چاپ کد خبر: 61202
27 تیر 1400

آژیر ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در سنین پایین و جوانان فارس

لطفی 2

به گزارش اول فارس ،دکتر مهرزاد لطفی ظهر یکشنبه در  نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام کرد: آمار ابتلاء و مرگ ناشی از کرونا در سنین پایین به ویژه جوانان استان فارس افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: متأسفانه شاهد رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی جوانان و نوجوانان هستیم که این موضوع موجب افزایش موارد ابتلاء و فوت ناشی از کرونا در افراد با سن پایین شده و فاصله بین بستری تا مرگ افراد، به میزان بسیار پایین رسیده است.

دکتر مهرزاد لطفی با این هشدار که شدت بیماری افزایش یافته و افراد درگیر با کرونا نیز دیر به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) مراجعه می‌کنند، از مردم خواست تا در صورت داشتن هر گونه علائم، حتماً به نزدیکترین مرکز درمانی معرفی شده از سوی مجموعه سلامت مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش بیش از حد انتظار مراجعان، از افزایش موارد لیست انتظار در بخش‌های کووید و مبتلایان به ویژه جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: راه اندازی بیمارستان پشتیبان ۲ نیز در اولویت دستور کار قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار