چاپ کد خبر: 1148
29 مهر 1397

احیای تالاب بختگان به الگویی شبیه به دریاچه ارومیه نیاز دارد

احیای تالاب بختگان به الگویی شبیه به دریاچه ارومیه نیاز دارد

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تالاب‌های استان فارس برای احیا نیاز به الگویی شبیه به دریاچه ارومیه دارند گفت: سوالی از وزیر نیرو در باره احیای تالاب‌ها کردم و بنا شده که گزارش آن را اعلام کنند.به گزارش اول فارس  اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با اشاره به اینکه احیای تالاب‌ها جزو مصوبات برنامه ششم توسعه است و به عنوان یک قانون در آمده اظهار داشت: دریاچه بختگان بارها مورد بازدید مسئولان کشوری قرار گرفته و تلاش‌هایی برای اینکه به عنوان یک مسئله ملی مطرح شود صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عزم همگانی برای احیای این دریاچه و دیگر تالاب‌های استان نیاز است گفت:  در حال حاضر بنابر این است که اگر دانشگاه شیراز  طرح و برنامه‌ای دارند مطرح کنند علاوه بر آن من نیز سوالی از وزیر نیرو در باره احیای تالاب‌ها کردم و بنا شده که گزارش آن را اعلام کنند.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس با بیان اینکه تالاب‌های استان فارس برای احیا نیاز به الگویی شبیه به دریاچه ارومیه دارند، افزود: در آن الگو کارشناسان داخلی و خارجی بحث و بررسی کردند و نظر دادند، برای تالاب‌های فارس و به ویژه بختگان نیز به الگوی این چنینی نیاز دارند.

مسعودی با اشاره به وضعیت سدهای استان فارس و کاهش ذخیره آبی آنها بیان کرد: با این وضعیت تامین آب شرب با مشکل روبه‌رو است و بیان حق‌آبه دیگر معنا ندارد بلکه باید به دنبال راهکار دیگری بود.

وی با بیان اینکه باید مدیریت و نظارت بیشتری در بخش کشاورزی انجام شود، عنوان کرد: حفر چاه‌های غیرمجاز و کشت محصولات آب‌بر سبب خشکی تالاب‌ها شده و با وجود خشکسالی کشاورزی توسعه یافته در صورتی که می‌توان با آموزش فراگیر این موضوع را بهتر مدیریت کرد.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس با انتقاد از اینکه عدم نظارت نهادهای مسئول سبب شده زمین‌های کشاورزی تا نزدیکی جاده توسعه یابند و حتی حریم جاده نیز خدشه‌دار شود، تصریح کرد: اجرای طرح نکاشت یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در این شرایط موثر باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار