسنپ چقدر در آمدش کمه، ماشین داغون میشه هر روز باید تعمیر گاه باشی وپول خرج کنی پول بنزین و روغن رو هم اگه حساب کنی باید بگم جون کندن الکیه اسنپ از هر سفر ۲۰%میگیره یک نرم افزار همه کارو انجام میده تعزیرات چرا نمیاد بگه اسنپ درصد کمسیونت رو کم کن ‍

  2. از خدا میخوام تو مسؤل هم مثل من راننده اسنپ بشی.. آن وقت میفهمی عجله دارم ندارم یعنی چه

  3. مبلغ ۲۷۱۰۰۰تومان کرایه رامسافربحساب اسنب زداسنب هم روی گوشی من عمل کرد دو دقیقه بعداز پیاده شدن مسافر مبلغ فوق برگشت شد زنک زدم چراکفتند بحساب مسافر برگشت شده هرقدرکفتم شماره مسافررابدهید ندادن وپولش کرایه راخوردن

  4. نکته دیگه در مورد تفاوت اسنپ و تاکسی شهری اینه که اونا تو ترافیک راحت میندازن خط ویژه میرن و پلیس هم کارشون نداره چون تاکسی شهری هستن ولی اسنپ اگه کنار خیابونای شلوع وایسه برای سوار یا پیاده کردن فورا پلیس میاد میگه آقا حرکت کن چه وصعیه اخه

  5. هر کس میره اسنپ کار میکنه مطمئن باشید از مجبوریه نه از دل خوش با این اوضاع نابسامان اقتصادی خاک بر سر مسئولین بی لیاقت مملکت شده خر توخر هرکی هر کاردوست داره انجام میده کسی هم نیست بگه خرت به چند اسنپ فقط به فکر مسافره بعدم کمسیون با اون کرایه های چس تومنی یارو رو باید بری از تو خونش بغل کنی بزاری تو ماشین یه چیزیم طلبکاره واقعا به معنای تمام برده داری مدرن اینقدر پرو شدن فکر میکنن خودتو ماشینتو یک جا خریدن فهم و شعور صفر دو بار زنگ بزنی که من رسیدم مبدا منتظرم لغو و میزنه این اخر شعوره

  6. من یک راننده اسنپ هستم همکارای محترم خودتونو زیاد ا اذیت نکنید همیشه و همه جا حق با مسافره این یک قانون نانوشته است نمیتونین با اون بجنگید

  7. چرا تعزیرات به گزینه عجله دارم گیر داده ولی به تعداد مسافرای اسنپ گیر نمیده که برای یک نفر سرویس درخواست میشه ولی چهار نفر سوار میشن
    مورد دوم تاکسی شهری سر خیابون سوار میکنه و سرخیابون هم‌پیاد میکنه اگه کسی بخاد تو کوچه بره باید یا دربستی بگیره و با راننده به توافق برسه یا پای پیاده و تاکسی شهری به ازای هر نفر کرایه میگیره نه هر سفر و در ضمن توی تاکسی شهری مسافر نمیتونه سگ یا گربه ببره و با دوستش از اول سفر تا آخر سفر تلفنی صحبت کنه و همچنین نمیتونه به راننده تاکسی نمره منفی بده

  8. تورو بخدا تورا به اون کسی که میپرستید اگه تعزیراتی هست بیاد نرخ این اسنپ برده دار یه انالیز کنه که چرا باید بعضی مواقع انقدر کم و بعضی مواقع انقدر زیاد میده و چرا باید پول بنزین چندین ماه نریزن بخدا با گرونی قطع بی کیفیت و ماشین پر مصرف چیکار باید کنیم

  9. تنهاراه ……. رانندگان عزیزوزحمت کش هست ک خواسته بحق خودشون برسن.

  10. سلام تعزیرات خیلی عرضه داره پیگیری کمیسیون ۲۰درصدی وبنزین وکرایه های مفتی وبیمه رانندگان بشود تا راننده دلخوش بکار باشه با این اوضاع فقط برده داری وبدبختی راننده هاست

  11. نکته قابل تامل در مورد مسافران این هست که چهارتا افقانی از طریق صاحبکار اسنپ میگیرن بالباس خاکی و بوی بد تو ماشین میشینن باید ببریشون توی باغای اطراف شهر بعد میگن کرایه با صاحبکار هست سه تاشون میرن کنار دیوار یکیشون کنار ماشین وامیسته اگه هم بحث کنی تو بیابونه چند نفر میریزن سرت و گزینه تماس تلفنی با پشتیبانی هم که کشکه لطفا پشتیبانی در مورد اتباع مسافر که عمدتا غیر قانونی هستن فکری بکنه

  12. منم راننده اسنپ هستم یک سال هست دارم بردگی میکنم از روی بیکاری…بخدا ک ۱۵ ملیون ادم یجا حقوق بگیره شرف داره به این کار!!!من تو این مدت حداقل بالای ۳۰ ملیون هزینه ماشینم شده بجز روغن و بنزین مجبور شدم وام بردارم تا ماشینمو درست کنم!!!هیچ امکاناتی ندارن ک راننده استفاده کنه و فقط به فکر کمسیون هستن.همه باهم باید تحریم کنیم این بردگی رو تا بفهمن چ خبره!!!!

  13. تازه جریمه های کشف حجاب هم باید راننده بدهد تاخیری در محل ووپ اقای تعزیرات برو جلوی گرانیه دلار ومسکن پخودرو وطلا وکوشت وبکیر این ها چیز الکیه

  14. آقایون منم ی راننده اسنپ هستم ی لطفی کنید این ۲ تا تاکسی اینترنتی رو حذف کنید ، مردم با همون مسافر کشی درآمد بیشتری داشتن،،،، این ۲ تا تاکسی که ی مشت بچه دانشجو درستشون کردن فقط برای منافع خودشون و دولت هستش، مردم البته راننده ها برده این تاکسی اینتر نتی ها شدن

  15. واقعا متاسفم برای شماها که پول اسنپ ندارید ولی برای چیزای دیگه چرا

  16. خدا ..کند که از ما برای پیشرفت خودشان استفاده میکنند من بشدت ناراحتم

  17. جمع کنید بابا شورشو در اوردید عجله دارم که میزدید ۱۰ تومان نهایت بیشتر میشد چطور گوشت و مرغ و… میخرید چیزی نیست اسنپ گرونه نمیتونید سوار اتوبوس شید مجبورتون که نکردند یا ماشین ارث باباتون که نیست که مجانی سوار شید برین اتوبوس سوار شین با این اصطلاک ماشین روز به روز خرجا بیشتر میشه ادای اینا هم بیشتر

  18. همه طرحاشون فیکه طرح میدن ک اگه فلان تا سرویس بری فلان تومن بهت پاداش میدیم ولی دریغ از ی ریال پاداش اسنپ فقط ب فکر مسافره ن راننده میترسه مسافراشو از دست بده

  19. بخدا گناه دارن این رانندگان اسنپ اونام زن وبچه دارن با این گرونی ایناهم جزء مردم حساب میشن چون راننده اسنپ هستن گناه کردن ..نزارید شرمنده زن وبچه اشون بشن از قیمت آژانس ها خبر ندارید ..‌قدر اسنپ رو بدونید.خدارو خوش نمیاد که فقط به فکر مسافر باشید ..

  20. سلام علیکم، چرا حق را ناحق جلوه می دهید نه سهمیه بنزین می دهید ونه بیمه، در صورتی که به ماشین های خطی که با کرایه بالا وبدون پورسانت هم سهمیه بنزین می دهید وهم بیمه لطفا دلی به حال ما راننده های از همه جا خورده بکنید،هم ثواب دارد هم قانونی است

  21. تا کرایه به کرایه اصلی اژانس نرسه وکومیسیون کمتراز۱۰ درصد که توقاتون اژانس بیرون ازشهر۱۰ درصدهست کلا چه داخل چه بیرون ۱۰ درصد نشه فایده نداره ارم داشته باشی یا نه چه فرق میکنه انگاراسنپ وماکسیم چیزه ناشناخته هست که ماشینوگاوه پیشونی سفید کنی با ارموعلاعمش خخ درکل قیمت مناسب به نفعه اسنپ ماکسم هم هست دروووووود

  22. سلام هزینه سفر چگونه محاسبه میشه؟ مبالغ کمتر از ۲۵ هزارتومان رو از سفرها حذف کنید قیمت سفرها را منصفانه اعلام کنید تا رانندگان تمایل به کار داشته باشند

  23. سلام،
    من فقط در مسیر مسافر قبول می‌کنم، الآن مدتی است با توجه به کرایه‌های اسنپ و تپسی، وقت و سرمایه خود را صرف نمی‌کنم تا دیگری سود ببرد.
    کرایه مناسب بود، مسافر می‌پذیرم، در غیر این صورت به زندگی خودم می‌رسم.
    در ضمن آقای تعزیرات، اگر به واقع فکر مردم هستی، وضعیت مرغ، گوشت و نان، بله همین نان را که هر نانوایی به هر قیمتی می‌خواهد می‌فروشد، درست کن.
    همچنین اگر خیلی مردی، کرایه‌های اسنپ و تپسی را درست کن.
    همچنین حق رانندگان اسنپ و تپسی در خصوص کمک هزینه بنزین را درست کن.
    و ….
    بله، شما فقط بلدی شعار بدی و کارهای نمایشی انجام بدی، فقط موضوع نان که غذای اصلی مردم است را درست کن، بقیه پیش کش شما.

  24. چرا تاکسی اینترنتی مثل ۱۲۲۸ که سه یا چهار بزابز اسنپ کرایه می گیرند گران فروشی نیست ولی عجله دارم گران فروشیه الاه فسافر کنار خیابان مانده درخواست ماشین میده چون کرایه پائینه کسی قبول نمی کنه اسنپ ۲۰ درصد کمیسیون میگیره بنزین نمیده تعزیرات اینها رونمی بینه عجب غمخوار مردمند شتر میره با بارش اینها گرفتند لنگ عجله دارم ؟

  25. ای نا عادلانست که فقط به حق مسافر احمیت میدمن الان انقدر استهلاک بالاست و دست موزد های مکانیکا و قیمت بالای قطعه از اون طرف هم که سهمیه بنزین نمیدن و خیلی از جایگاه ها بنزین ازاد رو به سختی میدن

  26. مسئولان اگر منصف هستند فقط یک روز در اسنپ کار کنند تا ظلمی که به رانندگان اسنپ روا داشته می شود را ازنزدیک لمس کنند.
    باید کفش‌های هم را بپوشیم تا درد یکدیگر را درک کنیم!!!

  27. سلام،
    کن فقط در مسیر مسافر قبول می‌کنم، الآن مدتی است با توجه به کرایه‌های اسنپ و تپسی، وقت و سرمایه خود را صرف نمی‌کنم تا دیگری سود ببرد.
    کرایه مناسب بود، مسافر می‌پذیرم، در غیر این صورت به زندگی خودم می‌رسم.
    در ضمن آقای تعزیرات، اگر به واقع فکر مردم هستی، وضعیت مرغ، گوشت و نان، بله همین نان را که هر نانوایی به هر قیمتی می‌خواهد می‌فروشد، درست کن.
    همچنین اگر خیلی مردی، کرایه‌های اسنپ و تپسی را درست کن.
    همچنین حق رانندگان اسنپ و تپسی در خصوص کمک هزینه بنزین را درست کن.
    و ….
    بله، شما فقط بلدی شعار بدی و کارهای نمایشی انجام بدی، فقط موضوع نان که غذای اصلی مردم است را درست کن، بقیه پیش کش شما.

  28. بخدا اگه تعزیرات بدونه اسنپ تپسی راننده تاکسی اینترنتی چی هست

  29. زمانیکه مسافر پیاده می شود و فرار میکند و هزینه سفر راپرداخت نمیکند شرکت اسنپ هیچگونه مسئولیتی را در قبال آن قبول نمیکند و بعد از ارسال تیکت و ظرف ۷۲ ساعت اعلام میکند قابل پیگیری نیست و مورد تایید مسافر نمی باشد شرکت اسنپ چقدر در حق راننده ظلم میکنی

  30. راننده اسنپ و تپسی خودشون کرایه تمام مسیرها را میدونن حالا گزینه عجله را حذف کردن تنها مشکل مسافران زیاد شده و زمین می‌مونن سفر غیر منطقی و مفت رو هیچ راننده ای قبول نمیکنه و مسافر باید حتی چند برابر قیمت واقعی از خودروهای غیر استفاده کنن. البته بعضی از مسافران دائمی تاکسی اینترنتی بلدن و از گزینه‌های توقف در مسیر استفاده میکنن و کرایه معقول تری می‌پردازند. گوش تعزیراتی ها کر

  31. کرایه ها بسیار پایین بود و با مثلا عجله دارم یه ذره کوچولو بهتر میشد اما حالا دیگه اصلا افتضاحه

  32. با سلام …مشکل از مه رانندگان اسنپ هست که با هم متحد نیستیم اگه یک ماه همگی مسافر برای اسنپ جابجا نکنیم و آزاد کار کنیم اونوقت که تصمیم گیران می‌فهمند چی خوردن….

  33. باسلام چندین سال هست تو اسنپ هستم با توجه به ترافیک ایام عید چند قرون کرایه زیاد شده بارها زنگ زدم وگفتم این کلمه تاکسی رو از تاکسی اینترنتی حذف کنید چند سی سی بنزین میداید اونم حذف کردیدبعضی اوقات مسافت کرایه ۳۰ تومنی رو دنبال مسافر میری تا میرسی مسافر لغو سفر میکنه بعد اسنپ ۵ تومن خسارت پرداخت میکنه متاسفانه مدیریت ضعیف و عدم حمایت از راننده واین کمیسون بالا بلای جان راننده شده ان پاداشی هم که مقرر میکنند بیشتر باعث نابودی خودرو میشه دم عیدم یه فستیوال راه میندازند هر چی مسافر بیشتر سوار کنی شانس بیشتری برای برنده شدن داری که من چیزی تا بحال ندیدم حداقل اژانس های قدیم یه جایی داشت راننده یه استراحت کنه یه چای بخوره یه غذا داغ کنه من نظرم بجای این کارا بر اساس مسافت طی شده یک مقدار قطعات خودرو و خدمات رایگان در اختیار راننده قرار بدن

  34. با سلام من راننده تاکسی اینترنتی هستم و سوالم که اگه گوشی وجود دارد که درد دل ما را بشنود کمک هزینه بنزین قطع شد آقایان تعزیرات در خواب ناز تشریف دارند قیمت لوازم یدکی چند ده برابر شد همچنان خواب ادامه دارد هزینه های زندگی سر به فلک کشیده باز هم در خواب ناز ایا گزینه عجله دارم صدای چه زنگی داشت که آقایان خواب زده شدن بعد از این همه مصیبتی که بر سر مردم نازل شده از خواب پریدند

  35. دوستانی که گزینه عجله دارم ناراضی هستن خوب مجبوررنیستن بیان اسنپ شخصی سفر کنن ۱۰برابر بالاتر بدن کنار خیابان بمونن اونوقت می‌فهمن هنوز نصف کرایه شخصی هم حق راننده نیست ۲۰درصد اسنپ برمی‌دارد حرف اصلی اینه لطفا ۳درصد کنی چون کار خواسی انجام نمیدن

  36. آقای تعزیرات برای یکبار هم شده ماشین تاکسی استفاده کنید ببینید مسیری که با تاکسی میرید تامقصد چقدر هزینه وچقدر الافی داره اسنپ با اینکه گزینه عجله دارم هم استفاده میکنه بازم نصف کمتر از کرایه تاکسی زرد هست چه برسه به دربستی بگیرید واینکه حرف اصلی اینجا خود اسنپ هست هیچ کاری نمیکنه ۲۰درصد برمی‌داره همان بدید به راننده گزینه عجله دارم بردارید ۳درصد حق اسنپ هست نه ۲۰درصد تمام مشکل همینه

  37. عجله دارم رو حذف کردن کار خوبی کردن به شرطی که کرایه واقعی مسیر رو لحاظ کنند نه ۱/۳کرایه رو.اونوقت هم مسافر رازی هست و سریع ماشین گیرش میاد هم راننده خوشحال که کرایه کم نیست و همون کرایه معقول هست.هم خدارو خوش میاد

  38. باسلام، لطف کنید تاریخ معلوم کنید دوسه روز هیچکسی سرویس نگیره، مرد باشید و اجرا کنید تا صداتون برسه..مگرنه هیچکسی براتون تره خورد نمیکنه.تشکر

  39. با سلام هیچ کس به فکر راننده نیست خدا لعلت کنه اون کسی که این کار ومیکنه

  40. کو گوش شنوا!
    باید ما هم به فکر اتحادیه باشیم تا بشه تو رسانه ها حرفمون رو بزنیم. هرچند ما قشر ضعیف جامعه همیشه خفه شدیم

  41. باسلام:من راننده اسنپ هستم’یاسوج’حدود دو سال هست ک کار میکنم’ولی بخدا قسم ن پس اندازی فقط مجبورم’کرایه آنقدر پایین وکمیسیون آنقدر بالا و با این استهلاک و خرج مخارج ‘یعنی فقط بلانزبت خ ر ی ت محض ک اسنپ کار میکنیم’حالا ک گزینه عجله هم برداشته شود چی میشود خیلی خنده داره ک مغزهایی پشت این …&&&

  42. خدایی اگه گدایی آزاد بود شرافتش بیشتر از این کوفتی هست .چند صد راننده .معده درد .افسردگی .و….گرفتیم با این چند غاز پول لعنتی که اونم برده گیرهای از اونم هم در صد بالا کم میکند وای بر ایران که انسانهای والا و کارآمد الان مجبور شدن در این برده گها کار کنند وای برما

  43. البته که حق با رانندگان است ، ولی ببخشید وقتی خودتان هماهنگ نیستید با هم تا چند روز کار را تعطیل کنید و به کم بودن کرایه ها اعتراض کنید از تعزیرات و اسنپ و تپسی انتظار دارید به فکر شما باشند!!، ۴ روز تعطیل کنید تا همه متوجه حساسیت شغل شما بشوند.، من راننده نیستم و هر از گاهی که ماشینم خراب باشه از اسنپ استفاده میکنم ولی واقعا این کرایه ها مربوط به ۱۰ سال پیشه نه آخر سال ۱۴۰۲. من به شخصه راضی نیستم کمتر بدم و حق زن و بچه اون راننده بیچاره ضایع بشه. مگه اونها کرایه خانه و هزینه زندگی ندارند.

  44. اینایی که گفته شده نیمی از چالش های راننده اسنپ و تپسی هست ولی همین هایی که گفته شده بازم جایی شکرش باقیه حداقل یجا ینفر صدای راننده بیچاره میشنوه

  45. خواهشاً راننده هارو دریابید اکثرا نون آور خونن
    یکم بهشون حق بدین بخدا یه روز خودتون اسنپ کار کنید میفهمید چی میگیم ما

  46. سلام مگر ‌کسی هه هست از راننده های بدبخت دفاع کند کمسیون۲۰درصد خیلی زیاد است وقتی که راننده بدبخت یک سفر تامقصد راکه فاصله آن به‌مدت ۵دقیقه میباشد هزینه رفتن تا مقصد راباید چه کسی پرداخت نماید وبعضی موقع این فاصله را طی نپوده ومسافر لغو سفر رامیزند وهیچگاه جریمه از طرف مسافر پرداخت نمی‌شود ولی اگر راننده بدبخت همین سفر رادیو نماید باید جریمه پرداخت نمایدوبعضی اوقات مسافر را به مقصد رسانده وهیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی نماید وهنگامی که از طریق پشتیبانی اسنپ شکایت میکنی هیچگونه بررسی نسبت به این موضوع ع نمی‌شود لطفا بداد راننده برسیدهمه اش به فکر جیب خودتان نباشید .شکوائیه زیاد است اما کسی نیست آنرا بررسی کندخودتان بنشینید وبرسی کنید یک نفر فقط کارش وآرامش از راه اسنپ میباشد وچاره ای جز این کار راهم ندارد وبااین همه گرانی وهزینه بالای تیم

    واستهلاک وتعمیرخودرو آیا چیزی هم برای راننده می‌ماند.

  47. سلام بنده روزانه ۱۵ ساعت کار کردم از پشت به یه شاسی زدم اما ماشینم چیزی نشد ولی سپر عقب شاسی داغون شد و در ماموریت بودم به پشتبانی زنگ زدم به خیالش هم نبود می‌گوید از مسافر کرایه نگیرید همان جا پول خسارت شاسی را از دوستان قرض گرفتم دادم اینم در آمدم پلیس زنگ زدیم فقط آمد جریمه ام کرد مسیر دیگری مسافر پیاده کردم پلیس جریمه ام کرد بیایید حساب کنید درآمد کسب کردم یا ضرر کردم و روزی که وارد شدم ماشینم هیچ صدایی نداشت اما آلان مثل اینکه وانت سوار شدی پس اینها چیه بنزین را هم تا حالا یک لیتر نگرفتم ماشینم تک سوزه و ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه سوخت دارم با این حال همه کار کرده هم تو حسابم ثبت شده است بیایید ببنید جز ضرر سودی داریم

  48. فقط یه ادم ساده بی حساب کتاب ده دقیقه تو کوچه پس کوچه میره یه نفرو سوار میکنه میبره تو کوچه پس کوچه پیاده میکنه تا یه کرایه پونزده هزارتومنی بگیره بعد یه دیسکو صحفحه برای پژو عوض کنه ده میلیون تومن بعد تازه اقای رئیس تعزیرات یهو تو دوزار کرایه عجله دارم که برای جاهاییه که انقدر ترافیک سنگینه که هیچ صدفه ای نداره بری تا شب گیر کنی یاد گرونی میفته!چرا بیمه ماشینو کردن پنج میلیون تومن یاد گرونی نیفتادی چرا اون موقع که نرخ به مکانیکا دادی خود مکانیک میگفت من این قیمت به مشتدی بدم اصلا فرار میکنه چرا اونجا یاد گرونی نیفتادی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا