چاپ کد خبر: 3934
7 بهمن 1397
شهرداری که با مترو سر کار می رود

اسکندرپور در میان مردم در قطار شهری شیراز

n83184987 72803979

به گزارش اول فارس ، حضور پررنگ مسئولان در شهر شیراز در ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بیشتر به مناسبت‌هایی همچون روز هوای پاک محدود می شود که آن هم در بسیاری موارد به صورت دسته جمعی است؛ به گونه‌ای که مسئولان با هیات همراه در کنار خبرنگار و عکاس واگن قطار شهری و یا اتوبوس را به خود اختصاص می دهند و به شکل نمادین دقایقی از ساعت کاری خود را در وسایل نقلیه عمومی سپری می کنند.
بعد از تجربیات فراوانی که در دهه‌های اخیر از سوی مدیران شهری به شکل آزمون و خطا انجام شده گویی جملگی مدیران شهری و متخصصین به این دیدگاه مشترک رسیده اند که تعریض معبر و ساخت خیابان و تقاطع دیگر دوای درد ترافیک و شلوغی شهرهای بزرگ نخواهد بود و تنها توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار تشویق شهروندان به استفاده از آن می تواند نسخه راهگشای این ابر چالش کلانشهرها باشد.
بدون تردید، پیشگامی مسئولان در استفاده از وسایل نقلیه عمومی می تواند سرآغاز تغییر در عادت های روزمره شهروندان در استفاده از وسیله نقلیه شخصی باشد و به پیاده سازی الگویی جدید در جامعه منجر شود.
‘حیدر اسکندرپور’ شهردار شیراز گویی به این مساله توجه دارد و فارغ از همراه کردن تیم رسانه‌ای و تبلیغاتی روزانه در مسیر دفتر کار خود در فلکه شهرداری در بین مردم در قطار شهری شیراز دیده شده است.
یک تصویر انتشار یافته در شبکه های اجتماعی، اسکندرپور را در میان مردم در قطار شهری شیراز نشان می دهد.
با پرس و جو از بعضی مدیران شهرداری این مساله تایید شد که اسکندرپور مشتری هر روزه مترو شیراز است.
شهردار شیراز پیش تر به مناسبت روز ملی هوای پاک شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دعوت کرد.
اسکندرپور به مناسبت ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک اعلام کرد: از همه شهروندان دعوت می کنم به منظور حفظ پاکی هوای شیراز از وسایل حمل و نقل عمومی و مترو استفاده کنند.
وی ضمن تجلیل از فعالین عرصه حمل و نقل عمومی و شهروندانی که از دوچرخه، اتوبوس و مترو استفاده می کنند، افزود: مجموعه مدیریت شهری شیراز رویکرد انسان محوری را در پیش گرفته و توسعه خطوط مترو و گسترش استفاده از حمل و نقل عمومی پاک از نمودهای عملی گام برداشتن بر اساس این رویکرد است.
وی کلانشهر شیراز را هم ردیف تهران و مشهد از جمله شهرهای پیشتاز در زمینه گسترش و تکمیل خطوط مترو دانست و گفت: ضروری است عملیات اجرایی خطوط مترو تسریع یابد و از این رو مقرر شده است که در دهه مبارک فجر ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) افتتاح و خط دو مترو نیز ظرف سه الی چهار سال آینده به بهره برداری برسد و همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی خط سه مترو (از پل معالی آباد به سمت شهرک گلستان) نیز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب به زمین زده می شود.
شهردار شیراز با بیان اینکه طبق قانون تعریف خطوط جدید مترو در شهرها ممنوع است، اعلام کرد: به منظور اختصاص بودجه برای اجرای خط ۳ متروی شیراز، آن را در لایحه بودجه ۹۸ به عنوان ادامه خط یک لحاظ کرده ایم.
شهردار شیراز با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی از یک سو در گروی بهبود و تکمیل زیرساخت ها و از سوی دیگر نیازمند فرهنگسازی است، افزود: رسانه ها نقشی بی بدیلی در زمینه فرهنگ سازی برای تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک همچون مترو دوچرخه دارند.
اسکندرپور با اشاره به اینکه زیر بنای برنامه های اجرا شده به مناسبت روز ملی هوای پاک، حضور کودکان در مترو و تشویق شهروندان به استفاده از مترو است، خاطرنشان کرد: برای توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی باید به فرهنگسازی در سنین کودکی توجه ویژه کرد.
وی ضمن اشاره به استفاده روزانه ۶۷ هزار نفر از متروی شیراز، افزود: تلاش داریم به منظور رفاه بیشتر مسافران، سرفاصله خطوط را با افزایش تعداد واگن ها کاهش دهیم و همچنین رایزنی هایی به منظور تسهیل استفاده بازنشستگان و فرهنگیان از قطار شهری شده است.”منبع:ایرنا”


اخبار استان فارس/تازه ترین اخبار استان فارس/ استان فارس/اخبار/خبر فارس/اخبار شهرستانهای فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار