چاپ      کد خبر: 25629
17 فروردین 1399

آمنه آنتوتن کیست و دلیل تقدیر رهبری از او چه بود ؟

علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، در اولین حضور خود پس از بهبودی در بیمارستان مسیح دانشوری و اولین جلسه شورای علمی این مرکز در سال ۱۳۹۹، با پزشکان، پرستاران و کادر درمانی دیدار و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید، از زحمات و تلاش های دلسوزانه و شبانه روزی آنان تقدیر کرد.

به گزارش اول فارس،رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: خوشبختانه در دانشگاه داروسازی دانشگاه شهید بهشتی برای اولین بار در ایران داروی فاووپیراویر ساخته شد و با رعایت موازین قانونی و تایید کمیته اخلاق در اختیار بیمارستان مسیح دانشوری برای درمان بیماران کرونا قرار گرفته است.

در این دیدار همچنین از خانم آنتوتن سرپرستار بخش ۳ بیمارستان مسیح که به منظور ارائه خدمات به مردم شریف، برگزاری جشن ازدواج خود را به تعویق انداخته و مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، تقدیر شد.

گفتگوی با پرستاری که مورد تقدیر رهبر معظم قرار گرفت در زیر آمده است:
اول فارس: این روزها که همه ی ما درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم، پرستارانمان در جای جای این سرزمین پهناور دلسوزانه و فداکارانه در خط مقدم مبارزه، آماده به رزم، درحال مهار مستقیم این بیماری هستند. همین امر باعث شد سراغ یکی از پرستارانی برویم که در ابتدای شیوع بیماری پذیرای بیماران مبتلا به کرونا بود. سرکار خانم آنتوتن پرستار عاشق و مسئولیت پذیری که حاضر به برگزاری مراسم ازدواج خود در کوران و بحبوحه  خدمت به مبتلایان کرونا نشد تا بتواند حتی یک شب هم که شده بیشتر کنار پرسنل بیمارستان بماند و همدم بیمارانش باشد. به گونه ای که رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز از زحمات ایشان در فرمایشات خود از ایشان تجمید و قدردانی نمودند.
لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
من آمنه آنتوتن، با ۱۸سال سابقه کاری و مدرک لیسانس پرستاری، سرپرستار بخش ۳ بیمارستان مسیح دانشوری هستم.
-با توجه به خطرهای همیشگی رشته ی پرستاری با چه انگیزه ای وارد این رشته شدید؟
من علاقه ی خیلی زیادی به رشته ی پرستاری داشتم، وقتی که در فیلم و تلویزیون پرستاری را میدیدم که با عشق به مریضان خدمت میکند لذت میبردم. عشق و همدردی با بیماران را در خود دیدم و به همین خاطر با توجه به همه مشکلاتی که وجود داشت رشته ی پرستاری را انتخاب کردم.
– با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خطر بودن کادر درمان چه احساسی هنگام انجام وظایفتان دارید؟
شرایط واقعا خطرناک است و همه هم از این خطر آگاهند ولی حسی که در من و سایر همکارانم هست بیشتر نگرانی برای خانواده هایمان است. نگرانی از جانب خودمان نداریم چون ما کادر درمان همیشه در معرض بیماری ها بوده ایم وشرایط مشابهی را تجربه کرده ایم. هرکدام از ما با یک سرفه یا احساس بیماری نگران اعضای خانواده خودمان می شویم و به فکر شخص خودمان نیستیم.
– با توجه به شیوع ویروس کرونا چه توصیه ای به پرستاران و مردم در زمینه‌ی مهار این بیماری دارید؟
به همکارانم توصیه میکنم حتما احتیاط های لازم و بهداشت را رعایت کنند. در نحوه ی پوشیدن و خارج کردن لباس ها دقت داشته باشند که آلوده نشوند. از مردم هم میخواهم که با ما همکاری کنند چون شرایط واقعا جدی و سخت هست. شاید ما بتوانیم در بیمارستان افراد مبتلا را درمان کنیم اما مهار بیماری کاملا به همکاری مردم بستگی دارد. لطف کنند در خانه بمانند عید و بازدید نوروزی را امسال کنار بگذارند تا همکاری ما و مردم اثربخش بشود.
-چطور تصمیم گرفتید مراسم عروسی خودتان را که مدت ها برای آن برنامه ریزی کرده بودید به تعویق بیندازید؟
عروسی ما مصادف می شد با روزهای اول شیوع ویروس کرونا. اولین بیمارستانی که شروع به پذیرش بیماران کرونایی کرد بیمارستان مسیح دانشوری و اولین بخش هم بخش ما بود. ما اولین بودیم و استرس و نگرانی به شدت در بخش دیده می شد. خودم هم استرس این را داشتم ک در آن شرایط مجبور می شدم کنار بچه ها نباشم. باتوجه به این که روز عروسی یکی از قشنگ ترین روزهای زندگی هرفرد است و برای ما با شیوع بیماری همراه شده بود، با همسرم صحبت کردم و ایشان گفتند که با خانواده های مان صحبت کنیم عروسی را به تعویق بیندازیم تا هم من در بیمارستان کنار بچه ها باشم و به بیماران خدمت کنم. این شد که با خانواده ها صحبت کردیم و هردو خانواده استقبال کردند و خداراشکر همراه ما بودند.
-در وهله اول خانواده تان و پس از آن همسرتان مشکلی با رشته ی شما نداشتند؟ چطور با سختی های آن کنار آمدند؟
من دختر خوابالوی خانواده بودم، همیشه ساعت ۱۰ شب خواب بودم. وقتی وارد رشته پرستاری شدم و شیفت شب داشتم اصلا باورم نمیشد که توانسته باشم بیدار بمانم. ولی بعد از مدتی دیگر حتی خوابم هم نمیگرفت. پدرم در ابتدا شرایط پرستاری را برایم گفتند اما دوست داشتند که پرستار باشم و همیشه حمایتم کردند. همسرم هم در ابتدا آشنایی چندانی با پرستاری نداشتند اما بعد ازمدتی گفتند که سختی کارتان را واقعا حس میکنم و میدیدند که من و همکارانم به سختی تلاش میکنیم درگیریم و استرس داریم و با جون و دل کار میکنیم و سعی کردند که بیشتر کنارم باشند و در این راه کمکم کنند.
-به عنوان یک پرستار در محیط کار چه چیزهایی رو موارد قوت و چه چیزهایی رو نقاط ضعف میدانید؟
الان در شرایط بحرانی رسیدگی ها به پرسنل خیلی خوب شده است. از همه نظر تجهیزات، تعرفه ها،حقوق، مزایا و امنیت شغل.نقاط ضعفی ک به نظرم میرسد‌ این هست که ما پرستاران باید در عرصه ی خود پشت هم باشیم و همگی یک صدا باشیم تا شنیده بشویم.
-چه پیشنهادی برای بهبود شرایط کاری پرستاران دارید؟
علاوه بر مواردی که گفتم امینت شغلی، سختی کار و بازنشسته شدن به موقع پرستاران مواردی هست که به ذهنم میرسد.
-چه توصیه ای برای پرستاران و دانشجویان رشته ی پرستاری دارید؟
به پرستاران میگویم که واقعا عاشق باشند و بیایند به این رشته. چون عاشق بودن، صبر داشتن و مهربان بودن با مریض‌ واقعا سخت است. اگر میبینند که میتوانند از پس این مشکلات بربیایند و به کمک کردن به همنوعان خود علاقه دارند وارد این رشته شوند.
-چگونه متوجه شدید که مقام معظم رهبری  در سخنان شان به شما اشاره کردند؟ و چه حسی دارید ازاین که مورد عنایت ایشان قرار گرفتید ؟
من وقتی متوجه شدم که اطرافیان بهم زنگ زدند و گفتند که رهبر درباره شما صحبت کرده اند.وقتی شنیدم اصلا باورم نمیشد. به خودم میبالیدم که پرستارم و احساس غرور کردم. وقتی پیام ایشان را شنیدم اشک شوق از صورتم سرازیر شد . در آن لحظه خیلی دوست داشتم از نزدیک دیدارشان میکردم و دستشان را میبوسیدم.
من از ایشون سپاسگزارم که من را مورد لطف خود قرار دادند.
-سوال آخر؛ هرچیزی که فکر میکنید من نپرسیدم و دوست دارید با ما درمیان بگذارید.
من دلم میخواد که به مسئولین بگویم که در هر شرایطی پشت ما باشند. این بحران بالاخره تمام خواهد شد. این روزها به همه ی دنیا نشان داده شده پرستاران ما چقدر با گذشت هستند و با جان و دل به مردم خدمت میکنند، در صورتی که ما همیشه مدافعین سلامت بودیم نه فقط الان اما آن زمان دیده نمیشدیم.ما دوست داریم این توجه همیشگی باشد.
بر اساس این گزارش، بخشی از هزینه های ازدواج این پرستار از سوی سازمان نظام پرستاری کشور تقبل شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار