چاپ کد خبر: 68199
31 شهریور 1400

ارزان قیمت ترین ویلاهای فروشی در مازندران و گیلان

ویلا گیلان و مازندران

بسیاری از شهروندان به‌منظور دور شدن از مشغله‌های کاری و دغدغه‌های روزمره شهری تلاش می‌کنند که اوقات فراغت و استراحت خود را خارج از شهر محل سکونت و در مناطق خوش‌آب‌وهوا سپری کنند. بسیاری از ساکنان تهرانی هم به‌دلیل نزدیکی به شهرهای شمالی کشور به این مناطق گرایش یافته‌اند. آن‌ها اغلب به‌دنبال این هستند که در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات لحظات آرامی را در کنار خانواده و دوستان خود در استان‌های گیلان و مازندران سپری کنند. به همین دلیل تقاضا برای خرید ویلا در این استان‌ها بسیار زیاد است. در این گزارش، قیمت ویلا در مازندران و گیلان را باتوجه به قیمت درج‌شده در آگهی‌های دیوار در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور بررسی کرده‌ایم.

در نگاهی جامع به میزان تقاضا برای خرید ویلا در استان‌های شمالی کشور، باتوجه‌به آمارها و داده‌های قیمتی منتشر شده در دیوار، برخی از شهرهای این مازندران و گیلان، تعداد آگهی‌های بیشتری داشته‌اند. در ادامه، متوسط قیمت آگهی ویلاهای ۲ تا ۵ سال ساخت را در این شهرها تحلیل می‌کنیم.

توجه: قیمت‌های این گزارش، متوسط قیمت درج‌شده در آگهی‌های فروش ویلا دیوار مازندران و گیلان هستند. شهرهایی که در گزارش می‌بینید، در بازه زمانی استخراج داده‌ها، تعداد قابل‌توجهی آگهی فروش ویلا داشته‌اند.

قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار مازندران

بر اساس آگهی‌های ثبت شده در اپلیکیشن دیوار در ۱۰ روز رو به انتهای شهریورماه سال ۱۴۰۰ بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت متعلق به استان مازندران و شهر رامسر به میزان ۱۹ میلیون ۵۹۱ هزار تومان و سپس شهر چالوس با ۱۵ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان بوده است.

این در حالی است که شهر نور در بررسی متوسط قیمت یک مترمربع ویلای ۲ تا ۵ ساله در ۱۰ روز گذشته، کمترین قیمت آگهی را به خود اختصاص داده و هر ویلا در این شهر به طور متوسط با متری ۵ میلیون و ‌۲۶ هزار تومان آگهی رسیده است. پس از آن شهر آمل با متری ۶ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان رتبه دوم ارزان‌ترین شهر استان مازندران را در آگهی‌های خریدوفروش ویلا به خود اختصاص داده است.

در این میان در شهرهایی همچون نوشهر، تنکابن و بابلسر نیز بر حسب آگهی‌های دیوار برای یک مترمربع ویلای با سن ۲ تا ۵ سال قیمت‌های متوسطی عنوان شده است. متقاضیان با بودجه متوسط می‌توانند در این شهرها اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید ویلا کنند.

جدول متوسط قیمت آگهی فروش ویلا در دیوار مازندران (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

نام شهر متوسط قیمت یک مترمربع ویلا (تومان)
رامسر ۱۹,۵۹۱,۰۰۰
چالوس ۱۵,۳۲۸,۰۰۰
نوشهر ۱۴,۱۴۲,۰۰۰
تنکابن ۱۲,۵۴۸,۰۰۰
بابلسر ۹,۱۷۶,۰۰۰
محمودآباد ۷,۵۰۴,۰۰۰
آمل ۶,۵۱۲,۰۰۰
نور ۵,۰۲۶,۰۰۰

قیمت ویلا در آگهی‌های دیوار گیلان

باتوجه‌ به داده‌های قیمتی درج شده در بخش آگهی‌های دیوار و دسته فروش ویلاهای ۲ تا ۵ ساله در روزهای ۱۵ تا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰، قیمت‌های درج‌شده در شهرهای پرطرفدار دیوار استان گیلان کمتر از مازندران بوده است. در گران‌قیمت‌ترین شهر استان گیلان یعنی بندر انزلی، متوسط قیمت یک مترمربع ویلا کمتر از اکثر شهرهای استان مازندران آگهی شد. افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در گران‌ترین منطقه استان گیلان را دارند با بودجه مقبول‌تر می‌توانند در این منطقه اقدام به خریداری ویلا کنند.

بر پایه داده‌های اپلیکیشن دیوار در شهر زیبای بندر انزلی که به لحاظ شرایط ویژه اقتصادی از شهرت بسیاری برخوردار است، متوسط قیمت آگهی یک مترمربع ویلای نسبتا نوساز با عمری بالغ بر ۲ تا ۵ سال در بازه ۱۵ تا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰، حدود ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان بوده که این میزان در مقایسه با سایر شهرهای استان گیلان چشمگیر است.

در مقابل شهر بندر انزلی، شهر صومعه‌سرا کمترین قیمت را به خود اختصاص داده و مالکان برای خرید ویلا در این شهر به طور متوسط برای یک مترمربع ویلای شبه نوساز هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان را درخواست کرده‌اند. این متوسط شهر صومعه‌سرا را به ارزان‌ترین شهر استان گیلان در این گزارشا تبدیل می‌کند. به همین دلیل اگر شما هم قصد خرید ویلا در ارزان‌ترین شهر استان گیلان را دارید بهتر است که توجه خود را به شهر صومعه‌سرا معطوف کنید.

بر مبنای داده‌های اپلیکیشن دیوار شهرهایی همچون رشت و لاهیجان به لحاظ قیمتی بین شهر بندر انزلی به‌عنوان گران‌ترین شهر و صومعه‌سرا به‌عنوان ارزان‌ترین شهر، در رتبه‌های میانی قیمت‌ها قرار گرفته‌اند.

لازم به یادآوری است که عبارت‌های گران‌ترین و ارزان‌ترین در این گزارش، مربوط به شهرهایی هستند که در بازه زمانی استخراج داده‌ها، تعداد قابل‌توجهی آگهی در دیوار داشته‌اند. درواقع شاید شهرهایی با قیمت بالاتر یا پایین‌تر هم در آگهی‌های دیوار بوده باشند که به‌خاطر تعداد پایین آگهی‌های فروش ویلا، در این گزارش ذکر نشده‌اند.

جدول متوسط قیمت آگهی فروش ویلا در دیوار گیلان (۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰)

مقایسه قیمت ویلا در آگهی‌های مازندران و گیلان

با بررسی داده‌های دیوار در خصوص متوسط قیمت یک مترمربع ویلا در شهرهای مختلف استان‌های مازندران و گیلان به‌وضوح می‌توان به این مسئله پی برد که قیمت‌ها درشهرهای مختلف استان مازندران به مراتب بالاتر از شهرهای استان گیلان است. گران‌ترین شهرها در بین استان‌های گیلان و مازندران در دهه انتهایی شهریورماه ۱۴۰۰ به‌ترتیب شهرهای رامسر، چالوس و نوشهر بوده‌اند که همگی در مازندران هستند. متوسط قیمت ویلای ۲ تا ۵ سال ساخت در این شهرها نسبت به قیمت ویلاهای گران ترین شهر گیلان یعنی بندر انزلی از رقم های چشمگیرتری برخوردار بوده‌اند.

در یک جمع بندی کلی می توان به این نکته اشاره کرد که بر اساس داده های اعلام شده متوسط قیمت یک متر مربع ویلای ۲ تا ۵ ساله در ۱۰ روز گذشته در بندر انزلی این شهر را در رتبه چهارم گران ترین شهرهای شمال کشور قرار داده است و پس از آن تنکابن با اندکی تفاوت در رتبه پنجم بالاترین قیمت‌ها مستقر شده است.

ارزان‌ترین ویلای ۲ تا ۵ ساله نیز در بین شهرهای مختلف استان‌های شمالی کشور به شهر صومعه‌سرا در استان گیلان تعلق داشته و پس از آن شهر نور در استان مازندران کمترین متوسط قیمت یک متر مربع ویلای شبه نوساز را از آن خود کرده است.”منبع:وبلاگ دیوار”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۵:۰۳

خدا لعنتشون کنه این ویلا فروش ها را

آخرین اخبار