با حذف گزینه نا عادلانه «عجله دارم» از تاکسیهای اینترنتی در حمایت از حقوق مسافران بود اما رانندهها معتقدند دریافتی آنها صرفه اقتصادی ندارد و حق و حقوق آنها از سوی شرکتها به درستی تامین نمیشود.
به گزارش اول فارس ، بهمن ماه بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشستی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گرانفروشی است و تاکسیهای اینترنتی با استفاده از این گزینه بدون ارائه خدمات ویژهای، مبلغی اضافی دریافت میکنند. بعد از آن رئیس سازمان تعزیرات حکومتی «احمد اصانلو» نیز از شرکتهای تاکسیهای اینترنتی درخواست کرد که گزینه عجله دارم را فوراً از برنامههای خود حذف کنند.
گرچه گزینه «عجله دارم» به صورت نامشخص و بدون در نظر گرفتن خدمات ویژهای قیمت مسیر را برای مسافران افزایش میداد؛ اما با توجه به نظرات کاربران در گزارش «رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «بردهداری نوین» می دانند» به نظر میرسد آنها معتقدند هزینه سفرها به قدری پایین و میزان کمیسیون شرکتها به قدری زیاد است که خیلی اوقات صرفه اقتصادی ندارد.
بنابراین ضروری به نظر میرسد لازم است مطالبات رانندگان و سفیران تاکسیهای اینترنتی هم شنیده و حق و حقوق آنها به درستی از سوی شرکتها تأمین شود
روایت رانندگان تاکسیهای اینترنتی مخصوصا اسنپ معمولا به شرح ذیل است
۱- نداشتن بیمه و عدم ارائه امکانات و تسهیلات مناسب از سوی «اسنپ»
بخشی بزرگ از رانندگان در کامنتهای بیشمارشان از نداشتن بیمه در اسنپ و عدم ارائه امکانات و تسهیلات از سوی این سوپر اپلیکیشن گلایه کردهاند. اینکه نه تنها بیمه نیستند، بلکه اپلیکیشن اسنپ به طور روزافزون در حال کاستن از هر گونه ارائه امکانات ویژه به آنها است.
آنها میگویند، چرا همه انگشت اتهامات باید به سوی رانندگان باشد؛ آنهم در شرایطی که عملا اسنپ برای ناوگان پرشمار خود هیچ تسهیلات ویژهای هم ارائه نمیکند. برخی نیز گفتهاند اگر در گذشته تسهیلاتی همچون تهیه لاستیک و… بود، حالا به حداقل ممکن نیز رسیده است.
در این بین باید توجه داشت، بیمه رانندگان موضوع جدیدی نیست و از بطن تاسیس اسنپ تا کنون چنین بحثی مطرح بوده است. تاکسیهای اینترنتی استدلالشان این است که آنها کارفرمای رانندگان نیستند. تنها در صورتی که رانندگان کارفرما داشته باشند باید بیمه شوند که البته اسنپ و تپسی چنین مسئولیتی را تا کنون نپذیرفتهاند.
۲- چرا در جدال اسنپ و مسافران همیشه رانندگان باید ضرر کنند!
بخشی بزرگ از رانندگان نیز این موضوع را مطرح کرده که آنها قربانی هر گونه چالش جدیدی میان اپلیکیشن اسنپ با مسافران هستند. اسنپ تنها به منافع و کسب سود بیشتر خود فکر میکند. مسافران نیز هر گونه اعمال محدودیت و خسارت را برای خود غیرقابل پذیرش میدانند.
در بسیاری از کامنتها، لحاظ شدن جریمه یا جریمههایی با مبلغ ۲۵۰۰ تومان برای پرداختن به رانندگان به دلیل تاخیر مسافران نیز خندهدار ارزیابی شده است. معتقد هستند که هر گونه جریمه احتمالی مسافران، زمانی که به آنها نرسد، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. رانندگان زیادی بر این نکته تاکید کردهاند که تنها مظلوم واقعی آنها بوده و هستند. نه اسنپ از آنها حمایت میکند و نه میتوان این انتظار را داشت که مسافران نیز حمایتی از آنها داشته باشند.
۳- پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفرها
قریب به اتفاق کامنتهای رانندگان به پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفرها اشاره داشته دارد. رانندگان بسیاری از نرخهای پیشنهادی اسنپ برای انجام سفرها را نامعقول ارزیابی میکنند. آنها نرخهای پیشنهادی را حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافران را ناکافی میدانند. در بسیاری از کامنتها نقل شده که نرخهای پیشنهادی سفرها، در قیاس با مبالغ درخواستی از سوی تاکسیهای داخل شهری و آژانسها بسیار ناچیز است.
البته این موضوع بیشتر از سوی رانندگان شهرستانها مورد اشاره قرار گرفته است. برای نمونه آنها میگویند در شهرستانها یک مسیر ۶ کیلومتری، بدون احتساب زمان و مسافت رفتن تا محل مبدا، ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ارائه میشود. چنین مبلغی با هیچ منطقی همخوانی ندارد و نصف کرایه تاکسیهای مسیری با مسافت بسیار کوتاه هم نیست.
۴- بالا بودن کمیسیونهای اسنپ از رانندگان
علاوه بر پایین بودن کرایهها، بخشی بزرگ دیگری از کامنتهای رانندگان اسنپ در رابطه با درصد بالای کمیسیون دریافتی اسنپ از آنها بوده است. رانندگان بسیاری این پرسش را مطرح کردهاند که بر اساس چه منطقی باید بیش از ۱۵ درصد از کرایههای پایین را به مالکان اپلیکیشن اسنپ در حوزه تاکسی اینترنتی بدهند.
دریافت کمیسیون ۱۵ درصدی از سوی آنها، یک «بردگی مدرن» و «ظلم آشکار» است. در بسیاری از کامنتها حتی کاهش کمیسیون به ۵ درصد هم نامعقول ارزیابی شده است.
البته برخی رانندگان می گویند کمیسون اسنپ اصلا پانزده در صد نیست بلکه تا ۱۸ درصد هم میرسد.
۵- عدم رشد متناسب کرایههای اسنپ با تورم و گرانیهای جاری در بازار
بخشی زیادی از کامنتهای مخاطبان، به عدم رشد متناسب کرایهها با گرانی جاری در بازار اشاره دارد. رانندگان میگویند، کرایههای پیشنهادی اسنپ با احتساب کمیسیون دریافتی، به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای یک زندگی نرمال نیست.
در وضعیت تورم بالای ۴۰ درصد، در چند سال اخیر رشد نرخ کرایهها بسیار ناچیز بوده است.
برخی از کامنتها نیز به این امر اشاره دارد که میزان کرایهها از سال ۹۸ تا کنون تغییر نداشته (البته تجربه مسافران چنین مسألهای را تایید نمیکند)، اما هزینههای زندگی به طور سرسامآوری بالا رفتهاند.
۶- این اسنپ دیگر اسنپِ سابق نیست
برخی دیگر از رانندگان، با صراحت نوع تعامل استارتاپ اسنپ با خود و حتی مسافران را در مسیر افول ارزیابی کردهاند.
آنها بر این نکته انگشت گذاشته که اسنپ در حال پوستاندازی بوده و بر خلاف گذشته تنها به کسب سود بیشتر برای خود فکر میکند.
کسب منفعت بیشتر آنچنان برای آنها اهمیت دارد که از موضع بالا با ناوگان حملونقل خود تعامل میکنند. حتی برخی نیز باور دارند که تعاملات اسنپ با مسافران نیز افت فاحشی داشته است.
۷- شان و احترام رانندگان اسنپ که نایده انگاشته میشود!
کامنتهای بیشماری نیز از عدم احترام و شان اسنپ و مسافران به خود اشاره کردهاند. رانندگان میگویند، «ما گدا نیستیم»؛ ناچار هستیم و در نتیجه اجبارهای زندگی روزمره است که در «اسنپ» کار میکنیم. برخی نیز گفتهاند که خود نیز میدانند که کار کردن در اسنپ، بیش از آنکه به نفعشان باشد، خدمترسانی به مالکان اسنپ است. اگر مجبور نبودند، هیچگاه وارد این شغل نمیشدند.
در کامنتهای رانندگان چنین آمده که نه مالکان اسنپ و نه برخی از مسافران، شان و احترام لازم را برای آنها قائل نیستند. مثلا یکی از کاربران نوشته است: «برخی از مسافران چنین میپندارند با پول اندکی که برای یک سفر به راننده پرداخت میکنند، عملا هم آنها و هم خودروهایشان را خریدهاند.»
۸- عدم توجه به زمان، هزینه و استهلاک خودروهای رانندگان اسنپ از سوی مسافران
بخشی بزرگ از رانندگان نیز درخواست کردهاند که از کاستیهای مسافران به آنها نیز بنویسیم. آنها خطاهای بسیاری از مسافران را مثال زدهاند که از جمله مهمترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
مسافرانی افغانی که ناگهان فرار می کنند و اسنپ حاضز نیست کرایه آنها را به راننده پرداخت کند
مسافرانی که بعد از بیش از ۱۰ دقیقه در انتظار نگه داشتن رانندگان سفر خود را لغو میکنند، با خود چه میپندارند!
مسافران زمانی که آماده شدند، درخواست سفر بدهند. نه اینکه در حال صبحانه، نهار خوردن یا کارهای روزمره باشند و به راننده بگویند، منتظر بمان تا کارم تمام شود.
اگر مسافران در طبقات بالای ساختمانها یا برجها اقامت دارند، حتما زمانی که پایین میآیند درخواست اسنپ بدهند.
در صورت داشتن تاخیر زمان انتظار را اضافه کنند که رانندگان نیز اندکی راضی باشند. چرا بعضی در برابر اضافه کردن زمان انتظار، مقاومت میکنند!
اکثریت قاطع تاخیرها (۹۹ درصد به بیان برخیها) از سوی مسافران است نه رانندگان.
مسافرانی هستند که راننده را برای تنها چند متر ناچار به رفتن مسافتهای کیلومتری برای رسیدن به مبدا میکنند.
برخی کاربران رانندگان را به کوچههای بنبست و تنگ میبرند که تنها چند متر با ورودیهای اصلی فاصله دارد.
برخی مسافران قوانین الزام شده را رعایت نمیکنند و حیوانات خانگی همراه دارند
تعداد انگشتشماری از مسافران نظافت را در خودروها رعایت نمیکنند.
سرویسی که مبالغ پایین است، دیگر ۱۰ دقیقه انتظار معنایی ندارد.
و…
۹- افول شدید خدمات رسانیهای پشتیبانی «اسنپ»
رانندگان زیادی نیز برای فرارو نوشتهاند، خدماترسانیهای پشتیبانی اسنپ در مسیر افول قرار گرفته است. انگار اسنپ، دیگر همانند سابق، پاسخگو نیست.
پشتیبانی این اپلیکیشن در بسیاری از موارد، اشتباه و خطای مسافران را نمیپذیرد. در برخی موارد، بعضی مسافرها پرداخت کرایه را به گرفتن شماره کارت موکول میکنند، اما عملا پرداختی ندارند.
زمانی موضوع به پشتیبانی ارجاع میشود، عملا جبران خسارتی صورت نمیگیرد یا حداقل از کاربر هم موضوع اخذ خسارت پیگیری نمیشود.
۱۰- وقتی همه قوانین تنها به ضرر رانندگان است!
در بحث گرفتن خسارت از مسافران به علت تاخیر، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان رویکردی حمایتی داشتهاند. آنها میگویند نباید همیشه قانون به ضرر ما باشد؛ مادامی که مسافر نیز به تعهد خود عمل نمیکند، باید جبران خسارت صورت بگیرد. برای نمونه یک مخاطب چنین نوشته است: «روزانه ۱۵ تا ۲۰ سفر میروم. در روز حداقل ۴ تا ۵ مورد لغو شدن سفر دارم؛ آنهم با طی مسافتی قابل توجه تا رسیدن به مبدا.» مسافر تاخیر دارد؛ اسنپ هم بیخیال جبران ضرر و حتی در صورت لغو سفر از سوی راننده، جریمه هم برای او لحاظ میشود. آنها درخواست کردهاند که قانون خسارت گرفتن، جریمه و… تنها نباید بر روی رانندگان اعمال شود.
۱۱- بیش از یکسال است سهمیه بنزین راننده اسنپ را نمی دهند
و شاید همه رانندگان اسنپ در این یک مشکل نظرشان واحد است….یکسال و اندی است اعتبار بنزین مثلا تا حدودی یارانه دار را به این گروه از رانندگان حمل و نقل شهری نداده اند..
۱۲- خییل از راننده ها هم به جریمه آنها بدلیل عدم حجاب اسلامی توسط مسافرین معترض اند و…
اگر شما راننده یا مسافر اسنپ هستید نظرتان را برای ما بنویسید
برده داری نوین کار کردن برای یه مشت جوون کم سن و سال که صاحب اسنپن .منی که خاموشش کردم رفت .مسافر کشی خطی درسته خطرناکه ولی شرف داره به برده بودن مشتی ادم حیف اکسیژن.
دوستان راست میگن چندتا کامنت خوندم گفتن چند روز قبول نکنید سفر توتمام کانال ها بذارین
کرایه ها خیلی پایینه خداوکیلی به فکر راننده هم باشید
همکاران تورو خدا متحد بشید فایده نداره بااین کرایه هایه پایین واینقدکمیسیون. میدونم سخته ولی ۳روز کسی قبول نکنه سفر. بابا ازاد کارکنین. یاجای دیگه چندروزه دنیایی نیس. باحرف زدن فایده نداره فقط عمل کنیم. تابهم کمک کنیم
دوستان فقط متحد بشین ۳روز سرویس قبول نکنین. بعد ببینید چی میشه. باحرف کار درست نمیشه.
درصورتی عجله دارم حذف شود که گزینه حجاب رعایت شود اضافه شود و رعایت شوئنات…..
دوستان فقط اتحاد داشته باشید. اینا بفکره راننده ها نیستن. چند روز قرار بذارید سرویس قبول نکنید. ازاد کارکنید. بعدببینید چجور باز خوده همین اسنپ وتبسی.ومسافرا کرایهها رو ب حدی ک هس برسونن نه الان ۲۰تومنو چس تومن
کرایه بی نهایت پایین
کمیسیون بالا
ترافیک بشدت
معطلی مسافر تا دلت بخواد
فرار کردن مسافر بدلیل پرداخت نکردن کرایه بیشتر اوقات
تعداد بیشتر از حد مجاز اکثر سرویسها
پشتیبانی دروغه
قیمت لوازم یدکی سرسام آور
اجرت مکانیک بالا
دخل و خرج جور در نمیاد
پس با چه انگیزه ای میشود ادامه داد
اگر خواستین بدترین ناسزا و فحش رو به کسی بگین، می تواند بگویید انشاالله راننده اسنپ بشی.
تعزیرات اگر میتونی،جلوی میلیون ها گرانی دیگه رو بگیره،فقط زورش به قشر متوسط و پایین میرسه…
قیمت سفر وقتی پایین باشه کسی قبول نمیکنه مسافرم بمونه تا علف زیر پاش سبز بشه؛ولی یه راهکار برای مسافر هست اونم اینکه سفرشا دو مقصده با یه کوچه اختلاف بگیره همون کارایی عجله دارم را انجام میده منتظرم نمیمونه ؛یاحق
سلام ودرود بیکران
شما حرف دل رانندگان رو زدین کمیسیون بالا کرایه کم لغو ازسمت مسافر وتاخیر مسافرین و عدم واریزی بنزین و بیمه وووو…و نکته قابل توجه عدم پشتیبانی از راننده وپرداخت نکردن کرایه ازسمت بعضی ازمسافران و پیگیری نکردن پشتیبانی
خدا .. کنه .اون کسی رو که این شرایط بد اقتصادی رو برای ماها درست کرد الان مملکت همه چی ارزون هست چسبیدین به کرایه ناچیز اسنپ.. همین مسیرها رو تاکسی زردها واژانسها چهار برابر اسنپ میگیرن …. متاسفم واسه بعضی از پشت میز بشینها
ی هفته به خاطر هر کسی که دوست دارید کار نکنید
با سلام من سه سال کار میکردم اسنپ و تپسی ب والله چهار پنج ماهه کار نمیکنم از گرسنگی نمردم هم خودم هم زنو بچم
مرد باشید برا یبارم بیاین ی صدا ی هفته هیچکس کار نکنه تهران
بخدا قسم ب دست و پاتون میوفتند
بعدشم برگردین ب عقب ب روزایی ک تا حالا کار کردین
مگه تونستین پس اندازی کنار بذارید نه مثل خودم که با ۱۵ساعت کار توی تهران نتونستم
دمتون گرم هرچی میتونین ظلم کنید به طبقه صعیف جامعه خدا خودش جوابتون میده
برف بیاد وای به کلوخ بارون بیاد وای به کلوخ همیشه حق آدم ضعیفا پولا دارها میخورن
کجا وکدوم سازمان واداره وهرجائی به مردم احترام گذاشتند ومیگذارند؟ اسنپ میگه بامسافر بحث نکنید اگر کرایه پرداخت نکرد ثبت تیکت انجام دهید خوب درست شب یلدا مسافر بردم دوسه مسیرمبلغ ۲۰۶ هزارتومن شد مسافر نداد اطلاع دادم ولی تابه امروز فقط میگویند درامور مالی در دست بررسیه. خوب من یه نفر خدا میدونه چندین وچندهزار نفرمثل من باشند وجالبتر اینکه کمیسیونشو هم کم میکنند یعنی همه جوره ظلم به راننده. همه جا همینطوره از اجبار مردم سوءاستفاده میکنند ازقدرت ومقام واختیارات خود سوء استفاده میکنند. خوب اون مسئولینی که از گران بودن کرایه شاکی هستند اولا وقباز هرچی اصلا خودت تاکسی میگیری که میگوئید گرانه؟ سراغ تعمیرگاه ولوازم یدکی رفتید؟ بخدا قسم روحتان هم خبر نداره فقط شب میخوابید وصبح آنهم ناشتا ررا مردم نسخه میپیچید… برشما که عدالت رو ازبین برده اید
.. به تعزیرات که جرات نداره گرانی های دیگر را کنترل کند فقط زورش به مردم بدبخت میرسه تخم دارید جلوی گرانی ماشین های خودتان را بگیرید وهزاران گرانی که توسط شما .. ها پیش آمده که چشمانتان را روش بستید امیدوارم تک تک شما به درد ما رانندهها گرفتار شوید
آفرین به تعزیرات دمش گرم..راننده های اسنپ اخیرا دیگه غیر از عجله دارم سرویس نمی گرفتند…آفرین برو بچ تعزیرات…ممنون رئیسی
دمتان گرم که حرف دل همه راننده های اسنپ را زدید.کرایه پائین کمیسیون زیاد استهلاک ماشین لوازم گرون خدا به دادمون برسه
کارکردن تو اسنپ میدانید شبیه چی هست. ببین شما از ماشینت نمیتوانی بکنی و بخوری اما با کارکردن در اسنپ دقیقا داری کم کم از ماشین میکنی و میخوری بعد از یه مدت میبینی ماشین و خودت داغون شدید هیج سودی ندارد ولی از روی اجبار کار میکنی.
تعزیرات واسنپ دستشون گردن همدیگه ای همه آسون ..ان
کارکردن دراسنپ ..حمالی بیش نیست اونم بی .. و..
گزینه عجله ندارم مسافر تپسی رو چرا بر نمی دارید که قیمت رو بیست درصد برای راننده کم میکنه؟
چرا عجله دارم زود اجرا شد اما سهمیه بنزین بیشتر از یکسال هستش که داده نشده کمیسیون ۲۰درصدی خیلی بی انصافیه این وسط فقط راننده هستش که هیچ صرفی نمیبره مسافر که دم در سوار میشه دم در پیاده میشه با کرایه های بسیار پایین
سلام خسته نباشید خدمت آقایان تعذرات شما اینقدکه دنبال برداشتن عجله دارم هستید خودتان اسنپ وصل کنید یک روزکارکنیدببین خرج خانتان جوردرمیادبین همه راه میری نزدیک مسافرلغومیکنه مگه مارانندهاچه گناهی کردیم یامیری میزنم نقدی میگه آنلاین پرداخت کردم کرایه نامیده میره اینارو هم خواهشن ببینیدخرج ماشین خرج خانه هم هست بجای اینکار فکری برای رانندهابردارین بهتر نیست مسافرکه پیاده میشه میره روزی چند ساعت باید کارکنم یک روزخودتان کارکنیدببین آخرش چقدمیمونه بعد تصمیم بگیرد
سلام من راننده این هستم زیاد بودن کمیسیون و ارزان بودن کرایه ها ونیز خرابی سطح خیابانهای همدان هیچی برایم نمی ماند فقط همان ۲۰درصدی این بدون هیچ هزینه و از جیب راننده کسر میکند سود کارآست البته اول برای این بعد مسافر .راننده فقط زحمت مسیرومسافر را دارد و تعمیر ماشین پس کو دلسوزی که کمی راننده را ببیند .اسنپ میداند ما مجبور به کارمی ولی از ۲۰درصدش کم نمیکنه .حداقل ۵درصد کم کنید تا ماهم نفس بکشیم
راننده اسنپ هستم. چون سهمیه بنزین ندارم باید آزاد بنزین بزنم اونم تو این شرایط که پمپ بنزین ها بیشترشون کارت آزاد ندارند. باید دنبال پمپ بنزینی باشم که کارت آزاد داشته باشه که اون هم دارای صف های طولانی هستش. همچنین با این قیمت شدید لاستیک و استهلاک ماشین ، نرخ های کرایه اسنپ اصلا برای من راننده مرقون به صرفه نیست و فقط ضرر هستش. بخاطر همین مجبورم داخل شهر پیاده سوار مسافرکشی کنم. چون اسنپ بدلیل کرایه پایین و عدم دادن خدمات فایده ای نداره.
برداری نوین فقط خستگی و از بین بردن ماشین
سلام، دمتان گرم واقعا حرف ته دل و درد دل ما رانندگان اینترنتی را زدید کمی دلم آرام گرفت، اسنپ از اول اسفند در تبریز ۵٪ کمیسیونش را افزایش داده به ۲۰٪ رسانده و راننده بعد پذیرش سفر مبلغ سفر را یه دفعه ۳ الی ۵ تومن کمه میکنه
آقایون تغییراتی لطفا یک روز یکی از شما اسنپ یا تپسی کار کنه،فقط یک روز بخاطر مردم و رانندگان اونوقت با وجدان قضاوت کنید که حق با کیست؟
اگه تونستی با درآمد همانروز خرج روزانه ت تامین کنی بعد اظهار نظر کن،سایر هزینه ها مثل استهلاک ماشین،سوخت،اجاره منزل و درمان و تصادف و جریمه ها و …. هم پیشکش سبیل کلفتت
سلام قربان شما خیلی ممنون که تمام حرف رانندهگان مظلوم را زدید البته کمیسیون بیست در صد پرداخت میکنیم بنده چهار سال با اسنپ کار میکنم کمتر از بیست درصد کمیسیون نگرفتن بنده مسافر داشتم کرایه نداده ده مرحله بیشتر باسنپ گزارش کردم هر موفه تا ۷۲ دیگر برسی میشد یا به امور ملی ارسال شد یعنی چه واقای تعزیرات سه روز پیش خیار خریدم بیست هزار تومان امروز رفتم گفت سی و پنج هزار تومان انم از وانتی
صاحب اسنپ یکی از بی … روزگاره
سلام خدا خودش عاقبت همه رو بخیر کنه .من یک راننده هستم نظر ما که به جایی نمیرسه.مجبوریم بسوزیمو بسازیم دخل خرج با هم همخوانی نداره .کرایه پایین استحلاک بالا.ندادن سهمیه بنزین.و.و.و.الااخر
فقط میتونم بگم حیف این استارت ماشین که بخاطر اسنپ زده بشه
کرایه پایین
درصد کمیسیون بالا
یارو رو سوار کردم توقف داشت سر توقف منتظر موندم گفت یه لحظه صبر کن میام هی منتظر موندم هی منتظر موندم آخرم دیگه جوابمو نداد ۲۰ دقیقه اذیت شدم کرایمو خورد یهو محو شد ، چند بار این بلا رو سرم آوردن ولی پشتیبانی اصلا نداره دیگه جوابتو نمیدن پشتیبانی
اصلا کلمه ای به عنوان پشتیبانی دروغه
حابا بر عکس خدا نکنه با مشتری سر محکم بستن در بحث کنی یا اینکه در خواست رو کنسل کنی زرتی کمیسیونشو اول میگیره که فکر میکنه در میری
اصطحلاک ماشین و . . .
یعنی واقعا دزدی رو میخوای از نزدیک ببینی اسنپ نصب کن و کار کن
قشنگ متوجه میشی دزدن
کرایه های پایین رو میبینی خندت میگیره
نمیدونم بقرآن این چه مملکتیه که همه دزدن
سهمیه بنزینت تموم میشه میخوای آزاد بزنی که نصف پولت میره هر چی کار کردی
فقط میتونم بگم …
سلام.من از اسنپ خیلی راضی هستم وتپسی هم دوست دارم راننده هستم
سلام من راننده اسنپ هستم وراضی هستم آقایون خانومها هر کی ناراضی کار نکنه مجبور که نیستید شماها تنبل هستید الان من دارم روزی اگه کار کنم ۱۵۰۰ کار میکنم خداوند به اسنپ برکت بده قبلا آژانس بود دیر میرفتی صدای مالک آژانس در میومد حق خوری میکرد الان آقای خودم هستم هر وقت بخوام میرم هر وقت بخوام نمیرم سر کار قبلا باید ۴ نفر سوار میکردی کمک فنر وفنر ماشین زود میشکست الان تک سر نشین شده فشار روی ماشین نمیاد اینهارو هم واقعا حساب کنید بازم من میگم من واقعا از اسنپ وتپسی راضی هستم ودست مدیر اسنپ وتپسی میبوسم
سلام قربان شما خیلی ممنون که تمام حرف رانندهگان مظلوم را زدید البته کمیسیون بیست در صد پرداخت میکنیم بنده چهار سال با اسنپ کار میکنم کمتر از بیست درصد کمیسیون نگرفتن بنده مسافر داشتم کرایه نداده ده مرحله بیشتر باسنپ گزارش کردم هر موفه تا ۷۲ دیگر برسی میشد یا به امور ملی ارسال شد یعنی چه
راننده تاکسی هستم فقط فقط مفت کارکردن است این کار از اول سال بیست درصد افزایش کرایه داریم تا آخر سال… آقایان نسبتاً محترم چرررررا لوازم یدکی و قطعات جانبی خودرو بیشتر از صد و پنجاه درصد افزایش داره
چرا هیچ مقام ومسئولی جواب گو نیست تعزیرات حکومتی که عددی در برابر رئیس جمهور نیست ایشان قول دادند ولی عمل نکردند و خیلی…
واقعا خریت محض با این کرایه ها کارکردن هرکی اختیار خودش داره من که خاموش کردم
باسلام واقعا دمتون گرم حرف دل رانند رو کامل زدید برای بنده هم خیلی اتفاق افتاده که افغانی ۲۵۰ تومن کرایه بوده به محض رسیدن به مقصد درب خوردو را باز کرده پا به فرار گذاشته با اسنپ درمیان گزاشتم اسنپ گفته ربطی به ما ندارد حتما شمار کارت دادی بهت واریز نکرده
حالا اگر اسنپ واقعا بفکر است یک پوز دستگاه در اختیار رانند جماعت قرار دهد تا دیگر کسی نتواند به بهانه پول نقد ندارم پا به فرار بگزارد از این طریق میشه حمایت کرد واینکه چرا یا سال است هزینه بنزین را پراخت نمیکند
سلام قربان شما خیلی ممنون که تمام حرف رانندهگان مظلوم را زدید البته کمیسیون بیست در صد پرداخت میکنیم بنده چهار سال با اسنپ کار میکنم کمتر از بیست درصد کمیسیون نگرفتن
گزینه عجله دارم اول بنفع خود مسافره الان دیشب ساعت ۳ شب یکی هی درخواست سفر میزد به اون سر شهر اسنپ میزد۳۶ تومن! خب طبیعیه که کسی قبول نکنه بنده خدا هی دوباره درخواست میداد بلکه یکم قیمتو اسنپ بالاتر بزنه آخر دید فایده نداره توف در محل میزد که یکم بالابره قیمت دیگه نفهمیدم آخر چه کرد پلی بنده خدا درگیر بود????
سلام درود به همه زحمتکشان شریف، رانندگان اسنپ و تپسی دوستان ما سالهاست که میگویم ولی کو کوش شنوا و آن میشود که کلفت گردنها خواهن شود.
آقای ب استعلا ب فکر مردم این را که مینویسم خودم هم خندم میگیره، مردم، شما از کلمه مردم چیزی میدانید از این مردم شریف چیزی باقی گذاشتید آقای محترم اینجایی که من زندگی میکنم در یک مسیر ۱۰ دقیقه ای راننده تاکسی ۴ مسافر میزند از سر خیابان یعنی از خانه تا سر خیابان با پای مبارک کرایه هر نفر ۱۵ هزار تومان ۲ نفر پیاده و سوار نفری ۱۰ هزار تومان مقصد اونجایی که آخر خط میشه جمع مبلغ ۸۰ هزار تومان. حالا همون مسیر با اسنپ تا دم در خونه مسافر در راه پیاده سوار نداریم چون مسافر مرا خریداری کرده به لطف اسنپ مقصد، اونجایی که مسافر دلش خواسته پایان سفر جمع مبلغ اونم با کلی نارضایتی مسافر که نمیدونم از کجا میاد ۲۱ هزار تومان. حالا آقای به استعلا ب فکر مردم حق این رانندگان شریف که فقط نمیخواهن مثل خیلی از کلفت گردنها نانشان را در خون مردم بزنند که اگه شما اجازه بدید و قبول کنید جزیی از مردم باشند را مردانه و آن طور که لیاقتشان هست بدهید.به فکر مردم نه خودتان حرف خودتان را قبول دارید. ما را به کجا رساندید خدا….
سیاست اسنپ دفاع بی چون و چرا از مسافر است همین و بس کم کردن امتیاز بدلیل فقط حرف مسافر لغو سفر از سوی کاربر و الا آخر متشکرم
خو مثلا عجله دارمو حذف کردین مسافر میمونه زمین ادم زرنگ. معلوم میشه کی ضرر میکنه.مگه یارو اوسکول کرایه پایینو قبول کنه.اابته بلا نسبت بعضیا ادم خر هم زیاده ک هر سفریو قبول میکنه.
راننده عزیر اپلیکیشن راخاموش کن بروپی کاردیگه ازاین نمدکلاهی برای توبافته نمی شه این بحثهاهم همش بی خودیه
باوضعیتی که داره پیش می ره به مرورزمان بایک سری راننده ورشکسته وانبوهی خودروی مستهلک مواجه خواهیم شدواسنپ وتپسی به خودی خودناپدیدمی شوند
اسنپ کار کردن یعنی کار کردن خر خوردن یابو . اقای تعزیرات به قیمت گوشت مرغ خودرو مسکن که جز امورات اصلی زندگی هست رسیدگی بکن به کمسیون ۲۰ درصدد برس .