اجتماعیجهانخبر اول

اعلام مشخصات رانا پلاس پانوراما ۶ دنده توسط ایران خودرو+ تصاویر

13914653 942
 

به گزارش اول فارس، گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما (سقف شیشه‌ای) را با جعبه دنده ۶ سرعته دستی بر روی وبسایت خود بارگذاری کرد. گفته می‌شود که در هفته‌های آتی، نسخه جدید این سدان کلاس B به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

رانا پلاس پانوراما ۶ دنده با کد کلاس ۶۱۵۰۲ در کارخانه ایران خودرو تولید می‌شود و در بحث قوای محرکه تفاوت‌های قابل توجهی با رانا پلاس ۶۱۰۱۵ دارد.

13914654 458

نسخه جدید این سدان ملی به پیشرانه TU۵ پلاس مجهز است که به گفته ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر برای رانا پلاس پانوراما ۶ دنده تولید می‌کند. پیش از این گفته می‌شد که TU۵ پلاس بر روی تارا و رانا پلاس ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر دارند. اما گویا در تطبیق نهایی اسب بخار بیشتری از این پیشرانه استخراج شده و از سویی با کاهش ۶ نیوتن متر گشتاور نسبت به EC۵ و TU۵ پلاس اولیه، بازه بهره برداری از گشتاور بهبود پیدا کرده است.

13914656 646

سیستم انتقال قدرت رانا پلاس پانوراما از نوع ۶ دنده دستی (MT۶) است که در شرکت نیرو محرکه تولید می‌شود. ضرایب دنده‌های این سیستم انتقال قدرت به شرح زیر است:

دنده یک: ۳٫۵۸
دنده دو: ۲٫۰۴
دنده سه: ۱٫۲۹
دنده چهار: ۰٫۹۷
دنده پنج: ۰٫۷۶
دنده شش: ۰٫۶۰
دنده عقب: ۴٫۱۷

13914655 342

در مشخصات رسمی رانا پلاس پانوراما ۶ دنده اعلام شده است که این خودرو به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، فرمان کمکی برقی، سقف شیشه‌ای ثابت با سایه بان دستی (مشابه به پژو ۲۰۷ i و پژو ۲۰۷ i صندوق دار)، تهویه دستی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است.

آن طور که گفته می‌شود، فعلاً تولید اولیه رانا پلاس با ویژگی‌های جدید در کارخانه ایران خودرو آغاز شده است و احتمالاً این خودرو در تابستان ۱۴۰۰ عرضه رانا پلاس پانوراما ۶ دنده دستی را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. اصلا نمیخوان هیج زحمتی ب خودشون بدن از اون مغزآکبندشون استفاده کنند رخ ماشین استایل ماشین رو عوض کنن.نهایت زورشون رو زدن یه دنده فقط تونستن اضافه کنن بی سَوادا

  2. اصلا نمیخوان هیج زحمتی ب خودشون بدن از اون مغزآکبندشون استفاده کنند رخ ماشین استایل ماشین رو عوض کنن.نهایت زورشون رو زدن یه دنده فقط تونستن اضافه کنن بی سَوادا

  3. سلام واقعا دست و پنجه مهندس های ایرانخودرو درد نکنه چون بنده خداها امکاناتی ندارند که بخوان بهتر از این کار کنند باور کنید که کمترین هزینه بابت تغییرات پرداخت شده اصلا شک نکنید سقفش هم سقف ۲۰۷ خوروندن به رانا

  4. بابا چرا گردن اینا میندازین
    مشکل از خودمونه که هرچیزیو بدن میخریم
    منکه بهشون حق میدم

  5. ترمز کاسه ای، تهویه دستی، با قالپاق اونوقت سقف شیشه‌ای ای، موتور و گیربکس… . اصلا خود گاو نه من شیرده. حالا اینا خوبه، چیزاییه که داره. مانیتور و دوربین نداره، آینه تا شونده نداره… بقیشم شما بگین…

  6. قیمت منطقی هر خودرو اگه طبق گرانی های ریاست جمهوری قبلی ها حساب کنیم باید ۳ برابر قیمت اولیه بشه
    یعنی پراید ۲۰تومن بود باید بشه قیمتش ۶۰ تومن
    رانا که حدود ۳۰ تومن بود باید بشه ۹۰ تومن
    رانا پلاس دیگه فاجعه هست ۲۰۶ کردن رانا حالا هم شده رانا پلاس ،

  7. اینبار رفتن سراغ دنده ها ،از این به بعد دنده هارو اضافه میکنن مثل کامیون های قدیمی بشه واسه یه نیش ترمز باید از دنده ی ۲۴ بیای به دنده ۲

  8. موقعی یه دنده اضافه شدن خوبه که تو ضرایب پخش بشه و کارایی داشته باشه نه اینکه بعد از پنج یه ضریب سبکتر بزاری که فقط تو و فقط تو کفی رو به سراشیبی ،مصرف سوختت پایین بیاد

  9. خدایا شکرت ده مرتبه ثبت نام کردم اسمم در نیامده معلوم نیست چگونه فروشی میکنند

  10. چرااا دلار پایین اومده ولی ایرانخودرو دوباره ۹درصد گذاشت رو قیمتش
    چرااااا قیمت رانا پلاس ۶۰ملیون از رانا بیشتره
    چرااااا رانا پلاس از دنا پلاس گرونتره ؟
    چراااااااااااااااااااااااااااا

  11. چرااا دلار پایین اومده ولی ایرانخودرو دوباره ۹درصد گذاشت رو قیمتش
    چرااااا قیمت رانا پلاس ۶۰ملیون از رانا بیشتره
    چرااااا رانا پلاس از دنا پلاس گرونتره ؟
    چراااااااااااااااااااااااااااا

  12. ای دمت گرم که گفتی روی ۲۰۶ مدل ۸۲ ترمز ای بی اس دیسکی داره الان بعد ۲۰ سال ترمز عقب کاسه‌ای گذاشته ای خاک بر سر ما

  13. ای‌خدا‌..ما‌‌مردم‌چقدر‌ساده‌ایم‌که‌همه‌جوره‌‌گول‌میخوریم‌رانا‌پلاس‌?????

  14. یه ….بزک شده به درد نخور دیگه به قیمت بهترین ماشین های روز دنیا از تیم ….. سازی کشورمون ، مبارک …. علی برکت الله

  15. ترمز کاسه ای مال زمان اختراع ماشینه و در هیچ کجای دنیا به غیر از ایران دیگه از سیستم ترمز کاسه ای استفاده نمیشه ولی هنوزم که هنوزه کیا سراتو رو با ترمز کاسه ای در کشور ما مونتاژ میکنن که جیب گشاد این مافیاهای خودرو بیشتر و بیشتر پر بشه ، البته از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق

  16. واقعا اینا مردم و چی فرض کردن یدونه دنده اضافه کردن فرمون پارس و گذاشتن سقف و شیشه ای کردن اسمش و گذاشتن رانا پلاس پاناروما بعد حالا خوب همون ۲۰۶ فقط بوووق زدن وسطش ۲۰ میلیون هم گرونش میکنن میندازن به مردم بدبخت کی میشه ما از دست ایران خودرو و سایپا راحت بشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا