چاپ کد خبر: 123169
15 مهر 1402

۳ دغدغه مهم رانندگان هنگام عبور از اتوبان اصفهان شیراز که بزودی افتتاح می شود

در روزهای پایانی هفته پیش رو شاهد افتتاح اتوبان اصفهان شیراز توسط رئیس جمهور خواهیم بود اما درباره این آزادراه و افتتاح آن دغدغه هایی نیز وجود دارد.

اتوبان اصفهان شیراز

 انتظار مشتاقان سفر به شیراز از یک مسیر جاده ای امن به نقطه پایان رسید. رانندگانی که در مسیر این استان تردد می کنند، از این پس حق انتخاب بیشتری خواهند داشت. چرا که تا چند روز دیگر مراسم افتتاح اتوبان اصفهان شیراز برگزار خواهد شد.

رانندگانی که به مقصد شیراز سفر خود را برنامه ریزی می کنند قطعا این آزادراه را یکی از بهترین محورهای مواصلاتی کشور ارزیابی می کنند. با این حال نکته ها و دغدغه هایی نیز در مورد این اتوبان وجود دارد که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

۱. رانندگان باید در این آزادراه چندبار و چه مبلغی عوارض بدهند؟

طولانی بودن این آزادراه و هزینه های سنگینی که برای احداث آن انجام شده، این دغدغه را ایجاد کرده که مبلغ عوارض تردد در این محور چقدر است. توجه به این نکته هم ضروری به نظر می رسد که اتوبان مذکور یک آزادراه دولتی نیست و سرمایه گذاران این محور به عنوان یک پروژه درآمدزا به آن نگاه می کنند. بنابراین سرمایه گذاری های انجام شده در این اتوبان باید از محل عوارضی که رانندگان پرداخت می کنند، مستهلک شده و بعد از مدتی به سود برسد. با این اوصاف، این دغدغه وجود دارد که عوارض سنگینی برای این اتوبان در نظر گرفته شود که در چند مرحله از رانندگان اخذ شود.

۲. مراکز خدمات بین جاده ای در اتوبان اصفهان شیراز آماده است؟

قابل انتظار است که اتوبان اصفهان شیراز مورد استقبال انبوه مسافران قرار گیرد. حضور پرشمار رانندگان و اهالی سفر در این اتوبان ایجاب می کند که مراکز خدمات بین جاده ای به تعداد کافی در این محور ساخته شود. این در حالیست که آمار دقیقی از تعداد مراکز و استراحتگاه های بین جاده ای آزادراه اصفهان شیراز منتشر نشده است.

۳. تابلوها و دوربین های آزادراه شیراز اصفهان تکمیل شده است؟

می دانیم عبور از یک آزادراه جدیدالاتاسیس با آسفالت نو، وسوسه سرعت را در برخی رانندگان بیدار می کند. قابل پیش بینی است که اگر علائم ایمنی و تابلوها و خصوصا دوربین های کنترل سرعت در اتوبان اصفهان شیراز تکمیل نشده باشد، تخلفات فراوانی در این محور روی خواهد داد.

شایان ذکر است که طول این اتوبان زیبا ۲۱۲ کیلومتر است و عبور از آن زمان رسیدن از مسیر اصفهان به شیراز را حدود ۱ ساعت و نیم الی ۲ ساعت کوتاه تر می کند.

زنگ‏‌های خطر حضور باورنکردنی افغانی ها در ایران که باید جدی بگیریم

۱۲ عادت اشتباه و رایج که باعث پیری و زشتی شما می شود

آغاز پیش فروش کامیون فورس ۶ تن کابین خوابدار و کامیون کشنده امپاور BD۵۰۰

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رادمهر شنبه , ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

ورودی خروجی بین راهیش که اصلا مشخص نیست

ناشناس شنبه , ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

دغدغه رانندگان پول زورگیری آذادراه

آخرین اخبار