چاپ کد خبر: 120533
18 شهریور 1402

اتوبان اصفهان شیراز ۱۳ روز دیگر افتتاح نمی شود یا صوری می شود؟

در حالی که تنها ۱۳ روز تا افتتاح اتوبان اصفهان شیراز بر اساس قول و وعده های قبلی مسئولان باقیمانده، اظهاراتی از سوی مسئولان ارشد دولتی شنیده می شود که نگرانی هایی درباه افتتاح به موقع این آزادراه ایجاد کرده است.افتتاح آزادراه شیراز اصفهان

به گزارش اول فارس، روزشمار افتتاح اتوبان اصفهان شیراز حداکثر برای ۱۳ روز دیگر تنظیم شده است و بعد از آن باید – طبق قول های مکرر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وی، ایمانیه استاندار فارس و بسیاری دیگر از مسئولان و نمایندگان استانی – شاهد گشایش این محور مواصلاتی باشیم.

با این حال در روزهای اخیر اظهاراتی از سوی استاندار فارس منتشر شده است که نگرانی هایی درباره افتتاح به موقع اتوبان ایجاد می کند. محمد هادی ایمانیه ارشدترین مقام دولتی در استان فارس به تازه گی بازدیدی از آزادراه مذکور داشته و در بین اظهارات مختلف خود به نکته ای اشاره کرده که می تواند دغدغه هایی درباره گشایش به هنگام آن ایجاد کند.

وی بیان کرده است: مدیران بالادستی و ارشد کشور و همچنین مدیران ارشد استانی به هیچ وجه موافق بهره ‌برداری از این اتوبان بدون تامین ایمنی لازم برای آن نیستند. ضمنا پلیس راهور هم بدون اطمینان از ایمنی تمام این جاده، مجوز افتتاح و بهره ‌برداری از این اتوبان را نخواهد داد.

افتتاح صوری اتوبان اصفهان شیراز بی فایده است

پرسش اینجاست که آیا در فاصله حداکثر ۱۳ روز تا افتتاح اتوبان اصفهان شیراز ، کارهای باقیمانده مرتبط با ایمنی این آزادراه آنقدر هست که افتتاح را متوقف کند؟ یا افتتاح را به یک مراسم قیچی کردن روبان به صورت نمادین و تشریفاتی تنزل دهد بدون آ که عملا امکان استفاده و بهره برداری از آن به مسافران و رانندگان داده شود؟

آنچه استاندار فارس در ادامه بیان کرده بیشتر بوی امیدواری به افتتاح می دهد تا توقف، با این حال نباید این افتتاح صوری باشد. ضمنا دغدغه ایمنی آزادراه اصفهان شیراز کاملا بجاست و نباید جان مسافران فدای افتتاح عجولانه یک پروژه ناایمن شود. به این ترتیب به نظر می رسد در حالی که روزشمار افتتاح اتوبان اصفهان شیراز عدد ۱۳ را نشان می دهد، ممکن است نحسی این عدد گریبان گیر عظیم ترین پروژه آزادراهی کشور شود و افتتاح آن را به تاخیر اندازد.

استاندار فارس این را هم گفته است که بیش از ۴۰ درصد از کل بودجه این آزادراه در فاصله یک سال گذشته تامین شده و این امر را نشانه حرکتت جهادی مسئولان وزارت راه و شهرسازی دانسته است.

سوال اینجاست که چرا تزریق منابع به این پروژه مهم در سال های گذشته با کندی انجام شده و سوال دیگر این که آیا به تحرک افتادن عوامل دست اندرکار در احداث اتوبان موجب اقدامات عجولانه و فدا کردن کیفیت ساخت در برابر سرعت پروژه و رساندن آن به سفر دوم رئیس جمهوری به استان فارس نشده است؟

شهرداری شیراز از جان باغ کوچه ۸۳ قصردشت چه می خواهد؟

به کدام گروه از متقاضیان مسکن ملی خانه بزرگتر داده می شود؟

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شهریار پنجشنبه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

درود بر برادر ارزشمندم جناب آقای دکتر بذر باش ایشون پشت هر پروژه باشه پروژه هم به اتمام میرسه

عکس قدیمی یک زن و شوهر روستایی در فارس ۷۰ سال پیش

مانی سه شنبه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۰

مسؤلین خرابکار محیط زیست در پی چه کاری هستند

رامین رادمهر دوشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

همینکه بعد از چندین سال پروژه یه تکون اساسی خورد جای شکرش باقیه

حيف عمر یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

وقتی به عکس اقایان نگاه میکنیم جز تاسف چیز دیگری عاید ما نمیشود نیشت های تا بناگوش باز این اقایان بعد از ١۵ سال یعنی ..برای مردم.

ناشناس یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

جاده روستای باید بگی کجاش به آزاد راه میخوره خودشون مسخره کردن

ناشناس یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۲۶

این آزادراه بود نه اتوبان .بررسی کنید شاید فرق بین اتوبان و آزادراه باشد

باهر شنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

یکی از اهداف این طرح بسیار مهم حفظ جان رانندگان در آن بوده است که تلفات جاده ای کاهش یابد.لذا اکنون در افتتاح آن نباید عجله کرد چون باعث میشود که کیفیت کار فدای کمیت کار گردد و ایمنی جاده کاهش یابد که در نهایت موجب افزایش تلفات و کشته های جاده ای می گردد و این نقض غرض هست و در واقع این هزینه های کلان برای این بزرگراه بیهوده خواهد بود چون میشود همان اش و همان کاسه!!!

ناشناس شنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

سلام
آزادراه شیراز به اصفهان بله عزیزان

شهر راز. شنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

بهتر است بنویسید آزاد راه شیراز ایزدخواست. این ازاد راه ارتباطی به اصفهان نداره.
از شمالی ترین نقطه استان پهناور فارس شروع می شود و به مرکز استان ختم می شود. حالا هی بنویسید آزاد راه اصفهان شیراز.

آخرین اخبار