چاپ کد خبر: 26980
11 اردیبهشت 1399

آمار بارندگی سامانه اخیر در استان فارس

ابر‌های پربارش در آسمان فارس،بیشترین سهم بارندگی سامانه اخیر نصیب اقلید شد.

بارندگی 5

به گزارش اول فارس، سامانه بارشی که از دیرو به استان فارس وارد شد، بارش‌های خوبی در نقاط مختلف استان به همراه داشت.
این سامانه بارشی بیشترین بارش را با ۷۳ میلی متر در اقلید داشت و اردکانی‌ها و آباده ای‌ها به ترتیب ۶۲ و ۵۳ میلی متر باران از این سامانه سهم بردند.
در پی این سامانه بارشی تا ظهر امروز، ۳۹ میلی متر باران در شیراز بارید.امروز در همه نقاط باران بارید و لارستان با یک و چهار دهم میلی متر، کمترین سهم را از این سامانه بارشی داشت.

بر اساس این گزارش ، مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس اعلام کرد  میزان بارندگی استان فارس از ابتدای امسال تا امروز پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه،  ۴۲۳ و ۷ دهم میلی متر است. وی اظهار کرد: میزان بارش در پارسال نسبت به مدت مشابه امسال ۳۷۶ و ۳ دهم میلی متر بوده است.او، میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی استان فارس در مدت مشابه را ۲۷۳ میلی متر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس ادامه داد: میزان بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.مسعود دهملایی با بیان اینکه بارندگی امسال نسبت به میانگین بلندمدت پارسال ۵۵ درصد افزایش دارد، تصریح کرد: میزان بارش پارسال در استان فارس ۳۹۶ و ۳ دهم میلی متر بوده است.

او اضافه کرد: اردکان با ۸۱۳ و ۸ دهم، فیروزآباد ۶۹۱ و ۳ دهم و قیروکارزین ۵۵۲ و ۲ دهم بیشترین میزان بارندگی در سال ۹۸ تا امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۹ را به خود اختصاص داده اند.

4787272 319

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار