چاپ کد خبر: 119589
5 شهریور 1402

افتتاح رسمی اتوبان اصفهان شیراز مُعطل چیست؟

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی فقط ۲ درصد دیگر از پروژه عظیم اتوبان اصفهان شیراز باقی مانده است. اما این ۲ درصد سرنوشت ساز شامل چه کارهایی است؟
اتوبان اصفهان شیراز

به گزارش اول فارس ،  کمتر از ۲۰ روز دیگر تا افتتاح رسمی اتوبان اصفهان شیراز باقی مانده است. این اتوبان چشم انتظاران فراوانی دارد و قول و وعده های فراوانی پیرامون افتتاح به موقع آن داده شده است.

سرمایه گذاران این طرح، در شرایطی که کشور با کمبود منابع و بودجه روبرو بوده، به هر ترتیب منابع لازم برای این اتوبان را تامین کرده اند. شریک اصلی این طرح وزارت دفاع بوده و سهم خود را از بودجه این طرح تماما پرداخت کرده است.

سرمایه گذاران دیگر این طرح از جمله شرکت عمران صدرا نیز تلاش فراوانی برای تامین بودجه آزادراه مذکور به عمل آورده اند. اکنون در فاصله کوتاهی تا گشایش این اتوبان به نظر می رسد همه چیز آماده یک افتتاح باشکوه باشد.

از مدتی قبل – از حدود ۲ ماه پیش – مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله مدیرعامل شرکت توسعه زیربناهای کشور اعلام می کردند این اتوبان به پیشرفت ۹۷ درصدی رسیده است. اکنون یک مقام مسئول دیگر در این مجموعه اعلام کرده است که آزادراه فوق ۹۸ درصد پیشرفت داشته است. درواقع طی ۲ ماه اخیر اتوبان ۱ درصد دیگر جلو رفته و تا تکمیل نهایی تنها ۲ درصد فاصله دارد.

سوال اینجاست که این ۲ درصد بیشتر شامل چه مواردی است و آیا کار اساسی از این اتوبان باقی مانده که مانع افتتاح باشد؟

محمود ملازینل مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه های کشور در این بار توضیح داده است: اتوبان اصفهان شیراز  پیشرفت ۹۸ درصدی داشته و کار‌های خط کشی آن باقی مانده است.

بنابراین می توان گفت از مراحل تکمیل این اتوبان تنها خط کشی ها باقی مانده که این کار نیز در فاصله ۲۰ روز تا افتتاح قابل انجام است و انشاالله شاهد افتتاح این آزادراه در موعد مقرر – هفته پایانی شهریور – خواهیم بود.

فروش کامیون ۲۶ تن چینی به صورت نقد و اقساط ۳۶ ماهه محصول آریا دیزل

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار