چاپ کد خبر: 59987
15 تیر 1400

از خوردن شیرینی‌جات با قهوه خودداری کنید

قهوه با شیرینی

به گزارش اول فارس، برغم پژوهش‌های علمی مختلف درباره فواید و زیان‌های قهوه، برای اغلب مردم جهان، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز همچنان به عنوان یک عادت به‌ شمار می‌رود.

این نوشیدنی هر چند که در اغلب اوقات با شیرینی‌‌جات صرف می‌شود، اما تاکنون بیشتر مردم از زیان‌های ناشی از ترکیب شیرینی‌جات با قهوه آگاه نیستند.

پاول ایسانبایف، یکی از متخصصان تغذیه و کاهش وزن کلینیک «پورمینتال» در استان چیلیابین روسیه در یک پژوهش جدید به زیان‌های ترکیب قهوه و شیرینی پرداخته است.

پاول ایسانبایف، گفت:«قهوه اغلب با شیرینی نوشیده می‌شود، اما بهتر است که شیرینی و قهوه با هم مخلوط نشوند، زیرا قهوه به طور موقت میزان گلوکز خون را افزایش می‌دهد.»

این متخصص روسی همچنین افزود:«هنگامی که قهوه را با شیرینی می‌خورید سطح گلوکز خون بیش از حد افزایش یافته و سپس به طور ناگهانی کاهش می‌یابد که این نوسان ممکن است به افت قند خون منجر شده و علایمی مانند ضعف، سرگیجه و تعریق ایجاد کند».

قهوه با یک قطعه کیک
از سویی پزشکان در مورد نوشیدن قهوه با معده خالی نیز هشدار می‌دهند. طبق گزارش وب‌سایت تخصصی «اینتریا» (Interia )، نوشیدن قهوه با معده خالی ممکن است به افزایش هورمون کورتیزول منجر شده که در پاسخ به استرس ترشح می‌شود.

 ترشح این نوع هورمون استروئیدی به نوبه خود باعث افزایش تپش قلب و اضطراب می‌شود.

یک مطالعه جدید نیز نشان داد که مصرف مستمر کافئین باعث کاهش حجم قشر خاکستری مغز می شود.

کاهش ضخامت قشر خاکستری مغز به دلیل مصرف زیاد قهوه توانایی پردازش اطلاعات را در مغز مختل می‌کند.

قهوه اسپرسو
طبق گزارش «مایو کلینیک»، مصرف ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز برای اکثر بزرگسالان بی‌خطر است. هر چند میزان کافئین در قهوه اسپرسو به روش تهیه آن بستگی دارد، نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه اسپرسو ۲۳۷ میلی‌‌لیتری که حاوی ۹۶ میلی‌گرم کافئین است به مراتب بی‌خطر خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار