ایرانخبر اول

استان فارس، رتبه اول کشور در رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی حوزه صمت

به گزارش اول فارس، استان فارس در حوزه رسیدگی به شکایات مردمی در بخش صنعت، معدن و تجارت (صمت) موفق شد بر سکوی اول کشور بایستد. این دستاورد بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت حاصل شده و نشان‌دهنده عملکرد موفق بازرسان استان در پاسخگویی به گزارش‌های مردمی است.

مهدی حسنی، معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت که این موفقیت در بررسی عملکرد سه‌ماهه اول سال جاری کسب شده است. شاخص اصلی این رتبه‌بندی، «نسبت شکایات رسیدگی شده استان به شکایات قابل رسیدگی» بوده است که فارس توانست در این معیار، بالاترین عملکرد را در سطح کشور داشته باشد.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس در تشریح آمار عملکردی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعاً ۲ هزار و ۳۳۷ گزارش و شکایت مردمی در استان فارس به ثبت رسیده است. وی افزود که از این تعداد گزارش دریافتی، ۳۶۰ مورد پس از بررسی‌های لازم به تشکیل پرونده تخلف منجر شده است.

حسنی ضمن تأکید بر نقش مهم شهروندان در نظارت بر بازار، از مردم فارس خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی و اقتصادی، برای تسریع در روند برخورد با متخلفان، موارد را به سرعت گزارش دهند.

وی در پایان، دو راه اصلی برای ثبت گزارش‌ها و شکایات مردمی را اعلام کرد: شهروندان می‌توانند از طریق تلفن ۱۲۴ با سامانه رسیدگی به شکایات مردمی تماس بگیرند و یا گزارش خود را از طریق سایت www.124.ir ثبت نمایند تا بازرسان در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا