چاپ کد خبر: 106435
22 اسفند 1401

آنچه مدیرکل راه و شهرسازی در باره ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن فارس نگفت !

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به ارتقاء جایگاه این استان در شاخص‌های طرح نهضت ملی مسکن، به تشریح آخرین وضعیت این طرح ملی و شرایط و چگونگی احداث واحدهای مسکونی پرداخت.

1401122115250314227218464

محمودرضا طالبان یکشنبه ٢١ اسفند در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه ۴٣٩ هزار و ٧۶٠ نفر از فارس در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد ١۴٧ هزار و ٢۵۵ نفر حائز شرایط لازم شناخته شده‌اند که تاکنون مقدمات اجرا و احداث ۷۲ هزار واحد، فراهم شده است.

طالبان با اشاره به اینکه فارس در موضوع تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، موفق عمل کرده است، گفت: این استان در آخرین ارزیابی‌ها، در کشور رتبه ۱۶ را دارد و در زمینه اجرا نیز عملکردی موفق داشته و جزو نقاط پیشتاز کشور بوده است.

او با اشاره به اینکه شیوه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب واحدهای یک، ۲ و چهارطبقه دنبال می‌شود، از تلاش برای توافق با بخش خصوصی برای اجرای ۵ هزار واحد مسکونی در چهار شهر فارس با استفاده از مصالح پیش‌ساخته خبر داد و تاکید کرد که این مهم هنوز نهایی نشده است.

طالبان با بیان اینکه تاکنون از کل واحدین شرایط، ۵۶ هزار و ٧٠٢ متقاضی واریز وجه را انجام داده‌اند و پروسه ساخت برای آنها آغاز شده است، گفت: ساخت واحدهای مسکونی این طرح در ٣١ شهر فارس یک طبقه، در ٣٨ شهر دو طبقه و در ۵ شهر بزرگ ۴ طبقه انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه شیراز، مرودشت، جهرم، استهبان و کازرون، واحدها به شکل ۴ طبقه احداث می‌شود، گفت: در بعضی شهرها نظیر سروستان، به واسطه تامین زمین، به هر متقاضی زمین به میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربع واگذار می‌شود و کار ساخت توسط متقاضی و با هدایت و نظارت بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون با انجام اقدامات قانونی، برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در این استان، در حال انعقاد قرارداد با هفت شرکت پیمانکاری واجد شرایط هستیم.

طالبان خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه شهرهای اقلید و آباده در موضوع احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، در کشور پیشرو محسوب می‌شوند.

او در ادامه با یادآوری اینکه در موضوع بافت تاریخی شاهد کم لطفی‌هایی نسبت به فارس بوده‌ایم، گفت: فارس استان اول در استفاده از تسهیلات برای بهسازی بافت فرسوده قلمداد می‌شود.

بر اساس این گزارش ، راه و شهرسازی فارس تاکنون صرفا با اشاره به آمار تعداد ثبت نام  کنندگان و اینکه شیوه احتمالی ساخت چگونه خواهد بود از زمان احتمالی تحویل واحد ها ، برنامه زمان بندی پیشرفت و میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن و اینکه ساخت واحدها تاکنون در کدام شهرها و مناطق آغاز و میزان پیشرفت آنها چگونه است خودداری کرده است.

نکته دیگر اینکه تداخل آماری واحدهایی که ساخت آنها بر عهده بنیاد مسکن بوده با واحدهایی که ساخت آنها در تعهد راه و شهرسازی است نیز جالب است و جاهایی که بنیاد مسکن انجام کار را بر عهده دارد مثل اینکه پیشرفتهایی بوده است ، هر چند آمار متقاضیانی که تاکنون زمین برای ساخت تحویل گرفته اند نیز اعلام نشده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ابراهیم چهارشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

چرا هنوز زمین صدرا برای همه آماده نشده

گوهری شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

دولت محترم مسکن تهران را هرچه زودتر قیمت گذاری منصفانه و قانونی کند منطقه به منطقه بر مبنای هزینه ساخت که الان ساخت نوساز متری ۸ تا ۱۰ میلیون درمیاد قیمت گذاری کند قیمتهای نجومی بردارین خواهشا ما مردم داریم له میشیم با این روش هم دست دلالها و بنگاهیا و سودجویان کوتاه میشه وهم همه مردم میتونن خونه بخرن در کنارش مسکن ملی زودتر بیشتر تولید کنید بسازین تا انشالله از بحران مسکن عبور کنیم آقای ریسی خواهشا بازار مسکن کنترل کنید ما مردم کمرمون زیربار گرونی مسکن و مستجاری کمرمون شکست دیگه مسکن نیاز همه مردم مسکنه قیمت گذاری مسکن تهران را اجرا کنید کنترل کنید خواهش میکنم بداد ملت برسین همه خوشحال میشن اینکارا رو انجام بدین فقط یه عده سودجو دلخور میشن ۸۰ درصد جامعه ملت خوشحال رازی میشن

?ناشاس چهارشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

سلام برا ما شهرک دوران زدن

قهرمانی چهارشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

صدرا اسم خیلی ها درنیومده جریان چیه میگن تامین زمین نداریم این مشکل قراره کی حل بشه اصلا حل میشه؟

رضا چهارشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۵۸

چرا دولت تکلیف مردم روشن نمی کنند فیروزاباد حدود ۵۰۰ نفر ۲۰ سال از زمین محمود نجفی گرفتن شهرداری تفکیک نمی کند حالاهم بقیه اش ۴۰ میلیون به حساب دولت ریخته شده معلوم نیست بعداز ۶۰ سالگی گیرمان می اید یانه

معلم سه شنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

فسا زمین زیاد داره ، چرا زمین نمیدن ؟ ۱۰۰ هکتارشده بیمارستان و۵۰ هکتارشده قبرستان! درشان ایرانی (۱۰۰ متری وچندطبقه ) کله مرغی نیست! عدم عرضه ی زمین علت تورم هست ! خوبه که اینو می دونیدوشایدسوادش ندارید

معلم بی خانمان سه شنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰

فسا زمین زیاد داره ، چرا زمین نمیدن ؟ ۱۰۰ هکتارشده بیمارستان و۵۰ هکتارشده قبرستان! درشان ایرانی (۱۰۰ متری وچندطبقه ) کله مرغی نیست! عدم عرضه ی زمین علت تورم هست ! خوبه که اینو می دونیدوشایدسوادش ندارید

علیرضا سه شنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

سلام شهر صدرا مجتمع ماهور قراره کی تحویل متقاضی بدن ما سال ۹۹واریز داشتیم قرار بود ۲ساله تحویل بدن متشکرم

خم سه شنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۵۵

تو رو خدا خونه ها رو زودتر بسازید دیگه پول رهن و اجاره نداریم ازبس که این صاحب خونه ها اجاره و رهن رو بردن بالا

فرزاد شریفی دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

آیا شهر خان زنیان بخش ارژن هم جزء برنامه مسکن نهضت است ساخت یا زمین می‌دهند

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

سلام پس برامون در آباده زمین بدید برای یک طبقه دیگه از مستاجر خسته شدیم بایک پول گارگری با۵ نفر چطوری زندگی کنم آقای ریس جمهور مردم به فکر دولت هستند پس شما هم به فکر مردم و ملت باشید باسود کم مارا خانه دار کنید نه با سود ۲۳ درصد آقای ریس جمهور از مملگتت دفاع کن تا دیگر کشورهای خارج به ایرا ن نخندن سو استفاده نکند تا جوانان ایران را نکشند ببرن

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

زرقان چی شد برادر ۳ساله منتظریم

آخرین اخبار