چاپ کد خبر: 103119
10 بهمن 1401

اعلام پیش بینی وضعیت بارش برف و باران تا پایان هفته در استان فارس

مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: روز یکشنبه هشداری نارنجی درخصوص سامانه بارشی در راه منتشر شد، این سامانه می‌تواند مخاتراتی از جمله بارش باران،گاهی رعد وبرق و وزش شدید باد، در مناطق شمالی استان بارش برف با احتمال کولاک، درمناطق مرکزی بارش تگرگ و دربرخی مناطق کاهش دید و مه به همراه داشته باشد.

باغ ارم شیرازهواشناسیفارس

به گزارش اول فارس ، مسعود حقیقت درخصوص وضعیت بارش های استان در هفته جاری اظهار داشت: روز یکشنبه هشداری نارنجی درخصوص سامانه بارشی در راه منتشر شد، این سامانه می‌تواند مخاتراتی از جمله بارش باران،گاهی رعد وبرق و وزش شدید باد، در مناطق شمالی استان بارش برف با احتمال کولاک، درمناطق مرکزی بارش تگرگ و دربرخی مناطق کاهش دید و مه به همراه داشته باشد.

او با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به استان فارس از امروز ادامه داد: در شمال غرب استان شاهد بارش های پراکنده و در مناطق شمالی شاهد افزایش وزش باد خواهیم بود، همچنین شروع بارش های پراکنده در مناطق مرکزی از امشب دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: روز سه شنبه  به تدریج سامانه بارشی گسترده تری در مناطق شمالی و برخی از مناطق مرکزی، وزش باد در مناطق شمالی،غربی و شرقی شاهد خواهیم بود.

او اصل سامانه بارشی را مربوط به روز چهارشنبه دانست و گفت: اصل سامانه بارشی مربوط به چهارشنبه ۱۲ بهمن است که کل استان به ویژه شمال، شمال‌غرب، قسمت هایی از مرکز و مناطق جنوبی را در برمیگرد، بارش های خوبی در طی روز های چهارشنبه و پنجشنبه در استان خواهیم داشت.

او همچنین به وضعیت بارش در روز جمعه پرداخت و عنوان کرد:  روز جمعه بارش در مناطق جنوبی و بیشتر به شکل پراکنده رخ می‌دهد، همچنین مه گرفتگی و کولاک برف را در مناطق شمالی استان به همراه دارد.

مدیر کل هواشناسی استان فارس با توجه به خطرات احتمالی توصیه های مهمی کرد و گفت: به مردم توصیه می‌شود در روز های آینده در جاده های کوهستانی به ویژه در مناطق شمالی از جمله شهرستان های سپیدان، اقلید و نور آباد برای تردد از زنجیر چرخ  استفاده بکنند، مردم حدالامکان آخر هفته به ویژه پنجشنبه به مناطق شمالی استان به دلیل احتمال رگبار، رعد و برق و کولاک و برف سفر نکنند، همچنین به هیچ وجه در حاشیه رود های فصلی به ویژه در مناطق  مرکزی استان اتراق نکنند .

او در آخر هشدار ویژه ای به کشاورزان برای اقدام نسبت به پاکسازی راه آب مزارع و باغات، عدم چرای دام در حاشیه رودخانه ها، مراقبت از محصولات کشاورزی و گلخانه ای و برداشت محصولات کشاورزی آماده به منظور جلوگیری از خسارت داد.

همسر یابی ،صیغه‌یابی و ازدواج موقت ، معرفی و مشاوره فقط ۱۰۰ تومان +کیس های جدید

شرایط طرح پیش فروش  ۴ محصول ایران خودرو ویژه دهه فجر

جزئیات تازه از افزایش نرخ سود سپرده‌ها و سود وام‌های بانکی


 در یکی از کانال های اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

 کانال  ایتا | کانال سروش|کانال  روبیکا

 کانال   بله |کانال  واتساپ| کانال  تلگرام

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار