چاپ کد خبر: 106881
28 اسفند 1401

افتتاح اولین کارخانه گوشت صدرصد گیاهی خاورمیانه در دبی

گوشت گیاهی

گیاهخواران و وگان های دبی می توانند مشتاقانه منتظر “گوشت” گیاهی خانگی باشند که یکی از تولیدکنندگان عمده مواد غذایی امارات متحده عربی از ایجاد کارخانه جدید در این شهر خبر داد.

THRYVE 100% جایگزین های گوشتی گیاهی را در اولین کارخانه منطقه خاورمیانه تولید خواهد کرد.

انتظار می رود که بازار گوشت گیاهی تا سال ۲۰۲۷ به ۱۵.۷ میلیارد دلار افزایش یابد زیرا مصرف کنندگان دلایل اخلاقی، محیطی و امنیت غذایی را برای تغییر رژیم غذایی خود در نظر می گیرند.

گروه IFFCO، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات غذایی امارات متحده عربی، اولین کارخانه گوشت ۱۰۰% گیاهی را در منطقه در دبی افتتاح کرده است.

کارخانه THRYVE که در شهر صنعتی دبی واقع شده است، حرکت به سمت زنجیره غذایی پایدارتر و سالم تر در خاورمیانه را تسریع می کند و فعالانه از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و ابتکار چشم انداز ۲۰۵۱ امارات برای تقویت امنیت غذایی از طریق تنوع و نوآوری حمایت می کند.

کارخانه گوشت گیاهی در دبی
این کارخانه محصولات گوشتی گیاهی محلی مغذی، پایدار و سالم را با الهام از طعم‌های منحصر به فرد غذاهای خاورمیانه ارائه می‌کند.

مریم بنت محمد سعید حرب المحیری، وزیر تغییر آب و هوا و محیط زیست امارات گفت: «کارخانه جدید گوشت ۱۰۰ درصد گیاهی از استراتژی امنیت غذایی امارات متحده عربی و دستور ما برای کاهش تأثیر تغییرات آب و هوایی حمایت می کند.

افتتاح این مرکز ابتکاری جدید همچنین از تلاش‌های ما برای حفاظت از اکوسیستم‌های کشور و افزایش امنیت غذایی و آبی آن و تنوع بخشیدن به منابع غذایی ما حمایت می‌کند.

با تقویت چنین تحقیق و توسعه قوی با تمرکز بر تولید محصولات غذایی نوآورانه، ما به دنبال افزایش توانایی امارات متحده عربی برای ارتقاء زنجیره ارزش صنایع غذایی جهانی و دستیابی به رتبه اول در شاخص جهانی امنیت غذایی تا سال ۲۰۵۱ هستیم.

کارخانه جدید نشان دهنده کمک قابل توجهی به پایداری در زنجیره تامین مواد غذایی است.

هادی بدری، مدیر عامل شرکت توسعه اقتصادی دبی در دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی، گفت: افتتاح این کارخانه که راه را برای یک صنعت جدید پویا که تجارت را در سراسر منطقه رونق خواهد داد، بازتابی از تعهد امارات متحده عربی به پیشگامی در استفاده از فناوری های نوآورانه برای ارائه راه حل های پایدار برای مشکلات دنیای واقعی.

“این به سفر تنوع اقتصادی دبی در راستای هدف دستور کار اقتصادی دبی D33 برای تثبیت وضعیت امارت به عنوان یکی از سه شهر برتر جهانی کمک می کند.

«تاسیسات جدید گواهی بر نقش محوری دبی در ترویج رشد و تکامل شیوه های سازگار با محیط زیست است که می تواند اثرات تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد.

دبی با فراهم کردن فرصت هایی برای شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری در فناوری های پایدار، ایجاد یک اقتصاد سبز قوی و انعطاف پذیر را تسریع می بخشد.

چنین ابتکاراتی همچنین نشان دهنده موفقیت دبی در ایجاد محیطی حاصلخیز برای رونق کسب و کارها و سرمایه گذاران جدید و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

دبی و امارات به همکاری با سهامداران و شرکا ادامه خواهند داد تا در خط مقدم نوآوری و پایداری اقتصادی با الهام از جاه طلبی رهبری رویایی ما برای ایجاد آینده ای بهتر برای همه باقی بمانند.

سعود ابوالشاورب، معاون اجرایی، لیزینگ صنعتی، شهر صنعتی دبی، گفت: “DIC مکانی ایده آل برای طرح هایی مانند کارخانه گوشت گیاهی گروه IFFCO است که بر اهمیت امنیت غذایی تاکید می کند.

شهر صنعتی دبی مرکز تعداد فزاینده ای از تولیدکنندگان مواد غذایی مستقر در دبی است که در معرفی محصولات غذایی نوآورانه پیشرو هستند. این شرکت جدید به این صنعت ارزش می‌افزاید و در عین حال شهرت ما را به عنوان تسهیل‌کننده برنامه غذایی متکی به خود تقویت می‌کند.»

سرمایه گذاری گیاهی THRYVE که با استفاده از فناوری غذایی پیشرفته توسعه یافته است، حداقل به سه هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد کمک می کند:

تندرستی و تندرستی
مصرف و تولید مسئولانه
اقدام اقلیمی
شیراز آلانا، عضو هیئت نظارت IFFCO، گفت: IFFCO از بدو تاسیس در زمینه های مختلف فعالیت خود مبتکر بوده است و ما در موقعیت ایده آلی قرار داریم تا تغییر پارادایم در عادات مصرف کنندگان را انجام دهیم که منعکس کننده خواسته های همیشه در حال تغییر آنها برای سلامت و سلامت است. روش‌های مغذی برای گسترش گزینه‌های غذایی خود، به‌ویژه پس از همه‌گیری کووید، که بسیاری از مردم و نهادهای دولتی را به کشف راه‌های نوآورانه برای بومی‌سازی زنجیره‌های ارزش و عرضه سوق داده است.

تنها کارخانه گوشت ۱۰۰% گیاهی در خاورمیانه، IFFCO’s THRYVE از فناوری های پیشرفته غذایی برای تولید غذاهای خوشمزه، سالم، پایدار و مرتبط با فرهنگ استفاده می کند که نیازهای مصرف کننده محلی را برآورده می کند.

علاوه بر این، IFFCO در حال همکاری نزدیک با دولت برای ایجاد استانداردهای نظارتی برای محصولات غذایی گیاهی است.

بر اساس گزارش ResearchAndMarkets.com، ارزش بازار جهانی گوشت گیاهی در سال ۲۰۲۲ به ۷.۹ میلیارد دلار تخمین زده شد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۷ به ۱۵.۷ میلیارد دلار برسد.

THRYVE یک مرکز غذایی مبتکرانه گیاهی است که در آن حکمت کشاورزی باستانی دوباره کشف شده با تحقیقات و فناوری جدید مواد غذایی روبرو می شود. محصولات THRYVE ترکیبی از عناصر ماکرو و ریز مغذی باقلا “قهرمان” با طعم غذاهای محلی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار