• 03 / مرداد 1403 / 16:26
  • شناسه خبر : 149852

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

ویدیوی ترسناک از سیل افغانی‌ها در شیراز در شبکه های اجتماعی منتشر شد. به گزارش اول فارس  در روزهای اخیر یک شهروند شیرازی ویدیویی از ارگ کریم خانی شیراز منتشر کرده که جمعیت انبوه افغانی‌ها در آن به شدت به چشم می‌آید و در گفتاری که همراه با ثبت این ویدیو مطرح می‌کند، نسبت به […]

ویدیوی ترسناک از سیل افغانی‌ها در شیراز در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش اول فارس  در روزهای اخیر یک شهروند شیرازی ویدیویی از ارگ کریم خانی شیراز منتشر کرده که جمعیت انبوه افغانی‌ها در آن به شدت به چشم می‌آید و در گفتاری که همراه با ثبت این ویدیو مطرح می‌کند، نسبت به این سیل مهاجرین افغانی که هنوز به شکل موثر اخراج نشده‌اند، اعتراض می‌کند. این ویدیوی قابل تامل را می‌بینید.

استاندار فارس در جلسه ساماندهی اتباع بیگانه با تاکید بر اینکه اشتغال و سکونت اتباع در منطقه هشت شیراز همچنان ممنوع است، از موافقت وزارت کشور با اجرای طرح پیشنهادی استان خبر داد.


به گزارش اول فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در جلسه قرارگاه ساماندهی اتباع بیگانه استان فارس که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد این قرارگاه، با اشاره به طرح پیشنهادی استان فارس در ساماندهی اتباع بیگانه گفت: طرح کفالت که به تایید وزارت کشور نیز رسیده است در آستانه عملیاتی شدن قرار دارد و از ابتدای مرداد سال جاری با تمرکز بر دو شهرستان که جمعیت بیشتری از اتباع در آن حضور دارند باید اجرا شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح رساندن حضور اتباع بیگانه به حداکثر ده درصد از جمعیت هر شهرستان و شهر و روستا و محله است، افزود: هر ۱۰ روز یک شهرستان استان باید به این طرح اضافه شود.

وی ادامه داد: پاسخگویان به عملکرد اتباع، تامین کنندگان شغل و مسکن این قشر هستند و قطعا ایشان به دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط پاسخگو خواهند بود و در صورت بروز تخلف، برخورد جدی خواهد شد.

رئیس شورای تامین استان از همکاری همه نهاد‌ها و سازمان‌ها در ساماندهی، جمع آوری و طرد اتباع غیرمجاز خبر داد و در ادامه تصریح کرد: اسکان و کار اتباع در منطقه هشت شهرداری شیراز همچنان ممنوع است.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود تحصیل فرزندان اتباع بیگانه را مورد توجه قرار داد و به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود ماموریت داد تا نقش و مسئولیت مدیرکل آموزش پرورش استان، رئیس اداره و مدیر مدرسه را در رعایت ظرفیت مجاز هنگام ثبت نام از دانش آموزان مشخص کند.

ایمانیه گفت: درخصوص ثبت نام بیش از ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان هر مدرسه مدیرکل، رئیس اداره و مدیر مدرسه باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه قانون سکونت نداشتن اتباع در منطقه هشت شیراز، به خالی شدن تعدادی از منازل مسکونی منجر شده است، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان، خانه‌های خالی این منطقه را شناسایی و طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، با صاحبان این منازل برخورد کنند.

 

مطالب مرتبط

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

واکنش نماینده شیراز به جابجایی مدیران : کسانی که اهل بازی‌های سیاسی هستند نباید سر کار بیایند

نظرات