چاپ کد خبر: 88848
14 تیر 1401

آموزش تصویری ۱۳ راهکار افزایش سرعت اینترنت شیائومی

راه‌های افزایش سرعت اینترنت شیائومی چگونه است؟

برای افزایش و بالا بردن سرعت اینترنت گوشی شیائومی راهکارهایی وجود دارد. در صورتی که شما از کاربران گوشی شیائومی هستید و دچار این مشکل شده‌اید می‌توانید از راهکارهای موجود استفاده کنید. در این مطلب راه‌های افزایش سرعت اینترنت شیائومی بررسی می شوند. پیروی از این راهکارها می‌تواند به شما در حل مشکل کمک کند.

افزایش سرعت اینترنت گوشی شیائومی باعث می‌شود تا شما قادر باشید از قابلیت‌های انواع گوشی شیائومی به نحو احسن استفاده کنید چرا که کند شدن گوشی باعث می‌شود تا کاربران نتوانند از قابلیت‌ها و امکانات گوشی شیائومی خود به طور کامل بهره ببرند.

راهکار های افزایش سرعت اینترنت

ابتدا باید مشخص کرد که چرا سرعت اینترنت در شیائومی کم است، بنابراین سعی کنید علت اصلی را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید. در صورتی که بتوانیم مشکل را پیدا کنیم بالا بردن سرعت اینترنت گوشی شیائومی راحت‌تر خواهد شد.

افزایش سرعت اینترنت شیائومی

اگر با مشکل کندی اینترنت گوشی شیائومی خود رو به رو هستید و با سوال چگونه سرعت اینترنت گوشی شیائومی را افزایش دهیم رو به رو شده‌اید، ما می‌توانیم برای حل این مشکل به شما کمک کنیم. با بررسی روش‌های بالا بردن سرعت اینترنت گوشی شیائومی همراه ما باشید.

تست سرعت اینترنت در گوشی شیائومی

زمانی که سرعت اینترنت گوشی شیائومی شما کند شده است اولین کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید که مشکل آن از کجاست؟ آیا شبکه مشکل دارد یا باید تغییراتی در تنظیمات گوشی انجام شود؟

برای تست سرعت اینترنت گوشی شیائومی هم می‌توانید به سراغ ابزارهای شخص ثالث بروید و یا از سایت‌هایی مثل Speedtest.net ،Fast.com، Internet Health Test استفاده کنید.

راهکار های افزایش سرعت اینترنت

برنامه Speedtest by Ookla یکی از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌ها برای تست سرعت اینترنت است. این برنامه سرعت آپلود و دانلود شما را به طور دقیق نشان می‌دهد، کاربری آسانی دارد و خوشبختانه خبری هم از تبلیغات آزاردهنده در آن نیست. همچنین، امکان عیب‌یابی سرعت اینترنت نیز در این نرم‌افزار وجود دارد.

شما می‌توانید در سایت‌های مختلفی که معرفی شد سرعت اینترنت خود را بررسی کنید و با میزان سرعت بسته اینترنتی خود مقایسه کنید.

سرعت اینترنت گوشی شما باید با آنچه که توسط ارائه‌دهنده خدمات تبلیغ می‌شود مطابقت داشته باشد، در غیر اینصورت باید از روش‌های افزایش سرعت اینترنت شیائومی که در ادامه آمده است استفاده کنید تا مشکل شما برطرف شود.

روش‌های بالا بردن سرعت اینترنت گوشی شیائومی

به دلایل مختلفی از جمله پوشش ضعیف اینترنت در منطقه شما، پایین بودن سرعت بسته اینترنتی، کار کردن همزمان چندین برنامه گوشی و یا مشکلات مربوط به خود گوشی ممکن است اینترنت گوشی شیائومی شما آنطور که انتظار دارید جوابگوی نیاز نباشد. در این صورت برای افزایش سرعت اینترنت گوشی شیائومی چه باید کرد؟

در ابتدا باید گفت برای اینکه اینترنت با حداکثر سرعت کار کند، باید بهترین نوع شبکه را تنظیم کنید. توجه داشته باشید از جدیدترین نسل اینترنتی که منطقه شما پوشش می‌دهد استفاده کنید.

تنظیمات سیم کارت

اگر گوشی شیائومی شما از دو سیمکارت همزمان فعال پشتیبانی می‌کند توجه داشته باشید که هر دو سیمکارت را روی شبکه ۴G تنظیم نکنید، چراکه در اینصورت عملاً سیمکارت شما نمی‌تواند به شبکه ۴.۵G متصل شود. برای تنظیمات لازم به صورت زیر عمل کنید:

  1. وارد Settings شوید.
  2. به قسمت SIM cards & mobile networks بروید.
  3. سیمکارتی که می‌خواهید ۴.۵G کنید را انتخاب کنید.
  4. در قسمت SIM card settings گزینه Preferred network type را روی Prefer LTE قرار دهید.
  5. حالا به سیمکارت دوم بروید و گزینه ۲G Only را فعال کنید.
  6. گزینه Dual 4G را غیرفعال کنید.
  7. گوشی را ری استارت کنید.

حال فقط سیمکارتی که روی LTE است می‌تواند به شبکه ۴G وصل شود و در واقع روی افزایش سرعت اینترنت در گوشی شیائومی شما تاثیر می‌گذارد.

بررسی تنظیمات گوشی

این گزینه ممکن است برای همه دستگاه‌ها کارساز نباشد، بنابراین بهتر است ابتدا بصورت آنلاین بررسی کنید تا ببینید آیا دستگاه شما قادر به مدیریت روتر بدون پل است یا خیر.

راهکار های افزایش سرعت اینترنت

اکثر روترهای مدل جدید احتمالاً از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. با وارد کردن آدرس IP خود (AKA آدرس پیش فرض دروازه) در مرورگر خود، به روتر خود دسترسی پیدا کنید تا از پل خارج شود. اکنون که به روتر خود دسترسی پیدا کرده‌اید، به بخشی بروید که نوع رابط بی سیم را مشخص می‌کند که اغلب تحت تنظیمات پیشرفته بی سیم قرار دارد.

گزینه موجود را از ۸۰۲.۱۱b / g / n (20MHz) به ۸۰۲.۱۱ n (40MHz) تغییر دهید. با این کار حداکثر توان روتر از ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه به ۶۰۰ مگابیت در ثانیه تنظیم می‌شود و پهنای باند دو برابر و به طور بالقوه دو برابر سرعت ایجاد می‌شود.

حذف برنامه‌های غیرضروری

چه در تلفن و چه در دستگاه‌های دیگری، برنامه‌های غیرضروری که در پس زمینه اجرا می‌شوند می‌توانند قدرت پردازش و پهنای باند شما را پایین آورده و در نهایت منجر به کند شدن سرعت اینترنت گوشی شما می‌شوند.

اگر مطمئن نیستید که یک برنامه ضروری است یا خیر، با جستجوی سریع اینترنت، مشخص می‌شود که آیا می‌توانید آن را حذف کنید. استفاده از این روش برای افزایش سرعت اینترنت شیائومی می‌تواند مفید باشد.

راهکار های افزایش سرعت اینترنت

خاموش کردن فیلترشکن

گاهی اوقات روشن ماندن فیلتر شکن می‌تواند موجب کند شدن سرعت اینترنت دیتای گوشی یا وای فای شود که اگر فیلتر شکن را خاموش کنید، این مشکل حل می‌شود و سرعت اینترنت افزایش پیدا می‌کند.

کار نکردن با بازی‌ها و برنامه‌های سنگین

برخی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین دیتادار برای گوشی وجود دارد که سیستم عامل‌های گوشی مانند پردازنده و گرافیک را درگیر کرده و در نهایت سرعت اینترنت را کم می‌کند. سعی کنید از این برنامه‌ها کمتر استفاده کنید تا سرعت اینترنت گوشی افزایش پیدا کند.

فعال کردن حالت Data Saving در مرورگر

روش دیگری که برای افزایش سرعت اینترنت شیائومی می‌توان مورد استفاده قرار داد، فعال کردن حالت Data Saving در مرورگر است.

یکی از پراستفاده‌ترین مرورگرهای گوشی‌های اندرویدی مرورگر کروم است که به طور پیش‌فرض در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. یکی از قابلیت‌هایی که در این مرورگر وجود دارد فعال کردن Data Saver و کاهش حجم مصرفی اینترنت است. به این ترتیب با فعال کردن این ویژگی گوگل کروم، سرعت اینترنت در گوشی اندرویدی شما بالا می‌رود.

راهکار های افزایش سرعت اینترنت

برای فعال کردن این گزینه لازم است ابتدا مرورگر کروم را روی گوشی همراه خود باز کنید. با لمس آیکون سه نقطه‌ای در سمت راست مرورگر وارد تنظیمات (Setting) شوید. در مرحله‌ی بعد باید گزینه‌ی Data Saver که معمولا با گزینه‌ی Lite Mode مشخص شده است را فعال کنید.

استفاده از برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت

سرعت اینترنت در گوشی اندرویدی شما به ISP پشتیبان سرویس اینترنت بستگی دارد. برای افزایش پهنای باند اینترنت و متعاقبا افزایش سرعت اینترنت در سیستم اندروید می‌توانید برنامه‌هایی روی گوشی خود نصب کنید که مرورگر شما بتواند بیشترین استفاده از پهنای باند را داشته باشد. از جمله برنامه‌هایی که تجربه‌ی سرعت بیشتر اینترنت در مرورگر شما را به همراه دارند می‌توان به نرم‌افزارهای زیر اشاره کرد:

Faster Internet 2X: با نصب این نرم‌افزار می‌توانید سرعتی دو برابری را در مرورگر خود تجربه کنید. این برنامه به علاوه دریافت سیگنال و آنتن‌دهی گوشی شما را نیز ارتقا می‌دهد.

راهکار های افزایش سرعت اینترنت

Internet speed booster: این نرم‌افزار باعث سرعت بیشتر و اتصال سریع‌تر به اینترنت ۳G و ۴G می‌شود. این نرم‌افزار کاربردی فضای کمی را اشغال می‌کند و با استفاده از آن می‌توان سرعت اینترنت را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داد.

Internet Booster & Optimizer: این برنامه نیز با افزایش سرعت اینترنت در مرورگر شما باعث می‌شود وب‌گردی بهتری را تجربه کنید. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به پارک کردن حافظه‌ی پنهان، تمیز کردن RAM و غیره اشاره کرد که با افزایش سرعت اینترنت در مرورگر همراه است.

پاک کردن کش

راهکار بعدی پاک کردن حافظه‌ی پنهان یا همان کش (Cache) مرورگر است. لازم است گاهی اوقات وارد تنظیمات گوشی خود شوید و از قسمت برنامه‌ها (Apps) مرورگر مورد نظر خود را باز کنید. در قسمت ذخیره یا Storage روی گزینه‌ی Clear Cache کلیک کنید تا حافظه‌ی پنهان مرورگر شما پاک شود.

استفاده از مرورگرهای مسدودکننده‌ی تبلیغات

برای این هدف می‌توانید به سراغ مرورگرهایی بروید که متعلق به سیستم عامل گوشی شما نیستند؛ برای مثال مرورگر Opera می‌تواند تبلیغات را مسدود کند و ضمن فشرده ساختن عکس‌ها، سرعت اینترنت در مرورگر شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

راهکار های افزایش سرعت اینترنت

حتما شما هم با باز کردن یک صفحه‌ی وب با حجم زیاد تبلیغات در این صفحات مواجه شده‌اید. اگر در این صفحات تبلیغات باز نشود سرعت اینترنت در مرورگر شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

استفاده از اینترنت همراه به جای Wi Fi

بسته‌های اینترنت همراه که توسط اپراتورهای مختلفی مانند ایرانسل یا همراه اول ارائه می‌شود از سرعت بیشتری نسبت به اینترنت ثابت خانگی برخوردار است. به این ترتیب اگر در مواقعی نیاز دارید اینترنت با سرعت بیشتری داشته باشید بهتر است به اینترنت همراه خود متصل شوید.

راهکار های افزایش سرعت اینترنت

اینترنت‌های ۴G و ۴.۵G تقریبا در هر مکانی قابل دسترسی است و سرعت اینترنت نامحدودی را ارائه می‌دهد. در مورد اینترنت ثابت برای خرید بسته‌هایی با سرعت بالاتر باید هزینه‌های بسیار بیشتری را پرداخت کنید.

حذف ویجت‌های گرافیکی غیر ضروری

ویجت‌ها از جذابیت‌های گوشی‌های اندرویدی هستند اما آیا می‌دانستید این ویجت‌ها معمولا داده‌ها و موارد گرافیکی هستند که اینترنت زیادی هم مصرف می‌کنند؟ بنابراین شاید بهتر باشد از ویجت‌های کمتری در گوشی خود استفاده کنید و در صورت لزوم ویجت‌های اضافی را حذف کنید تا افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندروید خود را حس کنید.

استفاده از نسخه‌های کم حجم برنامه‌ها

بسیاری از توسعه دهندگان برنامه‌های اندروید برنامه‌های خود را در دو نوع ارائه می‌دهند. یکی از اینها برنامه رسمی است که دارای حجم بالایی است و تمام قابلیت‌هایی که نرم افزار مورد نظر در اختیارتان قرار می‌دهد را می‌توانید در برنامه استفاده کنید.

اما یک نسخه دیگر که معمولا با نام lite نامگذاری می‌شود حجم کمتری دارد که قابلیت‌های مورد استفاده نیز نسبت به نسخه اصلی برنامه در این نسخه کمتر است.

راهکار های افزایش سرعت اینترنتراهکار های افزایش سرعت اینترنت

در این نسخه‌های کم حجم شما فقط به قابلیت‌های اصلی یک برنامه دسترسی خواهید داشت. از نمونه‌های موفق این برنامه‌ها می‌توان به twitter lite، facebook lite، Google maps go و… اشاره کرد که در مقابل حجم کمی که دارند و قابلیت‌های کمتری از برنامه را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نصب برنامه بلاکر تبلیغات روی گوشی

برای افزایش سرعت اینترنت شیائومی این روش نیز می‌تواند کارساز باشد. شاید خیلی عجیب به نظر برسد؛ اما تبلیغات می‌توانند یکی از بزرگترین مصرف کننده‌های اینترنت خط شما و کند کننده‌ی اتصال شما به اینترنت باشند. با یک گشت و گذار ساده می‌توانید تعداد زیادی از این نوع برنامه‌ها را در فروشگاه گوگل پلی پیدا کنید.

با نصب و اجرا کردن این نوع برنامه‌ها، اجازه‌ی بارگذاری و نمایش هیچ گونه تبلیغاتی روی اینترنت شما به تبلیغ کنندگان داده نمی‌شود. با این کار پهنای باند دیتای موبایل به هدر نمی‌رود و سرعت اینترنت گوشی اندروید شما افزایش می‌یابد.

در این مطلب به بررسی روش‌های بالا بردن سرعت اینترنت گوشی شیائومی پرداختیم و به سوال چگونه سرعت اینترنت گوشی شیائومی را افزایش دهیم پاسخ دادیم. بسیاری از کاربران گوشی‌های شیائومی با این مشکل رو به رو می‌شوند و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. اگر شما هم با این مشکل رو به روشده‌اید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار