با حذف گزینه نا عادلانه «عجله دارم» از تاکسیهای اینترنتی در حمایت از حقوق مسافران بود اما رانندهها معتقدند دریافتی آنها صرفه اقتصادی ندارد و حق و حقوق آنها از سوی شرکتها به درستی تامین نمیشود.
به گزارش اول فارس ، بهمن ماه بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشستی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گرانفروشی است و تاکسیهای اینترنتی با استفاده از این گزینه بدون ارائه خدمات ویژهای، مبلغی اضافی دریافت میکنند. بعد از آن رئیس سازمان تعزیرات حکومتی «احمد اصانلو» نیز از شرکتهای تاکسیهای اینترنتی درخواست کرد که گزینه عجله دارم را فوراً از برنامههای خود حذف کنند.
گرچه گزینه «عجله دارم» به صورت نامشخص و بدون در نظر گرفتن خدمات ویژهای قیمت مسیر را برای مسافران افزایش میداد؛ اما با توجه به نظرات کاربران در گزارش «رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «بردهداری نوین» می دانند» به نظر میرسد آنها معتقدند هزینه سفرها به قدری پایین و میزان کمیسیون شرکتها به قدری زیاد است که خیلی اوقات صرفه اقتصادی ندارد.
بنابراین ضروری به نظر میرسد لازم است مطالبات رانندگان و سفیران تاکسیهای اینترنتی هم شنیده و حق و حقوق آنها به درستی از سوی شرکتها تأمین شود
روایت رانندگان تاکسیهای اینترنتی مخصوصا اسنپ معمولا به شرح ذیل است
۱- نداشتن بیمه و عدم ارائه امکانات و تسهیلات مناسب از سوی «اسنپ»
بخشی بزرگ از رانندگان در کامنتهای بیشمارشان از نداشتن بیمه در اسنپ و عدم ارائه امکانات و تسهیلات از سوی این سوپر اپلیکیشن گلایه کردهاند. اینکه نه تنها بیمه نیستند، بلکه اپلیکیشن اسنپ به طور روزافزون در حال کاستن از هر گونه ارائه امکانات ویژه به آنها است.
آنها میگویند، چرا همه انگشت اتهامات باید به سوی رانندگان باشد؛ آنهم در شرایطی که عملا اسنپ برای ناوگان پرشمار خود هیچ تسهیلات ویژهای هم ارائه نمیکند. برخی نیز گفتهاند اگر در گذشته تسهیلاتی همچون تهیه لاستیک و… بود، حالا به حداقل ممکن نیز رسیده است.
در این بین باید توجه داشت، بیمه رانندگان موضوع جدیدی نیست و از بطن تاسیس اسنپ تا کنون چنین بحثی مطرح بوده است. تاکسیهای اینترنتی استدلالشان این است که آنها کارفرمای رانندگان نیستند. تنها در صورتی که رانندگان کارفرما داشته باشند باید بیمه شوند که البته اسنپ و تپسی چنین مسئولیتی را تا کنون نپذیرفتهاند.
۲- چرا در جدال اسنپ و مسافران همیشه رانندگان باید ضرر کنند!
بخشی بزرگ از رانندگان نیز این موضوع را مطرح کرده که آنها قربانی هر گونه چالش جدیدی میان اپلیکیشن اسنپ با مسافران هستند. اسنپ تنها به منافع و کسب سود بیشتر خود فکر میکند. مسافران نیز هر گونه اعمال محدودیت و خسارت را برای خود غیرقابل پذیرش میدانند.
در بسیاری از کامنتها، لحاظ شدن جریمه یا جریمههایی با مبلغ ۲۵۰۰ تومان برای پرداختن به رانندگان به دلیل تاخیر مسافران نیز خندهدار ارزیابی شده است. معتقد هستند که هر گونه جریمه احتمالی مسافران، زمانی که به آنها نرسد، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. رانندگان زیادی بر این نکته تاکید کردهاند که تنها مظلوم واقعی آنها بوده و هستند. نه اسنپ از آنها حمایت میکند و نه میتوان این انتظار را داشت که مسافران نیز حمایتی از آنها داشته باشند.
۳- پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفرها
قریب به اتفاق کامنتهای رانندگان به پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفرها اشاره داشته دارد. رانندگان بسیاری از نرخهای پیشنهادی اسنپ برای انجام سفرها را نامعقول ارزیابی میکنند. آنها نرخهای پیشنهادی را حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافران را ناکافی میدانند. در بسیاری از کامنتها نقل شده که نرخهای پیشنهادی سفرها، در قیاس با مبالغ درخواستی از سوی تاکسیهای داخل شهری و آژانسها بسیار ناچیز است.
البته این موضوع بیشتر از سوی رانندگان شهرستانها مورد اشاره قرار گرفته است. برای نمونه آنها میگویند در شهرستانها یک مسیر ۶ کیلومتری، بدون احتساب زمان و مسافت رفتن تا محل مبدا، ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ارائه میشود. چنین مبلغی با هیچ منطقی همخوانی ندارد و نصف کرایه تاکسیهای مسیری با مسافت بسیار کوتاه هم نیست.
۴- بالا بودن کمیسیونهای اسنپ از رانندگان
علاوه بر پایین بودن کرایهها، بخشی بزرگ دیگری از کامنتهای رانندگان اسنپ در رابطه با درصد بالای کمیسیون دریافتی اسنپ از آنها بوده است. رانندگان بسیاری این پرسش را مطرح کردهاند که بر اساس چه منطقی باید بیش از ۱۵ درصد از کرایههای پایین را به مالکان اپلیکیشن اسنپ در حوزه تاکسی اینترنتی بدهند.
دریافت کمیسیون ۱۵ درصدی از سوی آنها، یک «بردگی مدرن» و «ظلم آشکار» است. در بسیاری از کامنتها حتی کاهش کمیسیون به ۵ درصد هم نامعقول ارزیابی شده است.
البته برخی رانندگان می گویند کمیسون اسنپ اصلا پانزده در صد نیست بلکه تا ۱۸ درصد هم میرسد.
۵- عدم رشد متناسب کرایههای اسنپ با تورم و گرانیهای جاری در بازار
بخشی زیادی از کامنتهای مخاطبان، به عدم رشد متناسب کرایهها با گرانی جاری در بازار اشاره دارد. رانندگان میگویند، کرایههای پیشنهادی اسنپ با احتساب کمیسیون دریافتی، به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای یک زندگی نرمال نیست.
در وضعیت تورم بالای ۴۰ درصد، در چند سال اخیر رشد نرخ کرایهها بسیار ناچیز بوده است.
برخی از کامنتها نیز به این امر اشاره دارد که میزان کرایهها از سال ۹۸ تا کنون تغییر نداشته (البته تجربه مسافران چنین مسألهای را تایید نمیکند)، اما هزینههای زندگی به طور سرسامآوری بالا رفتهاند.
۶- این اسنپ دیگر اسنپِ سابق نیست
برخی دیگر از رانندگان، با صراحت نوع تعامل استارتاپ اسنپ با خود و حتی مسافران را در مسیر افول ارزیابی کردهاند.
آنها بر این نکته انگشت گذاشته که اسنپ در حال پوستاندازی بوده و بر خلاف گذشته تنها به کسب سود بیشتر برای خود فکر میکند.
کسب منفعت بیشتر آنچنان برای آنها اهمیت دارد که از موضع بالا با ناوگان حملونقل خود تعامل میکنند. حتی برخی نیز باور دارند که تعاملات اسنپ با مسافران نیز افت فاحشی داشته است.
۷- شان و احترام رانندگان اسنپ که نایده انگاشته میشود!
کامنتهای بیشماری نیز از عدم احترام و شان اسنپ و مسافران به خود اشاره کردهاند. رانندگان میگویند، «ما گدا نیستیم»؛ ناچار هستیم و در نتیجه اجبارهای زندگی روزمره است که در «اسنپ» کار میکنیم. برخی نیز گفتهاند که خود نیز میدانند که کار کردن در اسنپ، بیش از آنکه به نفعشان باشد، خدمترسانی به مالکان اسنپ است. اگر مجبور نبودند، هیچگاه وارد این شغل نمیشدند.
در کامنتهای رانندگان چنین آمده که نه مالکان اسنپ و نه برخی از مسافران، شان و احترام لازم را برای آنها قائل نیستند. مثلا یکی از کاربران نوشته است: «برخی از مسافران چنین میپندارند با پول اندکی که برای یک سفر به راننده پرداخت میکنند، عملا هم آنها و هم خودروهایشان را خریدهاند.»
۸- عدم توجه به زمان، هزینه و استهلاک خودروهای رانندگان اسنپ از سوی مسافران
بخشی بزرگ از رانندگان نیز درخواست کردهاند که از کاستیهای مسافران به آنها نیز بنویسیم. آنها خطاهای بسیاری از مسافران را مثال زدهاند که از جمله مهمترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
مسافرانی افغانی که ناگهان فرار می کنند و اسنپ حاضز نیست کرایه آنها را به راننده پرداخت کند
مسافرانی که بعد از بیش از ۱۰ دقیقه در انتظار نگه داشتن رانندگان سفر خود را لغو میکنند، با خود چه میپندارند!
مسافران زمانی که آماده شدند، درخواست سفر بدهند. نه اینکه در حال صبحانه، نهار خوردن یا کارهای روزمره باشند و به راننده بگویند، منتظر بمان تا کارم تمام شود.
اگر مسافران در طبقات بالای ساختمانها یا برجها اقامت دارند، حتما زمانی که پایین میآیند درخواست اسنپ بدهند.
در صورت داشتن تاخیر زمان انتظار را اضافه کنند که رانندگان نیز اندکی راضی باشند. چرا بعضی در برابر اضافه کردن زمان انتظار، مقاومت میکنند!
اکثریت قاطع تاخیرها (۹۹ درصد به بیان برخیها) از سوی مسافران است نه رانندگان.
مسافرانی هستند که راننده را برای تنها چند متر ناچار به رفتن مسافتهای کیلومتری برای رسیدن به مبدا میکنند.
برخی کاربران رانندگان را به کوچههای بنبست و تنگ میبرند که تنها چند متر با ورودیهای اصلی فاصله دارد.
برخی مسافران قوانین الزام شده را رعایت نمیکنند و حیوانات خانگی همراه دارند
تعداد انگشتشماری از مسافران نظافت را در خودروها رعایت نمیکنند.
سرویسی که مبالغ پایین است، دیگر ۱۰ دقیقه انتظار معنایی ندارد.
و…
۹- افول شدید خدمات رسانیهای پشتیبانی «اسنپ»
رانندگان زیادی نیز برای فرارو نوشتهاند، خدماترسانیهای پشتیبانی اسنپ در مسیر افول قرار گرفته است. انگار اسنپ، دیگر همانند سابق، پاسخگو نیست.
پشتیبانی این اپلیکیشن در بسیاری از موارد، اشتباه و خطای مسافران را نمیپذیرد. در برخی موارد، بعضی مسافرها پرداخت کرایه را به گرفتن شماره کارت موکول میکنند، اما عملا پرداختی ندارند.
زمانی موضوع به پشتیبانی ارجاع میشود، عملا جبران خسارتی صورت نمیگیرد یا حداقل از کاربر هم موضوع اخذ خسارت پیگیری نمیشود.
۱۰- وقتی همه قوانین تنها به ضرر رانندگان است!
در بحث گرفتن خسارت از مسافران به علت تاخیر، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان رویکردی حمایتی داشتهاند. آنها میگویند نباید همیشه قانون به ضرر ما باشد؛ مادامی که مسافر نیز به تعهد خود عمل نمیکند، باید جبران خسارت صورت بگیرد. برای نمونه یک مخاطب چنین نوشته است: «روزانه ۱۵ تا ۲۰ سفر میروم. در روز حداقل ۴ تا ۵ مورد لغو شدن سفر دارم؛ آنهم با طی مسافتی قابل توجه تا رسیدن به مبدا.» مسافر تاخیر دارد؛ اسنپ هم بیخیال جبران ضرر و حتی در صورت لغو سفر از سوی راننده، جریمه هم برای او لحاظ میشود. آنها درخواست کردهاند که قانون خسارت گرفتن، جریمه و… تنها نباید بر روی رانندگان اعمال شود.
۱۱- بیش از یکسال است سهمیه بنزین راننده اسنپ را نمی دهند
و شاید همه رانندگان اسنپ در این یک مشکل نظرشان واحد است….یکسال و اندی است اعتبار بنزین مثلا تا حدودی یارانه دار را به این گروه از رانندگان حمل و نقل شهری نداده اند..
۱۲- خییل از راننده ها هم به جریمه آنها بدلیل عدم حجاب اسلامی توسط مسافرین معترض اند و…
اگر شما راننده یا مسافر اسنپ هستید نظرتان را برای ما بنویسید
دفاع مدیرعامل اسنپ از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان
کمیسون ۲۰ درصدی اسنپ چیزی برای راننده نمی گذارد
رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «بردهداری نوین» می دانند
سعید
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
در عجبم که راننده های اسنپ چطور متوجه عدم کفایت لازم مسئولین تعزیرات و ناقص بودن کامل قانون در حمایت از کارگر و راننده در کشور عزیزمان نشده اند . واین همیشه فاجعه بوده و هست .
راننده اسنپ
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
نیازی به این همه ناله و زاری کردن نیست، مرد و مردونه فقط یه هفته راننده ها سفر قبول نکنن اون موقع شرکت حالش جا میاد با این کمسیون ۲۰ درصدش،مسافرا هم یه مدت سوار تاکسی زرد ها و دربستی ها و آژانسی ها بشن میفهمن یه من ماست چقدر کره میدهالبته میتونن سوار مترو یا اتوبوس بشن که ارزونتره،خودتون دوس دارین کولی بدین بعد گلایه میکنین همکاران محترم؟
رضا
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
متاسفانهاسنپوتپسیفقطوفقطبهفکرکمیسیونخودشانهستندکرایههاایقدرپایینهستندکهصرفهاقتصادیبرایرانندگاننداردکمیسیونخیلیبلاستچراخدماتندارندبهنظرمحقوقرانندگانکاملاضایعمیشود
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
۴ سال پیش موتورسیکلت خریدم ۷میلیون الان تعمیر موتورش شده ۹میلیون
Zeuss
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
درود عزیزان چرا اعتراض میکنید اگر شما جای مدیران اسنپ و تپسی بودید و مبالغ پاداش و کرایه های پرداخت نشده مسافر رو پرداخت نمیکردید و تازه راننده هم جریمه میکردید و بار همون افراد تو شرکت شما کار میکردند دیگه حاضر به رعایت حقوق اون راننده نمی بودید واقعا این تناقض در در دنیا به همتا هست از قدیم گفتن هزجا جلوی ضرر بگیری منفعت
راننده بدبخت
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
شهرستان ها کمسیون ۲۰ درصد کم میکنند .. کلا نبود بهتر بود . میرفتیم اژانس . مسافرامونم مشخص بود
راننده اسنپ
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
صرف نظر از تمامی نظرات رانندگان محترم راننده نوکر مسافر نیست با کرایه ۱۵ الی ۲۵ هزارتومانی باید مسافر را از درب منزل در کوچه پس کوچهای شهر تهران سوار کنی و به مقصد برسانی و از این کرایه باید حدود ۱۸ در صد هم کمسیون شرکت راننده پرداخت کند ما که با این تورم گرانی کار نمیکنیم همان مسافر کشی کنار خیابان خیلی بهتر است کمترین ارزش یک خودرو که در اسنپ کار میکند ۴۰۰ ملیون تومن است مگر راننده چقدر کار میکند با این پیک ترافیکی و لوازم گران پول خود رو را در بازار آزاد خرید فروش سکه دلار کند بهتر است ۴۰۰ ملیون تو بازار فقط ماهی ۲۰ ملیون سود بازاری وجه خودرو است خود راننده هم در هر جای این کشور کار کند ماهی ۱۰ الی ۱۵ ملیون حتی رستوران حقوق میدهد میشود ماهی ۳۵ ملیون تومن مگر مجبور است که در اسنپ کار کند اسنپ برای شغل دوم کارمندان بدرد میخورد که در مسیر رفت برگشت محل کار پول بنزین رفت امدش را در بیاورد وگرنه همش ضرر است از این گذشته مگر گزینه عجله دارم چقدر فرقش با کرایه معمولی بود ۲ در صد کرایه یعنی هیچی اونم کمسیون شرکت بود بی خیال
راننده گمنام
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
همکاران عزیز با سلام و خسته نباشید و خداقوت؛ به قرآن من انقدر که بیانگیزه دیگه بعدازظهرها و شبها سرویس سفر نمیبرم این چه وضعشه آخه آخه تا کی مفته کاری خداوکیلی امروز ظهر از مشکین آباد فردیس مسافر بردم شهرقدس ۶۲۰۰۰ تومان آخه همکاران نرخ گذار اسنپ واقعا خجالت داره؛ چرا ظلم میکنید نمیدونم شایدم راننده رو دوست دارید تحقیر کنید؛ همکاران عزیزم اتحاد رمز پیروزی واقعا دولت هم داره ما رو تحقیر میکنه بازم خدا پدرو مادر مهندس چمران رئیس شورای شهر تهران رو بیامرزه که گفت راننده رو بیمه که نمیکنه هیچ،بنزین یارانهای و لاستیک رایگان هم نمیده
هوشنگ
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اگه واقعا ناراضی هستید اینقدر اسنپ نروید و متحد باشید تا قیمت درست شود
اسنپچی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام آقا من امروز بخاطر فعالیت در اسنپ ماشینم ۵ میلیون تومان خرج گذاشته رو دستم نمیگم اسنپ بده میگم شما ما رانندها زحمت خودمونو میکشیم پس چرا همایت نمیکنید فقط تنها حرکتی که زود انجام میشه کسر کمسیون هست و بس دیگه برای هیچکس خرابی و خرج ماشین و استحلاک ماشین مهم نیست مام والا اگر مجبور نبودیم این شغل رو انجام نمیدادیم شمام کمی مراعات حال رانندگان بکنید ممنون
رضا
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
با سلام در خصوص گزینه عجله دارم باید گفت که راننده از این گزینه اطلاعی ندارد و روز به روز به تعداد مسافران اسنپ به دلیل سریع تر بودن افزوده شده و با توجه به اینکه برای رانندگان بصرفه نیست ،از تعداد رانندگان کاسته میشود وقتی درخواست های سفر مشاهده میشود راننده ها به فاصله خود تا مبدا و همچنین مقصد و میزان ترافیک نگاه میکنن با چند ماه کار کردن در اسنپ راننده مسیرها رو سریع محاسبه کرده و تصمیم گرفتن یا نگرفتن سفر بر اساس بصرفه بودن ان را میگیرد ،گزینه عجله دارم باعث میشد که مسافر بتونه شانس پیدا کردن ماشین رو افزایش بده در حال حاظر قیمت اسنپ واسه راننده ها چه با گزینه عجله دارم باشه یا نباشه بصرفه نیست چون هزینه های پنهان هرگز توسط اسنپ محاسبه نمیشه ،حداقل کاری که اسنپ میتونه انجام بده کم کردن حق کمیسون خودشه یا در شهرها محلهایی واسه تعمیر خودرو در نظر بگیره یا بر اساس پیمایش خکدرو لوازم مصرفی ارزان یا بیمه ارزان در اختیار راننده قرار بده ،به جای گزینه عجله دارم روشی اتخاذ شه که مسافر بتونه جهت انجام سفر موفق مبلغی رو بیشتر از کرایه واقعی اسنپ تعیین کنه تا رانندگان با رضایت بیشتری سفر رو قبول کنن و اسنپ شرایطی ایجاد کنه که به صورت پلکانی از کمیسون خودش کم کنه مثلا تا سقف ۲۰۰ هزار تومن ۲۰ درصد و از ۲۰۰ تا ۳۵۰ ۱۵ درصد و همین طور به صورت روزانه کمیسون رو کاهش بده توی ایام اخر سال حذف عجله دارم فقط به ضرر مسافر به دلیل معطل شدن و رانندگان به دلیل بصرفه نشدن میشه
محمدرضا
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
آقای تعزیرات چرا این شجاعت و در باره گرانفروشی مافیای متعلق به خودتون گرانی لوازم بی کیفیت یدکی گرانی روغن و لاستیک گرانی احتیاجات و اقلام دیگر اینگونه تند سریع به میدان نیامدی و پیگیر نبودین آیا برای گرانفروشی اینها هم تذکر دادی و یا برنامه ای داشتی فقط اینجا را دیدی روز به روز گران فروشی بیداد میکنه از سنگ صدا در میاد ولی از شما نه بانک ها مخابرات برق و آب و خدمات دیگر همه نوع گران فروشی و بی قانونی میکنن ولی تعزیرات در مقابل سکوت ولی توجهی میکنه چرا؟؟؟؟؟؟؟
مجید
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
واقعا واقعا برای شرکت اسنپ متاسفم یعنی حیف ما که داریم برای این شرکت کار میکنیم هیچ گونه حمایتی از راننده نداره انگار که راننده از ته یه دنیای دیگه آمده فعلا مجبورم اسنپ کار کنم کار خودم درست بشه … رو تو .. میاندازم…خدا …کنه عوامل اسنپ رو
مجید
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اگه ما هم پول میدادیم به تعزیرات هوای راننده ها رو هم داشتن.چون قدرت و پول نداریم مجبوریم.خاک تو……
راننده بدبخت
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
کرایه وانت فوقالعاده پایین میزنه کمیسیون ۲۲ درصدی هم ومیداره بعضی از مسافرا هم برای اینکه کرایه ندن اول کرایه رو پرداخت میکنن بعد میرن زنگ میزنن اسنپ راننده رو به اندازه دو برابر کرایه جریمه میکنن متاسفانه اسنپم بدون پرسیدن از راننده این کارو انجام میده
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
من خودم در اسنپ کار می کنم فقط اینو فهمیدم که راننده به امان خدا با مقدار کم درآمد است و هیچ کسی از راننده حمایت نمی کند من چقدر باید در آمد داشته باشم که معمولا اتفاق می افتد وقتی به مقصد می رسی ۵ یا حتی ۶ نفر حجوم میارن به ماشین وقتی هم بهشون اعتراض می کنی سفرو لغو میکنن کی باید حمایت کنه معلوم نیست تنها چیزی که ما نمی فهمیم قانون و قانون مداری هست از بالا بگیر تا پایین همه به امان خداییم وسلام
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام،دراین میان حق راننده کاملا ازبین رفته .. تماااام
Amir
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
آقا اگه اداره کل کشورو اینجوری میگرفتن به دستشون الان وضعیت ما اینجوری نبود …..
مسعود
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
درود بر شما
یک مشکل دیگر هم بگم
مسافتی که ۳۵ تومن تاکسی تلفنی میگیرد اسنپ ۲۰ تومن میزند حالا بعد از رسیدن به مبدا و زدن دکمه مسافر سوار شد ۲ هزار تومن هم تخفیف به مسافر میده و مبلغ به ۱۸ هزارتومن کاهش مییابد جای جالبش اینجاست اگر نقد دهد که ۱۸ تومان را میگیری ولی اگر درون برنامهای پرداخت کند ناگهان ۱۸ هزار تومان میشود ۱۳ هزار تومان حالا بعد زدن دکمه پایان سفر کمیسیون هم کم میکند و فقط ده هزارتومان دستمونو میگره
رسما بردشون شدیم
راننده بی پناه اسنپ
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
واقعا مسولین اسنپ کی میخواهند از حق راننده دفاع کنند واقعا ظلم و ستم به راننده تاکی آیا پایانی دارد که ما رانندگان امید داشته باشیم مسافر سفر لغو میکند هیچ مشکلی نیست ولی اگر راننده لغو کند سریع ۱۵۰۰ تومان از اعتبارش کم میکنند و هزاران مشکلات دیگر که دوستان نوشته آمد امید به روزی که در کشور همه قوانین مثل قانون اسنپ بررسی شود و سازمان تعزیرات هم به موقع وارد عمل شود .
Zeus
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
درود بر همه هموطنان عزیز من چند وقتی هست وقتی کامنتها رو در خصوص مطالب مربوط به تاکسی های اینترنتی میخونم تعجب میکنم اگر اسنپ یا تپسی نمیصرفه چرا کار میکنید؟ اگر بردهداری نوین هست چرا اجازه میدید برده باشید و تازه شما اگر تا صدسال دیگه هم تو این سایت ها اعتراض کنید باز کسی گوش نمیده تنها راه برای رسیدن به حقوقت ن اتحادیه تا زمانی که نتونید متحد بشید وضع همینه با کامنت گذاشتن و نظر نوشتن و آه و نفرین هیچ اتفاقی نمی افتد اون هایی هم که منتظر هستن خدا تقاص بگیره دو ریال بدن آشَََ. شما خودتون میتونید این وضعیت به نفع خودتون تغییر بدید فقط با اتحاد این تنها راه برای احقاق حقوق هست وقتی شما متحد بشید کافیه ی نصف روز نه بیشتر همگی اعتصاب کنید همگی چه اسگ چه فود چه باکس چه تپسی همه نصف روز برنامه ها خاموش تو خونه بمونید اونوقت فرداش خواهید دید نتیجه رو در غیر اینصورت منتظر شرایط بدتر باید باشید شک نکنید
محمد
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
با سلام من یه مدت تو اسنپ کار کردم و هنوز عضوی از خانواده اسنپ هستم ولی بخاطر نرخ پایین و اصطلاک زیاد ماشین و گرفتن درصد بالای اسنپ از راننده قید اسنپ رو زدم ۰یه کدتخفیف هستش که اسنپ واسه مشتری های ثابت خود گذاشته ولی از اونور همان ۲۰ درصد رو از راننده کم میکنه به عبارتی تخفیف میخوره به پای راننده ۰
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
طورخدا.وژدانن.اگه راست میگین که از این وضع ناراضی هستین.برای یکبارهم که شده بیاین باهم متحد باشیم.آقا من خودم راننده اسنپ هستم.باشماراننده ها هستم.یکبارمتحدباشین و کافیه همه فقط ۵روز کارنکنین.ولاه مجبورمیشه درستش کنه وضع رو.حقمون رو بهمون بده.ولی متاسفانه اتحاد نداریم..همه اینجامیاین غرمیزنین.ولی درعمل هیچ.دوباره بعدش میرین کارمیکنین.اونم بااین کرایه های مزخرف.
آخه تاکی بزاریم همه جوره از ما سواستفاده بشه.به خودتون بیاین.کافیه فقط چندروز کارنکنین.همین. اگر هم که نه و میخواین کارکنین.
پس دیگه غرنزنید و همه چی رو به جون بخرین. وسلام..
حبیب
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام. بنده راننده پایه یکی هستم که مدت ۲۲سال درسازمان اتوبوسرانی خدمت کردم وهنوز بازنشست نشدم چون بیمه درس درمونی نداشتیم. الان مدت ۳سال دارم اسنپ کارمیکنم ولی هم خودم وهم ماشین که سالم وسرپابود هردو فرسوده وبدهکاروناتوانترشدیم. … به اون مسئولینی که رانت خوار واختلاسگرند وبه مردم و قشر ضعیف وزحمتکش راننده ها چه سنگین وچه سبک توجهی ندارن. بخداازصبح زود میزنیم بیرون نهارم پشت فرمون توماشین میخوریم وشب که میریم خونه یه خرید سوپری چندقلم .کل درامدروز میپره آدم زورش میگیره کارنکنیم نداریم بخوریم. کارکنیم نداریم بخوریم. چیکارکنیم خداییش. مسافرین اکثراپرتوقع. پشتیبانی حمایت نمیکنه. درامدپایین. هزینه سرسام آور. آمازنم همچین قانونی نداره جمش کنیدکاکو بهتره….
علس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام اگه رانندگان سفر را لغو کنند از طرف اسنپ ۱۵۰۰تومان جریمه میشوند مسدانید در روز چند سفر لغو میشود در ۱۵۰۰ضرب کنید همه بدبختی ها برای رانندگان هست من امروز اینقدر کرایه ها پایین بودند اصلا کار نکردم
ابراهیم
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
واقعا متاسف هستم که اسنپ که جزیی از ناوگان حمل و نقل مسافر میباشد جوابگوی مشکلات رانندگان نیست از جمله بنزین . لاستیک و لوازم یدکی برای رانندگان نیست فقط و فقط به فکر ۱۵% کمسیون خود است نه به فکر رانندگان که با قیمت سرسام آور لوازم یدکی خودرو و هزاران مسایل دیگر حتی قدم ناچیزی برای رانندگان خود ندارد و همانطور که گفتم به فکر کمسیون خود است و تمام واقعا متاسفم .
مهدی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام چرا هر ساله فقط کمسیون زیاد می شود ولی هزینه سفر تفاوتی نمی کند وبه ضرر راننده است
حسین مظلوم
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
وقتی سهمیه بنزین اسنپ یک سال است پرداخت نشده است تعیین قیمت از طرف مسولین معنی ندارد
رضا
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
همدان که کلان شهر است کمیسیون ۲۰ درصد است آخه کدام تاکسی یا آژانس با ۱۳ هزارتومن مسافر جابجا میکنه اونم ۲۰ درصدشون کمیسیون بده این ظلم نیست تعزیرات کجاست
رضا
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
کاش تعزیرات برهمه چیز نظارت داشت.بدبخت راننده اسنپ که فریادش بجایی نمیرسد.فکر کنم عید امسال شیرینی و میوه هم نتونیم بخریم.اجیل و پسته که سالهاست نمیخریم.کاش این دنیا تمام میشد
M
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
از اول همه چی به ضرر راننده بوده. بعضی وقتها ۵ الی ۱۰ دقیقه طول میکشه به مسیر مبدا برسی ولی وقتی هم میرسی مسافر سریع لغو سفر میکنه. مجبوری قبل از اینکه لوکیشن اسنپ رو فعال کنی قبلش به مسافر زنگ بزنی که لغو سفر نکنه و یا لااقل زودتر لغو کنه که راننده راه نیفتاده باشه.
ولی خدا نکنه راننده بیگناه به هر دلیلی لغو سفر بزنه و همونجا اسنپ جریمه اش میکنه و از حسابش برداشت میکنه. اسنپ یعنی استثمار راننده
امیر زارعی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
بنده از قدیمی ترین رانندگان اسنپ در بروجرد هستم جالب اینجاست که نرخ کرایه اسنپ نسبت به تورم نه تنها بالا نرفته بلکه پایین اومده یعنی درآمد ما سال ب سال به جای افزایش، کاهش پیدا کرده،ضمنا نرخ کمیسیون اسنپ در بروجرد۲۰ درصد است من که دیگه کار نمیکنم همش مفت بری است
قاضی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
من خودم راننده اسنپ هستم ولی حال کردم همه چی خراب شد رو رانندگان بزار دهنشون سرویس بشه یاد بگیرن چطور با اسنپ و امسال اینا رفتار کنن وقتی کسی نباشه میخوام ببینم کی میره دنبال مسافر یا کار کنه
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
هرچیزی راحت به درخانه مشتری برسد بی ا رزش میشود چه برس طا
دکتر
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اسنپ دیگه شورشو درآورده مسافر لغو سفر زده کمیسیون کم کرده ۱۰دقیقه تو راه بودم نزدیک ۴دقیقه مبدا منتظر بودم مسافر لغو سفر زد بعد جالبه کمیسیون از کم کرد این انسانیته راننده هیچ اهرم فشاری یا قدرتی ندارد اسنپ اول سود خودش بعد رضایت مسافر درنظر میگیره راننده هم هیچ رقاص اوناس
آرش سلیمانی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اینکه ما راننده ها مجبور به کارکردن دراسنپ وتپسی هستیم هیچ شکی نیست چون هم کرایه کم کمسیون زیاد بدون هیچ گونه حمایت نه بنزین میده نه لاستیک نه لوازم یدکی نه بیمه این گزینه عجله دارم هم که دیگه نیست تازه مسافر ها هم که انگار دهن فیل افتادن بااین کرایه کم تا ۴نفر هم هستند توقف رانندهها میکنند کمسیون اسنپ میگیرد لااقل از توقف دیگه کمسیون نگیرید این نان دیگر خوردن داره تازه بعضی از مسافران کرایه پرداخت نمیکنند اسنپ وتپسی هم زیر بار نمیروند یعنی حرف راننده را قبول ندارند ولی اگر مسافر هرچه بگویند میگن درسته ووووووووو
اکبر نادری
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
آقا مگه روز جمعه صبح به علت خلوتی پنیر ارزان که کرایه تاکسی نصفه مگه مکانیک جمعه دست مزدش نصفه مگه ااستلاک ماشین نصفه خواهشن کرایه درست بزنید اونوقت گزینه رو وردارید
محسن
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
من علاوه بر همه این مشکلات استرس توقیف نشدن ماشین بدلیل بی حجابی رو دارم تا حالا دو بار برای من پیامک کشف حجاب اومده که من متوجه بی حجابی مسافر نشدم .کجای دنیا وچه دینی یک نفر رو به خاطر خطای یکی دیگه مواخذه میکنن چرا اینقدر ظلم میکنید الان اگه برای بار سوم پیامک بیاد ماشینم ۱۵روز میره پارکینگ بعد من از کجا بیارم خرج زندگیمو بدم دردسرهای ما تو این کار یکی دوتا نیست فقط مارو از این کار نجات بده من الان بیش از ۴۰ درصد کارکردم خرج تعمیرات میشه اون هم با لوازم بی کیفیت و گرون .لاستیک خریدم برای ماشینم ۳ میلیون ۱ سال هم کار نکرده همینطور باطری،دیسک و صفحه،سرپلوس،شمع و وایرو هزار چیز دیگه
علی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
من از بیکاری مجبورم در اسنپ کار کنم ،تمام سرمایه من یه ماشین سواری هست،که روز به روز داره مستهلک میشه،شرکت اسنپ هیچ تعهدی نسبت به رانندگان نداره بیمه تامین اجتماعی که از ضروریات هست من تا آخر عمرم توان کار ندارم که آقای مسئولی که بفکر مسافران هستی مدیونی اگه بفکر راننده نباشی،کرایه هوایی که واقعاً خنده ات میگیره اینقدر که کم هست حتی انگیزه نداره استارت بزنی کرایه یه ماشین دربست واقعا اینطوریه قرار باشه یه عده متضرر بشن که نمیشه حداقل یه کارشناسی بشه بعد نرخ بدید خدا لعنت کنه کسی که مسئوله وفکری بحال این راننده نمیکنه من حلالش نمیکنم ۲۰درصد کمسیون برای هیچگونه خدمات
شجری
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
فقطمرگبرآمریکا منتولیدکندهکفش تبریز مناچاردراسنبکارمیکنم
ادریس اهنگری
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام راننده اسنپ درست میفرماید خودم هم راننده اسنپم طرف از WCببخشید درخواست تاکسی میکنه گزینه من رسیدم را میزنی تماس میگیری ده دقیقه انتظار تازه آقا میآید بقول آن همکار راننده اسنپ برده داری نوین عجله دارم را حذف کردی و….هیچکس بار از راننده متضرر نمیشودقیمت آژانس پنج سال پیش بندر ترکمن و قیمت آلان اسنپ را تورا خدا مقایسه کنید و……
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
چطور شماها میرید شلوار۲۰۰تومانی رو دومیلیون میخرید نمیگید گرون دلار ۶۸هزار صف کشیدید برای خریدش به کرایه اسنپ که میرسید میگید گرون خجالت بکشید واقعا یکم مرام ومعرفت داشته باشید منطق داشته باشید اینقدر ظلم نکنید به رانندهای اسنپ
ناصر الله بخشی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
به والله با این همه راننده ای که آرن برای اسنپ کار مجانی بدون حقوق میکنن ۲%هم زیاده کمیسیون بگیره حساب کنید ببینی در روز چقدر داره از ماها میگیره تنام مشکلات ترافیک و غیره مال ما راننده هاست اونوقت آقایون نشستن پلعهاشونو دراز کردن فقط پول میشمارند
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اقا فقط خدا وکیلی یه هفته اکثریت یا همه کار نکنید ببینید چطور همه چیز درست میشه چه خبره کمیسیون ۲۰ درصد
بعد مردم هم ادم نیستند انگار راننده شخصیش اومده دنبالش
یارو عوضی فکر میکنه ون درخواست کرده چه خبره ۵ نفر میخوان سوار بشن
علی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اینجا ارومیه کمیسیون ۲۰٪ هستش کی گفته ۱۵ درص ه؟
محمود
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام بنده یکساله راننده اسنپ هستم در زاهدان اسنپ علی رغم مشکلاتی که بعضی ها میگن برای جوانان استان ما یه نعمت هست شما نمی دانید وقتی فرزندان ما بیکارند و بیرون میروند چه دلهره داریم که مبادا با افرادی دمخور شوند که برای خانواده ویا اجتماع مشکل ساز شوند میخوام بگم دست اندرکاران اسنپ خدا خیرتان بده هرکسی هم سنگ جلوی شما می ندازه خدا لعنتت کنه با ال علی هر که درافتاد ورافتاد
ایرج
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
باسلام.اقابان نشستن ونظرودستور صادر میکنند بیایید بااین کرایه های کم بااین گرانی لوازم یدکی بنزینی هم که میدادن یکساله ندادن خدایی همین رانندگان اسنپ وتپسی اگرکارنکنند مردم بایدکرایه های چندین برابری پرداخت کنن تعزیرات اگر است میگه بره قیمت سوپرمارکتارو کنترل کنه هرروزقیمت جنس داره میره بالاکسی هم عین خیالش نیست
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
واقعا اسنپ و تپسی برده داری نوین را به معنی واقعی عملا نشان داد
مصطفیرزمی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اسنپ دیگه شورشو درآورده یه مسافت یک ساعت و نیمه رو میندازه ۱۱۰ تومن کمیسیون برمیداره هیچی برای راننده نمیمونه من دو هفته پیش یه نفرو بردم ۱۵۷ تومان کرایش بوده پیاده شده فرار کرده الان هرچی ثبت تیکت میکنم فقط میگه در حال بررسی است پس کی میخواد جواب ما رو بده بنزین من رفته کمیسیون منو کم کردن خستگی من مونده تو تنم پولمم رفته فقط از خدا میخوام خدا .. کنه
مجید مهدا
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
کرایهای که اکنون از مسافر دریافت میگردد به جرأت نیمی از کرایه واقعی نیست و رانندگانی که تن به این شغل میدهند در حق دیگر رانندگان اجحاف میکنند اگر تنها چند روز سرویس ندهند آنوقت سخنان آنها شنیده میشود!