شهردار شیراز بدون توجه به انتقادهای مطرح در خصوص معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، گفت: ترافیک امروز مشکل همه شهرهای بزرگ ایران و سراسر جهان بوده و هر شهری راهکاری را برای کنترل آن انتخاب کرده است با بیان اینکه ایجاد بیآرتی، توسعه قطارشهری، ایجاد محدودیت ترافیکی یا طرحهای زوج و فرد و …. از راهکارهای مدیریت ترافیک به شمار میرود؛ گفت: امیدوار هستیم که طی ماههای آینده شاهد اقداماتی اثرگذار در زمینه ترافیک در شیراز باشیم.
شهردار شیراز با اشاره به شهرهایی که مشکل ترافیک حل شده است، یادآور شد: در این شهرها طرح ترافیک، طرح زوج و فرد و یا خطوط بی ار تی سریع استفاده می شود.
شهردار شیراز تصریح کرد: در شیراز خطوط بی ار تی از شهرک گلستان تا میدان نمازی در کمتر از یکماه برای این مسیر پر ترافیک اجرا خواهد شد و همچنین در حوزه ترافیک احتمالا طرح زوج و فرد به صورت آزمایشی اجرا می شود.
شهردار شیراز همچنین در خصوص محور کمربندی جنوب گفت: امروز معتقدم کسی که وارد کمربندی شیراز می شود وارد قتلگاه شده است و هر نوع خودرو سبک و سنگین و موتور سیکلت در این محور ترددد دارد.
وی با اقرار به وضعیت نابسامان کمربندی شیراز، خاطرنشان کرد که محدوده ۱۸ کیلومتری تحت مدیریت این مجموعه، به زودی شاهد اجرای اصلاحات و اقداماتی خواهد بود.
شهردار شیراز از اجرایی شدن مرحله حفاری خط سوم مترو شیراز تا قبل از پایان تابستان امسال و با استفاده از دستگاه تیبیام، خبر داد و گفت: احداث هر یک کیلومتر تونل مترو، هزینهای بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، اما علیرغم همه مشکلات، این قدم بزرگ را بر میداریم.
شهردار شیراز گفت: برای بهبود وضعیت ترافیک در میدان قصردشت و مدیریت ترافیک در این محدوده، قصد اجرای تقاطع غیرهمسطح نداریم.
وی گفت: در این محدوده و سه راه قدوسی، اصلاح هندسی را اجرا خواهیم کرد و برهمین اساس شهرداریهای مناطق یک و شش، به دنبال انجام کار تملک در محدوده میدان قصردشت، پیگیر کار هستند.
شهردار شیراز در خصوص پروندههای شکل گرفته در مورد برخی مسئولان سابق و کنونی سازمانهای شهرداری شیراز گفت: به نظر میرسد تا زمانیکه اتهامی اثبات و حکمی صادر نشده، کسی مجرم نیست و به لحاظ قانونی و اخلاقی، پرداختن به این مباحث آثار مثبتی نخواهد داشت؛ قطعا اطلاعرسانی در این زمان تنها برعهده دستگاه قضایی و مسئولان آن است.
ورودی های شیرازپولی کنیدتااینقدرماشین نیادتوشیرازخیلی هابرای ول چرخیدن میان پولی که باش دیگه کسی الکی نمیادشهروشلوع کنه
به جای اجرای این طرح های الکی فکری به حال مترو کامل در سطح وسط شهر کنید اون موقع هست که مشکل ترافیک حل میشه مسیرهایی مثل آرامگاه سعدی به سمت میدان ولیعصر و باز به سمت خیابان زند آرامگاه حافظ به سمت میدان کلبه باز تا بره به سمت آرامگاه سعدی … میدان ولیعصر به سمت زند و تا انتها برسه تا نمازی چهارراه مشیر تا میدان مصدق چهارراه مشیر تا بره به سمت پل معالی آباد ووووو خیلی از جاهای پرتردد که تمامی اینها باید در میانه راه دهانه و ایستگاه های مختلف داشته باشن
از بس ماشین ساختن ازبس ماشین وارد کردین این همه ماشین کجا باید حرکت کنن ماشینی درست کنیین که از ستطح زمین بالاتر حرکت کند
یه اتوبوس یا یه مینی بوس یا یه ون که از مرکز شهر صدرا که به یک یا چند پایانه مسافربری در مرکز شهر شیراز برود را پشنهاد می کنم
یه فکری برای بافت فرسوده شهر بخصوص دروازه کازرون بکنید لاقل چند تا پل بزنید از این حجم ترافیک کم بشه، چرا فقط تندتند بالا شهر پل میزنید که اصلا نیاز نیست
تامتروصدرا روپوشش نده عملا عمده مشکل حل نمیشه جناب شهردارقیمت حفاری روهم تخفیف بده مشتری بشیم ایناطرحای عمرانی هست که بایداجراشود
علت ترافیک شیراز، تردد زیاد خودروهای شخصی در خیابانهای شهر است،به نظر میرسد همانند کشورهای پیشرفته، باید هزینه استفاده از خودروی شخصی در سطح شهر را بالا برد.
اخبار نویدبخشیه امیدوارم که این طرح ها سریع تر عملیاتی شود
دلایل ترافیک
نبود خط کشی در بیشتر خیابانها
نبودن پل برقی عابر پیاده
اجباری کردن سازمانها و ادارات برای داشتن سرویس عمومی به کارکنان خود
نظارت راهنمایی و رانندگی برای اتومبیل هایی که دوبله پارک می کنند
کشیدن خیابان پشت مسجد دستغیب معالی آباد
احداث پل روی رودخانه خیابان حکمت به معالی آباد
یک مشت .. تو کمربندی شیراز نظم جاده رو بر هم میزنن.کمپرسی با ۱۲۰تا میرونن رو ماشین های سواری.
چندین سال قبل باید طرح زوج و فرد رو اجرا میکردن.ترافیک توی شیراز اعصاب مردم رو داغون کرده
میوه فروش های کنار خیابان جمع بشه شیراز ترافیک نداره
شما همون میوه فروش های کنار خیابان سامان دهی کنید برای ما از هزارتا مترو بی آر تی بهتره
نمیدونم بی آر تی چجور قرار مشکل و حل کند. مثلا ماشینمان را بگذاریم داخل بی آر تی و میدان نمازی پیاده شویم، همین میدان دانشجو و پمپ بنزین آن و زیر گذرش را حل کنید خودش بخش زیاد از ترافیک ورودی نمازی حل میشود.این آقایان اصلا به چیزی بنام معبر مناسب جهت عبور و مرور شهری بعنوان زیر ساخت اعتقاد ندارند آن وقت میگن بی آر تی مشکل و حل میکند،شما شهرک گلستان تا تاپمپ بنزین شیمی گیاه تنها مسیر استاندارد و دارید مابقی مسیر تا میدان نمازی را چگونه میخواهی خط بی آر تی راهاندازی کنید که مشکل عبور و مرور سایر خودروهایی که از محور غرب وارد شیراز میشوند را حل کند و خودش باعث مشکل نشود، این طرح مثل خطوط ویژه دوچرخه سواری در خیابانهای پر تردد مثل ستار خان و عفیف آباد است که نماد ضربالمثل قوز بالای قوز شد و امروز بلا استفاده ، مدیران ما متاسفانه به جاهایی سفر میکنند و در برگشت خواب میبینند که دارند شیراز را هم مانند آنجا میسازند .
ساکنان بافت فرسوده ابیوردی بایدیه کم خود شان همت کنندکمی گذشت داشته باشندتابه خاطرشیب زیادجاده وراه،موقع کوبیدن منازل کلنگی ایندفعه سهم بیشتری به کوچه خیابان اختصاص دهند،محله ای که راه وجاده به درد بخورنداشته باشه،اون محله قابل سکونت ویا راه رفتن هم نیست خصوصایخبندان زمستان که تبدیل به سرسره میشه مثل دره پوغلی که چشمتون روزبدنبینه یکبار به خاطرشیب زیاد ویخ زدگی راهپله هامثل توپ پینگ پونگ با کمروشانه وباسن زمین میخوردم وبالاپایین میشدم وغلط میخوردم تارسیدم پایین!!!اگر به خاطر خوردن شیربزهای قدیم واستحکام استخوانهای من نبود،ممکن بودچندجای بدن من بشکنه اماخداروشکربه خاطرکلسیم شیر بزهای قدیم محکم هستم،خداروشکروالحمد الله
ساکنان بافت فرسوده ابیوردی بایدیه کم خود شان همت کنندکمی گذشت داشته باشندتابه خاطرشیب زیادجاده وراه،موقع کوبیدن منازل کلنگی ایندفعه سهم بیشتری به کوچه خیابان اختصاص دهند،محله ای که راه وجاده به درد بخورنداشته باشه،اون محله قابل سکونت ویا راه رفتن هم نیست خصوصایخبندان زمستان که تبدیل به سرسره میشه مثل دره پوغلی
ساکنان بافت فرسوده ابیوردی بایدیه کم خود شأن همت کنندکمی گذشت داشته باشندتابه خاطرشیب زیادجاده وراه،موقع کوبیدن منازل کلنگی ایندفعه سهم بیشتری به کوچه خیابان اختصاص دهند،محله ای که راه وجاده به درد بخورنداشته باشه دوریال نمی ارزه اون محله
روزیکه فرودگاه بین المللی شیرازبه ایستگاه راه آهن قطارازطریق«مترو»به همدیگه مرتبط یاوصل بشه اون وقته که تازه پی می بریم متروشیرازچه طرح مهم وارزشمندی هست!ممنونیم ازتمام کسانی که ازروزاول تاالآن زحمت این کارراکشیدندچه طراحی چه اجراءوحفرتونل وخاک برداری درزیرشهر
روزیکه فرودگاه بین المللی شیرازبه ایستگاه راه آهن قطارازطریق«مترو»به همدیگه مرتبط یاوصل بشه اون وقته که پی میبریم متروچه طرح مهم وارزشمندی هست!ممنونیم ازتمام کسانی که زحمت این کارراکشیدندچه طراحی چه اجراءوحفرتونل وخاک برداری درزیرشهر
لطفا فکری هم به حال بافت فرسوده شیراز مثل ابیوردی بکنید،پشت این ظاهر زیبای چمران چه افتضاحیه هنوز خانه های با دیوار سنگی و خطرناک برای جان آدمها ..
اگرمتروشیراز،زودتربه ایستگاه راه آهن وصل میشد،خیلی ازاین ترافیک روی زمین وجاده برطرف میشدواینهمه شلوغی راه وخودروهای تک سرنشین به وجود نمی آمدیاکمترمیشد
به شهرستان ها ی کوچک برسید که نیازی به مهاجرت به شهرهای بزرگ نباشیم ترافیک هم کمتر میشود
مال این حرفها نیستین فعلا تا میتونین بخورین تا یه نظرتون هم دستگیر شد بگید چیزی نبوده شهرداری سر تا پا .. و .. هست ترافیک شیراز اصلا نیازی به این کارها نداره با یه زیرگذر و رو گذر مشکلش حل میشه سواد ندارین فعلا همون گندی که به خیابان زند زدین ومدیر تندرو برای اتوبوس درست کردین رو درست کنید بله ترافیک خیابون زند حل شد باید سواد مدیریت داشته باشین باید علم داشته باشین که ندارین
کاش خط اتوبوس از نمایشگاه گلستان تا داخل خیابان معالی آباد هم. میزاشتن
اسدی مال این حرفها نیست
کاره دشمن همیشه همین هست و بوده نمی خوان برای جبران خیابان ها تلاشی کنن می خوان گند زده شده رو لاپوشانی کنن می خوان خدارو فریب بدن در صورتی که خدا هرچه که کفر کنن به کفرشان افزوده بخواطر همین آدما کفرشون زیاد میشه…
الان سالهاست یک سیاست پیش گرفتن و منابع مالیشونم نامعلومه فقط مالیات می گیرن تا حقوق کارمندارو بدن کار کارکر مظلوم مشخصه تلاش می کنه تا دولت کارش راه بیوفته
اسدی بزودی عزل می شود. این خط و این نشون