افزایش طول عمر مبلمان خانه تنها با ۹ کار ساده

افزایش طول عمر مبلمان خانه تنها با ۹ کار ساده

مبلمان یکی از وسایل مهم در زندگی روزمره ماست که این عنصر در تاثیرگذاری بر زیبایی و جذابیت طراحی داخلی، آسایش و راحتی خانه، حفظ سلامت و بهداشت موثر است.

امروز در این مقاله نکات کاربردی برای افزایش طول عمر مبل را به شما ارائه می دهیم. به طوری که بتوانید برای مدت طولانی از مبلمان خود استفاده کنید.پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راهکارهای افزایش طول عمر مفید مبلمان

نوع مبلمان و نگهداری از آن تاثیر زیادی در طول عمر مبلمان دارد. به همین دلیل در  ادامه مقاله به بررسی راهکارهای افزایش طول عمر مفید مبلمان می پردازیم.

۱-مراقبت از نور مستقیم

یکی از مهمترین موارد در افزایش طول عمر مبلمان، مراقبت از نور مستقیم و پرهیز از قرار دادن مبلمان در زیر نور مستقیم خورشید است. زیرا رنگ پارچه مبل در اثر نور مستقیم تغییر می کند. اگر مبل شما چرمی است نور خورشید باعث ترک خوردن مبل می شود. اگر مبل شما در معرض نور خورشید است، می توانید از پارچه ضخیم برای محافظت از مبلمان و پوشاندن آن استفاده کنید.

۲-پاک کردن هفتگی گرد و غبار 

 

گرد و غبار جزو یکی از مهم‌ترین عواملی است که به مرور زمان باعث از بین رفتن درخشندگی رنگ پارچه و چوب مبل می‌شود. برای حل این مشکل لازم است که به‌صورت مداوم مبل‌ها را جارو بکشید.

۳-لم دادن روی مبل

دراز کشیدن روی مبل نیز شکل مبل را تغییر می دهد، برای لم دادن و جلوگیری از خستگی می توانید وضعیت خود را روی مبل تغییر دهید تا مبل پوسیده نشود و آسیب نبیند.

۴-دوری از حرارت

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود طول عمر مبلمان ما کاهش یابد، نزدیک بودن آن‌ها به شومینه، شوفاژ و بخاری است که این عوامل مانند نور خورشید مخرب است مخصوصا برای مبل‌هایی که جنس آن از چرم است. حرارتی که از این وسایل ساطع می‌شود باعث آسیب به بافت پارچه و باز شدن چوب مبل می‌شود. بنابراین در هنگام چیدمان مبل، فاصله یک متر را با وسایل حرارتی رعایت کنید.

۵-شامپو کشیدن مبل

یکی دیگر از راه های افزایش عمر مبلمان، تمیز کردن و شامپو کردن آن است مبل ها را با یک پارچه تمیز و کمی شامپو تمیز کنید تا رنگ اصلی خود را نشان دهند و مرتب و تمیز به نظر برسند.

افزایش طول عمر مبلمان خانه

۶-دستمال کردن مبل چرمی

برای افزایش طول عمر مبلمان به خصوص مبل های چرمی باید آنها را با دستمال مرطوب تمیز کرده و به صورت دوره ای خشک کنید تا از ترک خوردن یا پوسته شدن مبلمان جلوگیری شود. مراقبت و نگهداری از مبل های چرمی در افزایش طول عمر آنها بسیار موثر است.

۷-مبل و شومینه و بخاری

اگر می خواهید مبلمان شما دوام بیشتری داشته باشد و آسیب نبیند، نباید آن را نزدیک شومینه یا بخاری قرار دهید. از آنجایی که گرمای شومینه و بخاری باعث خراب شدن چوب مبل و جمع شدن پارچه مبل می شود؛ باید حداقل ۱.۵ متر از شومینه و بخاری فاصله داشته باشند.

۸-کشیدن مبل ها بر روی زمین

نکته مهم دیگر این است که مبل های استیل یا کلاسیک نباید روی زمین کشیده شوند، زیرا پایه های آنها چوبی است و بلند کردن روی زمین باعث ایجاد لبه های پایه مبل می شود و شکل ظاهری آن و زیبایی خود را از دست می دهد. البته به یاد داشته باشید که هیچ مبل را روی زمین نکشید، زیرا باعث آسیب و خرابی پایه های مبل می شود.

۹-استفاده از بخارشو

یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر مبلمان استفاده از بخارشو است که هنگام استفاده از بخار به آن میزان نباید لایه زیرین پارچه مبل وارد شود زیرا باعث پوسیدگی مبل می شود. پس باید به میزان بخار ورودی به مبل دقت کنید.

مطالب مرتبط

راهکارهای مهم برای در امان ماندن از تابش اشعه فرابنفش

« شابی شیک »سبکی نو برای راحت‌، آرام‌ و دلپذیرتر کردن فضاهای داخلی و اتاق‌ها

با این ۷ راهکار باد کولر ماشین خود را خنک تر کنید

نظرات