چاپ کد خبر: 2756
24 آذر 1397
به منظور حمایت از سلامت کودکان ساکن حاشیه شیراز انجام شد

استقرار اتوبوس سیار برای معاینه چشم کودکان در شهر صدرا

مدیر موسسه توانمندسازی آموزشی شغلی شهر صدرا از اجرای گسترده طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان شیراز خبر داد.
استقرار اتوبوس سیار برای معاینه چشم کودکان در صدرابه گزارش  اول فارس ، ستاره محمدی امروز با اشاره به اهمیت اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مناطق حاشیه‌ای این شهرستان اظهار داشت: شهر صدرا از نظر موقعیت مکانی و کمبود سطح دسترسی به خدمات پزشکی به‌ویژه چشم در دستور کار اجرای طرح سراسری پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفته است.

وی افزود: به این ترتیب پایگاه‌های مختلفی در شهر صدرا برای اجرای این طرح برپا شده تا برای غربال‌گیری از کودکان ساکن این منطقه اقدامات موثرتری به انجام برسد.

مدیر موسسه توانمندسازی آموزشی شغلی در شهر جدید صدرا با تاکید بر ضعیف بودن سطح دسترسی در برخی مناطق دور افتاده‌تر شهر صدرا به ویژه فاز ۲ عنوان کرد: برای اینکه تمامی ساکنان این شهر از طرح پیشگیری از تنبلی چشم که همزمان در سراسر کشور به اجرا در می‌آید بهره‌مند شوند از یک اتوبوس به صورت سیار برای غربال گیری استفاده می‌شود.

13970922000185 Test PhotoI
محمدی با تاکید بر همکاری و تعامل مطلوب شهرداری صدرا برای اجرای این طرح سلامت محور اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس توسط شهرداری صدرا در اختیار ما قرار داده شده که در مناطق دور افتاده‌تر صدرا به صورت سیار معاینه و غربال‌گری کودکان ۳ تا ۶ سال را به انجام می‌رساند.
13970922000184 Test PhotoI
وی بیان کرد: اتوبوس مورد نظر که برای انجام این طرح تجهیز شده فرصت موثری برای اجرای هر چه بهتر طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مناطق پرجمعیتی که در حاشیه شیراز قرار دارند، فراهم می‌آورد.

محمدی با دعوت از ساکنان شهر صدرا برای معاینه کودکان خود در این طرح بیان کرد: ساکنان این منطقه می‌توانند با مراجعه به موسسه توانمندسازی آموزشی شغلی در شهرصدرا واقع در فاز یک بلوار ایران، خیابان ایران ۳ از چگونگی بهره‌مندی از این طرح مطلع شوند.

منبع :خبرگزاری فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار