چاپ کد خبر: 95554
7 مهر 1401

اعتراض انجمن تجارت الکترونیک تهران به فیلتر اینستاگرام

انجمن تجارت الکترونیک تهران در رابطه با وقایع اخیر کشور و محدودیت‌های اینترنت بیانیه‌ای را منتشر کرده است.

انجمن تجارت الکترونیک تهران
متن این بیانیه به شرح زیر است:

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن عرض تسلیت به خاطر از دست دادن جمعی از هم‌وطنان‌مان در اعتراض‌های اخیر، تاثر خود را از بروز این حوادث اعلام می‌دارد. اکنون که بار دیگر تیغِ تحریمِ داخلی (فیلترینگ) را در فضای مجازی تجربه می‌کنیم، بیش از همیشه نگران آینده صنعت تجارت الکترونیک در کشور هستیم.

انجمن تجارت الکترونیک وظیفه خود می‌داند هم‌سو با نظر اکثریت شرکت‌های عضو این تشکل، اعتراض خود را به فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال‌شده بر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعلام کند.

محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، خسارت‌های سنگینی را به کسب‌وکارها و بخصوص کسب‌وکارهای کوچک و خانگی وارد می‌سازد. قطع دسترسی به اینستاگرام، بیشتر از ۴۰۰هزار کسب‌وکار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.

فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر، نه تنها تیشه به ریشه‌ی تجارت الکترونیک کشور زده، که این‌بار موجی از نارضایتی را در بین پرسنل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناور پدید آورده و باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است.

ما معتقدیم شیوه‌ی تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت اینترنت، ضربه‌ای بازگشت‌ناپذیر بر پیکره اقتصاد دیجیتال وارد می‌کند، مختصر امید باقی‌مانده در بین متخصصان را از بین می‌برد و مسیر مهاجرت نخبگان کشور را هموارتر ‌می‌سازد. لذا این انجمن، مسئولیت شرایط موجود را تماما به عهده‌ی نهادهای تصمیم‌ساز می‌داند.

انجمن تجارت الکترونیک تهران

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسین جمعه , ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

بخدا طاقتمون‌طاق شده یه هفتس نونمون بریده شده تمام‌درامدمون از فضای مجازی و اینستاس ک قطع شده دل و دماغ نداریم‌بدهی داریم‌ امیدمون ب همین‌درامداس تاوانه اشتباهات یه سری ناپخته رو چرا باید ما بدیم اخه این‌چ شرایطیه برای ما درست کردین

آخرین اخبار