چاپ       کد خبر: 120725
20 شهریور 1402

آقای وزیر جهاد کشاورزی ، سازمان فارس معاونت توسعه بازرگانی ندارد میشه بگید چرا ؟

با توجه به انتزاع وظایف توزیع و نظارت بر بازار محصولات اساسی از وزارت صمت و ضمیمه شدن وظایف این حوزه به وزارت جهادکشاورزی، کل زنجیره تامین ، توزیع و نظارت محصولات اساسی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

جهاد کشاورزی استان فارس

به گزارش اول فارس ، در حالی که بیش از یکسال و نیم از فعال شدن معاونت توسعه بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی می گذرد   سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ایجاد این پست بسیار مهم در تشکیلاتش   خودداری و معلوم نیست به چه دلیل امر به این مهمی بدون تکلیف گذاشته شده است.

بی تفاوتی در خصوص ایجاد و انتصاب معاونت بازرگانی در جهاد کشاورزی استان فارس در حالی است که این معاونت با هدف مدیریت توسعه بازرگانی، صنایع تبدیلی ، امور بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و بازار و محصولات کشاورزی می تواند نقش بسیار مهمی در رصد ،پایش ،تجزیه و تحلیل و مهمتز از همه هماهنگی امور اقتصادی استان فارس نقش سازنده وموثری بازی کند و محروم کردن استان پهناوری چون  فارس از وجود یک نهاد اجرایی قانونی بر اساس چه تجزیه و تحلیلی بوده است ، امری است که استاندار فارس و وزیر جهاد کشاورزی قطعا باید پاسخ آن را از  جهاد کشاورزی استان فارس سوال گردد.

بدیهی است نپرداختن به وظایف اختصاصی این معاونت در چارت سازمانی و عملیاتی جهاد کشاورزی استان فارس می تواند شاخص بسیار خوبی برای ارزیابی وضعیت مدیریت امور اقتصادی ، صنایع تبدیلی و بازرسی بازار و بازرگانی در حوزه جهاد کشاورزی استان فارس باشد که قطعا جا دارد رسانه ها و مسئولین ارشد استان و همچنین وزارت جهاد کشاورزی به این مهم توجه لازم را معطوف نمایند.

سوال اساسی این است که  آیا برخی ناهنجاری ها و روندهای نامطلوب قیمتی در بازار استان فارس ناشی از این نقیصه مهم در مجموعه جهاد کشاورزی استان فارس نیست ؟

این گزارش حاکی است در حال حاضر  معاونت بازرگانی در ببسیاری از سازمان های جهاد کشاورزی استان های کشور ایجاد و ابلاغ لازم برای فرد واجد صلاحیت برای تصدی و هماهنگی این حوزه نیز صادر گردیده است.


در آستانه فصل کشت پول کشاورزان را که ندادید ، قیمت سال آینده گندم هم نامعلومه ، منظورتان چیه؟


نرخ و نحوه ثبت نام سرویس مدارس استان فارس اعلام شد+جزئیات


سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد سه شنبه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

این سئوال هم از طرف ما از وزیر أموزش و پرورش بپرسید
چرا ناحیه ۲ شیراز سه ماه هست مدیر ندارد؟

آخرین اخبار