ارائه خدمات رایگان روانپزشکی و روانشناختی در مراکز «سراج» شیراز، مرودشت، کازرون و داراب

ارائه خدمات رایگان روانپزشکی و روانشناختی در مراکز «سراج» شیراز، مرودشت، کازرون و داراب

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اهداف برنامه ی سلامت روان در نظام سلامت، هدف از راه اندازی مراکز «سراج» را ارتقای سلامت روان و کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنها عنوان کرد.

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» با اشاره به اینکه در حال حاضر مراکز تخصصی «سراج» در شهرستان های شیراز، مرودشت، کازرون و داراب فعالیت دارند، گفت: هدف از راه اندازی این مراکز شناسایی، درمان و پیگیری مستمر بیماران دچار اختلالات روانی شامل اسکیزوفرنی، اختلال اسکیزوافکتیو، اختلال دوقطبی، دیگر اختلالات با نمای سایکوتیک و بیماران نیازمند درمان تخصصی است.
او با اشاره به تداوم ارائه خدمات رایگان در مراکز سراج، اعلام کرد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون در این مراکز، هزار و ۲۷۱ پرونده تشکیل شده که این بیماران تا کنون ۶ هزار و ۳۰۹ بار از سوی روانپزشک و روانشناسان مورد مشاوره روانشناختی و ویزیت قرار گرفته اند.
دکتر رضاییان زاده با تاکید بر اهمیت توجه به شرایط این بیماران، افزود: تعداد هزار و ۸۰ نفر از این بیماران، خدمات و حمایت های مددکاری دریافت کرده و ۴۱۷ بیمار نیز، در منزل معاینه شده اند.
این مقام مسوول در دانشگاه، پیشگیری، شناسایی زود هنگام اختلالات روانپزشکی، کنترل بیماری و پیگیری مناسب و مستمر و در نهایت تغییر و اصلاح نگرش افراد جامعه نسبت به بیماری های اعصاب و روان را از اهداف برنامه ی سلامت روان در نظام سلامت برشمرد.
او اضافه کرد: با هدف تغییر نگرش بیماران و خانواده آنان در مراکز «سراج»، ۶۳۵ نشست آموزشی برای بیماران و ۷۳۴ نشست برای خانواده آنان از سوی تیم مستقر در این مراکز برگزار شده است.

مطالب مرتبط

سارق حرفه‌ای باغ‌های بخش «ارژن» شیراز غافلگیر شد/باغداران نگهبان بگذارند

عکس قدیمی صرف ناهار در چشمه رکن آباد شیراز ۱۰۸ سال پیش

تصادف یک غول خیابانی در تپه تلوزیون شیراز (ویدئو)

نظرات