دانش و تکنولوژی

اسلحه «مصاف» جایگزین «ژسه» می‌شود

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت که «مصاف» یک سلاح انفرادی جدیدی است که قرار است به تدریج جایگزین سلاح «ژسه» بشود.

سردار طلایی نیک معاون برنامه ریزی راهبردی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخشی از یک گفت‌وگو با موضوع دستاوردهای صنعت دفاعی کشور با بیان این‌که « تولید سلاح مصاف یک سلاح انفرادی جدیدی است که قرار است به تدریج جایگزین سلاح ژسه بشود هم از جهت وزن، هم از جهت قدرت تاکتیکی و نقطه زنی و دقت شلیک قابلیت‌های بیشتری دارد.» خاطرنشان کرد: این سلاح الان به مرحله تولید رسیده ان‌شاالله منابع اعتباری آن به گونه‌ای باید پیش‌بینی بشود که ظرف چند سال به تدریج جایگزین سلاح ژسه در ارتش جمهوری اسلامی ایران شود.

وی درباره فاصله زمانی این جایگزینی اظهار کرد: بر اساس منابع اعتباری خواهد بود. این را در حال هماهنگی با تامین منابع اعتباری از طریق سازمان برنامه و بودجه و تایید ستاد کل نیروهای مسلح هستیم.

به گزارش اول فارس ، سلاح تهاجمی «مصاف»، سلاحی پیشرفته و کاملاً ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

جشن زیبای شهریورگان از جشن‌های دوازده‌گانه و روز پدر در ایران باستان

شاهکار مهندسان ایران باستان بعد از ۲۵۰۰ سال در یونان کشف شد

این سلاح ایرانی با کالیبر ۵۱×۷.۶۲ میلی‌متر، دارای سه وضعیت ضامن، تک تیر و رگبار است، مجهز شدن آن به ریل پیکاتینی، امکان نصب تجهیزات جانبی مانند دوربین، رد دات، نارنجک انداز، دوپایه و… را بروی این سلاح فراهم کرده است.

سلاح مصاف، با برخورداری از دوربین‌های حرارتی و دید در روز به ترتیب در مصاف‌های ۶۰۰ متر و ۸۰۰ متری، امکان انهدام اهداف دشمن را دارد، سلاح‌های انفرادی دیگری هم در گنجینه محصولات دفاعی کشور ساخته و در دسترس نیرو‌های مسلح قرار گرفته است.

اشتراک گذاری