چاپ      کد خبر: 19637
17 دی 1398

استاد قاسم کاکایی: سلیمانی قلبی بسیاری گسترده داشت

استاد قاسم کاکایی در مقدمه کلاس درس در دانشگاه شیراز در باره شخصیت والای سپهبد شهید قاسم سلیمانی چنین گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم
ان شالله که خداوند درجات حاج قاسم سلیمانی را از آنچه هست افزون کند و بارقه ای از دل بزرگ ایشان در دل همه ما فروزان گرداند.

حضرت ختمی مرتبت (ص)فرمودند :من اَخلص لله اربعین صباحاً جرت ینابیع الحکمه من قلبه الی لسانه.کسی که چهل روز برای خدا خالص شود چشمه های حکمت از دلش بر زبانش جاری می شود . اگر بجای چهل روز چهل سال بگیریم چهل سال مجاهدت برای کسی که یک چوپان زاده بوده و درس های کلاسیک را طی نکرده است مصداق بارزش می شود شهید سلیمانی . ازین نمونه ها در جبهه زیاد دیده می شد همچون شهید اسلامی نسب باوجودی که تحصیلات بالایی نداشت اما وقتی در مقابلش می نشستی خود را در مقابل کوهی از معرفت می دیدی ؛همینطور شهید مرادی و…
همه این نمونه ها از مصادیق این حدیثند که اگر کسی در جهت خلوص کوشیده باشد کلماتش حکمت آمیز می شود و روشن دلی و روشن بینی او به اوج می رسد ،چهره اش از قلبش منوّر می شود و وُدّ و دوستیش را در دل همه می اندازد…
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا
ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩند و عمل صالح انجام دادند خدا محبتشان را ﺩﺭ ﺩﻟﻬﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ.
اینکه ایشان کفن خود را نزد علمای قم برده بودند تا چهل نفر مومن این کفن را امضا کنند ،این مرگ اندیشی است که چطور انسان را می سازد و بالا می برد.

شاید برای هیچ کس باور کردنی نبود که بعد از آن قضایای آبان و اعتراضات و مسائلی که به وجود آمد (که البته همین محاسبات،دشمن راهم به اشتباه انداخت) اینگونه همه ملت ،از هر قشری،خاص و عام ،چپ و راست ،ملی و مذهبی آنقدر کسی را دوست داشته باشند و بخاطر او به صحنه بیایند چرا که او خدایی شده و از آنجاکه همه در فطرتشان خدا دوست هستند ،کسی را هم که خالص و خدایی باشد دوست خواهند داشت.
نه فقط شیعه بلکه سنی و مسیحی و بلکه تمام آزادگان دنیا او را دوست بدارند و واقعا بر آنها تاثیر بگذارد .
اگر روزی فقط جریان های چپ مارکسیسمی ،عکس چگوارا را به عنوان یک سمبل و نماد مبارزه با آمریکا و امپریالیسم در حد پرستش می پرستیدند اما الان هر کس که اخلاص و مبارزه و ایستادگی حاج قاسم را می بیند بطور یکپارچه ایشان را اسطوره آزادگی ،مقاومت و ضد امپریالیسم می داند.
حتما این خواست خدا بود که شخص ترامپ اعلام کند که من دستور داده ام که قاسم سلیمانی ترور شود؛ که تا بحال چنین چیزی نبوده که در مورد فردی از مقامات رسمی یک کشور ، رئیس جمهور کشوری که‌ رأس امپریالیسم هست اینچنین اعلامی کند و آنوقت به یک باره سونامی ای در دنیا و بخصوص ایران ایجاد شود.
حقیقتا به فرموده امام خمینی (ره) ما مردمان بسیار خوبی داریم که علی رغم همه مسائل موجود ،آنجا که صداقت و اخلاص و محبت و عشق را می بینند ،می شناسند و می ستایند و ماهم باید قدر آنها را بدانیم.

باش تا صبح دولتت بدمد
کین هنوز از طلایه ی سحراست

ان شالله حاج قاسم تداوم پیدا می کند اما نکته مهم اینکه ما در این قضیه نباید گرفتار برخی مطالب و مسائلی که به وحدت ملی ما لطمه می زند، شویم و قدر این وحدتی را که به برکت خون این شهیدِ خالص ، ایجاد شده را بدانیم.
ایشان واقعا اهل صفا و محبت بودند و انسجام و وحدت همه ملت را می خواستند و کم هستند افرادی که قبل از جنگ و بعد از جنگ ،دنیا فریبشان نداده باشد و حاج قاسم یکی از آنها بلکه رأس آن کم ها بود. فردی با قلبی بسیار گسترده و دهانی بسیار بسته برخلاف افرادی که قلبی بسیار کوچک و دهانی بسیار گشاد دارند .
ان شالله که این وحدت باقی بماند و به خوبی از آن استفاده شود.

در ادامه استاد قاسم کاکایی این سروده خود را در وصف شهید سلیمانی نیز برای دانشجویان خواند:

«رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل
از کاروان چه ماند جز آتشی به منزل»

در جنت شهادت پرواز کردی آسان
اما فراقت ای یار بر ما چه گشته مشکل

دنیا چو بحر و ماها در موج غرقه گشتیم
رفتی و آرمیدی خوش‌دل کنار ساحل

چون برق رفتی آن‌سو ای عاشق شهادت
ما ناتوان بماندیم چون ناقه پای در گل

سلطانِ دل! سلیمان! دیدی تو اشک ما را
بستی به روز باران با شوق و شور محمل

شد جبههٔ نبردت گه کربلای ایران
گه بت‌شکن شدی تو چونان خلیلِ بابل

بودی ‌تو شیر اسلام کز خوف تو نخفتند
نی گرگ‌های خون‌خوار نی روبهان باطل

گفتا علی: «جهاداست دروازه‌ای به جنت»
گشتی کلام او را با جان و دل تو مقبل

مزد تو گشته اکنون از آسمانْ شهادت
ما بسته‌بال گشتیم از پر زدن چه حاصل

دادی چه درس زیبا ای پیر جبهه‌ها تو:
«دنیا فریب باشد با بهره‌های عاجل»

قاسم! چو گشته ذاکر آن قاسمِ سلیمان
شو متّعظ چو هدهد نی همچو مورِ غافل

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار