چاپ      کد خبر: 135011
3 اسفند 1402

آلبوم جدید و زیبای ترانه های محلی شیراز مهران بردیده رونمایی شد(+چند کلیپ آواز شیراز)

با حضور پیشکسوتان موسیقی معاصر و در تالار اجتماعات احسان انجام شد.

به گزارش اول فارس،  از آلبوم آوازهای محلی شیراز اثر ماندگار دکتر مهران بردیده با حضور جمعی از مفاخر فرهنگ و هنر معاصر بویژه پیشکسوتان آواز و موسیقی، آهنگسازان، نوازندگان و هنرمندان شیرازی و همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه از اثر ماندگار موسیقیا یی استاد دکتر مهران بردیده خواننده محبوب و نوازنده چیره دست و آهنگساز مطرح وتوانمند کشورمان با عنوان ” آواز های محلی شیراز “در تالار اجتماعات احسان شیراز رونمایی شد.

در این برنامه  تعدادی از چهره های نام آ ور فرهنگ شیراز و فارس از جمله جناب استاد حسن صفری آهنگساز‌،نوازنده و خواننده محلی شیراز‌،جناب استاد داریوش نوید گویی ناشر بین المللی و فعال حوزه فرهنگ ، امیر همایون یزدانپور شاعر و مجری برتر صدا و سیمای مرکز فارس به سخنرانی در باره تاریخچه شعر و موسیقی محلی و واسونک خوانی پرداخته و هر یک خواستار احیای هنر ناب شعر و موسیقی شیرازی و استفاده از واژگان اصیل مردم شیراز و ترویج فولکلور (فرهنگ عامیانه)مردم این شهر زیبا و تاریخی شدند.

اهالی موسیقی محلی شیراز جملگی متین و متواضعند.

سپس دکتر محمد رضا(مهران) بردیده استاد دانشگاه و مدرس دوره های مختلف موسیقی در شیراز ضمن خیر مقدم به حضار و مدعوین مراسم به بیان تاریخچه ای از موسیقی محلی شیراز پرداخت و از بزرگان موسیقی محلی و فقید شیراز که سالها پیش به حق پیوسته اند یاد کرد.

بردیده همچنین درباره آلبوم جدید خود و دیگر فعالیتهای هنری در زمینه موسیقی محلی با میهمانان به سخن پرداخت و از همکاران،همراهان هنری و دانشجویان و هنر آموزان خود تقدیر و تجلیل کرد.

لازم به ذکر است که مهران بردیده تاکنون برنامه های موسیقیایی فراوانی را در جشنواره های موسیقیایی و هنری در سطوح ملی و بین المللی برگزار نموده و در این راستا امروز بعنوان یک چهره برتر در زمینه موسیقی محلی و مقامی کشور مطرح و معرفی گردیده است.

سید محی الدین حسینی ارسنجانی شیراز پژوه در این مراسم در سخنانی گفت:استاد بردیده همچون دیگر اهالی موسیقی محلی شیراز،چهره ای آرام و مهربان و شخصیتی متواضع و حقیقتا با خصائل والای شیرازیان است و پیوسته یا در حال آموزندگی است و یا خود در قامت استاد و مدرس شعر و موسیقی و مدرس علوم روانشناسی در دانشگاه،آموزشهای تخصصی و ویژه خود را به فراگیران، دانشجویان و خانواده های شیرازی داشته و دارد.

مردان بزرگی در حوزه موسیقی محلی شیراز نشو و نما یافته اند.

حسینی ارسنجانی فعال حوزه فرهنگ و رسانه فارس افزود: شیراز مردان مرد و چهره های نامدار موسیقیایی همچون دکتر مهران بردیده ها که خدمات ارزشمندی را به ساحت مقدس هنر موسیقی کرده اند کم ندارد اما بردیده موسیقی را علمی و فنی و همراه با اصول و فنون خاص و ظرایف و لطایف ویژه شیراز و لهجه شیرین شیرازی میداند و برابر بافرهنگ مردم شیراز با مخاطبان هنری خود سخن گفته و میگوید و همواره خود را وامدار علم و ادب اساتید هنری و موسیقی خویش میداند.

حسین ارسنجانی بیان داشت:دکتر مهران بردیده از خوانندگان محلی و مقامی کشور و دارای دکترای فرهنگ و هنر از دانشگاه ایروان ارمنستان است و شش آلبوم موسیقی مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ثبت در کتابخانه ملی یران را در تاریخچه هنری خود دارد.

مهران بردیده از بهترین خوانندگان محلی شیراز است. وی عنوان بهترین خواننده محلی در جشنواره های موسیقی فجر و صدا و سیما را از آن خود کرده و افزون بر پنجاه اثر موسیقی محلی از سوی او در صدا و سیمای استان فارس اجرا و یا به ثبت ملی رسانده است.

شیراز پژوه معاصر در باره موفقیتهای بردیده در عرصه های ملی و بین المللی خاطر نشان کرد:اجرای کنسرت گفتگوی تمدنها (ملتها)در آلمان، اجرای کنسرت ملل در ترکیه، اجرای موسیقی محلی در ایروان ارمنستان و اجرای موسیقی دهه فجر به دعوت کنسولگری ایران  در قطر و…از دیگر فعالیتهای موسیقیایی دکتر مهران بردیده در فراسوی مرزهای کشورمان میباشد.

سید محی الدین حسینی ارسنجانی شیراز پژوه  نویسنده و روزنامه نگار در پایان با آرزوی موفقیت های بیش از پیش برای دکتر مهران بردیده گفت:عضویت در شورای شعر و موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس و ارائه مشاوره درکمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از دیگر اقدامات این استاد مسلم موسیقی محلی در خدمت به شیراز جنت طراز و گسترش فرهنگ ملی و محلی میباشد.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

فریدون چهارشنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

بسیار زیبا امیدوارم موسیقی فولکلور شیراز و استان فارس بویژه ملودی‌های اصیل قشقایی به اندازه در خور توجه همچون موسیقی مازنی، بختیاری و……مورد توجه و معرفی قرار بگیرد.

آخرین اخبار