چاپ کد خبر: 147699
7 تیر 1403

اسامی ۶ شهرک جدید مسکونی که در استان فارس ایجاد می‌شوند

استاندار فارس گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، ۶ شهرک جدید در این استان ایجاد خواهد شد که به لحاظ تعداد در کشور بیشترین است.

به گزارش اول فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه پنجشنبه در آیین واگذاری ۱۰ هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به واجدین شرایط آن در فارس افزود: این شهرکها شامل شهرک داریون یک، داریون ۲ و، داریون سه، شهرک کهمره سرخی، شهرک شهید مرادی (ارژن) و شهرک جهرم است که افزون بر ۵۲ هزار واحد مسکونی در آنها احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر آغاز عملیات اجرایی این شهرک ها، شاهد افتتاح ۲ هزار و ۸۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن مربوط به اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نیروهای مسلح، آغاز عملیات اجرایی ۱۳ هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، آغاز عملیات آماده سازی ۳۴۰ هکتار زمین از اراضی نهضت ملی مسکن در شهرهای شیراز، فسا و سعادت شهر و افتتاح و تحویل ۳۵۲ واحد مسکن مهر در استان فارس خواهیم بود.

او اظهار کرد: در سفر دوم رییس جمهور شهید آیت الله رییسی هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی به متقاضیان تقدیم شد و امروز نیز ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی دیگر به متقاضیان تحویل خواهد شد.

استاندار فارس گفت: در بحث تسهیلات بانکی مرتبط با نهضت ملی مسکن تقاضا داریم با تدبیر بانک مرکزی این مهم سریع تر عملیاتی شود.

ایمانیه افزود: در تلاشیم تا در استان، مسکن را برای هفت گروه مختلف که در جبهه های متعدد دفاع از میهن اسلامی ایثارگرانه تلاش کرده‌اند از جمله پرستاران، ایثارگران، مهندسین، نخبگان، اساتید جوان، کارگران و نیروهای مسلح به شکل ویژه پیگیری کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم، با اشاره به شتاب در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: استان فارس حدود ۲۰۰ هزار واجد شرایط بهره‌مندی از نهضت ملی مسکن دارد که برای ۱۸۰ هزار متقاضی مسکن پیش بینی یا تامین شده است.

ناصر رضایی افزود: با توجه به بحث قانون نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت، دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن در بحث تامین زمین و تکمیل واحدها برای اقشاری که در طرح جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن حائز شرایط بودند با جدیت ورود کرد.

او ادامه داد: در همین راستا در استان ۱۱۰ هزار قطعه زمین و واحد مسکونی در مرحله تامین زمین، تخصیص و واگذاری و افتتاح است که در مجموعه‌های مختلف شامل طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، اراضی جوانی جمعیت و عملیات اجرایی ۶ شهرک دولتی با استعداد ۵۲ هزار واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد.

وی، با اشاره به کمبود حدود ۳۰ هزار قطعه زمین در استان برای اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: بیشترین کمبود زمین مربوط به شهر صدرا است چرا که در مجموعه کلان شهرها بنا بوده که زمین ها در شهرهای جدید تامین شود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: با توجه به کسری زمینی که در صدرا داشتیم، ۲ قطعه زمین در شرق و غرب صدرا تامین شد که امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم آنها را به مرحله اجرا برسانیم و به عنوان نخستین استان بتوانیم به همه تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم.

رضایی افزود: متوسط عملیات فیزیکی نهضت ملی مسکن در فارس تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد بود و به رغم اینکه تامین زمین زمان‌بر شد و تسهیلات بانکی را نیز از اسفندماه نداشتیم، توانستیم در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۱۰۰ واحد و در مسکن مهر حدود ۳۵۲ واحد را آماده واگذاری کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۸ درصد تعهدات طرح مسکن مهر در فارس انجام شده و در این زمینه جزو استان های اول کشور هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، مشکل اصلی در اجرای طرح های مسکن را عدم تامین تسهیلات دانست و اظهار کرد: از مجموع ۲۶ بانکی که موظف به تامین تسهیلات هستند که در استان فارس این تسهیلات توسط ۲ بانک ملی و مسکن تامین شد.

رضایی افزود: او اظهار کرد: آنچه که از تعهدات راه و شهرسازی در زمینه مسکن بوده انجام شده و هم اینک بحث اصلی تامین منابع مالی برای پروژه ها است که می‌کوشیم یا از طریق تامین تسهیلات توسط سایر بانک ها یا از طریق مولد سازی این پروژه ها را در اسرع وقت به اتمام برسانیم.

در این مراسم، یک قطعه زمین به یاسین بادپا نوجوان روشندلی که در حاشیه سفر دوم هیات دولت به فارس و دیدار با رئیس جمهور شهید آیت الله رییسی قول آن داده شده بود به وی اهدا شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر پنجشنبه , ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

با توجه به اینکه قرار هست سه شهرک در داریون ساخته شودکه باعث افزایش جمعیت ان میشود و نیز یک شهر مهاجر پذیر از روستاهای اطراف می باشد ضروری است که امکانات عمومی شهری و ادرات مختلف هم همزمان فراهم گشته و یا اگر هست توسعه یافته و تجهیز گردد و جاده کنونی ان بعلت دو طرفه بودن و حجم زیاد ترافیک خطرناک است و با توجه به اینکه در آینده جزو بخشی ازجاده کمربندی شمال شرقی شیراز میشود با افزایش این جمعیت به داریون این جاده مسلماخیلی شلوغ و خطرناکتر خواهد گشت و اکنون باید بخش اعظم ان که دوطرفه و باریک هست ،تعریض گردد.
بهرحال پیش بینی و با برنامه ریزی سنجیده ،پیشگیری.

آخرین اخبار