چاپ کد خبر: 38432
30 آبان 1399

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز ۳۰ آبان

کرونا در ایران 3

طبق توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت ۳۱ استان کشور همچنان در وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد به سر می برند و در مجموع ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز تاکنون در کشور شناسایی شده است.

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه در باره آخرین آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و  ۴۴ نفر بستری و پنج هزار و ۷۵۶ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

لاری افزود: بنابراین در مجموع ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز تاکنون در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر هم بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از خون بهبود یافتگان کرونا یکی از روش‌های درمانی موثر برای بیماران مبتلا به کرونا است که در آغاز ابتلای بیمار از بدحال شدن وی جلوگیری می‌کند.

لاری با اشاره به شمار اندک مراجعه ‌کنندگان به مراکز انتقال خون، گفت: پروتکل‌های بهداشتی در سراسر مراکز انتقال خون کشور رعایت و تمامی تجهیزات پروسه اهداء پلاسما استریل و یکبار مصرف است.  

وی افزود: در ۲۵ استان کشور در مراکز انتقال خون پلاسما دریافت می‌شود و در تهران نیز بهبودیافتگان کرونا می‌توانند در مرکز خون استان تهران واقع در خیابان وصال شیرازی و مرکز نوآوری انتقال خون (جنب برج میلاد تهران) جهت اهداء مراجعه کنند.

لاری گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نگاهی به شرایط کرونایی استان ها

پیگیری از تازه‌ترین وضعیت کرونایی استان‌ها نشان می دهد که  در کردستان هم آمار مرگ و میر نگران کننده است و  در ۴۸ ساعت گذشته، کرونا در کردستان، ۳۳ قربانی گرفته یعنی در هر ۱۰۵ دقیقه نفس یک هم استانی بخاطر ابتلا به این ویروس بند آمده است.

طی روزهای چهارشنبه ۱۷ و پنجشنبه ۱۶ نفر در کردستان قربانی ویروس مرگبار کرونا شدند، افرادی که شاید فکرش را هم نمی‌کردند که پایان عمرشان با ویروسی رقم بخورد که ۹ ماه است همه دنیا را درگیر خود کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آمار مرگ و میر در استان در حال افزایش است و اگر مردم مراقبت نکنند، آمارها بیش از این خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان‌ سنندج، قروه، کامیاران و مریوان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در ۲ هفته اخیر متوسط بستری روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا در آنها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از سه نفر باشد.

رضاعی با ابراز نگرانی از استمرار روند افزایش مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان اظهار داشت: مردم باید از ترددهای غیرضروری، تجمع در اماکن عمومی، دورهمی و مهمانی و حضور در مراسم عروسی و ختم به صورت جدی خودداری کنند در غیر این صورت وضعیت بیماری در استان تاسف‌بار خواهد شد.

از خمین هم خبر رسیده که بیش از یک‌هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در خمین بهبود یافته اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: یک‌هزار و ۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در این شهرستان بهبود یافته و یا از بیمارستان مرخص شده‌اند.

دکتر «مجتبی دیده‌دار»  افزود:️ تاکنون ۲ هزار و ۹۸۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در خمین انجام شده است و یکهزار و ۱۹۱ بیمار شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه  از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۸۹ بیمار در خمین جان خود را از دست داده‌اند، اظهار داشت: در این مدت یکهزار و ۵۳۱ نفر به تنها مرکز غربالگری بیماری کرونا در شهرستان مراجعه و خدمات تشخیصی و درمانی دریافت کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: دستگاه پی‌سی‌آر (PCR) آزمایشگاه تشخیص مولکولی دانشکده نصب شده و در صورت تایید انستیتو پاستور و صدور مجوز در روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد.

در استان زنجان نیز شمار کرونایی‌های مثبت سرپایی به یک‌هزار نفر می‌رسد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورت دسترسی به تست‌های سریع تعداد افراد مثبت سرپایی در این استان روزانه به یک‌هزار نفر خواهد رسید که در این صورت باید نسبت به جداسازی و نگهداری آنان در مکان‌های تعیین شده اقدام کرد.

 دکتر پرویز قزلباش  در جلسه تبیین طرح شهید قاسم سلیمانی و طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت هایی کرونایی با بیان اینکه شناسایی و جداسازی بیماران مبتلا و مراقبت از آنان اهمیت زیادی دارد، افزود: اصلی ترین هدف طرح این است که نواقص موجود در زمینه مقابله با کرونا پوشش داده و اقدامات مقابله‌ای در گستره وسیع‌تری انجام شود.

این مسؤول به محدود و زمان‌بر بودن تست PCR، پی سی آر اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت های این نوع تست تعداد آزمایش ها نیز کمتر و  زمان اعلام نتیجه آزمایش نیز ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می کشید و این زمان موجب می شد که فرد نسبت به ایزوله کردن خود اقدام نکند و این معضلاتی را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: با جایگزین شدن تست های سریع شاهد افزایش شناسایی بیماران کرونایی خواهیم بود که زمان اعلام جواب آزمایش این نوع  تست ۲۰ تا ۲۵ دقیقه خواهد بود که افراد مثبت شناسایی شده می توانند خود را به سرعت قرنطینه کنند.

کرونا دفاتر خدمات مسافرتی را هم از تاثیرات خود بی نصیب نگذاشته است و در استان خوزستان سبب تعطیلی  ۷۰ آژانس مسافرتی  شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان گفت: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی و همچنین فعالیت‌های گردشگری، تعداد ۷۰ آژانس مسافرتی در استان خوزستان تعطیل شدند.

وحید خادمی با اشاره به اینکه تعداد ۱۶۰ آژانس مسافرتی تا سال گذشته در خوزستان در حال فعالیت بودند اظهارداشت: از بین این تعداد تاکنون ۷۰ آژانس به دلیل رکود ناشی از شیوع کرونا و همچنین تشدید فشارها برای پرداخت هزینه‌های تحمیلی از جمله مالیات، عوارض شهرداری، تامین اجتماعی تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه به صورت متوسط هر آژانس مسافرتی در استان خوزستان تعداد ۱۰ نفر را مشغول بکار کرده است گفت: در حالیکه مجموع افراد شاغل در آژانس های مسافرتی خوزستان به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر رسیده بود اما به‌دلیل هزینه‌های بالا و همچنین تعطیلی برخی واحدها، مجموع افراد شاغل در دفاتر مسافرتی این استان به ۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

در همدان هم طرحی برای مهار کرونا با عنوان شهید سلیمانی از اول آذر ماه اجرا می شود که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و سپاه انصارالحسین(ع) همدان در قالب طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای ایجاد محلات سلامت محور تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

در این تفاهم نامه که پنجشنبه شب منعقد شد دانشگاه علوم پزشکی و سپاه برای ایجاد “محله سلامت محور” با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ۳۰۰ مرکز جامع سلامت با همکاری بسیج مردمی از اول آذر فعالیت دارند تا شاهد کاهش تعداد ورودی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها باشیم.

رشید حیدری مقدم، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام اینکه در موج سوم کرونا که هم اینک استان همدان در حال عبور از آن است روزانه به طور میانگین ۱۵ نفر در استان همدان بر اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست می‌دهند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان هم گفت: در ماه اول اجرای طرح شهید سلیمانی پیش بینی می‌شود تعداد ورودی به بیمارستان‌ها ۳۰ درصد و مرگ و میرها هم ۱۰ درصد کاهش یابد.همچنین پیش بینی می‌شود با اجرای طرح محلات سلامت محور، تا پایان سال تعداد ورودی به بیمارستان‌ها ۵۰ درصد و تعداد فوت هم  ۴۰ درصد کاهش یابد.

به دنبال اعلام اعمال محدودیت ها تردد و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت تردد در جاده‌های لرستان از یکم آذرماه آغاز می‌شود.

 رییس پلیس راه لرستان گفت: باتوجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، محدودیت و ممنوعیت‌هایی از ساعت هشت صبح شنبه یکم آذر ماه ۹۹ تا اطلاع ثانوی در مبای ورودی و خروجی سطح لرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ مصطفی دالوند اعلام کرد: ورود و خروج کلیه خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرستان‌های قرمز به دیگر شهرستان‌های کشور، همچنین ورود کلیه خوردهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرستان‌های قرمز ممنوع است.

رئیس پلیس راه لرستان ادامه داد: نحوه اجرای طرح در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی به این صورت است که ورود کلیه خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرستان‌های نارنجی به سایر شهرها ممنوع؛ همچنین ورود کلیه خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی ممنوع خواهد بود.

همچنین در خبر دیگری از لرستان و به نقل از معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان آمده است که فعالیت تمامی صنوف مشمول محدودیت‌های جدید در خرم‌آباد ممنوع است.

 فریبرز حسامی درباره تعطیلی این اصناف به مدت ۲ هفته افزود: ضمن تشکر و همراهی خوب اصناف تاکنون به دلیل شرایط قرمز و حاد ویروس کرونا در شهرستان خرم‌آباد و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از یکم آذرماه فعالیت تمامی صنوف گروههای شغلی ۲، سه و چهار در این شهرستان ممنوع است.

وی اظهار داشت: به همین منظور از تمامی کسبه و بازاریان و مردم درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه در راستای اجرای این مصوبه، همکاری همراهی و مشارکت لازم را داشته باشند.

در گیلان هم و بنا به گفته جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان، اکنون ممنوعیت تردد اعلام شده برای وسائط نقلیه بین ساعات ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز استان برداشته شده است و مردم مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

محمود قاسم نژاد اظهار داشت:  هم اکنون در استان ؛ دو شهرستان رشت و رودبار قرمز ، چهار شهر نارنجی و ۱۰ شهر زرد هستند؛  بنابر این وضعیت محدودیت در شهرستان های زرد ، نارنجی و قرمز متفاوت است .

وی اضافه کرد: دو گروه شغلی که مشخص شده در شهرهای زرد می توانند فعالیت خودشان را داشته باشند و گروه سوم و چهارم در شهرهای نارنجی و شهرهایی که وضعیت قرمز دارند ، نمی توانند فعالیت داشته باشند.

قاسم  نژاد افزود:  همچنین بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای زرد و نارنجی تردد در ساعاتی که مشخص شده ، ممنوع است ؛ بنابراین اگر دوربین های مربوط به پلیس راهور  یا پلیس پلاک های غیر بومی را در این شهرها مشاهده کند ، می تواند اعمال جریمه کند .

با توجه به اینکه ممکن است اعمال محدودیت های تردد برای بیماران خاص در استان های با وضعیت قرمز از جمله فارس مشکلاتی ایجاد کند جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفته است که بیماران خاص و صعب العلاج با اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، مشکلی برای تردد در ساعات ممنوع و مراجعه به پزشک یا بیمارستان ندارند.

عبدالرضا قاسمپور افزود: این بیماران هنگام تردد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح باید مستندات لازم را به  نیروی انتظامی ارایه کنند. که نیروی انتظامی همکاری لازم را با بیماران خاص و صعب العلاج خواهد داشت.

بر اساس اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز شنبه یکم آذرماه ۹۹ محدودیت جدید در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌شود. ورود و خروج از شهرهای قرمز با محدودیت همراه است و تردد در این شهرها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است. 

در خبر دیگر این استان و  همزمان با شدت یافتن بیماری کرونا در استان فارس و اعمال محدودیت‌های کرونایی در کلان‌شهرهای ایران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس، وضعیت تعطیلی و کاهش فعالیت‌های برخی مراکز درمانی را از اول آذرماه اعلام کرد.

علی اکبری با اشاره به مصوبه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: به‌منظور کنترل زنجیره انتقال بیماری کرونا شاهد تعطیلی و کاهش فعالیت مراکز درمانی از اول آذرماه در شیراز و شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان فارس خواهیم بود.

۱۸ شهرستان فارس شامل شیراز، زرقان ، مرودشت، سپیدان، ممسنی، اقلید، آباده، ارسنجان، کوار، فیروزآباد، جهرم، خفر، قیر و کارزین، فسا، داراب، استهبان، سروستان و بیضا در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و  ۱۳ شهرستان استان شامل لامرد، گراش، لارستان، زرین دشت، خنج، اوز، خرامه، نی ریز، پاسارگاد، خرمبید، بختگان، کازرون و کوه چنار در وضعیت نارنجی بسرمی برند.پنج شهرستان استان فارس نیز در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند که این شهرستان ها شامل بوانات، سرچهان، فراشبند، مهر و رستم هستند.

استان اردبیل هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، نیر و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

 شیوع ویروس جولان مرگبار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ نفر از افراد بستری مبتلا به کووید.۱۹ جان خود را از دست داده و ۸۸ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در ادامه وضعیت بحرانی و صعودی شیوع این ویروس هم‌اکنون ۴۹۴ فرد مبتلا به کووید.۱۹ به صورت همزمان در مراکز درمانی استان در حال مداوا هستند که بالاترین رکورد ثبت شده در این زمینه است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید.۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: تعداد جان‌باختگان کرونا در این استان از زمان شیوع این بیماری تاکنون به ۹۲۴ نفر رسیده است.

از سنندج همه خبر رسیده که  طبق مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا، مدارس شهری و روستایی این شهرستان تا زمان بازگشت وضعیت شیوع از قرمز به حالت نارنجی تعطیل است.

مسعود الماسی فرماندار کامیاران اظهار داشت: بر اساس تصمیات ملی کرونا مدارس شهری در شهرستان‌های قرمز تعطیل است اما به علت شیوع ویروس به صورت حاد در روستاهای این شهرها نیز مدارس عالیت نخواهند داشت.

در خراسان رضوی  نیز همزمان با اجرای محدودیتهای جدید ناشی از شیوع کرونا در کشور، تمامی فعالیتهای حضوری فرهنگی و هنری از اول آذر ماه به مدت دو هفته تعطیل است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در محدودیت‌های دو هفته آینده سالن های سینما، تئاتر، آموزشگاههای هنری، نگارخانه ها، مراکز مهارت آموزی و آموزش زبان در این استان تعطیل است و آموزشها فقط به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 

محمدرضا محمدی افزود: مجموعه فعالیت‌های هنری و سینمایی جزو مشاغل گروه سه هستند و هرگونه فعالیت حضوری در این بخشها متوقف می شود.

وی ادامه داد: ۵۶ سالن سینما، ۱۲ سالن تئاتر، ۳۳ نگارخانه و ۲۵۲ آموزشگاه هنری در خراسان رضوی مشمول محدودیتهای جدید کرونایی هستند.

با توجه به آغاز محدودیت‌های کرونایی از روز شنبه یکم آذرماه براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، همه آموزش‌های حضوری در مدرسه‌های استان بوشهر به مدت ۲ هفته تعطیل است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:  این تعطیلی شامل آموزش‌های رسمی، کلاس‌های تقویتی، فوق برنامه و آموزشگاه‌های علمی آزاد و آزمون‌های حضوری است.

مجید اجرایی اضافه کرد: همچنین حضور و فعالیت کادر اداری و آموزشی در شهر بوشهر به عنوان تنها شهر قرمز استان، مجازی است اما حضور کارکنانی که حفاظت فیزیکی، تاسیسات و سامانه‌های الکترونیکی مدرسه‌ها را بر عهده دارند، لازم و ضروری است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش وپرورش ادامه داد: نحوه حضور و فعالیت کادر اداری و آموزشی در مراکز آموزشی در شهرستان‌ها و مناطق زرد و نارنجی به تشخیص مدیران مدرسه‌ها به نحوی که هیچ واحد آموزشی تعطیل نباشد، خواهد بود.

در استان تهران و به گفته مدیر کل بهزیستی استان مهدهای کودک از اول آذرماه به مدت دو هفته تعطیل می شود.

امی شاهرخی افزود : حدود ۹۰۰ مهدکودک در این استان تحت پوشش و نظارت این نهاد است که بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از فردا اول آذر تعطیل می شود.

«امین شاهرخی» اظهار داشت: این نهاد تابع تصمیم های ستاد مقابله با کروناست تا زمانی که اعلام شود تعطیلی ها ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان تهران، با اشاره به فعالیت یک سوم مهدهای کودک پیش از تعطیلی ها گفت: در آن زمان شیوه نامه رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به همراه آموزش کارکنان و مربیان به مهدهای کودک تهران ارسال شده بود و در کنار این مسائل بر فعالیت مهدها نظارت شدید می شد.

۴۸۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در حال حاضر ۴۸۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که وضعیت ۱۲۷ تَن از آنها وخیم است.

محمد رضا قدیر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به سی ام آبان ماه ۷۵ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۴۶ بیمار جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس افزود: ۶۶ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  همچنین بیان کرد: ۶ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود نیز جان خود را از دست دادند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ورودی مازندران از گیلان بامداد شنبه بسته می‌شود

فرماندار رامسر گفت که ورودی به مازندران از سمت استان گیلان در محدوده این شهرستان از نخستین دقایق بامداد شنبه (امشب) بر روی خودروهای غیربومی بسته می‌شود.

محمد آزاد عصر امروز جمعه افزود که این اقدام برابر دستورالعمل قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای مازندران صورت می گیرد و از ساعت ۲۴ امشب تمامی خودروهای دارای پلاک غیربومی از این مسیر به مازندران ممنوع است.

وی گفت : از زمان اجرای این محدودیت تنها خودرو های دارای پلاک بومی رامسر ، تنکابن و عباس آباد می توانند از مسیروهای ورودی رامسر وارد مازندران شوند و خودورها با پلاک رامسر برای خروج به سمت گیلان و خودروهای شهرستان ” رودسر ” استان گیلان برای ورود به رامسر باید دارای مجوز فرمانداری باشند.

فرماندار رامسر افزود : از ساعت ۲۴ امشب تنها خودروهای دارای پلاک استان گیلان می توانند از خروجی شهرستان رامسر به استان گیلان بروند.

 وی تاکید کرد : این تصمیم که دستورالعمل اجرایی مصوبه ستاد ملی کرونا است ، با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرایی می شود و تمامی نیروهای راهور و پلیس راه مستقر در ورودی های شهرستان رامسر با جدیت نسبت به اجرایی این مصوبه اقدام خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در رامسر با اشاره به شرایط نارنجی این شهرستان ، به مردم هشدار هشدار داد که ضمن رعایت پروتکل های بهداشت از تردد غیر ضروری در سطح شهر هم از بامداد شنبه به صورت جدی خودداری کنند تا وضعیت این شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل نشود.

آزاد همچنین از مردم خواست با ماموران انتظامی و راهور برای اجرای هر چه بهتر این مصوبه همکاری کنند.

طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر ماه در سراسر کشور اجرا می شود.

این تصمیم‌ در جلسه روز شنبه، ۲۴ آبان ماه در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد و بر اساس آن سطوح هشدار در سه مرحله نارنجی، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد 

این طرح قرار است فعلا به مدت دو هفته اجرایی شود و پس از آن با بررسی نتایج کسب شده در صورت نیاز تمدید یا لغو خواهد شد.

استاندار: همراهی مردم کلید اصلی توقف چرخه شیوع کرونا در البرز است

استاندار البرز گفت: همراهی مردم اصلی ترین عامل در توقف چرخه شیوع کرونا است و در صورت بی توجهی به این امر محدودیت های سخت تری اعمال می شود.

عزیزاله شهبازی شامگاه جمعه در نشست هماهنگی طرح جامه مدیریت هوشمند محدودیت کرونا در حوزه اصناف افزود که در این جنگ اقتصادی که بر کشور ما سایه افکنده و شیوع بیماری عالمگیر کرونا، باید با بسیج تمام امکانات و نیروهای خود، مردم را حمایت کنیم تا بروز مشکلات ناشی از این عوامل آنها را گرفتار نکند. 

وی با اشاره به همراهی بسیار خوب اصناف البرز ادامه داد: روند اجرای اعمال محدودیت برای مشاغل گروه های شغلی مختلف، البرز کمترین اخطار و پلمپ را به واسطه همراهی اصناف داشت.

شهبازی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر به موقع از سوی فرمانداران طی جلسات و نشست های تخصصی، گفت: صدا و سیما، کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی نیز بستر سازی بسیار خوبی داشته اند.

وی افزود: اکنون افزایش تعداد مرگ و میرهای ناشی از شیوع کرونا و سهل انگاری عمومی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نگران کننده است از این رو اعمال محدودیت های سختگیرانه برای این منظور پیش بینی شده است.

استاندار البرز اضافه کرد: اکنون ۹۸۰ تخت بیمارستانی در البرز توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

وی گفت: در صورتی که در این ۲ هفته روند شیوع بیماری مهار نشود محدودیت های شدیدتری در دستور کارستادملی مقابله با کرونا  قرار می گیرد.

شهبازی افزود: مدیرانی که تراکم کاری کمتری در دستگاه ها و ادارات خود دارند باید حضور کارکنان خود را با توجه به وضعیت شهر خود تنظیم کنند و حتی می توانند به صورت انفرادی در دستگاه حضور یابد.

وی گفت: در شهرهای دارای وضعیت قرمز تا دو سوم دورکاری کارکنان، در شهرهای دارای وضعیت نارنجی حضور یک دوم و شهرهای زرد حضور یک سوم کارکنان باید رعایت شود.

استاندار البرز افزود: ورود افراد غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و حق ورود به شهرهای دیگر را نیز ندارند.

وی گفت: ترددها از ساعت ۲۱ هر شب تا ۴ صبح ممنوع است و در صورت تخلف اعمال قانون می شوند.

شهبازی اضافه کرد: واحدهای بازرسی اتحادیه ها باید ورود کنند و با نظارت دقیق، مانع کم فروشی و گران فروشی اجناس شوند.

وی بیان داشت : اصل رضایتمندی مردم مهم است از این رو با نظارت جدی باید مانع سو استفاده برخی افراد سودجو شویم.

۳۱۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در کرمانشاه شناسایی شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا اعلام کرد: ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۶۲ مورد بیمار بستری و ۲۴۸ مورد سرپایی بودند.

«مهدی محمدی» روز جمعه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر در استان کرمانشاه بر اثر ویروس کرونا فوت کردند که شامل چهار نفر در کرمانشاه، سه نفر در کنگاور و در شهرستان های اسلام آبادغرب، هرسین، گیلانغرب و روانسر نیز هرکدام شامل یک نفر می شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵ نفر در استان کرمانشاه با علایم بیماری کووید ۱۹ بستری و ۱۹۸ مورد بیمار هم پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۹۷۷ بیمار مربوط به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست ستاد کرونا استان گفت: هم اکنون شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، سنقر و کلیایی، سرپل ذهاب، هرسین، جوانرود و صحنه در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر محمودرضا مرادی افزود: شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر، قصرشیرین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان دالاهو نیز در وضعیت زرد است.

قرار است از فردا محدودیت‌های شدیدتری در کرمانشاه به مدت ۲ هفته همزمان در کشور در استان نیز به اجرا در آید. 

اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی برای قطع زنجیره کرونا در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: طرح محله محور با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، و با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و اجرای دستورالعمل‌ بهداشتی از شنبه یکم آذر در خوزستان اجرایی می‌شود.

دکتر فرهاد ابول نژادیان جمعه درنشستی با این موضوع در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: این طرح بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سپاه و بسیج مستضعفان تنظیم شده و همزمان با آغاز هفته بسیج اجرا خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حیطه بهداشت کار تببین سیاستگذاری و بارگذاری علمی این طرح را برعهد دارد.

وی گفت: داده‌های جمع‌آوری شده از ۲۲۶ کشور جهان در راهبردهای مختلف برای کنترل کرونا نشان می‌دهد محدودیت در برگزاری دورهمی‌های کوچک ۸۳ درصد، تعطیلی مدارس و دانشگاه ۷۳، ایجاد محدودیت در مرزها ۵۶، افزایش دسترسی به ماسک ۵۱، محدودیت مسافرت ۴۲، تعطیلی ملی ۲۵ و محدودیت در برگزاری تجمع‌های بزرگ ۵۳ درصد در کنترل کرونا اثربخش بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: همچنین آموزش و تعامل فعال با عموم مردم ۴۳، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر ۴۱، تعامل فعال با مدیران ۴۰، افزایش کادر بهداشتی ۳۵، قرنطینه شهر ۳۰، فعال سازی واکنش‌های اضطراری ۲۹، تشخیص سریع ۲۵، افزایش تجهیزات پزشکی ۲۵، مداخله پلیس و نیروی نظامی ۲۳، هشدار سفر ۲۰، محدودیت حمل و نقل عمومی ۱۳ و تعامل فعال با متخصصان بهداشتی ۱۱درصد در اثر بخشی مثبت در کنترل کرونا موثر بوده است.

وی بیان کرد: در طرح سردار شهید سلیمانی تلفیقی از این راهکارها را باید در کنار هم قرار دهیم تا نتیجه مثبت حاصل شود.

ابول نژادیان گفت: نیروهای پیشگیری در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی جوابگو نیستند و پایگاه‌های بسیج باید نیروهایی را در گروه‌های ۲ تا سه نفره به کمک ما آورده تا کار بیماریابی و بهداشت محیط را انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی سه تیم فعالیت دارند اضافه کرد: در تیم مراقبتی که مسوول مرکز خدمات جامع سلامت مسوولیت تیم را بر عهده دارد،همکاران حوزه بهداشت، اقشار بسیج و سازمان های مردم نهاد مشارکت می‌کنند.

وی توضیح داد: درتیم های حمایتی مسوولیت بر عهده بسیج است و تیم‌های نظارتی نیز با حمایت نیروی انتظامی ، بسیج اصناف، هلال احمر و داوطلبان مردمی با محوریت کارشناس بهداشت محیط فعالیت خواهند کرد.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار