از ابتدای خرداد ۹۹: پزشک خانواده در استان فارس اختیاری می شود

از ابتدای خرداد ۹۹: پزشک خانواده در استان فارس اختیاری می شود

در نشست ستاد راهبردی پزشک خانواده شهری در استانداری فارس، اختیاری شدن پزشک خانواده در استان فارس از ابتدای خرداد سال جاری تصویب شد. به گزارش اول فارس  ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس  گفت: بر این اساس از ابتدای خردادماه مردم می‌توانند از برنامه پزشک خانواده خارج شوند. همتی با بیان اینکه یکی از […]

در نشست ستاد راهبردی پزشک خانواده شهری در استانداری فارس، اختیاری شدن پزشک خانواده در استان فارس از ابتدای خرداد سال جاری تصویب شد.

اختیاری شدن پزشک خانواده در فارس

به گزارش اول فارس  ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس  گفت: بر این اساس از ابتدای خردادماه مردم می‌توانند از برنامه پزشک خانواده خارج شوند.
همتی با بیان اینکه یکی از مزایای پزشک خانواده کاهش پول خارج شده از جیب مردم بود افزود: در صورت خروج مردم از این طرح، بیماران باید مانند قبل از اجرای طرح پزشک خانواده، ۳۰ درصد هزینه معاینه را بپردازند در حالی که در شرایط فعلی با پزشک خانواده نیازی به پرداخت هزینه نیست.
وی گفت: پزشکان نیز می‌توانند در صورت علاقه از این طرح خارج شوند یا طبق دستورالعمل‌ها در برنامه پزشک خانواده ادامه کار دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت:پزشکان خانواده‌ای که تمایل دارند در برنامه پزشک خانواده به فعالیت خود ادامه دهند، باید ضوابط دانشگاه را اجرا کنند و پزشکان خانواده‌ای که مایل به خروج از برنامه هستند می‌توانند با همان تعرفه ۳۰ به ۷۰ به مردم در مطب‌های خود خدمات ارایه دهند.
معاون بهداشت دانشگاه از پیگیری کامل دانشگاه برای رفع چالش‌های موجود در حوزه پزشکان خانواده و مراقبان سلامت به ویژه موضوع پرداختی‌ها به صورت سرانه خبر داد.
تجمیع بیمه‌ها و هماهنگی شرکت‌های بیمه گذار و همچنین اصلاح پرداخت‌ها به پزشکان کلید اصلی تداوم و موفقیت پزشک خانواده است. خلاء تجمیع بیمه‌ها موضوعی است که موجب شده برنامه پزشک خانواده به صورتی ناقص در فارس اجرا شود، همین نواقص میتواند شهروندان را در مراجعه به پزشک خانواده دچار مشکل نماید.
برای اجرای خوب و کامل پزشک خانواده چند بعد و بازوی اجرایی موضوع باید با هماهنگی و در راستای هم فعالیت کنند، پزشک خانواده با هماهنگی و تعامل برای قرار گرفتن سیاست گذاران در وزارت بهداشت، بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه گذار و در نهایت مردم به سرانجام مطلوب می‌رسد.
به نظر می‌رسد باید در رفتار و کارکرد‌های پزشک خانواده اصلاحاتی ایجاد شود، زیر ساخت‌های پزشک خانواده باید تکمیل شود، موضوع تجمیع بیمه‌ها هنوز به طور کامل اجرا نشده این از جمله مسایلی است که اجرای طرح پزشک خانواده را با دشواری و مشکل مواجه کرده است.
تامین تجهیزات فنی و راه اندازی پرونده الکترونیک برای بیماران نیز نیاز به شتاب بخشی دارد، برنامه‌های موازی با پزشک خانواده در مناطقی از کشور در حال اجرا است که با پزشک خانواده همخوانی ندارد، این برنامه‌ها باید تجمیع شود و در یک راستا قرار گیرد.
برنامه پزشک خانواده از سال ۹۱ در فارس اجرایی شده و فراز و فرود‌های فراوانی داشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی فارس افزود: طرح پزشک خانواده از سال ١٣٩١ با همکاری هزار و دویست پزشک عمومی در استان آغاز شد و بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت زیرمجموعه آن قرار گرفتند

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

مطالب مرتبط

ساعات کار کلیه دستگاه‌های اجرایی استان فارس از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ شهریور

استان فارس چندین برابر استاندارد جهانی فرونشست دارد/سیستم فاضلاب باعث آلودگی آب و خاک شده است

برگزاری بیش از ٧٠٠ برنامه در هفته دولت توسط بسیج ادارات فارس

نظرات