چاپ      کد خبر: 143766
30 اردیبهشت 1403

دکتر «مهدی پایدار» استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درگذشت/ سوگوارانه یکی از پزشکان زن برای استاد

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از اساتید، مسوولان و کارکنان دانشگاه، آیین تشییع پیکر مرحوم دکتر «مهدی پایدار» استاد پیشکسوت گروه زنان و زایمان در محوطه بیمارستان نمازی برگزار شد.

به گزارش اول فارس به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره اساتید از دست رفته دانشگاه به ویژه دکتر «مهدی پایدار» استاد پیشکسوت گروه زنان و زایمان گفت: از دست دادن چهره های علمی سخت است و برای آرامش آنان، باید راه و روش این اساتید را ادامه دهیم.

دکتر «سید وحید حسینی» افزود: نشر علم، نعمتی است که خداوند نصیب جامعه پزشکی کرده و استاد مرحوم پایدار، با پاسداشت این نعمت، در دوران عمر با ارزش خود، شاگردان بسیاری را پرورش داد و ما نیز باید از ایشان، الگوبرداری کنیم.

همچنین در این آیین، دکتر «سید حسام الدین نبوی زاده» رییس دانشکده پزشکی، دکتر «سعید البرزی» مدیرگروه زنان و زایمان و دکتر «حمیرا وفایی» از اساتید گروه زنان و زایمان دانشگاه، از شخصیت ارزنده مرحوم دکتر «مهدی پایدار» سخن گفتند و از او به عنوان فردی دلسوز، مدرس، دانشجوپرور، خستگی ناپذیر، دغدغه مند نسبت به بیماران، متین، مهربان، متواضع و فرهیخته یاد کردند.

آیین تشییع مرحوم دکتر «مهدی پایدار» استاد پیشکسوت گروه زنان و زایمان، صبح امروز، سی ام اردیبهشت در محوطه بیمارستان نمازی، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اساتید، مسوولان، مدیران و کارکنان دانشگاه برگزار شد.


به گزارش اول فارس ، در این ارتباط خانم دکتر حمیرا وفایی سی سخت  پزشک فوق تخصص  زنان و زایمان (پریناتولوژی) در شیراز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار چند عکس از دکتر مهدی پایدار چنین نوشت :

استاد پایدار عزیز چگونه باور کنیم رفتنت را ؟ چگونه باور کنیم نبودنت را ؟ استاد قرار ما این نبود ! شما که همیشه استاد خوش قولی بودید! ما دو سه هفته پیش با هم صحبت کردیم ، قرارمان مهمانی و ضیافت و دیدار بود . آن روز تصور هم نمی کردم که وعده این دیدار به قیامت باشد.

چقدر وقتی با صدای زیبا ، استادانه و پدرانه صدایم می زدید خوشحال می شدم و انرژی می گرفتم . دلم برای صدای شما ، رفتار و منش استادانه شما ، علم و شخصیت والای شما تنگ می شود .

دلم برای دست خط زیبا و خوانای شما تنگ می شود . استاد گراند راندهای دوشنبه دلتنگ حضور شماست . بازآموزی زنان ، سمینارها و کنگره های پریناتالوژی بدون حضور شما صفا نداره . وای دلمان آزرده است و قلبمان شکسته ، اشک امانم نمی دهد . ‎ اندوه باورنکردنی گریبان مرا گرفته است.و گلویم را می فشارد.

عکس از صفحه اینستاگرام دکتر حمیرا وفایی

‎ ضایعه تأسف بار درگذشت و فقدان جبران ناپذیر  استاد عزیز، پیشکسوت ، و عضو هیات عملی دانشگاه علوم پزشکی شیراز زنده یاد استاد مهدی پایدار  بنیانگذار پریناتالوژی ایران موجب تأثر و تأسف همه دوستان و آشنایان و بخصوص جامعه دانشگاهی گردید.
‎ایشان استادی بی بدیل ، فرزانه و متواضع، انسانی وارسته و فرهیخته، مسئولیت پذیر و دلسوز بودند که در دوران پر بار خدمت صادقانه در دانشگاه و حتی بعد از بازنشستگی ، با روحیه ای وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر در امر آموزش و تربیت جوانان این مرز و بوم همت نمودند و متخصصان ارزشمندی را برای کشور تربیت کردند.

عکس از صفحه اینستاگرام دکتر حمیرا وفایی

‎با نهایت تأسف و تأثر ، ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی با خانواده گرانقدر ایشان و جامعه علمی کشور و بخصوص استان فارس ، علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن استاد گرامی و صبر و شکیبایی و تندرستی برای بازماندگان و دوستدارانش آرزومندم.

امیدوارم شاگردان شایسته ای برای ایشان باشیم و حق شاگردی را بخوبی ادا کنیم .
روحشان شاد و یادشان تا ابد جاودان باد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار