چاپ کد خبر: 40574
27 آذر 1399

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز کرونا در تاریخ ۲۷ آذر

 طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و استان مازندران با پنج شهر قرمز بیش از هر استان دیگری شهر قرمز کرونایی دارد.

به گزارش اول فارس ، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۱۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۹۵ نفر رسید.

«سیما سادات لاری» روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۴۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون ۸۵۶ هزار و ۵۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اضافه کرد: تا کنون ۶ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۶۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: شهرستان های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

۲۷ آذرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها که به دنبال اعمال محدودیت های کرونایی در اغلب نقاط کشور آغاز شده می تواند نوید بخش کمرنگ شدن نقش ویروس کرونا در زندگی ما باشد به شرط آنکه از خِیر دورهمی های شب یلدا بگذریم.

هر چه به شب یلدا نزدیک می شویم جنب و جوش در سطح شهر و خریدهای یلدایی بیشتر به چشم می خورد البته که مردم حق دارند جشنی کوچک برای خود و خانواده شان در شرایطی که این روزها صرفا خبر مرگ و بیماری از هر گوشه شهر شنیده می شود، برپا کنند اما باید توجه داشت که رعایت نکردن موارد بهداشتی می تواند یک عمر حسرت بر دلمان باقی بگذارد.

مرگ بر اثر کرونا

این دلهره و دلشوره از شیوع دوباره را در صحبت های افراد مختلف به ویژه کادردرمان و مسوولان بهداشتی به خوبی می توان درک کرد، پیام هایی که صرف یک هشدار و فراموشی پس از شنیدن این توصیه ها نیست بلکه باید جدی گرفته شود.

در این رابطه بشنوید سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز را که گفته است: مردم در شب یلدا از دورهمی های فامیلی و دوستانه خودداری کنند ضمن آنکه استفاده مستمر از ماسک و مواد ضدعفونی در مکان های عمومی ، اداری و معابر ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم اعلام کرد: خطر انتقال ویروس به میزان تهویه محیط، تجمع جمعیت، میزان استفاده از ماسک، مدت تماس و نوع فعالیت افراد بستگی دارد و به ویژه در دورهمی‌ شب یلدا نگرانی وجود دارد.

فرهاد ابول نژادیان بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها اصول پیشگیری در منزل را تا زمانی که فردی از اعضای خانواده علامت دار نشود رعایت نمی‌کنند و حال آنکه افراد بیمار پیش از آنکه علامت‌دار شوند می‌توانند بیماری را به بقیه منتقل کنند.

رضا میرزا کریمی رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند نیز اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت، از مردم فهیم شهرستان تقاضا داریم ضمن رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از برگزاری دورهمی در شب یلدا به منظور حفظ سلامتی یکدیگر خودداری کنند.

در ادامه این گزارش امروز هم سری بزنیم به استان های مختلف تا از وضعیت کرونایی آنها مطلع شویم. خبرنگاران از استان البرز در خبرهای خود وضعیت مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا را به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان اینگونه اعلام کرده اند که اکنون ۴۷۲ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و از این تعداد، ۴۹ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها پذیرش و تحت مراقبت درمانی قرار گرفتند.

دکترمحمد فتحی افزود: تاکنون در مجموع ۲۷ هزارو۸۷۴ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت درمانی قرار گرفته که ۲۴ هزارو۹۰۷ نفر آنان پس از بهبودی ترخیص شده اند و با مرگ هفت بیمار دیگر کووید ۱۹ در البرز شمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و۴۹۱ نفر رسیده است.

وی افزود: اکنون استان البرز در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و تنها با مشارکت وهمکاری بیشتر مردم می توانیم روزهای سرد زمستانی را با مهار کرونا پشت سر بگذاریم .

بر اساس آخرین آمار تا ۲۴ آذر ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۵۴۸ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و ۲۳۸ نفر جان باخته اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: شمار موارد بستری آشتیان در این مدت ۱۰۰ درصد، اراک ۸۴ درصد، تفرش ۱۰۰ درصد، خنداب ۱۰۰ درصد، دلیجان ۶۰ درصد، شازند ۵۰ درصد، فراهان ۱۰۰ درصد، کمیجان ۵۷ درصد، محلات ۵۰ درصد، زرندیه ۷۸ درصد، ساوه ۸۷ درصد و خمین ۴۱ درصد کاهش داشته و در مجموع استان مرکزی در موارد ابتلا ۸۱ درصد کاهش داشته است.

دکتر علیمحمدی عنوان کرد: موارد فوت  ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته چهارم آذرماه امسال نسبت به هفته چهارم آبان‌ماه با کاهش ۷۱ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: موارد فوت بر اثر ابتلا به این ویروس در این مدت در آشتیان ۷۵ درصد، در اراک ۶۱ درصد، در تفرش ۱۰۰ درصد، در خنداب ۶۷ درصد، در دلیجان ۸۶ درصد، در شازند ۱۰۰ درصد، در فراهان ۱۰۰ درصد، در کمیجان ۵۷ درصد، در زرندیه ۱۰۰ درصد، در ساوه ۵۷ درصد و در خمین ۸۶ درصد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با بیان اینکه هم اکنون سه شهرستان بندرعباس، بستک و حاجی آباد در وضعیت نارنجی از نظر شیوع کرونا و شمار مبتلایان به این ویروس قرار دارند و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد هستند، گفت: با فوت سه فرد مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی های مبتلا به این ویروس در استان به ۹۴۸ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: در زمان حاضر ۱۳۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۳۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و حال ۱۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه پس از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، روند ابتلا به این ویروس در هرمزگان ، اندکی کاهش یافته اما متاسفانه پس از پایان این طرح، شاهد بی توجهی دوباره برخی ها به پروتکلهای بهداشتی هستیم که این بی توجهی زنگ خطر جدی برای استان است و می تواند دوباره سیر ابتلا به کرونا در استان را صعودی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی هم روند بستری‌های مربوط به بیماری‌های حاد تنفسی از جمله کووید ۱۹ در استان را کاهشی دانسته و گفت: کل بستری‌شدگان به کمتر از ۸۰۰ نفر رسیده است.

دکتر جواد آقازاده افزود: اکنون ۷۷۸ نفر در آذربایجان غربی به خاطر وجود سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد، ۳۳۱ نفر مشکوک و ۴۴۷ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۳۰ نفر خدمات مراقبت های ویژه را در بخش های آی سی یو دریافت کرده و ۶۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ابتلای قطعی ۲۹۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به بیماری کووید ۱۹ در استان بیان کرد: با این رقم، تعداد کل مبتلایان در استان به ۹۵ هزار و ۲۲۰ نفر رسید.

آقازاده ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه پنج نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی جان خود را از دست داد و رقم کل فوت شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹، به سه هزار و ۲۰۱ نفر افزایش یافت.

سید «علی آقازاده» استاندار مرکزی نیز گفت: شرایط بحرانی موج سوم کرونا در این استان تا حدود زیادی مدیریت شده و موارد ابتلا ، بستری و درمان سرپایی نسبت به ماه گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش یافته و این مهم در سایه پایبندی به دستورات بهداشتی و همکاری اقشار مختلف مردم و به‌ویژه اصناف محقق شده است.

سخنگوی‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز درباره وضعیت کرونایی این استان گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۹ بیمار مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند.

دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۳۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند همچنین در شبانه روز گذشته ۶ تن از افراد مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و اکنون ۲۷۰ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند که از این تعداد ۸۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

اما خبری که این روزها شاید زیاد به گوش برسد دریافت و نگهداری پلاسمای بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹ است که این افراد می توانند ۲۸ روز تا ۴ ماه پس از بهبودی پلاسمای خود را اهدا کنند تا نجات بخش جان کسانی باشد که شدت این بیماری ، توان آنها را برای بهبودی گرفته است.

مدیرکل انتقال خون لرستان در این رابطه گفت: ساختمان و مرکز مستقلی برای دریافت پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا در استان ایجاد نشده است اما فرآیند دریافت و نگهداری پلاسما انجام می‌شود.

غلامرضا حامدی با اشاره به محرمانه بودن آمار پلاسمای بهبودیافتگان بیان کرد: پلاسمای دریافت شده در لرستان از لحاظ کیفیت هیچگونه تفاوتی با سایر استان ها ندارد و هرچند این فرآیند در استان انجام می شود اما ایجاد یک مرکز مجزا ضروری است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به فعال شدن بخش پلاسما فریز در مرکز انتقال خون شهرکرد از اوایل ماه جاری گفت: استقبال بهبودیافتگان از ویروس کرونا برای اهدای پلاسما در این مرکز کم بوده است و از بهبودیافتگان دعوت می‌شود که پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

حسین هاشمی افزود: از ابتدای ماه‌جاری تاکنون ۳۲ نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲ تخت برای پلاسماگیری در استان فعال است، اظهار داشت: افراد بهبودیافته بین سن ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند با مراجعه به مرکز انتقال خون شهرکرد به شکرانه سلامتی خود ۲۸ روز پس از بهبودی از بیماری کووید۱۹ که آنتی‌بادی در بدنشان برای مقابله با ویروس کرونا افزایش یافته است،تست آنتی بادی دهند و پلاسمای خود را به بیماران دیگر اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پلاسمای دریافتی به مدت یک سال در درجه هوای منفی ۲۵ به پایین قابلیت نگهداری دارد، گفت: پلاسمای دریافتی از بهبودیافتتگان ظرف مدت ۲ تا سه روز از اهدا به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

مرگ ۲۰ استان فارسی دیگر در اثر ابتلا به کرونا طی روز گذشته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازاز مردم خواست تا آیین شب یلدا را در خانه بمانند و با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، این مناسبت را با پیوستن به پویش «#یلدای مجازی یلدای ماندگار» به صورت مجازی برگزار کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین گزارش های مربوط به کروناویروس در فارس را طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد.

به گزارش اول فارس از شیراز ، دکتر «سید روح الله حسینی» با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس تا امروز بیست و هفتم آذر، از افزایش آمار نمونه گیری های مربوط به شناسایی این بیماری به ۵۳۳ هزار و دو مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.

او بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۵۷ هزار و ۹۸۳ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۵۱ هزار و ۷۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر حسینی در ادامه با اشاره به بستری ۸۸۸ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۲۴۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می کنند.

او همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۲۰ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اعلام کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به دو هزار و ۸۸۹ نفر در استان فارس رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازاز مردم خواست تا آیین شب یلدا را در خانه بمانند و با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، این مناسبت را با پیوستن به پویش #یلدای مجازی یلدای ماندگار به صورت مجازی برگزار کنند.

حال ۵۵ بیمار کرونایی قم وخیم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هم اکنون ۱۹۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری هستند که حال ۵۵ تن از آنها وخیم است.

محمدرضا قدیر آخرین وضعیت مبتلایان به کووید۱۹ در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و هفتم آذرماه، ۲۷ تن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۳ تن دربخش های درمانی قم تحت نظر اورژانس بیمارستانی بستری، همچنین در این مدت ۴۲ بیمار کرونایی با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار کرونا مثبت قم جان خود را از دست دادند.

وضعیت کرونا در قم از روز پانزدهم آذرماه به حالت نارنجی درآمده است.

کاشان روز بدون مرگ کرونایی را تجربه کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این شهرستان ۳۶۸ هزار نفری پس از گذشت ۸۴ روز از موج سوم کرونا روز بدون مرگ کووید ۱۹ را پشت سرگذاشت.

مریم امیدی روز پنجشنبه افزود: کاهش ابتلا و مرگ و میر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل حاصل همکاری خوب مردم و تلاش‌های بی‌وقفه مدافعان سلامت بوده که انتظار می‌رود با ادامه این روند بتوانیم کرونا را مهار کنیم.

وی ادامه داد: شهرستان کاشان امروز را بدون مرگ به علت کووید ۱۹ پشت سر گذاشت و پس از آن، طی ۱۲ هفته همه روزه جان باخته کرونایی داشت. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۷۰۷ نفر بیمار کووید ۱۹ با بهبودی، از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شدند.

به گفته وی ۲۳ بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۹ تا ۷۶ سال در ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری شدند که ۲۱ نفر آنان در کاشان و ۲ نفر در آران و بیدگل تحت درمان قرار گرفتند.

امیدی ادامه داد: اکنون ۱۴۱ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند که ۴۷ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک زن ۸۳ ساله به علت بیماری حاد تنفسی در شهرستان آران و بیدگل جان باخت.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته با ثبت ۶۶ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل، شمار بیماران کویید ۱۹ در این منطقه به ۱۲ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

امیدی افزود: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در مجموع ۱۱۱ هزار و ۳۳۷ نفر به مرکزهای بستری و تشخیصی سرپایی درمانی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کردند.

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

تاکنون ۵۸ هزار و ۷۳۱ لرستانی به کرونا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۸ هزار و ۷۳۱ شهروند این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مریم کوشکی  روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: تا ۲۵ آذرماه ۱۵۱ هزار و ۷۱۵ نمونه مشکوک کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۵۱ هزار و ۱۰۰ مورد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: تا این تاریخ ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۷۳۱ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و۲۴۳ نفر نیز جان باخته اند.

رنگ بندی وضعیت کرونا در تمامی شهرهای استان نارنجی است و این شرایط تا اعلام بعدی در هفته آینده قابل استناد است.

تا  روز ۲۴ آذرماه ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۵۴۸ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۳۸ نفر نیز جان باخته اند.

۵۰ مورد مثبت جدید کرونا در ایلام شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ مورد مثبت جدید کرونا در استان شناسایی و ثبت شد و مجموع مبتلایان به ۲۳ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده است.

دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه اظهار داشت: ۱۷ مورد بستری جدید کرونا نیز در استان ثبت شده و تعداد بستری های موجود در مراکز درمانی ۸۴ نفر است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ گذشته ۲ فرد مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی های استان تاکنون به ۶۴۰ نفر رسیده است.

دکتر کریمیان یادآور شد: شهرستان های دهلران، بدره، هلیلان و سیروان در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

۴۴ مبتلای جدید به ویروس کرونا در کرمانشاه شناسایی شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۵ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

مهدی محمدی روز پنجشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر دیگر هم بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان باختند که این فوتی ها شامل ۲ نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های کنگاور، جوانرود و دالاهو هم هرکدام یک نفر بوده است.

وی ادامه داد: با فوت این پنج نفر، مجموع جانباختگان مربوط به ویروس کرونا در استان کرمانشاه به هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۶۷ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون ۲۹۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست

استاندار کرمانشاه روز سه شنبه در نشست با باشگاه داران ورزشی به وضعیت کرونا در استان اشاره و با بیان اینکه تاکنون سه پیک را پشت سر گذاشته ایم، یادآوری کرد: در پیک اول آمار فوتی ها به صورت میانگین روزانه یک تا ۲ مورد و در پیک دوم میانگین روزی پنج فوتی داشتیم.

هوشنگ بازوند افزود: در پیک سوم میانگین فوتی ها روزانه به ۱۸ نفر رسید که در روز ۲۴ آبان آمار ۲۴ فوتی یعنی هر ساعت یک نفر را ثبت کردیم اما خوشبختانه هم اکنون کرونا در کرمانشاه شیب نزولی دارد هرچند عقیده دارم آمار روزانه هشت یا ۹ فوتی نیز زیاد است.

استاندار کرمانشاه همچنین پیک چهارم کرونا در استان را دور از ذهن ندانست و گفت: برای کنترل کووید ۱۹ مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده ایم، محدودیت هایی که مشکلاتی را برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر ایجاد کرده است که دست فروشان از جمله آنها هستند.

وی گفت: به مشکلات این دسته از شهروندان کاملا واقفیم اما برای حفظ سلامتی آنها و دیگران ناچار به اعمال و اجرای محدودیت ها هستیم تا کنترل این بیماری که به نظر می رسد فعلا باید با آن زندکی کنیم از دستمان خارج نشود.

۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵۴ مورد جدید از ابتلای به ویروس کرونا شبانه روز اخیر در این استان شناسایی شد که با احتساب این آمار، شمار بیماران کرونایی استان به ۳۳ هزار و ۴۸۶ نفر رسید ه است.

دکتر سید «محمد جمالیان» روز پنجشنبه افزود: ۱۱ نفر از بیماران جدید شناسایی شده استان  در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که درمانتخصصی برایشان  آغاز شده است و ۴۳ بیمار نیز درمان خود را به صورت سرپایی دریافت کرده و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی باید در منازل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در این مدت چهار نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و شمار مجموع فوت شدگان این بیماری در استان از ابتدای شیوع تاکنون به یک هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

دکتر جمالیان تاکید کرد: دغدغه زیادی در خصوص شب یلد و اوج گیری مجدد کرونا در استان وجود دارد و انتظار است مردم این شب را به‌صورت یک خانواده‌ای برگزار کنند و از دورهمی های فامیلی و دوستانه خودداری کنند.

نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در استان مرکزی، اول اسفندماه پارسال، پس از قم در اراک به ثبت رسیده است.

تاکنون ۳۰۰ بیمار کووید ۱۹ در فردیس جان باختند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس اعلام کرد که ۳۰۰ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در این شهرستان جان خود را از دست داده اند.

علیرضا صیاد روز پنجشنبه در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا افزود: تاکنون یک هزار و ۴۹۴ بیمار مثبت به کرونا این شهرستان در بیمارستان ها بستری شده اند.

وی توضیح داد: همچنین پنج هزار و ۱۷۴ نفر بیمار مثبت به کرونا سرپایی تحت مراقبت قرار گرفتند و ۶۴۴ نفر بر اثر مشکوک به کرونا جان باختند.

وی با بیان اینکه اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی گام های بلند همه مسئوولان را می طلبد ، گفت: همکاری و همراهی تمامی دستگاهها ،ادارات شهرستان در اجرای موفق این طرح ضروری است زیرا به تنهایی شبکه بهداشت و درمان و سپاه فردیس قادر به اجرای این طرح نخواهند بود.

معاون سیاسی فرماندار فردیس از تشکل های مردم نهاد و فعالان اجتماعی خواست پای کار بیایند  تا نتیجه مثبت حاصل شود.

صیاد وضعیت شهرستان فردیس زرد اعلام کرد و گفت:  تا عادی شدن شرایط و رسیدن به وضعیت سفید این وحدت رویه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح تیم‌های عملیات به سراغ بیمار می‌روند و در صورت شناسایی فرد بیمار کادر درمان ورود پیدا می‌کند و در صورتی که بیماری پیشرفته باشد، پزشک وارد عمل می شود و در صورت نیاز به ارجاع بیمار به بیمارستان با دستور پزشک قرارگاه بیمار توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از کرونا، اظهار داشت: با اجرای این طرح آمار جان باختن و بستری افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان کاهش یافته است.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس گفت: آموزش و فرهنگسازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، برنامه‌ریزی دقیق برای اعمال محدودیت‌های هوشمند در تعطیلات و تقویت فرآیند درمان سرپایی از راهبردهایی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

صیاد افزود: در حال حاضر تنها راه ممکن برای مقابله با ویروس کرونا پرداختن به موضوع پیشگیری است و باید با به‌کارگیری رسانه ها و سایر تریبون‌ها در تحقق آموزش و مقاوم کردن مردم در برابر ویروس اقدام کرد.

شهرستان فردیس با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

دورهمی ها؛ خطرناک ترین مکان برای ابتلا به کرونا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دورهمی ها خطرناک ترین مکان در ابتلا به ویروس کروناست لذا باید از شرکت در میهمانی ها و مراسم دورهمی خودداری شود.

دکتر آبتین حیدرزاده عصر روز پنجشنبه با اشاره به فرارسیدن شب یلدا عنوان کرد : اگر مردم در شب یلدا توصیه ها را جدی نگیرند و ازدورهمی ها پرهیز نکنند، دوباره شرایط و دوران سختی را از نظر شیوع کرونا تجربه می کنیم.

وی تصریح کرد : در برگزاری این دورهمی ها سالمندان بیشتر و گسترده تر تحت تاثیر این بیماری قرار خواهند گرفت.  

وی با تاکید بر اینکه توصیه ما این است که به هیچ وجه دورهمی برگزار نشود، اضافه کرد: کافی است که یک بیمار با وجود استفاده از ماسک در دورهمی که همه ماسک زده باشند، حضور یابد و فقط یک چای بنوشند، مقدار ویروسی که این فرد به محیط پیرامون خود پخش خواهد کرد برای ابتلا همه میهمانان این دورهمی کفایت می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: همچنین اگر کمتر از ۱۵ دقیقه در کنار هم باشند این احتمال که فرد به ویروس کرونا مبتلا شود،  پایین است و هر چه این زمان دورهمی بیشتر باشد به عددهای بالاتری به لحاظ ابتلا می رسیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۷۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، خاطر نشان کرد: در این میان ۱۰۵ بیمار بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه داریم.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود و هم اکنون در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار