چاپ       کد خبر: 147959
11 تیر 1403

آیا سود سهام عدالت ۱۲ تیر واریز می شود؟

آیا سود سهام عدالت ۱۲ تیر واریز می شود؟ برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت، پرداخت سود این سهام سه مرحله‌ای شده است و پس از واریز سود مرحله نخست و دوم در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته، حالا سهامداران منتظر دریافت سود مرحله سود سهام عدالت هستند.

سهام عدالت

اول فارس: عسگر توکلی رئیس هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور از واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر حداکثر تا پایان هفته گذشته به حساب آن‌ها خبر داده بود؛

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ را به شکل کامل واریز نکرده‌اند و از این شرکت‌ها، ۴ شرکت همچون فجر انرژی خلیج فارس اعلام کردند برنامه افزایش سرمایه دارند و درخواست خود برای افزایش سرمایه را هم بر روی سامانه کدال منتشر کردند.

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

دو شرکت، سود سهام عدالت را بصورت کامل واریز نکرده‌اند و اعلامی هم درباره افزایش سرمایه نداشته‌اند.

بر این اساس به محض اینکه این سود مرحله سوم سهام عدالت به شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوز‌های لازم از شورای عالی بورس برای واریز اخذ خواهد شد، اما تا زمان تکمیل این وجه نمی‌توانیم برای واریز مرحله سوم زمان دقیق اعلام کنیم.

جریمه دیرکرد به دارندگان سهام عدالت پرداخت می شود

اکنون باید منتظر ماند چه زمانی مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱، آیا در تیر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد، یا این که کماکان زور شرکت های سهام عدالتی بر سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌چربد!؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار